mboost-dp1

Grafikkort til far


Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
14. dec. 2014 14:59
Skal finde et nyt grafikkort til min fars PC, da det der sidder i hans PC nu (Asus 7600 silent) ikke kan levere lyd via DVI-porten og der ikke er HDMI.

Har kigget på et Asus GT 730-SL-2GD3

Men jeg synes ikke jeg kan finde nogle steder hvor der står, at det kan sende lyden ud via HDMI eller DVI. På geforce.com står der:
Audio Input for HDMI Internal


Og på edbpriser skriver de at det er "Perfect for building a hushed HTPC" så jeg kan ikke tro andet end at det kan levere lyd gennem HDMI eller DVI, men vil godt lige være sikker inden vi bestiller det. Jeg vil næsten forvente at det er standard nu til dags. Nogen der kan bekræfte?
Gravatar #2 - inckie
14. dec. 2014 15:46
http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gt-730/features skrev:
TrueHD and DTS-HD Audio Bitstreaming
Full support for TrueHD and DTS-HD advanced lossless multi-channel HD audio codecs brings the rich sound of the master recording to your living room.


Skulle mene at den har indbygget audio controller
Gravatar #3 - lorric
14. dec. 2014 16:37
DVI kan ikke levere lyd overhovedet.

"Audio Input for HDMI Internal" læser jeg som om at inputstikket til HDMI lyden sidder internt, altså ikke på bagsiden hvor de andre stik sidder. Nu har jeg aldrig brugt HDMI lyd fra min pc, men det er vist meget normalt.
Gravatar #4 - inckie
14. dec. 2014 18:59
lorric (3) skrev:
DVI kan ikke levere lyd overhovedet.

"Audio Input for HDMI Internal" læser jeg som om at inputstikket til HDMI lyden sidder internt, altså ikke på bagsiden hvor de andre stik sidder. Nu har jeg aldrig brugt HDMI lyd fra min pc, men det er vist meget normalt.


Læser det som om den har en intern audio controller, før det, koblede man lydkortet på grafikkortet med S/PDIF internt nemlig.

Der er selvfølgelig ikke lyd i DVI stikket, men i HDMI burde der være det, når du ellers vælger det rigtige playback device i Windows
Gravatar #5 - dub
14. dec. 2014 20:00
inckie (4) skrev:
Der er selvfølgelig ikke lyd i DVI stikket, men i HDMI burde der være det, når du ellers vælger det rigtige playback device i Windows


I følge wikipedia har både ATI og Nvidia lavet nogen kort hvor de sendte lyd ud på DVI porten men før det virker skal man nok have en DVI->HDMI.
Gravatar #6 - holmen
14. dec. 2014 21:48
Jeg kører selv billede og lyd fra dviporten på min pc til hdmi på tv. Det er på et gtx 570. Min brors radeon 6 eller 7 series kan også sende lyd ud af dviudgangen.
Gravatar #7 - XorpiZ
14. dec. 2014 22:23
Mit GTX 580 sender også lyd via DVI.
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. dec. 2014 10:34
Er rimelig sikker på at mit HD5770 har lyd via DVI o_O men det er muligt at jeg tager fejl ...
Gravatar #9 - Zombie Steve Jobs
15. dec. 2014 10:48
GTX 770 sender lyd via DVI :)
Gravatar #10 - lorric
16. dec. 2014 17:11
Ja, efter et hurtigt kik på wiki ser jeg at kan lade sig gøre. My bad.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login