mboost-dp1

Bruger du EA's Origin-service?


Gå til bund
Gravatar #1 - DEEF
9. feb. 2012 10:34
Ja, man er jo tvunget til det hvis man vil ind og skyde lidt i BF3.
Gravatar #2 - Mort
9. feb. 2012 11:30
Nej, det er man jo kun tvunget til hvis man vil ind og skyde lidt i BF3. Så længe jeg ikke kan få BF3 på Steam, så vil jeg ikke have det.
Gravatar #3 - p1x3l
9. feb. 2012 12:22
blacklisted, har ellers været trofast bf kunde oh well

ang bf3 der var da en patch der gjorde man kunne undgå origin var der ik? omi k andet for at spille det

"Battlefield_3_Multiplayer_Without_Origin_Internal-Razor1911"
Gravatar #4 - fidomuh
9. feb. 2012 12:52
#3

Virker vist ikke mere og der gik en del rygter om at Ikke-Origin spillere blev banned af PunkBuster loebende.

Ikke en loesning jeg ville satse paa.
Gravatar #5 - fidomuh
9. feb. 2012 12:53
Ja, desvaerre.
Origin var supercrap, nu er det bare standardcrap.

De har faaet fikset en del af de issues der nu var, men jebus.. Det er stadig broken -.-
Gravatar #6 - Futski
9. feb. 2012 14:00
Der mangler en der hedder "Ja, modvilligt"
Gravatar #7 - Zombie Steve Jobs
9. feb. 2012 14:34
Bruger det kun til bf3 og synes egentlig det virker ok. Tænk på de problemer, der var med steam i starten. The fucking horror.
Gravatar #8 - fidomuh
9. feb. 2012 17:12
#7

Det behoever jeg ikke taenke tilbage paa - det er dem der er med Origin pt :D
Gravatar #9 - Multibox
10. feb. 2012 02:45
Både ja og nej.
Nej fordi jeg ikke spiller nogen af de spil jeg har på Origin pt (eller har dem på Steam)

Ja fordi jeg har spil på Origin.

Så hvad med, "Nej, men har spil der"?
Gravatar #10 - cyandk
10. feb. 2012 08:52
Jeg bruger det fordi jeg gerne vil spille lidt BF3 engang imellem, ellers ikke.
Gravatar #11 - lorric
10. feb. 2012 11:01
#6 - men "modvilligt" har også betalt fuld pris.
Gravatar #12 - DEEF
11. feb. 2012 08:45
Det fungere egentligt fint nok. Det er blevet langt bedre gennem bare det sidste år synes jeg. Ville dog ikke et sekund være i tvivl hvis valget stod mellem Steam eller Origin.
Gravatar #13 - HerrMansen
13. feb. 2012 08:17
Jeg bruger det udelukkende modvilligt til kærestens Sims 3 og Spore. Deres kundesupport er uhyggelig ringe efter min erfaring.

Det har taget dem over 3 måneder indtil videre at få returneret penge for en preorder jeg afbestilte i god tid - sagen kører stadigvæk. (Vi snakker op til to ugers svartid på 2 linjer tekst, og gentagene tilfælde af "Oplys venligst X,Y,Z selv om det allerede står flere gange i sagsteksten i selv citerer...")
Gravatar #14 - Mnc
13. feb. 2012 08:21
Jeg har en Origin bruger, men kun for at jeg kunne logge ind på SWToR og følge med inden spillet udkom.
Gravatar #15 - Hånter
13. feb. 2012 08:26
Nopes. Spiller ikke på computeren.
Men hvorfor hulan er det blevet så vigtigt at man har gang i sådan noget? Hvilken forskel gør det, at man har en "portal" man skal igennem, for at få lov til at spille?

Jeg savner de gode gamle dage, hvor man bare fik en CD med spillet. At installere og så spille det. Åh ja... Gode gamle CS 1,6 dage :(
Gravatar #16 - fidomuh
13. feb. 2012 10:03
#15

... CS1.6, som netop kom med Steam og blev downloaded derfra?
Ja. ... .... .... :D

MEn anywho, pointen er jo saa, at mens du fedter dit korpus ned til butikken og afhenter cd'en, evt. lige venter til det bliver mandag saa der er aabent, saa har vi andre installeret det en times tid efter koebet og er klar til at game :)
Gravatar #17 - Hånter
13. feb. 2012 10:06
Fido, det første CS 1.6, var udenom Steam :p I hvert fald det jeg spillede.

Desuden har jeg intet imod at kunne købe spil online; det er mere det, at alle spilproducenter pludeseligt vil have deres egen portal, hvor du skal hente spillet fremfor at have én central.
Gravatar #18 - fidomuh
13. feb. 2012 10:22
#17

Du mener CS1.5? Aka Classic :D

1.6 var launch af Steam.
Gravatar #19 - Papis
13. feb. 2012 11:12
ja jeg bruger det til bf3 og det er da okay det fungere og har ikke haft problemer endnu. ville stadig ønske jeg kunne bare åbne et program hvor jeg kan searche servere og vælge i stedet for i browseren men det har da den fordel at man kan tjekke lidt fjæs og tweak og newz
Gravatar #20 - Mnc
13. feb. 2012 11:37
Pfff, jeg kan huske da CS tilføjede Goggles. :P

Det var åbenbart i Beta 2 ifølge:
http://www.cstrike-planet.com/view.php/csinfo/hist...
Gravatar #21 - Balios
13. feb. 2012 14:50
#14

Hvis du ikke vil bruge det, kan du afinstallere det. Swtor kan køre uden origins!
Gravatar #22 - Mnc
13. feb. 2012 15:34
Balios (21) skrev:
#14

Hvis du ikke vil bruge det, kan du afinstallere det. Swtor kan køre uden origins!

Jeg har et login. Jeg bruger ikke Origins, eller har det liggende. Jeg har bare et login, da de ville have det. :P

Mnc (14) skrev:
Jeg har en Origin bruger






Gravatar #23 - nyx
13. feb. 2012 16:02
Igennem en dedicated sandbox, ja...

Det kan varmt anbefales hvis man, som jeg, gerne vil spille noget BF3 og samtidig have et privatliv. Det kan også varmt anbefales til performance-forbedringer.

Ville jeg bruge Origin uden at kunne sandbox'e det? Nej!!!
Gravatar #24 - pinata
14. feb. 2012 10:04
Bruger jeg det? Ja
Gider jeg bruge det? Nej

Gravatar #25 - Krydolph
14. feb. 2012 18:09
Har jeg det? ja!
Bruger jeg det? Nej!
Gravatar #26 - Dr.pikkuk
14. feb. 2012 19:22
origin er den eneste grund til at jeg ikke får spillet bf3... når man en sjælden gang imellem får lov at spille er spillet faktisk godt.
Gravatar #27 - smiley
14. feb. 2012 19:38
Kun pga BF3 og jeg rører det ikke længere.
Siden deres tyranniske måde at håndtere deres brugere på har jeg nægtet at købe noget hos dem igen.

Mass Effect 3 er en af de titler jeg har ventet på længe, men hvis det er eksklusivt til Origin, så dropper jeg det.
Gravatar #28 - Viggo
15. feb. 2012 16:38
Ja, bruger det til BF3 (OG KUN BF3) fordi jeg er viljesvag og patetisk.

Det var en éner! Vil hellere have ME3 end BF3 og den rører jeg ikke med mindre den kommer på Steam eller lignende.

Og det holder ikke en meter alle de lorte undskyldninger de har haft gang i. Det kan alt sammen skydes ned ved at tænke sig bare en LILLE smule om.
Gravatar #29 - eviscerator
16. feb. 2012 14:04
Jeg bruger ikke Origina pga. deres EULA. Den var på et tidspunkt rigtigt slem, men den er vist blødt op.

Læs evt. mere her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Origin_(content_deliv...
Gravatar #30 - Bllets
16. feb. 2012 21:00
Ja.. Den er på visse punkter bedre end Steam og langt værre end Steam på andre punkter.

Gør mig ingenting at bruge Origin.
Gravatar #31 - Chucara
16. feb. 2012 21:51
Mangler: "Ja, Desværre"

Kommer ikke til at købe andet end BF3 derpå. Hvis patch = nye bugs
Gravatar #32 - Tengu
16. feb. 2012 22:05
Hader det lort, det virker totalt ligegyldigt. Det er dog den eneste måde jeg kan få adgang til BF3 på. Men i fremtiden holder jeg mig bare EA's crap.
Gravatar #33 - smiley
17. feb. 2012 14:52
#30

Enig, Steam har også en shitty EULA, men der er forskel på at have en hidsig aftale og så at håndhæve den vilkårligt og uretfærdigt.
Gravatar #34 - kilo
17. feb. 2012 23:58
ALLE jeg kender der har Origin er udelukkende pga BF3.
Vi har alle købt den russiske version - havde betalt fuld pris på STEAM.
Hvorfor overhovedet have Origin? Den launcher ikke engang spillet, men en hjemmeside, som så håndterer det hele. Origin klienten er en joke (og en toldbod) og EA har ingen intentioner om at bringe den til et stadie, som kan konkurrere med STEAMs, som de oprindeligt antød.
Forslag til opfølgende afstemning: Hvor mange spil har du købt gennem Origin 1-5, 6-10, 11-20, 20+
Gravatar #35 - Mnc
18. feb. 2012 06:09
kilo (34) skrev:
Forslag til opfølgende afstemning: Hvor mange spil har du købt gennem Origin 1-5, 6-10, 11-20, 20+


Nede under afstemningen i venstre menu, kan du finde "Ny afstemning", prøv der. :)
Gravatar #36 - lorric
18. feb. 2012 10:42
#34 og husk at give 0 som en mulighed.
Gravatar #37 - Balios
19. feb. 2012 10:35
Jeg forudser Origin piratkopier en masse.
Alt kan crackes, given enough time.

Hvad sker der for at Origin brugere frasiger sig retten til at sagsøge EA?

Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Origin_(content_deliv...
Under "Forfeiture of legal rights"
Gravatar #38 - Balios
19. feb. 2012 10:49
#37
I stand corrected. Det gælder ikke bare Origin, men alle EA produkter. Courtesy of the US supreme court.


Alle firmaer bliver nød til at dække sig ind, juridisk set. Alle der har været i servicefag ved, at kunder kan være nogle røvhuller, men hvorfor gå så langt?

Jeg kan godt forstå at der bliver kopiret så mange spil. (tal, og kilde bliver ikke opgivet)
Gravatar #39 - Legin
20. feb. 2012 06:08
#38 Det er da stadig lidt sjovt, at man bare kan skrive "I må ikke gå sammen for at sagsøge os". Synes det er forståeligt, men også en virkelig trist udvikling. Lige præcis EA har mange vidst lyst til at sagsøge, bare i håb om de går konkurs (inkl. jeg selv).

Ontopic: Har Origin, men bruger det KUN når jeg skal spille BF3. Hader det.
Gravatar #40 - Zombie Steve Jobs
20. feb. 2012 13:00
Var alene hjemme hele weekenden. Lørdag aften, fu yeah! Nu skal der spilles BF3 til jeg falder om.

Logger på, Wake, uhh yeah, crash efter 10-15 minutter. "The authentication servers seem to be down". Og det blev de så ved med i riddi lang tid. Thank god for CS:S og gungame.
Kom så endelig på igen, men med crashes her og der og "kicked from the server".

Det kører væsentligt dårligere end da jeg fik det, om det er et driverproblem eller opdateringer til origin/BF3 aner jeg ikke.

Jeg synes dog serverbrowseren er den bedst EA nogensinde har lavet. De fungerede ringe i BFBC2, BF2 etc. At den så stadig halter helt grotesk på sorteringsområdet er noget andet.

Men altså, de skal nok komme med. Steam virkede heller ikke i starten. Ikke for mig, i hvert fald. Origin skal også lige få styr på ramforbruget, der er Steam ret økonomisk.
Gravatar #41 - Chucara
22. feb. 2012 11:29
#40: Enig, Steam var noget lort i starten, men det var også et første af sin slags i de gode gamle CS dage.

I 2011 burde man kunne skrive et relativt simpelt stykke software som Origin.

Værst af alt er dog, at hver ny patch ser ud til at gøre det værre.

Origin havde ikke haft mange kunder uden BF3.
Gravatar #42 - LennyBoy
22. feb. 2012 16:32
Ja og har ingen problemer med det.

Forstår desuden ikke hvorfor folk har et underligt behov for at kalde det Origins? :)
Gravatar #43 - kblood
22. feb. 2012 16:33
Syndicate udkommer snart, og det vil kræve Origin. Jeg var ellers stort set solgt og nød til at prøve det. Men så fandt jeg ud af kravet om Origin, og jeg nægter godt nok at installere det bare for at kunne spille et spil.

Der er lidt for mange gode spil jeg mangler at spille til at jeg vil tvinges til at bruge Origin.
Gravatar #44 - Athinira
23. feb. 2012 00:15
Jeg venter bare pænt på at der kommer non-Origin cracks til de forskellige spil. Så bliver de installeret og så kan jeg fint spille uden :o)

Spil der kræver Origin alligevel ryger ikke på Pronto. Mass Effect 3 ser heldigvis ud til at kunne crackes uden om Origin. Eneste det betyder er bare at jeg skal købe mit første non-digitale spil i laaaang laaaang tid!
Gravatar #46 - kblood
26. feb. 2012 07:24
Så var der også endelig crack til Syndicate. Så kan jeg få prøvet om deres koncept måske er så fantastisk som anmelderne skriver. Hvis giver en bedre spil oplevelse, eller anderledes god nok spil oplevelse, end det nye Deus Ex, så måske jeg også køber spillet.

Ville da have været nemmere hvis de bare havde lavet en demo til spillet, men lur mig om den ikke ville komme igennem deres Origin spyware / adware?
Gravatar #47 - TuxDK
27. feb. 2012 08:28
Ja, men kun fordi jeg bliver tvunget til det via BF3.
Gravatar #48 - Zombie Steve Jobs
28. feb. 2012 09:21
kblood (46) skrev:
Så var der også endelig crack til Syndicate. Så kan jeg få prøvet om deres koncept måske er så fantastisk som anmelderne skriver. Hvis giver en bedre spil oplevelse, eller anderledes god nok spil oplevelse, end det nye Deus Ex, så måske jeg også køber spillet.

Ville da have været nemmere hvis de bare havde lavet en demo til spillet, men lur mig om den ikke ville komme igennem deres Origin spyware / adware?


Hvordan er Syndicate`? Er musikken ligeså ensformet :) Kan stadig høre det for mit indre... øh, øre, men ok, hvor kompliceret var det også lige. Efter en hel dags syndicate var man ved at være lidt træt af det.

Men det bedste var at persuadertrone en hel by, damn det kunne lagge, mn
Gravatar #49 - kblood
29. feb. 2012 16:30
#48

Ja, det var awesome at man kunne mind controlle folk. Nu er jeg godt nok kun lige i starten. Den originale musik var meget ensformig, men heldigvis nice nok til at der gik et godt stykke tid før man blev træt af det. Men det tog så også lang tid at gennemføre. Syndicate Wars var også udfordrende nok til at jeg endnu ikke har gennemført det, selv med guides og alt muligt. Det gamle var godt nok nemt ift. Der var lige de transport missioner der kunne være lidt specielle.

I det nye starter man med at udforske mulighederne i en ny chip og jeg har fået prøvet riflen med de eftersøgende kugler. Men indtil videre ville jeg godt nok hellere anbefale W40K: Space Marine hvis man nu skal have sig et nyt FPS. Eller Deus Ex for den sags skyld. Er ikke så glad for måden at sigte på indtil videre. Synes der bæres præg af at det er udviklet til konsol, og ikke specifikt PC. Så det bliver nok ikke et spil jeg hverken får købt eller gennemført.

Jeg var da også pænt træt af da Steam kom og havde krav om at være installeret, og undgik det da også i de første 5 år eller hvad det nu blev til. Men nu har det offline funktioner, indie spil, en god bunke klassikere og et kæmpe system med gode tilbudsrunder, friends lister og andet godt.

Indtil videre er mit indtryk af Origin at det er EA der presser citronen. Det billigste jeg har set derinde er pænt gamle spil til 70kr. stykket. Hvis der er noget som koster under 50kr. så er det sikkert fordi det er et puslespil eller andet lamt. Hvis man syntes Steam er dyrt, så kan man prøve Origin hvor man kan være sikker på at spil kun kommer under 100kr. når EA har opgivet at markedsføre det.

Historien i Syndicate er lidt tynd indtil videre, men man starter jo også bare med at være en agent med ukendt fortid og evnen til at gøre alt muligt underligt bare ved at tænke på det, med sin nye chip. Og indtil videre betyder det at man skal trykke E på forskellige måder.

Jeg ville godt nok hellere have haft et nyt Syndicate hvor man kunne prøve at planlægge hvordan man nu kom ind i en fæstning fyldt med cyborgs. Men der er ikke engang lagt specielt vægt på at folk render rundt med et skelet af metal. Men man skal vidst også finde "the Leonardo Device" på at tidspunkt. Måske det er der hvor spillet begynder at blive godt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login