mboost-dp1

Hotlinking blokering


Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
25. nov. 2014 14:10
Se venligst denne side:

http://aktuelt.fo/kvf+her+saert+tu+tridju+sja+send...

Når du klikker på linket "Síggj sendingina her", bliver et video item hotlinket, som vi ikke tillader.

Vi kører Drupal. Nogen her inde, der har et forslag til en kodestump, som kan blokere for, at de hotlinker vores videomateriale?

På forhånd tak :)
Gravatar #3 - BjarniM
25. nov. 2014 15:30
Tak.

Uden at være nogen superprogrammør, så ser det ud til, at jeg må indsætte i .htaccess filen? Jeg kan ikke indsætte i et javascript?
Gravatar #4 - Qw_freak
25. nov. 2014 15:47
BjarniM (3) skrev:
Tak.

Uden at være nogen superprogrammør, så ser det ud til, at jeg må indsætte i .htaccess filen? Jeg kan ikke indsætte i et javascript?

Nej, for du vil jo gerne blokere server side, og javscript er SVJV kun til client siden.

Det er jo som sådan din server der skal vide om billedet hentes via hotlink.
Gravatar #5 - BjarniM
25. nov. 2014 15:49
Meaning, at det "kun" kan bruges til .htaccess filen?

Kan det ikke lade sig gøre, at blokere med/inde i et script?
Gravatar #6 - Ronson ⅍
25. nov. 2014 16:22
Du vil godt kunne bruge noget javascript, eftersom du kan tjekke om siden bliver loadet i en iframe/frameset. Ikke lige det jeg ville kalde hotlinking, men ..
Gravatar #7 - Qw_freak
26. nov. 2014 07:10
BjarniM (5) skrev:
Meaning, at det "kun" kan bruges til .htaccess filen?

Kan det ikke lade sig gøre, at blokere med/inde i et script?

Jamen det du i vikeligheden vil er jo at blokere for at andre sider bare henter dit billede. Derfor er du nødt til serverside at afgøre om den der henter billedet er cleared til det. Og det mener jeg ikke er muligt med javascript da det er noget som afvikles lokalt hos brugeren.
SVJV er .htaccess netop et script der fortæller din server fra hvilke adresser det er ok at hente filen. På den måde sikrer du dig at det kun er dine egne sider der kan få vist filen.
http://support.hostgator.com/articles/cpanel/what-...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login