mboost-dp1

Har du som it-ansat meget overarbejde?


Gå til bund
Gravatar #1 - Chucara
13. dec. 2013 08:01
Muligvis er jeg kritisk, men hvor er "Nej".
Gravatar #2 - Target
13. dec. 2013 08:02
Nu ved jeg godt det kan være farligt at brokke sig over afstemningerne, men mangler der ikke en svarmulighed "Nej"? Og måske en der hedder "Af og til" eller lignende.
Jeg arbejder med IT, og det hænder da, at der kan opstå situationer, hvor det er nødvendigt med overarbejde, men det er bestemt ikke hver uge.
Og andre uger er der måske mulighed for at nøjes med lidt færre timer.

Edit: #1 You beat me to it! :-)
Gravatar #3 - Nagelfar^^
13. dec. 2013 08:03
"Nej" - ikke fastlagt. Af og til bliver det senere men det varierer.
Gravatar #4 - pezzen
13. dec. 2013 08:07
Man mister halvdelen af informationen i denne afstemning ved ikke at ha' et nej.. :(
Gravatar #5 - TrolleRolle
13. dec. 2013 08:09
HA HA HA HA, denne afstemning minder mig om engang hvor mobilselskabet 3, hvor jeg var kunde dengang, sendte et spørgeskema til mig.

Samtlige spørgsmål var i stil med:

Synes du at 3 som firma er:
1. Godt
2. Meget godt
3. Perfekt!

Det var satme svært at udfylde når man ikke havde haft andet en bøvl med dem...

Man kan jo altid få netop det ud af et spørgeskema som man vil. Med denne her på newz er jeg ret sikker på at vi bagefter kan konkludere at 100% af alle som arbejder har meget overarbejde.
Gravatar #6 - KongHelmer
13. dec. 2013 08:12
Nej, selvfølgelig har jeg ikke overarbejde. Jeg er ikke 20 år mere.

Ville aldrig tage et arbejde med overarbejde. Selvfølgelig kan der komme et system nedbrud som gør at man må arbejde over 1-2 gange om året. Og i det tilfælde kommer timerne 2 foldigt tilbage.
Gravatar #7 - Magten
13. dec. 2013 08:16
Ja, både betalt og ikke betalt. Når man er en del af en 24/7 overvågning så har man lidt timer der.

Alt efter hvor travl sådan en vagt er har jeg gerne 10-20 timers overarbejde på en måned, som jeg får løn for. Så er der de timer jeg ikke får løn for, dem har jeg ikke tal på ^^
Gravatar #8 - Net_Srak
13. dec. 2013 08:17
Så kan der også stemmes nej :)
Gravatar #9 - Target
13. dec. 2013 08:23
Net_Srak (8) skrev:
Så kan der også stemmes nej :)

Tak. :-)
Gravatar #10 - Kolklik
13. dec. 2013 10:50
KongHelmer (6) skrev:
Nej, selvfølgelig har jeg ikke overarbejde. Jeg er ikke 20 år mere.

Ville aldrig tage et arbejde med overarbejde. Selvfølgelig kan der komme et system nedbrud som gør at man må arbejde over 1-2 gange om året. Og i det tilfælde kommer timerne 2 foldigt tilbage.



Så hvis det firma du arbejder hos har en deadline der skal overholdes, og det kræver du igennem en periode, på en måned, skal ligge gennemsnitligt 4-5 timer ekstra om ugen for at nå det, så ville du på ingen måde være indstillet på det?
Gravatar #11 - Mort
13. dec. 2013 11:42
Kolklik (10) skrev:
Så hvis det firma du arbejder hos har en deadline der skal overholdes, og det kræver du igennem en periode, på en måned, skal ligge gennemsnitligt 4-5 timer ekstra om ugen for at nå det, så ville du på ingen måde være indstillet på det?


Hvis et firma kræver at dets ansatte arbejder over, fordi deres planlægning ikke er god nok, så ville jeg som ansat forvente at blive betalt for mit overarbejde.

Der lader til at være nogen firmaer som konsekvent lover mere end de kan holde og lader det være op til de ansatte at sørge for at løse problemet, i stedet for at ansatte de folk som er nødvendige for at løse opgaven eller love det som kan lade sig gøre.
Gravatar #12 - Zombie Steve Jobs
13. dec. 2013 12:03
Eh, ja, og nej, arbejder vel med it, men ikke i den forstand man ville definere det herinde.
Arbejder over hver uge, men hiver alle timerne ud i fridage og længere ferier. Det passer mig fint, det er for det meste også sjovt at blive hængende og få lortet til at fungere.
Gravatar #13 - mrtb
13. dec. 2013 12:34
For lige at fluekneppe endnu mere på afstemningen, burde titlen så ikke blot være "Har du som it-ansat overarbejde?". 1-2 timer er vel ikke hvad man kan kalde for "meget" overarbejde? :)

Jeg har selv stemt 3-4 timer timer... Ikke fordi det er konsekvent hver uge, men mere som et gennemsnit, da det hænder at man får opkald ude for arbejdstiden samt at der ryger en enkelt dag i weekenderne i ny og næ.
Gravatar #14 - Target
13. dec. 2013 12:51
mrtb (13) skrev:
Jeg har selv stemt 3-4 timer timer... Ikke fordi det er konsekvent hver uge, men mere som et gennemsnit, da det hænder at man får opkald ude for arbejdstiden samt at der ryger en enkelt dag i weekenderne i ny og næ.

Jeg har, modsat stort set alle mine kollegaer, valgt at have seperat arbejdstelefon og privat telefon. Så når jeg holder fri, så ryger arbejdsmobilen i tasken, og jeg kigger ikke på den før næste arbejdsdag.
Så kan man holde fri, når man har fri, og man behøver ikke tænke over, om man gider tage sin privat-telefon fordi det kan være kunder eller chefen der ringer.
Jeg har ikke noget imod selv at betale de 100-150 kroner om måneden for at beholde mit privatnummer og bruge det, i stedet for alle mine kollegaer som udelukkende anvender deres arbejdstelefon i fritiden.
Gravatar #15 - Vandmand
13. dec. 2013 14:56
Jeg valgte 5-7, det er nok et meget fint snit. Der er dog uger hvor det er 0, og uger hvor det er 20-40. Jeg ser det dog som interessetimer.
Gravatar #16 - starn
13. dec. 2013 17:35
1-2 timer, arbejder generelt ikke over, kun lige når der er et projekt der skal klares. Men de ekstra timer bliver så til flex, så det er fint :)
Gravatar #17 - Claus Jørgensen
14. dec. 2013 12:53
Har ikke overarbejde explicit, men er ret dårlig til at gå hjem.

Så typisk arbejder jeg 1-2 timer ekstra om dagen, i forhold til hvad der er "påkrævet".

Men nu har jeg også et ret spændende job ;-)

(Microsoft har ikke "flextid" koncept, vi forventes at arbejde, men hvor og hvornår er fuldstændig op til os selv. Der er ingen der måler timer)
Gravatar #18 - Sikots
15. dec. 2013 15:35
Mine overarbejdstimer er som sådan betalt.
I min kontrakt skrives der at man må forvente overarbejde - så min løn er lavet ud fra at jeg ikke nødvendigvis kun arbejder 37 timer om ugen.
Jeg stemte 3-4 timer om ugen, det passer nok meget fint i gennemsnit.
Nogle gange er det et valg, andre gange fordi jeg ellers ikke kan nå tingene. Eksempelvis har jeg ikke noget i mod at tage et par 10-timers dage, hvis en kunde så får deres ting i bedre tid og projektet er interessant. Så kan jeg levere tre dages arbejde på to døgn, kunden bliver glad, jeg har hygget mig og jeg har mulighed for at arbejde de sidste tre dage i ugen for andre kunder.

Hvad med uddannelse? Bruger I andre kun arbejdstiden til at videreuddanne jer, eller læser I også hjemme? Videreuddannelse anser jeg også som overarbejde.
Gravatar #19 - Magten
15. dec. 2013 20:51
#18
Uddannelse mener jeg ikke er overarbejde. Det er en investering i mig selv når jeg bruger timer på at blive dygtigere.

Jeg læser primært i min fritid, men firmaet betaler materialerne (bøger, videoer osv). Det synes jeg er en fin fordeling, men der er mange i min omgangskreds der ikke forstår at jeg gider bruge 10-15 timer om ugen på det, uden at få penge for det.
Gravatar #20 - Sikots
16. dec. 2013 09:46
Magten (19) skrev:
#18
Uddannelse mener jeg ikke er overarbejde. Det er en investering i mig selv når jeg bruger timer på at blive dygtigere.

Jeg læser primært i min fritid, men firmaet betaler materialerne (bøger, videoer osv). Det synes jeg er en fin fordeling, men der er mange i min omgangskreds der ikke forstår at jeg gider bruge 10-15 timer om ugen på det, uden at få penge for det.

Præcis, og jeg er enig med dig. Det er nemlig en investering i dig selv - men det er også noget som din chef høster af. Så det er vel reelt også arbejde.

Jeg læser også selv "uden at få løn for det", bortset fra at jeg jo så stiger i løn ved at dygtiggøre mig...
Gravatar #21 - idiotiskelogin
16. dec. 2013 12:03
Både betalt og ubetalt arbejde.
350.000kr oven i lønnen i overarbejde i dette år i overarbejde og tilkalde service i år. Det er en 6-10 timer om ugen samt beløb for at være til rådighed(på tilkaldeservice 24/7) og det er ca 140.000 efter skat.
Men så er der nok også mange timer jeg ikke har fået penge for fordi der ikke er nogen sag at fakturere den på.
Gravatar #22 - idiotiskelogin
16. dec. 2013 12:07
næh vent, det er desværre endnu mindre efter skat. Træls.
Gravatar #23 - Vandmand
16. dec. 2013 20:43
#22

Hvad er der træls i det? Så får du lov at lægge en hel del i fælleskassen som vi aller får gavn af. Tak for det. :)
Gravatar #24 - Magten
16. dec. 2013 21:16
#23
Det er en joke, ik? :)
Gravatar #25 - Unold
17. dec. 2013 09:20
Jeg synes overarbejde er en fantastisk mulighed. Det giver luft enten økonomisk eller tidsmæssigt. :)
Gravatar #26 - idiotiskelogin
17. dec. 2013 11:27
#23
Jeg overvejer at gå den anden vej. Har jo set at man kan få 18000-19000 på kontanthjælp med boligstøtte og alle de andre ting. Det får en til at undre sig over hvorfor man gider arbejde når man for 10.000 mindre om måneden kan gå fra at arbejde 60 timer til 0 timer.
Gravatar #27 - Claus Jørgensen
17. dec. 2013 11:38
#26

Tjener du kun 29000 før skat?
Gravatar #28 - idiotiskelogin
17. dec. 2013 12:18
Claus Jørgensen (Windcape) (27) skrev:
#26

Tjener du kun 29000 før skat?

Nej, det var efter. :)
Det er vel 50.000-70.000 om måneden før skat(alt efter hvor meget arbejde der er). Men den sidste lønseddel var godtnok deprimerende 62.000 biver til 27.000.(+pension)
Gravatar #29 - Claus Jørgensen
17. dec. 2013 14:15
#28

18k kontanthjælp er før skat. Ie. 13k efter.

(flyt til Sverige, 27% skat i Stockholm C)
Gravatar #30 - arne_v
17. dec. 2013 15:35
Unold (25) skrev:
Jeg synes overarbejde er en fantastisk mulighed. Det giver luft enten økonomisk eller tidsmæssigt. :)


Kun hvis der er overtidsbetaling eller afspadsering.

Gravatar #31 - Skaffas
20. dec. 2013 11:13
#26

Synes jeg du skal gøre, og så komme tryglende tilbage om 2 måneder og be om du kan få dit arbejde tilbage.

Tror din opfattelse vil ændre sig meget efter du
: for det første ikke får så meget, får 10500 før skat
: Udover det skal du tvinges i stupid aktivering,
:Total kontrol af dine privatlige forhold, er alt som det skal være? har du forhold til nogle? Så skal de forsørge dig, tjekker din bolig for om hvor mange tandbørster der er, osv.

Alle dem som brokker sig over folk bare ligger på sofaen dagen lang på kontanthjælp og nyder livet, skulle seriøst prøve det bare i et par måneder. Det ville virkeligt hæve den generelle debat og forståelse af dem som er nederst i dette samfund og hvad de går igennem :=)
Gravatar #32 - kasperd
21. dec. 2013 23:29
Er afstemningen kun for lønmodtagere, eller må man også stemme med, hvis man er selvstændig? Jeg når til tider over 80 timer om ugen.
Gravatar #33 - JSebastian
22. dec. 2013 22:25
#32
Ja, den er for "it-ansatte" :)

Men jeg føler med dig.
Du kun har 2-4 timer om dagen til dit privatliv.

Jeg håber du lever din drøm, ellers stop med det :)
Gravatar #34 - Monkey
24. dec. 2013 13:57
Arbejder ikke med it, men har da en hjemmeside eller 2. :)

Funnie
Gravatar #35 - terracide
25. dec. 2013 16:03
Kommer an på om jeg har lyst til at tjene mere eller ej...svinger imellem 40-62 timer per uge...
Gravatar #36 - Desca
6. jan. 2014 13:10
Tæller det som overarbejde hvis man møder samme antal timer senere end normal tidsplan :-P?
Gravatar #37 - Slettet Bruger [3721251159]
6. jan. 2014 14:51
Har så meget overarbejde at jeg ikke noterer det hele på min timeseddel som vi sender til chefen. Hvis vi kommer op på 37 timers flex, så kan vi få dem udbetalt, så han sender gerne hjem inden vi kommer derop.
Så istedet for at jeg skal straffes med fri, er det nemmere kun at notere de timer jeg ved jeg kommer til at skulle bruge.
Gravatar #38 - Slettet Bruger [4293816856]
6. jan. 2014 16:43
#37
Holde fri er en straf? :D
Gravatar #39 - Magten
6. jan. 2014 19:26
#38
Jeg er tit blevet tvunget til at holde 1-2 ugers ferie i slutningen af ferieåret fordi jeg ikke har haft brug for dem. Når man ikke har brug for det så er det irriterende at skulle gå derhjemme og klø sig i røven :(
Gravatar #40 - Johii
7. jan. 2014 10:04
Jeg har lige så meget overarbejde som jeg vil have. Der er altid ca. 25% mere arbejde end der er tid til så det er et spørgsmål om hvor meget jeg har lyst til at arbejde. Sådan har det været alle de steder jeg har været, dog ikke hele tiden men det er mere normen end undtagelsen.
Gravatar #41 - Slettet Bruger [3721251159]
7. jan. 2014 10:30
Jeg bor i en lejlighed = minimalt man kan give sig til, uden at det koster penge.
Jeg kan godt li mit arbejde, og jeg ved at jeg har et problem med at huske ting så fri eller ferie resultere i ueffektiv arbejdsgang for mit vedkommende.
Jeg holder mig også fra offentlig Transport, og nægter at deltage i sociale ting hvis jeg der er syge folk til stede (2013 var et helt år uden én eneste sygedag, håber jeg kan holde striken kørene.)
Gravatar #42 - XorpiZ
7. jan. 2014 10:31
Hippier hele bundtet
Gravatar #43 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. jan. 2014 08:04
#41

2013 (og 12) var uden sygedage for mig. Tænker du generelt eller "blive hjemme fra arbejde"-sygedage?
Gravatar #44 - Magten
8. jan. 2014 08:17
SlettetBruger (41) skrev:
Jeg holder mig også fra offentlig Transport, og nægter at deltage i sociale ting hvis jeg der er syge folk til stede (2013 var et helt år uden én eneste sygedag, håber jeg kan holde striken kørene.)
This. Jeg har haft væsentlig færre sygedage efter jeg droppede offentlig transport som primært transportmiddel.
Gravatar #45 - Lars.dk
9. jan. 2014 07:05
Har MAX 1-2 timers overarbejde.

Men til gengæld kan jeg sove minimum 2-3 timer hverdag da jeg sidder alene de 2 dagen om ugen hvor jeg skal møde på
arbejdspladsen. De sidste tre arbejder jeg hjemme og der kan jeg gøre som jeg lyster!

Med mindre kæresten også er hjemme :-(
Gravatar #46 - vision-dk
9. jan. 2014 11:07
Dem der synes det er en straf at holde fri, har jeg sku ondt af.

Jeg er selv glad for mit arbejde og har da også lidt overarbejde ind i mellem, men hvis jeg ikke kunne få tiden til at gå uden at være på arbejde, så ville mit liv da være trist.
Gravatar #47 - Magten
10. jan. 2014 14:10
vision-dk (46) skrev:
Dem der synes det er en straf at holde fri, har jeg sku ondt af.
Hvis man ikke har brug for det, hvorfor så holde fri? Lad mig få pengene udbetalt istedet, så skal jeg nok finde en måde at bruge dem på som jeg får mere glæde af.

vision-dk (46) skrev:
Jeg er selv glad for mit arbejde og har da også lidt overarbejde ind i mellem, men hvis jeg ikke kunne få tiden til at gå uden at være på arbejde, så ville mit liv da være trist.
Jeg kan godt få tiden til at gå, jeg prioriterer bare ting jeg synes er interessant og sjovt over dem jeg ikke har det sådan med. Mit arbejde falder heldigvis under den første kategori.

Jeg ved godt det ikke er den mest udbredte tankegang i DK, men jeg kan faktisk lide at arbejde.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login