mboost-dp1

Har købt noget på nettet ud fra spam eller reklame?


Gå til bund
Gravatar #1 - Mnc
28. jun. 2012 07:19
"Ja, har købt via et banner."

Jeg har én gang købt verbatim DVD'er på tilbud, på baggrund af et banner. Det er dog ~3-4 år siden.
Gravatar #2 - XorpiZ
28. jun. 2012 07:22
Ikke hvad jeg kan huske, nej.
Gravatar #3 - Mikkelpf
28. jun. 2012 08:18
Nej.. eller, som XorpiZ siger, i hvert fald ikke såvidt jeg husker!

Jeg køber tit når jeg får tilbudsmail fra Amazon og/eller play.com, men det er trods alt ikke spam.
Gravatar #4 - moulder666
28. jun. 2012 08:41
Ikke lige hvad jeg kan huske - men jeg har da luret på et par bannerreklamer en gang imellem - især med billige mobiler fra større virksomheder...
Gravatar #5 - Magten
28. jun. 2012 08:46
Jeg har lige købt en SSD efter at have fået en mail om tilbuddet - men det er jo en mailliste jeg har tilmeldt mig så det tæller nok ikke :P

Ellers tror jeg ikke det er sket.. Tilgengæld er jeg blevet fristet og har undersøgt mulighederne for så at købe noget tilsvarende et andet sted.
Gravatar #6 - michael
28. jun. 2012 08:47
Hvad så hvis man har prøvet flere af valgmulighederne?
Gravatar #7 - Mnc
28. jun. 2012 08:48
#6
Vælg den du har prøvet mest? Eller vælg den der passer mest på noget i stil med "Årh, nice tilbud, helt sikkert!"
Gravatar #8 - Brugernavn
28. jun. 2012 08:52
Nej. Men Lumia reklamerne virkede helt bestemt på mig.
Gravatar #9 - Mort
28. jun. 2012 10:40
Hvem er den eller de klaphatte som har købt noget via spam emails?

Det er typer som dem, der gør at vi andre skal modtage hundredevis af daglige spam mails, fordi der er en lille mængde idioter som rent faktisk bider på krogen.
Gravatar #10 - Montago.NET
28. jun. 2012 12:34
har købt tonsvis af spil på Steam som ofte bliver præsenteret med bannere og "reklamer" og senest har jeg købt BF3 Premium som der var kæmpe reklamer om forskellige steder...

har også købt ekstra musik/kvalitet pga. iTunes emails

men de 2 tilfælde tæller nok ikke...


men har aldrig købt noget på SiteB pga. en reklame på SiteA
Gravatar #11 - Valkar
28. jun. 2012 12:55
Jeg burde nok have sagt "Har købt via pop-up".
Steam weekend offer -75% reklame er vel en slags pop-up, og der har jeg købt tit.

Grunden til at ingen har valgt den mulighed er måske pga. pop-up blockers?
Gravatar #12 - Sikots
28. jun. 2012 13:43
Mort (9) skrev:
Hvem er den eller de klaphatte som har købt noget via spam emails?

Det er typer som dem, der gør at vi andre skal modtage hundredevis af daglige spam mails, fordi der er en lille mængde idioter som rent faktisk bider på krogen.

Inden du kalder andre for klaphatte, så overvej lige om du har meldt dig til alle mulige forrykte sites, hvis du modtager flere hundrede spammails om dagen. In that case, hvem er så en klaphat...
Ellers så overvej at få dig en ISP som stiller et gratis spamfilter til rådighed og benyt det.

Jeg har købt fordi jeg så en reklame på facebook, dog fra et site jeg kendte i forvejen og havde handlet hos før...
Gravatar #13 - Mort
28. jun. 2012 14:25
Sikots (12) skrev:

Inden du kalder andre for klaphatte, så overvej lige om du har meldt dig til alle mulige forrykte sites, hvis du modtager flere hundrede spammails om dagen. In that case, hvem er så en klaphat...
Ellers så overvej at få dig en ISP som stiller et gratis spamfilter til rådighed og benyt det.


Jeg har ikke meldt mig til alle mulige forrykte sites. Til gengæld er min mail addresse sansynligvis blevet solgt videre fra et site som burde være respektabel og når først din mail addresse er solgt til et spam firma, kan du være stensikker på at de sælger den videre til alle andre de kommer i nærheden af.

Min ISP driver ikke min mail server, det gør jeg selv - Og ja, jeg er for nærrig til at betale hundredevis af kroner hvert år for at kunne frasortere spam fra mine mails.
Gravatar #14 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. jun. 2012 15:33
Jeg svarede selvfølgelig nej - for hvem fanden er så uintelligent at købe noget pga. spam?!..

En reklame - bevares ... Det er det de er lavet til, men jeg går ud fra at der er forskel på en "Næh, tilbud på en SSD" når man kigger på f.eks EDBPriser.dk eller "Køb en blow-up doll" når man er på FB -.-

Imho er spam o.l. kun lavet til folk med en I.K. på 75 eller lavere
Gravatar #15 - pvt.hudson
28. jun. 2012 16:04
Lidt vildt at flere har købt pga spam mails end pop-ups :o
Gravatar #16 - OxxY
28. jun. 2012 17:08
næh, kun selvvalgte nyhedsmails etc.

Tror forskellen for mig er om man selv vælger at læse reklamerne eller ej. JEg handler tit tilbud, både online og i butikker fra trykte reklamer eller selvvalgte nyhedsbreve/tilbudsmail. Men lige så snart der er nogen der forsøger at pådutte mig at se/læse en reklame jeg ikke selv har valgt at ville have så er der noget inde i mig der strittet totalt imod og ikke har lyst til at have produktet ...
Gravatar #17 - luuuuu
28. jun. 2012 18:35
Puhh, I 9-10% der har svaret ja burde skamme jer. Det er jeres skyld internettet er den svinesti som vi ser idag.
Gravatar #18 - Mnc
28. jun. 2012 18:43
Thoroughbreed (14) skrev:
Jeg svarede selvfølgelig nej - for hvem fanden er så uintelligent at købe noget pga. spam?!..

En reklame - bevares ... Det er det de er lavet til, men [snip]


Læg mærke til at afstemningen siger "spam eller reklame"... :D
Gravatar #19 - GeoJensen
28. jun. 2012 19:04
Har prebooked en Surface Tablet fra MS via en Popup fra MS på Newz (:NOT:)
Gravatar #20 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. jun. 2012 19:05
#18

Jo, men

"Har du købt noget pga en reklame" 99,9999% kan svare ja ... Det er derfor afstemningen er direkte latterlig imho.

Jeg har gjort det så sent som i dag! Fleggaard havde Kærgården i tilbud - 250gr for 8 kr ...

Men spam derimod - tror håber at 95% kan sige nej

- Endnu et sted Newz de slacker - nogle polls er på siden i månedsvis, mens andre kun er det i et par dage, for så at blive udskiftet med denne
Gravatar #21 - Izaaq
28. jun. 2012 19:31
#20 Man kunne måske forfine spørgsmålet "Har du købt noget på nettet direkte efter opfordring på reklame eller spam?"... altså om man har klikket på en rekvalme, og så har smidt penge efter udbyderen af reklamen.

Men du har ret i, at man nok ikke direkte køber ting, men man husker de der daaarjlige patter på Fleggaards reklame på nettet.... og næste gang, man skal over grænsen, så springer Fleggaards navn op fra hukommelsen :)

Btw: Der var en gut i USA, der fik mange års fængsel for at sende et to-cifret mio. antal spam-mails. Det var ikke så overraskende - men det var overraskende, at han havde fået over 17.000 svar på spam-mailen :-O !!!
Gravatar #22 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. jun. 2012 19:59
#21

Nu bor jeg kun 5-6 km fra grænsen - søger Fæeggaard reklamerne på papir ... Og kører KUN derind hvis der er noget virkeligt godt (læs: billig smør)

Ellers handler jeg i "almindelige" butikker - og FYI, 3 kasser Coca-Cola for 149,95 er altså ikke billigt ... En kasse koster jo 55 kr FFS!..

(P.S. Jeg hader Fleggaard - det er imho en "turistfælde")


Og XX.000.000 mails kontra 17.000 svar? Det er er ikke mange ... Jeg kan finde på at svare på nigerianer-mails for sjovs skyld :p
Gravatar #23 - apkat
28. jun. 2012 21:00
Thoroughbreed (22) skrev:
Ellers handler jeg i "almindelige" butikker - og FYI, 3 kasser Coca-Cola for 149,95 er altså ikke billigt ... En kasse koster jo 55 kr FFS!..


For os der har tilbud i netto som hedder 10 dåsecola for 50,- er det.
Gravatar #24 - Raptor
29. jun. 2012 00:39
Jeg fik engang en pop-up reklame på et forum med et tilbud fra Coolshop hvor de havde et super tilbud på Fable 3. Men det er så hudt jeg hvisker også den eneste gang jeg har benyttet mig af en reklame på nettet.
Gravatar #25 - fe950
29. jun. 2012 18:11
Brugernavn (8) skrev:
Nej. Men Lumia reklamerne virkede helt bestemt på mig.


Nu tænker jeg også på Lumina.
Gravatar #26 - BurningShadow
30. jun. 2012 08:42
Hvis jeg har, så er det mange, mange år siden, men jeg fravalgte engang Toyota, pga. deres meget ressourcetunge banner, her på Newz.
Gravatar #27 - Nagelfar^^
2. jul. 2012 08:19
Nej det har jeg ikke..

Hvis endelig en bannerreklame fanger min interesse, skriver jeg selv stien til hjemmesiden ind. ikke noget med referer clicks eller andet snask.

Det er dog ikke sket mere end en 2-3 gange in total, og jeg har vist ikke engang købt noget ved de lejligheder.

-Og ligesom med #26 er der større risiko for at jeg boykotter et produkt grundet deres reklamer end omvendt.
Gravatar #28 - 1000tusind
3. jul. 2012 12:49
Jeg har endnu ikke bevidst købt noget på baggrund af online reklamer, men det er uhyggeligt så relevante googles reklamer er ved at blive, når man søger efter det bedste tilbud på et eller andet.
Gravatar #29 - Viggo
3. jul. 2012 15:16
Ikke endnu. Det er vel bare et spørgsmål om tid, før det rigtige tilbud dukker op.
Gravatar #30 - ibyte_dk
4. jul. 2012 07:27
Hvordan kan i blande reklame, der finansiere websites og internettet sammen med spam, som jo er belastende lort, der tynger og ødelægger nettet?

Reklamer = positivt (gør dit net gratis) vs. Spam negativt (tynger og gør dit internettet dyrere og langsommere)

???????
Gravatar #31 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jul. 2012 07:48
ibyte_dk (30) skrev:
Hvordan kan i blande reklame, der finansiere websites og internettet sammen med spam, som jo er belastende lort, der tynger og ødelægger nettet?

Reklamer = positivt (gør dit net gratis) vs. Spam negativt (tynger og gør dit internettet dyrere og langsommere)

???????


Afstemningen skrev:

Ja, har købt via et banner.
Ja, har købt via reklame i et forum.
Ja, har købt via spam email.
Ja, har købt via reklame i en mobil app.
Ja, har købt via en popup.


Det er da nemt nok :D
Gravatar #32 - bnm
4. jul. 2012 08:01
Jeg er med #30. Synes det er underligt at polle om de to ting samtidigt. Lidt som at spørge om man nogensinde har købt hælervarer eller varer fra en butik.
Gravatar #33 - pvt.hudson
4. jul. 2012 12:02
#32 Synes det er rimelig logisk, reklame er jo uopfordret markedsføring og det samme er spam også..den eneste forskel er vel at spam skider på at du ikke vil modtage det som private beskeder på forums, email eller PM? :) Selv på IRC har jeg fået spam fra bots. Men forskellen på det og så et banner er vel blot at banneret ikke lige pludselig popper op imens jeg spiller eller skriver opgave. Jeg skal aktivt gå ind på hjemmesiden, hvor spam som sagt skider på det, men begge dele er uopfordret.
Gravatar #34 - ShamblerDK
7. jul. 2012 20:30
Godt min browser blokerer alt der hedder reklamer. Reklamer er en pest og plage på den her planet. Danskerne er endda den nation der bruger flest penge på reklamer pr. indbygger. Meget trist statistik at ligge øverst på :(
Gravatar #35 - DonMartini
8. jul. 2012 19:08
ShamblerDK (34) skrev:
Godt min browser blokerer alt der hedder reklamer. Reklamer er en pest og plage på den her planet. Danskerne er endda den nation der bruger flest penge på reklamer pr. indbygger. Meget trist statistik at ligge øverst på :(


Kan godt forstå at du vil blokere for visse reklamer. Der findes jo desværre en masse flash-ting, som suger al poweren ud af ens computer osv.

Men husk også på at det er reklamerne, som holder mange sider kørende. Alternativet er jo bare, at vi alle skal betale for at bruge diverse services istedet for at det er gratis ;)
Gravatar #36 - trylleklovn
11. jul. 2012 07:27
Tror vist ikke man kan konkludere noget videnskabeligt ud fra denne afstemning. Det svarer jo til at spørge den almindelige dansker om de har købt noget på baggrund af en tv reklame. Selvfølgelig vil de fleste svare nej også selvom det modsatte er tilfældet.

De store firmaer reklamerer for at bevare kendskabet til deres brand, og selvfølgelig virker det og man bliver påvirket af det, man husker navnet. Skulle man komme i situation hvor man har behov for et produkt, så har man i forvejen, bl.a. pga. disse reklamer, kendskab til dette produkt. Men man vil jo sjældent mene at man træffer en beslutning på baggrund af reklamerne.

Jeg har selv købt bæk fra inkclub på et tidspunkt. Jeg stod i en situation hvor jeg manglede blæk uden at have kendskab til personer med erfaringer inden for køb af blæk. Mit kendskab til forhandlere af blæk begrænsede sig til hvad jeg havde set af bannerreklamer.
Gravatar #37 - snesman
11. jul. 2012 09:17
Du har helt ret. Det ville også være mere end almindeligt svært at sælge reklameplads, hvis man ikke vidste at der var en effekt...
Gravatar #38 - koogco
16. jul. 2012 17:19
Jeg valgte at tage det som "reklame i min browser som jeg ikke har ønsket" for de fleste ha jo købt fra fx en tilbudsavis, popups i steam, eller lignende.

Jeg mener ikke jeg har købt noget, jeg har somme tider set interresante bannere for diverse computerspil, men 80% af dem er for MMO'er eller online spil jeg allerede spiller (hurra for tilpasset reklameindhold...)
Gravatar #39 - demolition
17. jul. 2012 21:40
Mindes ikke at jeg har købt noget ud fra spam eller reklame andet end nyhedsbreve som jeg selv har bedt om. Jeg har klikket på nogle bannere enkelte gange, men kunne aldrig finde på at klikke på et link i en spam-mail. Så bekræfter jeg jo min mailadresse over for afsenderne, og det ville da være et selvmål..
Men når det så er sagt så ser jeg stort set ingen spam mere, selv om jeg har haft den samme mailadresse siden 1998 og tidligere har fået relativt meget spam.

Mikkelpf (3) skrev:
Jeg køber tit når jeg får tilbudsmail fra Amazon og/eller play.com, men det er trods alt ikke spam.

Jeg er begyndt at betragte play.com nyhedsbrevet som spam. Ja, jeg har tilmeldt mig det i sin tid, men de vil ikke lade mig slippe igen. Jeg har prøvet at framelde mig flere gange, og selv om de skriver at jeg er blevet frameldt så bliver jeg ved med at modtage det. Det er så en af grundene til at jeg ikke køber fra play.com længere (ikke den eneste)..
Gravatar #40 - kasperd
23. jul. 2012 14:57
Blev det ikke på et tidspunkt lovet at der ville komme en ny afstemning engang om ugen (eller var det hveranden uge)? Jeg synes den her har kørt lidt for længe til at stadigvæk være interessant.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login