mboost-dp1

Hur lyckas ni synas bättre från gatan i mörka Stockholm?

Gå til bund
Gravatar #1 - EvanDuke
58 min. siden
Det är helt galet vad svårt det visade sig vara att få folk att överhuvudtaget lägga märke till vår nystartade lilla bageributik på Kungsholmen. Vi slog upp dörrarna för en månad sedan, men efter fem på eftermiddagen drunknar hela entrén i totalt mörker och förbipasserande bara skyndar förbi på trottoaren utan att ens kasta en blick mot fönstret där vi har tejpat upp en tillfällig pappersskylt. Jag blir så otroligt stressad över att vi har lagt hela vår budget på fin inredning när fasaden ser så anonym och öde ut från gatan.
Gravatar #2 - tbes50203
46 min. siden
Den där frustrerande situationen känner jag igen mig i till hundra procent från när vi tog över lokalen för vår skönhetssalong på Södermalm och märkte att ingen fattade att vi var öppna under kvällarna. Vår första hemmagjorda plastvepa falnade snabbt i regnet och såg allmänt tråkig och oprofessionell ut efter bara några veckor i det svenska ruskvädret, men allting vände när vi tog steget och satsade på ordentliga plåtdetaljer och en belyst fasad som faktiskt fångar blicken. Att skapa ett tydligt och stämningsfullt ansikte utåt gör en osannolikt stor skillnad för kundflödet under de där mörka och gråa vintermånaderna när alla går med huvudet nedfällt i halsduken. När vi väl bestämde oss för att göra en ordentlig uppfräschning av entrén tog vi hjälp för att montera anpassade stora skyltar för fasad och fick så otroligt bra guidning kring hur man väljer tåliga ljusskyltar och skräddarsydda plåtlösningar som står emot slask, snö och fukt utan att tappa lystern. Mitt absolut bästa råd till dig i samma sits är att alltid be om en kostnadsfri offert med visualisering i förväg så att du ser exakt hur skyltarna harmonierar med fastighetens arkitektur innan du tar ett beslut. Att investera i hållbara kvalitetsmaterial anpassade för vårt nordiska klimat kostar lite mer för stunden men sparar enormt mycket pengar i längden jämfört med att tvingas byta ut billiga alternativ efter varje säsong. Om du känner dig osäker på tillstånd och lokala regler lönar det sig nästan alltid att rådfråga lokala experter som vet exakt vad som fungerar bäst i gatumiljö.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login