mboost-dp1

Din næste telefon?


Gå til bund
Gravatar #51 - Hubert
4. nov. 2012 13:17
BurningShadow (50) skrev:
#49

Hvad mener du? Sidst jeg checkede, var Android da en Linux distro...


Mon ikke han mener en mere "ren" linux telefon som den jolla vil hælde på markedet.
Gravatar #52 - Chewy
4. nov. 2012 15:17
@ #47
Så længe batteritiden på smartphone's ikke er blevet fordoblet, så bliver det en C901 ;)


Hvorfor har du behov for mere end 24 timers batteri?
Gravatar #53 - BurningShadow
4. nov. 2012 15:46
#52

Fordi de 24 timer forudsætter, at du ikke bruger din telefon til andet end tale, og derfor ikke har noget at bruge en smartphone til, og derfor lige så godt kunne købe den billigste Nokia, der kun skal lades ved fuldmåne.
Gravatar #54 - BurningShadow
4. nov. 2012 15:47
#55

Tester lige en SNES feature...
Gravatar #55 - Skak2000
4. nov. 2012 16:17
#52
Som #53 siger, jeg kan godt lide at den holder strøm 3-4 dage. Gider ikke at lade op hele tiden.

Men vil ikke kunne klare mig med en billig Nokia. Bruger min C901 som modem til både min bærbar og Tablet via Bluetooth, når jeg er på farten. Derudover har den hurtig og kombineret med et godt kamera. Sidst men ikke mindst er den solidt bygget.

(Den kommer dog ikke i nærheden af Nokia på det sidste område)

Gravatar #56 - Chewy
4. nov. 2012 16:19
@ #53

Nej, det inkludere 5-8 timers streaming fra Google Music, browsning via Chrome samt streaming af video fra Youtube/TED/NFL Gamepass...
Derudover alle mulige former for autosync i baggrunden, bl.a. Google Now...
I går brugte jeg bl.a. SoftRace til at kortlægge den 1½ times gåtur jeg var på med konstant GPS forbindelse, og den tog kun 20%. Så jeg røg ned på 20 timers batteri istedet for 24...
Gravatar #57 - ChristofferKjeldgaard
5. nov. 2012 11:05
#56: Min Razr Maxx holder batteri i 5 dage. 2 dage hvis jeg bruger den rigtig, rigtig meget. Når jeg er ude og løbe eller tracke med GPS falder den vel en 5 % ved en 35 minutters løbetur. Jeg har så også clocket processoren ned og lavet en masse tilpasninger i kernen så jeg får en højere batteritid.

Jeg vil nok vælge Android næste gang. Jeg har haft både iOS som er kedeligt og rodet, og WP 7.5 kunne jeg egentlig rigtig godt lide, dog synes jeg at jeg manglede den feature fra Android at jeg selv kunne bestemme tastaturets layout - og så manglede jeg nogle tiles til bl. a. at overvåge batteri. Derudover manglede jeg nogle automatiseringsprocesser som f. eks. gå i fly tilstand fra 00:00 til 06:00, opdater ikke personlig e-mail når jeg er på arbejde, osv. osv.

Jeg er glad for min RazR, og jeg håber at Motorola overlever deres aktie-dyk så de kan producere en ny telefon til mig.
Gravatar #58 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. nov. 2012 11:14
ChristofferKjeldgaard (57) skrev:
iOS som er kedeligt og rodet

Huh? Det synes jeg bestemt ikke - tværtimod :),

ChristofferKjeldgaard (57) skrev:

manglede jeg nogle tiles til bl. a. at overvåge batteri. Derudover manglede jeg nogle automatiseringsprocesser som f. eks. gå i fly tilstand fra 00:00 til 06:00, opdater ikke personlig e-mail når jeg er på arbejde, osv. osv.


Det med batteriet kan klares med en app - og det med automatiseringen har du skam i iOS - "Forstyr mig ikke" - der kan du f.eks vælge 4-5 personer som godt må forstyrre dig (dog kun opkald) i et bestemt tidsrum (f.eks 22:00 - 07:00)

ALT undtagen opkald fra Onkel Gerda og Tante Bent bliver ignoreret :)
Gravatar #59 - gramps
5. nov. 2012 11:22
#58
Forstyr Ikke er en ny feature fra iOS6. Jeg tvivler på at #57 har haft en iPhone med iOS6.
Gravatar #60 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. nov. 2012 11:47
#59
Jeg påpeger det også blot :)
- og ellers har man slideren på venstre side af telefonen o_O
Gravatar #61 - CJ2
5. nov. 2012 13:30
#58 Blokeringstilstand - meddelelser, opkald, alarm/timer og LED (Do not disturb) er også på min SG3. Foretrækker alligevel bare at slå net fra om natten. Folk der ringer til mig om natten har enten en god grund eller bliver generelt blacklisted. Ellers er flytilstand og lydløs også muligheder jeg bruger afhængigt af omstændighederne :-)
Gravatar #62 - Weird_J
5. nov. 2012 16:16
Min første smartphone, var en htc legend, som hurtigt blev solgt igen, på grund af det skod android, der manglede stort set alt, hvad man skulle bruge i en telefon, med mindre man hentede apps, fra brugere med mærkelige navne.

Men efter en lang række almindelig mobiler, har jeg nu købt mig en sony acro s og må sige den er jeg glad for. Så om et par år, bliver det nok en ny sony med android, hvis de eksistere til den tid ;-)
Gravatar #63 - Bornslippy
5. nov. 2012 16:34
Der står en GNex 4 og venter på at blive smidt i lommen når de er til at få fat i. Ikke mere OEM UX på en Android og lange ventetider på opdateringer. Glæder mig allerede :)
Gravatar #64 - gramps
5. nov. 2012 18:05
#63
Den hedder bare Nexus 4.
Gravatar #65 - DEEF
6. nov. 2012 13:57
Har 4S så der går længe før den skal skiftes ud. Og det er jo umuligt at vide hvad der er fedt til den tid, så det bliver en blank stemme her fra.
Gravatar #66 - Nothinunik
7. nov. 2012 08:50
Min Lumia 920 er allerede preordered og skulle gerne komme indenfor den nærmeste fremtid :)
Gravatar #67 - Slettet Bruger [1806649439]
7. nov. 2012 11:11
Nothinunik (66) skrev:
indenfor den nærmeste fremtid :)


Uge 49
Gravatar #68 - Nothinunik
7. nov. 2012 12:07
#67
Nu går du jo så ud fra at jeg køber den i Danmark, hvilket jeg ikke gør. Så min ventetid bliver ikke helt så lang :)
Gravatar #69 - 4dd0
8. nov. 2012 09:12
Hvis vi ser bort fra det åbenlyse, nærmest kliché-agtige, i at Android giver større frihed, så er der intet alternativ til Android, hvis man som jeg, er storbruger af Google's services.

Den næste telefon i arsenalet, kunne meget vel blive Oppo Find 5, hvis den rammer markedet i nær fremtid. Alternativt går jeg efter en Nexus 4, på trods af min dårlige erfaringer med LG...
Gravatar #70 - winson
8. nov. 2012 22:45
Skifter fra IOS til Android - har fået nok af selskabet og er ved at køre træt i mangel på muligheder og at de ikke lytter til bruverbehov i det omfang man kunne forvente...
Gravatar #71 - Slettet Bruger [1806649439]
9. nov. 2012 07:23
winson (70) skrev:
ikke lytter til bruverbehov i det omfang man kunne forvente...



Har du skrevet til dem med dine forslag da?
Gravatar #72 - tormok
10. nov. 2012 03:23
Har lige købt en Samsung GT-E1055T.
Den vejer 65 g, måler 107.5 x 45.4 x 13.4 mm, har en 128 x 128 pixel skærm, indbygget lommelygte og en standby batteritid på 720 timer.

Selvom den er en forkrøblet dværg i sammenligning med min Samsung Galaxy S, finder jeg den dog langt mere anvendelig som dagligdags telefon til at have med i lommen. Smartphonen bruger jeg mere som en håndholdt minicomputer, og finder den lidt uhandy og besværlig at bruge som telefon, hvis vi definerer telefon som et apparat til at ringe fra og til.

Skulle jeg have en ny smartphone bliver det en Android igen.
Gravatar #73 - DStruct
13. nov. 2012 08:48
Skak2000 (55) skrev:
#52
Som #53 siger, jeg kan godt lide at den holder strøm 3-4 dage. Gider ikke at lade op hele tiden.


Gider ikke? .. nu er det jo ikke noget DU skal gøre .. *klik* så gør den det selv ;) medmindre du har en af de der smarte nye dynamo telefoner selvfølgelig.
Gravatar #74 - PraetorianGuard
14. nov. 2012 14:03
Havde en Galaxy S2 før, opgraderede den til S3 som er blevet opgraderet til en S3 LTE da LTE modellen har 2gb ram og en lidt nyere processor same LTE.

Men nu må vi se om jeg holder fast i den eller den skal opgraderes med S4 eller S5 når/hvis de kommer. Og gider personligt ikke Nexus' branded da de telefoner der blever lanceret under det brand som regel altid KUN er med på noderne her og nu men ellers ikke leverer noget synderligt nyt.
Gravatar #75 - gramps
14. nov. 2012 14:33
#74
Som Nexus S-ejer er jeg fuldstændig enig. Telefonen er kun to år gammel, og Google gider ikke opdatere den længere?

Sarkasme kan være anvendt.
Gravatar #76 - Theis
15. nov. 2012 07:40
Jeg planlægger at omlægge til 7 tommer tablet og dumbphone. Så har jeg godt forbinde og batteri til det vigtigste og bedre skærmplads til det knap så vigtige.

I min fritid har jeg sjældent brug for at tjekke email, så her kan jeg slippe med at slæbe en lille dumbphone rundt.
Gravatar #77 - Clauzii
15. nov. 2012 12:39
Har nu haft en iPhone 4 (nej, det var 'desværre' den uden S) i godt en uge, og kan kun sige at jeg er mere end tilfreds.

Det største 'problem' var at få mine tlf-numre fra min Wildfire over i iPhonen. Efter export af numrene til en .VFC-fil, kom de ikke rigtigt ind i Windows kontakter. Mange numre manglede o. lign.

Efter en gennemgang af .VCFen i hånden, hvor mange af numrene var tildelt "Other2", "Voice" osv. (hvilket jeg ikke havde bedt om, da numrene var gemt enten som Mobil eller Fastnet), ville Windows Kontakter gerne importere det hele uden fejl. Ok, æ, ø og å var erstattet med koder, hvilket var knapt så smart, men det var heldigvis til at 'huske' sig ud af.

På med iTunes, Sync kontakter med Windows kontakter - Succes :) Når man først man får sat tlf. og iTunes op (hvad skal synces osv.), spiller det bare.

Nu bruger jeg min mobil som internetopkobling hjemme også, altså via tethering. Med min Wildfire skulle der installeres HTC-sync-drivere, og fra jeg satte tlf. til, til der var adgang på nettet, kunne der godt gå mellem 20 og 40-50 sekunder. Fint nok, men iPhonen er klar på 5-max 10 sek. ;)
Hver gang!

Jeg er nok en "Late adopter" men jeg forstår nu godt, hvorfor så mange er faldet for iPhones. Det spiller bare.
Gravatar #78 - Brugernavn
15. nov. 2012 13:07
Clauzii (77) skrev:
Jeg er nok en "Late adopter" men jeg forstår nu godt, hvorfor så mange er faldet for iPhones. Det spiller bare.


Det er også blevet bedre med tiden. Min min harddisk crashede i en eksplosion af bad sectors, før iCloud kom til. Så jeg kan ikke opdatere min iPad uden at slette data for alle apps (alt indhold på iPad'en), fordi jeg ikke længere har det rigtige iTunes bibliotek på computeren. Du vil ikke opleve samme problem, hvis du synk'er med iCloud AFAIK.
Gravatar #79 - Clauzii
15. nov. 2012 13:09
#78
Har du ikke en backup gemt lokalt via iTunes?

edit: Ah, HDen på din stationære?
Gravatar #80 - gramps
15. nov. 2012 13:25
#77
Du sammenligner vel ikke seriøst en HTC Wildfire, som aldrig rigtig var en god eller dyr telefon, med iPhone 4, som på et tidspunkt var både god og dyr?

Din åbenbaring er ikke at iPhones er bedre end Android, men at dyr er bedre end billig.
Gravatar #81 - Brugernavn
15. nov. 2012 13:34
Clauzii (79) skrev:
edit: Ah, HDen på din stationære?

Yep, jeg havde ingen backup ud over det. Det var min primære harddisk, der døde. Det er den første gang, jeg har oplevet det i de 20 år, jeg har haft PC'ere. Det var for øvrigt en relativt tidlig generation SSD.
Gravatar #82 - Clauzii
15. nov. 2012 13:46
gramps (80) skrev:
Din åbenbaring er ikke at iPhones er bedre end Android, men at dyr er bedre end billig.


Min åbenbaring er at det bare spiller. Også sammenlignet med nyere Androids. Godt nok er jeg lidt af en teknik-nørd, så Android er da lækkert nok. Men i en telefon skal tingene bare virke og være simple at gå til.
Gravatar #83 - Ronson ⅍
15. nov. 2012 15:06
Ja, hvis man kun bruger den som telefon rækker iOS sikkert helt fint.
Gravatar #84 - Clauzii
15. nov. 2012 19:57
Ronson (83) skrev:
Ja, hvis man kun bruger den som telefon rækker iOS sikkert helt fint.


OG som synthesizer/trommemaskine, guitartuner, spectral analysator/db meter, diktafon, kamera, remote-control osv. osv.

iOS rækker (også) laaaaangt, Ronson :)
Gravatar #85 - Ronson ⅍
15. nov. 2012 21:11
Android kan også bruges som speciel katalysator, diktator og kammerat eller hvad det var.
Gravatar #86 - Clauzii
15. nov. 2012 21:30
Ja, det kan det. Men hvis man har prøvet trommer og tangenter i Android, lader det til at det STADIG lagger ad h...... til. Absolut ubrugeligt i mine øjne. Og ja, det ER en afgørende faktor for mig.

Samt at lyden ud af en iPhones højttaler er temmeligt iorden, sammenlignet med andre telefoner overhovedet. For en lydmand en god ting. Så mangler vi lige stereo-mic'en i toppen og stereo-højttalere i bunden.

Og mon ikke det snart kommer?

--

HVAD der irritere mig ved iOS(6.0.-something) er at man ikke kan placere sine ikoner som man vil. Møg. Og nej, jeg jailer den ikke.

Wildfiren lå absolut BEDRE i hånden, mere rund og 'kvindelig', men da alle mobiler begynder at riste mit øre efter et kvarter, kan jeg godt leve med kanterne.
Gravatar #87 - XorpiZ
15. nov. 2012 21:50
Clauzii (86) skrev:
Ja, det kan det. Men hvis man har prøvet trommer og tangenter i Android, lader det til at det STADIG lagger ad h...... til. Absolut ubrugeligt i mine øjne. Og ja, det ER en afgørende faktor for mig.


Du sammenligner en telefon til 2.000 med en til 5.000.
Gravatar #88 - Clauzii
15. nov. 2012 21:59
Ja, i nypris, men jeg har købte begge brugte så forskellen har ikke været så stor. Det er fordelen ved IKKE at skulle have det SIDSTE nye hele tiden.

Og jeg skal trods alt ikke sende en måneraket af sted eller spille spil på mobilen. Selvom jeg er sikker på at en hvilken som helst nyere smartphone har både saften og kapaciteten til begge dele.

Gravatar #89 - Clauzii
15. nov. 2012 22:48
Og det gælder også nyere Androids. Det lagger..
Gravatar #90 - Barkane
15. nov. 2012 23:41
Man skal aldrig sige aldrig, men jeg vil se evolution i iOS før jeg overhovedet vil overveje at få en iFon.
Nu har jeg haft WP7 før jeg fik min nuværende GNex og WP8 kunne godt friste mig, men jeg overvejer seriøst at få Galaxy Note 2 LTE når den kommer.
Gravatar #91 - gramps
16. nov. 2012 00:28
Clauzii (86) skrev:
Ja, det kan det. Men hvis man har prøvet trommer og tangenter i Android, lader det til at det STADIG lagger ad h...... til. Absolut ubrugeligt i mine øjne. Og ja, det ER en afgørende faktor for mig.


Igen: En Wildfire kan ikke sammenlignes med iPhone, uanset alder og pris. Det eneste gode ved Wildfire var at den åbnede op for Android-markedet. Uden de billige Android-telefoner havde langt de fleste nok købt en iPhone helt ukritisk.
Gravatar #92 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. nov. 2012 07:26
Clauzii, mht hastighed og lyden (samt skærmen) - så skulle du næsten prøve en iPhone 5 :)
Jeg gik fra en iPhone 4 til 5, da min 4'er var ved at få seriøse tics (vibratoren virkede bl.a. ikke efter utallige fald på fliser)

Anyhow, det er småting, men skærmen er klarere og lyden er skarpere - samt de ny earbuds er imho 100 gange bedre :)
Gravatar #93 - Brugernavn
16. nov. 2012 08:11
Goof goof Binks (90) skrev:
Galaxy Note 2 LTE når den kommer.


Du har kunnet købe den hos 3 i nogle uger. Men jeg vil anbefale dig at købe den i 32 GB plus udgaven, for du kan ikke længere flytte apps til SD-kortet i Jellybean.

Ellers er det en rigtig lækker telefon, som jeg varmt kan anbefale.
Gravatar #94 - gramps
16. nov. 2012 11:11
Thoroughbreed (92) skrev:
samt de ny earbuds er imho 100 gange bedre :)


Apple har selv sagt, efter jeg-ved-ikke-hvor-mange-år-med-runde-earbuds at runde earbuds er et dumt designvalg. Jeg synes det er fantastisk at der skulle gå så længe.
Gravatar #95 - Clauzii
16. nov. 2012 12:01
Thoroughbreed (92) skrev:
Clauzii, mht hastighed og lyden (samt skærmen) - så skulle du næsten prøve en iPhone 5 :)
Jeg gik fra en iPhone 4 til 5, da min 4'er var ved at få seriøse tics (vibratoren virkede bl.a. ikke efter utallige fald på fliser)

Anyhow, det er småting, men skærmen er klarere og lyden er skarpere - samt de ny earbuds er imho 100 gange bedre :)


Ham jeg har købt 4eren af købte en 5er. Til 800,- kan jeg godt leve med 4eren ;)

De nye earbuds siger ganske rigtigt SUPER-fedt, så dem inversterer jeg i på et tidspunkt.
Gravatar #96 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. nov. 2012 14:27
#95
Havde det ikke været fordi, at vibratoren var i stykker, og min Homeknap havde tics, så havde jeg ikke skiftet telefon :)
Gravatar #97 - Clauzii
16. nov. 2012 14:44
#96
Ja, reparationer er pebrede. Så må du jo lade være med at tabe din 5er så meget :P

--

Clauzii (89) skrev:
Og det gælder også nyere Androids. Det lagger..


For at det ikke skal misforstås, mener jeg ikke at HELE Anddroid lagger. Det gjorde min Wildfire ikke engang synderligt meget.

Men når jeg trykker på en tangent på skærmen til lyden kommer ud af højttaleren, altså latency, går der for lang tid på Android til at det kan bruges live. Der er selv den gamle iP4 bedre. Det var såmænd bare det :)
Gravatar #98 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. nov. 2012 15:15
#97

Reparerer dem faktisk selv, men mit teleselskab kom med et godt tilbud, og så tænkte jeg "what the heck" - nu har jeg dog en ekstra vibrator liggende, den kom med posten dagen efter :P
Gravatar #99 - Slettet Bruger [1806649439]
16. nov. 2012 15:58
Thoroughbreed (96) skrev:
Havde det ikke været fordi, at vibratoren var i stykker, og min Homeknap havde tics, så havde jeg ikke skiftet telefon :)


"Hvis min telefon ikke var defekt, brugte jeg den stadig"

WTF.
Gravatar #100 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. nov. 2012 16:07
#99
Hvis den ikke var defekt, kunne jeg ikke drømme om at skifte en i4 ud med en i5 -.-
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login