mboost-dp1

CW om Bing AI


Gå til bund
Gravatar #2 - larsp
27. feb. 2023 09:03
Det må være surt for Google at deres Bard fik så mange tæsk pga. en enkelt svipser og derefter blev totalt ignoreret, når Bing AI kan lave en masse fejl og ballade, og alligevel få al opmærksomheden.

Nu sker der nok det at Microsoft begrænser Bing AI til en kedelig bot uden karakter og uden skarphed på nogen måde. Det ærger mig at vi lever i en verden hvor folk er så følsomme. Jeg ville ønske at disse chatbots kunne være uden filter og give mig en ordenlig røvfuld hvis de synes. Det er da sjovt og muligvis instruktivt.

Politisk korrekthed er i bedste fald gensidig høflighed mellem mennesker og i værste fald en dyne man lægger over ubekvemme sandheder. Når det handler om AI, er der ikke tale om menneske til menneske kommunikation, så ærlig talt, jeg synes det burde være muligt at få den ufiltrerede rå og ubehagelige sandhed. I det mindste skulle der være en toggle: Be polite: true/false. Be politically correct: true/false. Jeg vil sætte en othello-lagkage på at 95% af alle brugere ville sætte disse switches til false og så tage møgfaldet med et smil :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login