mboost-dp1

Har du Bitcoins?


Gå til bund
Gravatar #1 - zoree
27. nov. 2013 13:17
Har stemt ja, jeg har lige pt.
0.00001659 BTC :D omregnet til danske kroner, så er det lige over 8 øre :D

Skulle lige lege lidt med bitcoin mining, på en helt alm pc med et ATI HD4870 kort, det går ikke stærkt, hvilket fortjenesten også viser...

Skal man lege men mining skal man ud og købe ASIC beregnere.
Gravatar #2 - bjerh
27. nov. 2013 13:20
Nej og jeg ærger mig gevaldigt over at jeg ikke lige brugte 150kr på det for mange år siden. :-)
Gravatar #3 - Magten
27. nov. 2013 13:24
Stemte ja. Har et eller andet ubetydeligt lille beløb som jeg minede for at se hvad det var noget.
Gravatar #4 - Nåkja
27. nov. 2013 13:28
Sådan som det går lige nu burde titlen vel være: "Havde du Bitcoins?"
Gravatar #5 - Ronson ⅍
27. nov. 2013 13:31
Tjoh, 0.03507049 BTC.

Det er trods alt $32.

edit: forventer selvfølgelig kursen stiger så det her var min
bjerh (2) skrev:
jeg ærger mig gevaldigt over at jeg ikke lige brugte 150kr på det for mange år siden
Gravatar #6 - Hubert
27. nov. 2013 13:53
Nix. Ærger mig heller ikke over ikke at have købt nogle tidligere.
Gravatar #7 - moulder666
27. nov. 2013 19:27
Fuck no - Hvis jeg skulle investere i en boble, ville jeg vælge noget der i det mindste har en vis basisværdi når boblen springer - og ikke udelukkende er varm luft!
Gravatar #8 - -N-
27. nov. 2013 19:39
#7 Jeg giver dig helt ret, det er lidt vildt at bytte penge med guld i røven for hat og briller :-D
Gravatar #9 - buddax
28. nov. 2013 08:26
Er vel en lige så god/dårlig ting at spekuler i som så meget andet, her kommer skattefar bare ikke og rive dig rundt, når du rent faktisk har "tjent" noget, selvom de nok gerne ville.
Gravatar #10 - Lowkey
28. nov. 2013 09:47
bjerh (2) skrev:
Nej og jeg ærger mig gevaldigt over at jeg ikke lige brugte 150kr på det for mange år siden. :-)


Du ville nok ærgre dig mere hvis du havde haft 7500BTC på en harddisk, som du side havde smidt på lossepladsen.
Gravatar #11 - PzymeX
28. nov. 2013 11:33
moulder666 (7) skrev:
Fuck no - Hvis jeg skulle investere i en boble, ville jeg vælge noget der i det mindste har en vis basisværdi når boblen springer - og ikke udelukkende er varm luft!


al investering er vel en risiko... Jeg købte engang "billige" vestas aktier til 200 kr stykket.. kort efter var de 25 kr værd.. :-(

Lige nu er jeg ret glad for min bitcoin investering jeg foretog i sommers, den har 20 doblet sin værdi... Jeg har indløst de penge jeg har investeret og har nu en konto bitcoins som jeg intet kan miste på, andet end en god fortjeneste...

Iøvrigt et godt indlæg her: https://bitcointalk.org/index.php?topic=348699.0
Gravatar #12 - Mulpacha
29. nov. 2013 19:10
-N- (8) skrev:
#7 Jeg giver dig helt ret, det er lidt vildt at bytte penge med guld i røven for hat og briller :-D

Hvilke penge har guld i røven? Ingen i øjeblikket. Det er alt sammen monopoly penge.
Gravatar #13 - Zhenzar
30. nov. 2013 10:09
Jeg ærgrer mig i hvert fald over at jeg ikke købte nogle første gang man hørte om det, men sådan er det :)
Gravatar #14 - TheAvatar
30. nov. 2013 10:57
Lowkey (10) skrev:
Du ville nok ærgre dig mere hvis du havde haft 7500BTC på en harddisk, som du side havde smidt på lossepladsen.


Alt ved den historie lyder så utroværdig, så tvivler på at den er sand.

Jeg har 0.3BTC :P
Gravatar #15 - p1x3l
3. dec. 2013 16:21
har en litecoin side http://pool-x.eu så meste ligger i cold wallet, men har da tjent lidt coins i tidens løb på den :)

udover det har jeg 4x30gh/s asic minere der laver 0.1 btc om dagen nu kun men hey har givet meget godt https://blockchain.info/address/1GJJdwWBGBzCsM872A...

er så fælles køb med en ven udover det sider jeg handler med 1 btc på bitfinex.com for sjov lavet da 150$ fra igår til idag taber dem sikkert igen men er nu meget sjovt og man håber jo lave mere men sådan går det ik altid så vil ik risikere mere

#14 har litecoin wallets med mere på nu kan ik se hvorfor den ik skulle være sand ^^ udover ik har tænkt mig smide ud -.-
Gravatar #16 - PraetorianGuard
5. dec. 2013 06:48
Har 0,6 BTC men kan ikke finde nogen steder at få dem omsat :(. Alle de steder jeg kender forlanger at man som minimum har for 500 USD før at de kan sende til Paypal, røv og nøgler.

Og før det havde jeg ca 3 BTC som jeg solgte (hvilket jeg lidt fortryder idag :P)
Gravatar #17 - DutchMonkey
5. dec. 2013 10:21
Har nogle coins i min wallet, og miner også 24/7, men sælger ikke endnu.

Det forlyder at nogle af de store kinesiske netbutikker vil tilbyde bitcoin som betaling snart, hvis der sker, går kursen kun en vej. (I et stykke tid)
Gravatar #18 - arcticgnome
5. dec. 2013 17:00
Jada, hvorfor ikke ?

Købte en miner tilbage i April. som lige nu står og giver godt $10 om dagen.
Ikke for jeg regner med at få hverken hus eller bil ud af det.
Men så har jeg det sjovt med det så længe det vare :)

Dog sjovt at se hvor mange forretninger der internationalt er begyndt at tage det til sig.
Hvis man ser bort fra Kina idag, fandens til at jeg sov kl 11 grundet nat arbejde, ellers var der blevet købt lidt der...
Gravatar #19 - Montago.NET
5. dec. 2013 20:31
#16

hvad er det jeg ikke forstår ...

du har 0,6 BTC som kan sælges for 1200 $/BTC = 720$

720 > 500 ??
Gravatar #20 - Montago.NET
6. dec. 2013 12:20
PraetorianGuard (16) skrev:
Og før det havde jeg ca 3 BTC som jeg solgte (hvilket jeg lidt fortryder idag :P)


Jeg havde 20 BTC... dem fik jeg også solgt lidt for hurtigt :p de ville være ok mange penge værd i dag.
Gravatar #21 - Mulpacha
6. dec. 2013 12:46
PraetorianGuard (16) skrev:
Har 0,6 BTC men kan ikke finde nogen steder at få dem omsat :(. Alle de steder jeg kender forlanger at man som minimum har for 500 USD før at de kan sende til Paypal, røv og nøgler.

Og før det havde jeg ca 3 BTC som jeg solgte (hvilket jeg lidt fortryder idag :P)

Danske Bitcoin Nordic kan både købe og sælge dig bitcoins (minimum 0,5 BTC) og kan sende dine kroner/euro til din bankkonto, PayPal eller CashU voucher.

Bitcoin Nordic drives af Lasse Birk Olesen (bror til Ole Birk Olesen [Liberal Alliance])
Gravatar #22 - Sanity
6. dec. 2013 14:09
Nogen der ved om det kan betale sig at købe sådan en bitcoin minings himstragims? Altså, hvis man ikke tænker evt. brist a boble ind.

f.eks.
http://www.aliexpress.com/item/334MH-s-USB-asic-mi...

Gravatar #23 - DutchMonkey
6. dec. 2013 14:46
#22

Der står under information at "currently, the speed is 334MH/s after test."

Det giver ikke så meget i det lange løb, men har du 5 stykker af dem, begynder det at ligne noget
.
Vil anbefalde denne : http://www.aliexpress.com/item/ASIC-miner-Cube-Box...

Dog et lidt andet prisleje, men for også noget for pengnee, og som market er nu, er det ikke en dårlig investering.
Gravatar #24 - Montago.NET
6. dec. 2013 15:39
#22, #23

HVIS man endelig har tænkt sig at Mine, skal man da købe en CoinTerra... 2 TerraHashes /s

med nuværende sværhedsgrad kan man tjene 20.000$ om måneden ... ergo er grejet betalt på 1 uge og resten er ren fortjeneste ...

koster så lige 30.000 (6000$) at komme igang... men what the heck !

MONEYS !
Gravatar #25 - Sanity
6. dec. 2013 16:39
#23
Altså, det lyder jo nærmest som om det er den sikre investering, hvis man tror på bitcoin. Er der faldgruber ud over evt. boble. Strømforbrug?? Skal man have nogle "skills"?
Gravatar #26 - Hængerøven
6. dec. 2013 17:02
En af mine venner har lige over 200 bitcoins.

Han minede dem engang i starten, men han er pt på kontanthjælp og vil derfor ikke udbetale dem.

Det ved jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til.


Sanity (25) skrev:
Altså, det lyder jo nærmest som om det er den sikre investering, hvis man tror på bitcoin. Er der faldgruber ud over evt. boble. Strømforbrug?? Skal man have nogle "skills"?


Strømforbrug er en stor udgift som kan få regnskabet til at se lidt anderledes ud, men med den nuværende kurs, så ja, det er en ok sikker investering, såfremt at kursen holder sig den uge det angiveligt skulle tage at dække opstarten, hvilket pt ser relativt sikkert ud
Gravatar #27 - DutchMonkey
6. dec. 2013 20:32
25#

Sikke er en investering aldrig...

Dog kan du regne ud hvad dit forbug bliver i strøm, og hvad du kan komme til at tjene ud fra dagens kurs. (Som det er nu, er der mulighed for at lave okay penge)

Men har du grøn energi, ja så er bitcoin en guldmaskine ;)

Der er en masse informationer på nettet samt sider der giver bitcoins for at se en video, udføre spørgeskemaer osv.


Gravatar #28 - Ronson ⅍
6. dec. 2013 20:32
Hængerøven (26) skrev:
En af mine venner har lige over 200 bitcoins.

Han minede dem engang i starten, men han er pt på kontanthjælp og vil derfor ikke udbetale dem.

Det ved jeg ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til.


Nej, hvorfor skulle en mand med 1+ mio. kroner da også betale for sin egen tilværelse? Så hellere bruge skattekroner når han ikke gider bruge sine egne.
Gravatar #29 - DutchMonkey
6. dec. 2013 21:22
26#

Hvem vælger at modtage kontanthjælp i stedet for at udbetale 200 bitcoins... lyder lidt som en røver :)

Det er over 1,1 mil, så skal der betales skat.

Det vil sige, udbetaler hans sine bitcoins, har han det samme som 6 års kontanthjælp.(Hvis han får højeste sats)

Er vel ikke så svært et valg....
Gravatar #30 - Hængerøven
7. dec. 2013 01:43
Der var kommet et nul for meget ind, der er tale om 20 bitcoins !

Gravatar #31 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. dec. 2013 07:34
#30

Hvilket stadig er 100.000

- hvilket, svjv, er 90.000 for meget
Gravatar #32 - Hængerøven
7. dec. 2013 12:44
PHP-Ekspert Thoroughbreed (31) skrev:
#30

Hvilket stadig er 100.000

- hvilket, svjv, er 90.000 for meget


Men 100k Er hurtigt ædt op når det skal forsøge ham og hans kæreste, da de begge pt er nasserø.... på kontanthjælp!
Gravatar #33 - v1ct0r
9. dec. 2013 16:40
Solcelleanlæg i Sahara + Bitcoinminere + internet = uendelige penge?
Nogen der er med på den?
Gravatar #34 - BeLLe
10. dec. 2013 16:03
ingen BTC men jeg har lige købt for $100 ripples så er det bare at vente og håbe det bliver lige så stort som bitcoins


En lille high risk investering med potentiale for stort afkast
Gravatar #35 - Hængerøven
10. dec. 2013 19:37
BeLLe (34) skrev:
ripples


Her troede jeg ripples bare var et mellemled, ikke ikke en valuta. :O

Ah, kan se de er ved at starte en currency også, men jeg er ultra skeptisk når de siger de som udgangspunkt vil beholde 55% af valutaen, hvis nu værdien stiger..

Det virker simpelthen for "klogt" fra deres side af.
Gravatar #36 - Bornslippy
11. dec. 2013 10:48
Montago.NET (24) skrev:
#22, #23

HVIS man endelig har tænkt sig at Mine, skal man da købe en CoinTerra... 2 TerraHashes /s

med nuværende sværhedsgrad kan man tjene 20.000$ om måneden ... ergo er grejet betalt på 1 uge og resten er ren fortjeneste ...

koster så lige 30.000 (6000$) at komme igang... men what the heck !

MONEYS !


Svenske KnCMiner har deres 3TH/s Neptune monster.
Dog er den også pænt dyr ved $13K USD
https://www.kncminer.com/products/neptune
Gravatar #37 - Emil Melgaard
11. dec. 2013 15:36
#36:

Man skal lige være opmærksom på at der kan gå lidt tid før man får den:

https://www.kncminer.com/products/neptune skrev:
Shipment begins in Q1/Q2 of 2014


Det er ikke til at sige hvor meget 3 TH/s er værd til den tid (difficulty kan stige og antallet af minede Bitcoins per block kan falde), så man risikerer at den ikke kan tjene sig selv hjem igen.
Gravatar #38 - DutchMonkey
11. dec. 2013 15:37
Var vel kun et spørgsmål om tid :)

http://www.sexcoin.info/

Hvis bitcoin kursen fortsætter, så tror jeg der kunne være muligheder i denne, og det er nemt at mine da den kun er 3 dage gammel.
Gravatar #39 - DutchMonkey
11. dec. 2013 16:17
Rettelse til overstående:
Sexcoin er ikke 3 dage gammel :)

Men stadigvæk nem at mine, og der bliver skrevet rundt omkring på nettet, at den kan blive den nye standart som betaling, indefor xxx industrien.
Gravatar #40 - CableCat
12. dec. 2013 09:57
En hver der overvejer at købe mining-udstyr, bør læse denne artikel:
https://medium.com/p/dba373d905d3

Tænk over det: Hvis du kunne bygge mining-udstyr, ville du så ikke selv mine coins, også først sælge/levere udstyret når det var blevet værdiløst.
Gravatar #41 - Montago.NET
19. dec. 2013 09:21
#40

at købe Terracoin 2TH er kun et problem fordi udstyret er 2TH både Januar, feb, marts og april... hvis udstyret steg 200% hver måned ville man godt kunne tjene penge på det.

det jo også lidt åndsvagt at købe en 2TH miner 4 måneder fremme i tiden når man kan se at 2TH ikke er nok bare få måneder ude i fremtiden.

Dog mener jeg at man skal helt op på 1800 mio i diff før man ikke tjener penge på en 2TH...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login