mboost-dp1

Captain Marvel's hår var CGI fakery


Gå til bund
Gravatar #1 - larsp
23. sep. 2019 06:26
https://metro.co.uk/2019/08/28/captain-marvels-end...



Alt er fake i moderne film og TV. Se også videoklippet i første link. Studiet de optager i er bare et stort green room med nogle papmaché konstruktioner og en vindmaskine klar i hjørnet. Hold kæft hvor er magien forsvundet i moderne produktioner.
Gravatar #2 - CBM
23. sep. 2019 07:06
@nyheden

åh nej, moderne film bruger moderne film tricks... also filmz != newz.dk
Gravatar #3 - larsp
23. sep. 2019 07:17
also filmz != newz.dk

I know. Men det er software vinklen jeg er ude efter, at CGI er kommet så langt og at selv filmstjerners hår er falsk - hvornår mon man kan fikse frisuren med selfiekamera appen ;)
Gravatar #4 - CBM
23. sep. 2019 09:16
larsp (3) skrev:
also filmz != newz.dk

I know. Men det er software vinklen jeg er ude efter, at CGI er kommet så langt og at selv filmstjerners hår er falsk - hvornår mon man kan fikse frisuren med selfiekamera appen ;)

tjah, det varer vel ikke længe før man ikke længere skal være afhængig af skuespillere til at lave film

det bliver sådanset fint nok, for så kunne vi måske få lidt længere film serier uden at rollelisten skulle udskiftes konstant, enten grundet alder, drama eller andet

selv en stakkels DVD menu kan ikke holde sig konsistent over ganske få sæsoner i mange tilfælde
Gravatar #5 - DStruct
24. sep. 2019 09:25
CBM (4) skrev:
larsp (3) skrev:
also filmz != newz.dk

I know. Men det er software vinklen jeg er ude efter, at CGI er kommet så langt og at selv filmstjerners hår er falsk - hvornår mon man kan fikse frisuren med selfiekamera appen ;)

tjah, det varer vel ikke længe før man ikke længere skal være afhængig af skuespillere til at lave film

det bliver sådanset fint nok, for så kunne vi måske få lidt længere film serier uden at rollelisten skulle udskiftes konstant, enten grundet alder, drama eller andet

selv en stakkels DVD menu kan ikke holde sig konsistent over ganske få sæsoner i mange tilfælde


Snehvide fra disney er fra 1937, så det har længe ikke været nødvendigt med skeuspillere for at få en god film :)
Gravatar #6 - Claus Jørgensen
24. sep. 2019 09:33
larsp (3) skrev:
hvornår mon man kan fikse frisuren med selfiekamera appen ;)
I dag. Har du set promo videoen for den nyeste iPhone?
Gravatar #7 - CBM
24. sep. 2019 09:36
DStruct (5) skrev:
CBM (4) skrev:
larsp (3) skrev:
also filmz != newz.dk

I know. Men det er software vinklen jeg er ude efter, at CGI er kommet så langt og at selv filmstjerners hår er falsk - hvornår mon man kan fikse frisuren med selfiekamera appen ;)

tjah, det varer vel ikke længe før man ikke længere skal være afhængig af skuespillere til at lave film

det bliver sådanset fint nok, for så kunne vi måske få lidt længere film serier uden at rollelisten skulle udskiftes konstant, enten grundet alder, drama eller andet

selv en stakkels DVD menu kan ikke holde sig konsistent over ganske få sæsoner i mange tilfælde


Snehvide fra disney er fra 1937, så det har længe ikke været nødvendigt med skeuspillere for at få en god film :)

næææææh... men nu er der forskel på en spillefilm og en tegnefilm :D
Gravatar #8 - larsp
24. sep. 2019 10:54
Claus Jørgensen (6) skrev:
larsp (3) skrev:
hvornår mon man kan fikse frisuren med selfiekamera appen ;)
I dag. Har du set promo videoen for den nyeste iPhone?

Nej. Er det et snapchat-agtigt filter, hvor det ændres på en cartoon-ish måde man tydelig kan se, eller ændres det med henblik på at være fotorealistisk?
Gravatar #9 - CBM
24. sep. 2019 11:31
larsp (8) skrev:
Claus Jørgensen (6) skrev:
larsp (3) skrev:
hvornår mon man kan fikse frisuren med selfiekamera appen ;)
I dag. Har du set promo videoen for den nyeste iPhone?

Nej. Er det et snapchat-agtigt filter, hvor det ændres på en cartoon-ish måde man tydelig kan se, eller ændres det med henblik på at være fotorealistisk?

hvad med et filter der får det til at se ud som om ens hår er en golgothan? hvis poop emoji er populær, så må en fotorealistisk golgothan jo være episk.
Gravatar #10 - larsp
24. sep. 2019 12:12
CBM (9) skrev:
hvad med et filter der får det til at se ud som om ens hår er en golgothan? hvis poop emoji er populær, så må en fotorealistisk golgothan jo være episk.

Hvad er en golgothan? Som altid er jeg lidt urolig ved at google skøre ord fra CBM here at work ;)
Gravatar #11 - CBM
24. sep. 2019 12:32
larsp (10) skrev:
CBM (9) skrev:
hvad med et filter der får det til at se ud som om ens hår er en golgothan? hvis poop emoji er populær, så må en fotorealistisk golgothan jo være episk.

Hvad er en golgothan? Som altid er jeg lidt urolig ved at google skøre ord fra CBM here at work ;)

LOL :-D

The Golgothan (also known as the "Excremental", the "Shit Demon" and the "Poop Demon") is a foul and malicious, high-class demon that is the most feared and elite assassin in all of Hell whose body is entirely composed of excrement from all who were crucified at the "Skull Place" (Golgotha) when they died
Gravatar #12 - chris
3. okt. 2019 20:18
Jeg kan virkeligt ikke se hvorfor det skulle været et problem at Captain marvels hår var animeret, når hun står ude midt i rummet - hvor alt andet er 3D animeret og "falsk".
Jeg ved til gengæld at andre film, som gravity, har haft problemer med at kontrollere deres skuespilleres hår, når de skulle simulere vægtløshed. Hvilket nok er her vi finder hovedårsagen.

Og hvem giver en fuck for om håret i kaptajn marvel var animeret?
Det det var alle deres tids-rejse-dragter også.
Hell, selv tony starks hjelm har været animeret i alle årene.

Fordelen ved at animere dem, hvis det gøres ordentligt, er at man kan blende dem naturligt ind i de miljøer der generelt er green-screen. Hvilket vel er fint, da det trods alt er et tegneserieunivers.
Derudover så giver det dem et "digital asset" man kan bruge i forskellige andre sammenhænge; alt fra stunt man ikke kan bruge rigtige mennesker til, over computerspil til tegnefilm (i både 2d og 3d).

Jeg fortryder allerede nu at jeg kom til at klikke på den her tråd.
Ham duden i videoen er et fantastisk eksempel på at internettet, om end underholdende, generelt var en dårlig idé.

Og nu kom jeg fandme også til at gå op i det.
Forhelvede!
Gravatar #13 - larsp
4. okt. 2019 06:59
chris (12) skrev:
Og hvem giver en fuck for om håret i kaptajn marvel var animeret?

Jeg. Deal with it.

Efter jeg så en trailer til en Star trek film for nogle år siden, hvor de håndterer et eller andet ancient artifact og pludselig bemærkede jeg at objektet ikke heeeelt bevægede sig som det burde gøre. Det var tydeligvis computer renderet og klistret ind i videon. Da blev jeg indædt modstander af den moderne CGI bølge. Det er lort med lort på!! Det scheisse de laver i dag vil ikke ældes vel, og man vil om 30 år se tilbage på det som noget naivt tosseri.
Gravatar #14 - dugfrisk
30. okt. 2019 08:14
Gravatar #15 - Winnick
11. nov. 2019 10:48
larsp (10) skrev:
CBM (9) skrev:
hvad med et filter der får det til at se ud som om ens hår er en golgothan? hvis poop emoji er populær, så må en fotorealistisk golgothan jo være episk.

Hvad er en golgothan? Som altid er jeg lidt urolig ved at google skøre ord fra CBM here at work ;)


Det er fra filmen Dogma :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login