mboost-dp1

Din IRC status?


Gå til bund
Gravatar #51 - zymes
28. mar. 2012 05:57
Kom på igen for et par dage siden efter en pause på.. et års tid? Så stemte stadig aktiv.
Gravatar #52 - Vandborg
28. mar. 2012 07:04
Well jeg startede på IRC på Quakenet i 2003 tror jeg. Hvor ja det handlede om Counter Strike.

I dag er jeg mest aktiv på FreeNode, og for det meste på Support channels for diverse projekter. F.eks. Drupal.
Gravatar #53 - ktg
28. mar. 2012 07:17
Har været aktiv bruger siden sidst i folkeskolen. Så det er nok snart en 15 år siden efterhånden. Brugte det til gaming i mange år. Først til counterstrike, så natural-selection og quake3 og CC:Generals. Det har stort set altid været på quakenet.

I dag er det udelukkende pga anime. Har stået for/været en del af en kanal i 10 år efterhånden, så i dag er det en fast del af min hverdag at have irc kørende, selvom studiet tager meget af min aktive tid.
#anime.dk på rizon.net hvis det har interesse :)
Ellers idler jeg på døde kanaler.

Hvis der forresten er nogen som leder efter en simpel irc klient til mac, så kan jeg anbefale limechat :)
Gravatar #54 - Vandborg
28. mar. 2012 07:24
freenode har en web client her. De tillader ikke andre web clienter, pga. spam bots etc. :)

http://webchat.freenode.net/
Gravatar #55 - bobolobo
28. mar. 2012 09:55
Mangler en valgmulighed der hedder "Idler på BNC uden at gøre brug af det :b..
Gravatar #56 - Kenman
28. mar. 2012 10:21
#0 bruger ikke IRC synderligt meget mere. Startede med at bruge det omkring 2001/2002 på Quakenet af forskellige årsager, samt på P2Pnet hvor vi benyttede det til support på KaZaA og Morpheus klienterne.

De seneste par år er de chnanels jeg somregel var aktiv i, stille og roligt dødt mere og mere ud og med brugen af IM klienter, eks. Skype og MSN er IRC efterhånden blevet mindre og mindre "nødvendig", selvom det ofte var stedet for vilde diskussioner og sjove quotes, specielt i de senere nattetimer.

cyandk (21) skrev:
har brugt irc siden det kom og bruger det stadigvæk idag, som det eneste kommunikations værktøj (udover ts3 og mumble)
Ville ikke kunne fungerer uden det

Alligevel ret vildt du har brugt det siden du var 5 ;)
Gravatar #57 - vooze
28. mar. 2012 11:13
Alle nørder med respekt for sig selv holder til på freenode! =) ... der er selv en windows kanal hvis man er til "den slags" ;))
Gravatar #58 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. mar. 2012 13:14
#56 > sjovt du siger det, MSN er total dødt, i forhold til bare 5 år siden ... Mon FB er skyld i det?

--

Er der nogen der kan anbefale en god IRC klient til iOS?
Gravatar #59 - trylleklovn
28. mar. 2012 13:16
#58 Colloquy er udmærket både til os x og ios.
Gravatar #60 - Hånter
28. mar. 2012 13:17
trylleklovn (59) skrev:
#58 Colloquy er udmærket både til os x og ios.

+1
Gravatar #61 - Magten
28. mar. 2012 14:23
Eller Linkinus :)

Colloquy lavede nogle mærkelige ting på min iPhone nogle gange synes jeg.
Gravatar #62 - El_Coyote
28. mar. 2012 18:10
Nu hedder det bare Jabber i stedet for.
Gravatar #63 - M.R.
28. mar. 2012 19:30
Jeg anvender IRC til at snakke med nogle af de personer der streamer det spil, som jeg nu er så bidt af også bedre kendt om "League of Legends", ellers anvender jeg også IRC til esl tuneringer etc.
Gravatar #64 - kasperd
28. mar. 2012 19:52
Når newz.dk ikke virker er #newz.dk stedet hvor man kan brokke sig over det uden at blive hørt. Det er dog længe siden jeg har haft behov for det.
Gravatar #65 - Daniel-Dane
28. mar. 2012 20:00
kasperd (64) skrev:
Når newz.dk ikke virker er #newz.dk stedet hvor man kan brokke sig over det uden at blive hørt. Det er dog længe siden jeg har haft behov for det.


Jeg synes nu ellers, at Hubert altid er klar til at klage over mit bitcheri.
Gravatar #66 - Hubert
28. mar. 2012 20:59
Daniel-Dane (65) skrev:
Jeg synes nu ellers, at Hubert altid er klar til at klage over mit bitcheri.


Jeg klager mig generelt over det meste så føl dig nu ikke speciel :p

PT er det vejnettet i Esbjerg det går ud over...
Gravatar #67 - TheAvatar
28. mar. 2012 23:32
#46
Nej, gratis
Gravatar #68 - jwldk
29. mar. 2012 07:02
Bruger det dagligt på arbejdet, da vi ikke alle er på fysisk samme kontor er det ret smart. Fungerer samtidig som systemovervågning med vores egen bot.
Gravatar #69 - David Munch
29. mar. 2012 07:35
Mnc (11) skrev:
Sidst jeg var derinde (6-12 mdr siden gætter jeg) var der vist lidt over 5, men der var aldrig nogen der sagde noget.
Selv hvis man råbte lidt op, så tog det 12-24 timer før folk svarede. :D

Det er sådan IRC fungerer.. ;)
Gravatar #70 - Daniel-Dane
29. mar. 2012 07:48
Smart!
Gravatar #71 - tentakkelmonster
29. mar. 2012 13:34
Jeg ville have valgt det, hvis der var et punkt der hed:
"JEG STOPPER ALDRIG!"
Gravatar #72 - Yakuzing
31. mar. 2012 12:54
Det er sjovt alle de som skriver om at det er sørgeligt at "de andre" ikke er der mere osv. men de forlod jo også selv så hvorfor skulle de andre være blevet?(snakker generelt. ingen specifik kanal.)
Folk der kommer på IRC engang imellem klager altid over at der ingen aktivitet er - well skab aktivitet så!
Tak for i dag.
Gravatar #73 - Krydolph
3. apr. 2012 08:13
Som mange andre stoppede jeg med IRC da jeg stoppede med CS!
Der var en overgang jeg brugte det til mere end det, men til sidst var det kun til at finde "pcw" og "mix"
Gravatar #74 - Louis
3. apr. 2012 12:18
Startede vel med at være på IRC af og til, da jeg begyndt at rode med Linux i 2005.

Jeg glemmer altid at starte XChat op, når jeg starter computeren. Desuden har jeg heller ikke den store tid til at glo der mere.

Inden for Linux/FROSS-verden oplever jeg stadig IRC som være hyppigt brugt.

Hopper primært kun på IRC, når jeg skal bruge hurtigt hjælp til noget it-relateret som er så specifikt/sjældent, at man ikke kan finde svar via Google og jeg ikke har lyst til at vente på forumsvar.

Gravatar #75 - Zalon
4. apr. 2012 11:25
Jeg starter min IRC klient før jeg starter min browser, tror jeg har det med IRC ligesom damerne har det med Facebook... Skal lige se hva' der er sket imens jeg har været væk :D
Gravatar #76 - cyandk
5. apr. 2012 14:06
Kenman (56) skrev:
Alligevel ret vildt du har brugt det siden du var 5 ;)


Tak.
Gravatar #77 - XenoBIT78
9. apr. 2012 12:54
Har ikke brugt IRC i mange år.. ikke siden Partyline @ undernet.org gik ned.. engang i midten af halvfemserne.

Nu til dags bruger jeg det kun når jeg ikke kan få adgang til diverse torrentsites til at checke op på om hvornår de er oppe igen..
Gravatar #78 - bjoeg
9. apr. 2012 13:00
#Partyline gik ned? i '00erne da jeg brugte IRC mest eksisterede de da stadig sidelæns med #skibanden
Gravatar #79 - flywheel
17. apr. 2012 11:56
Online hver dag

Men det er tydeligt at antallet af brugere er dalende.
Gravatar #80 - milandt
17. apr. 2012 14:26
/brb
Gravatar #81 - TrolleRolle
18. apr. 2012 10:08
Jeg kom aldrig på dengang det var hot. Jeg har forsøgt flere gange de seneste år, men det forløber altid sådan her:

1. Læser om IRC
2. Sætter sig ind i divs. ting omkring sikkerhed og anonymitet, men går kold i de mange detaljer og indser at det orker jeg ikke lige at finde ud af i dag.
3. Logger på alligevel og glor lidt på kanallisten på en tilfældig server og ser at 99.999% af alle tråde har noget med Pr0n, s3x osv at gøre... finder et par andre kanaler som ikke ser for skumle ud og joiner dem.
4. Kigger lidt på de tomme kanaler.
5. Glemmer at tænde for IRC-klienten næste gang jeg tænder computeren, og da jeg heller ikke fik sat mig ind i hvad en bouncer er så kan jeg heller ikke se om der er sket noget siden sidst.... og projektet går i glemmebogen.


Hvis man nu skulle på igen i dag? Og bare vil "idle" nogle kanaler lidt. Hvor skal man så starte?

Det kommer selv an på hvad man interesserer sig for, men hvis vi nu bare siger at kriteriet er at man er den typiske newzbruger. (Som vel er her pga nyheder om IT, OS'er, hacking, spil, osv. osv. )
Gravatar #82 - trylleklovn
18. apr. 2012 10:30
TrolleRolle (81) skrev:
glor lidt på kanallisten

Lol noob. Der er ikke nogen der seriøst bruger kanallisten.
Det svarer til at installere skype og befriende random personer. Eller at læse googles indeksering fra en ende af.

Du skal i stedet finde ud af at de websites, med ting der interesserer dig, typisk har en irc kanal og så joine den. Som nævnt har newz jo en på freenode #newz.dk - og så er det sådan set som med websites, det handler meget om kulturen i de små communities, der eksisterer i hver channel. F.eks. idler jeg også i #linuxtalk på freenode. Ikke fordi der er vanvittigt meget aktivitet, men det har jeg gjort så længe så jeg kender de andre derinde nogenlunde.

jeg bruger desuden ikke bnc, kan ikke se formålet, hvis jeg ikke er online kan jeg alligevel ikke svare på hvad der foregår - så må folk forholde sig til det når jeg kommer online, hvis det er noget jeg skal indblandes i.
Gravatar #83 - Mnc
18. apr. 2012 10:42
trylleklovn (82) skrev:
kan ikke se formålet


Formålet er at man beholder sit nick.
At være genkendelig. :)
Gravatar #84 - Magten
18. apr. 2012 10:43
Mnc (83) skrev:
Formålet er at man beholder sit nick.
At være genkendelig. :)
Og at man har logs hvis nogen har forsøgt at kontakte en :)
Gravatar #85 - trylleklovn
18. apr. 2012 10:43
Mnc (83) skrev:
Formålet er at man beholder sit nick.
At være genkendelig. :)


De fleste ændrer alligevel nick for at indikere at de er offline, desuden har de fleste ordentlige netværk nickserv.
Gravatar #86 - Magten
18. apr. 2012 10:46
trylleklovn (85) skrev:
Mnc (83) skrev:
Formålet er at man beholder sit nick.
At være genkendelig. :)


De fleste ændrer alligevel nick for at indikere at de er offline, desuden har de fleste ordentlige netværk nickserv.
Det er kun Freenode jeg er på, som har nickserv.

De andre netværk jeg er på, der skifter folk ikke nick når de går offline :p
Gravatar #87 - Mnc
18. apr. 2012 13:46
trylleklovn (85) skrev:
De fleste ændrer alligevel nick for at indikere at de er offline


Det jeg oftest ser af nickchanges, når folk logger af en BNC, er i stil med "Magten" -> "magten", i.e. lowercase indikerer at folk logger af.

Desuden kan man også sætte en away besked i BNC'en når man logger af, Mnc is away: logged off BNC, eller hvad man føler for.

Og whois kan fortælle dig hvor længe folk har været idle, hvilket også kan give en indikation om hvor stor chance der er for at få et svar (uden highlight).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login