mboost-dp1

Hvad bliver din primære next gen spillemaskine?


Gå til bund
Gravatar #1 - origin
22. maj 2013 13:47
Regner stærkt med at det bliver Xbox One, da jeg har en PS3 i forvejen, og ingen af de spil jeg har til den virker til 4'eren alligevel..
Gravatar #2 - 123456789
22. maj 2013 14:04
PC ofc
Gravatar #3 - Hubert
22. maj 2013 14:16
Det kunne meget vel blive en ps4. Vores xbox360 spil kan alligvel ikke bruges på den nye xbox.
Gravatar #4 - moulder666
22. maj 2013 14:28
Pc - mig og Steam er bare rigtigt gode venner!
Gravatar #5 - Trentors
22. maj 2013 14:50
Tja jeg er meget glad for Sonys spil men det ville være for fanboy-agtigt at kategorisk afvise en Xbox One før vi ved hvad den egentlig byder på. Det var ikke just en interessant event rent gaming-mæssigt det lige har vist og det er altså hvad jeg primært bruger min konsol til. Især alt deres TV-ting er lidt at jagte en døende teknologi syntes jeg.

Lige nu hælder jeg stadig mest til PS4 da hardwaren ser ret ens ud men med en lille fordel til PS4 og Sony har de bedste ekslusive titler IMO. Men lad os nu se til E3 når MS kommer i tanke om at spil også bør være lidt i fokus ;-)

AnandTech har prøvet at lave en (tidlig) sammenligning af de to konsoller:
http://anandtech.com/show/6972/xbox-one-hardware-c...
Gravatar #6 - Daniel.S
22. maj 2013 15:20
25% for Xblobs One?

Så i ikke showet igår?
http://i.imgur.com/YervD1R.jpg
Gravatar #7 - Slettet Bruger [2878079666]
22. maj 2013 16:21
Gravatar #8 - Magten
22. maj 2013 16:59
Det er svært at sige, det kommer nok an på hvad der passer bedst ind i min verden derhjemme på det tidspunkt - hvis jeg overhovedet skal have en konsol. Det skulle mest af alt være for at køre et godt bilspil og der har jeg altid været lidt vildere med Gran Turismo end Forza Motorsport.
Gravatar #9 - MonsTruz
22. maj 2013 17:13
Helt klart PC!
Men jeg kommer da uden tvivl til at købe en PS4 også. Har altid været glad for playstation og deres eksklusive titler, syntes også 4'eren ser interessant ud.
Gravatar #10 - Mucrush
23. maj 2013 02:42
Min Wii U og måske en PS4 i fremtiden :D
Gravatar #11 - krirru
23. maj 2013 06:33
primært min pc men køber nok også en ps4 hvis der kommer et Uncharted til den og ikke til den ps3 jeg har i forvejen. Synes Uncharted er den bedste exclusive Sony har
Gravatar #12 - XorpiZ
23. maj 2013 07:32
Har endnu ikke besluttet mig for om jeg skal have en next-gen maskine. Min 360'er bliver stort set kun brugt til FIFA, Netflix og lidt småspil hist og her.
Gravatar #13 - Sevuz
23. maj 2013 08:18
1. PC

2. PS4

Synes ikke XBOX ONE, har vist noget jeg finder brugbart ud over en masse TV halløj. Det er fint nok at den kan det, men synes bare ikke der THE KILLER DEAL for mig + det der "Always on/Online", har de ikke givet en ordenligt svare på.
Gravatar #14 - Magten
23. maj 2013 08:21
Sevuz (13) skrev:
det der "Always on/Online", har de ikke givet en ordenligt svare på.
Altså udover at de har sagt der ikke er noget krav om "always online"?
Gravatar #15 - DEEF
23. maj 2013 10:17
Min PC er ALTID next-gen!
Gravatar #16 - Høegh
23. maj 2013 11:32
Magten (14) skrev:
Altså udover at de har sagt der ikke er noget krav om "always online"?



Men derimod at den skal være online mindst én gang i døgnet
Gravatar #17 - Magten
23. maj 2013 11:42
Høegh (16) skrev:

Men derimod at den skal være online mindst én gang i døgnet


http://www.polygon.com/2013/5/21/4353538/xbox-one-perform-recurring-online-checks-even-for-offline-play skrev:
"There have been reports of a specific time period — those were discussions of potential scenarios, but we have not confirmed any details today, nor will we be," Microsoft said.
Gravatar #18 - Høegh
23. maj 2013 11:53
Magten (17) skrev:
"There have been reports of a specific time period — those were discussions of potential scenarios, but we have not confirmed any details today, nor will we be," Microsoft said.



Så må vi håbe, at de snart beslutter sig for hvad det bliver til. Særligt når nu de tilsyneladende helt havde glemt at informere deres direktører om, at det ikke var deres endelige beslutning.


Gravatar #19 - Scorpion
23. maj 2013 17:57
Tænkte Wii U men stemte PS4 da den nok i længden har mere at byde på. Kan ikke se hvad jeg skal bruge et ekstra mediecenter til så vil bestemt ikke overveje Xbox. Har Microsoft glemt at de skulle lave em SPILkonsol?
PC hører ikke til i denne afstemning. Hvis man holder sin PCs hardware opdateret vel den altid være next-next-next-gen. At dømme på hvad jeg har set Xbox og PS4 kan præstere, så er min stationærer stadigvæk mil foran.
Gravatar #20 - Magten
23. maj 2013 18:16
#19
Hvorfor ikke have en enhed der kan klare flere opgaver, istedet for flere der kun kan klare en hver? At det også er et mediecenter er kun en bonus i min verden.
Gravatar #21 - Scorpion
23. maj 2013 18:42
Magten (20) skrev:
#19
Hvorfor ikke have en enhed der kan klare flere opgaver, istedet for flere der kun kan klare en hver? At det også er et mediecenter er kun en bonus i min verden.


Tja, jeg synes bare at de brugte lidt for meget tid på det til fremvisningen i forhold til gaming delen. Og desuden var det jo også min personlige mening, JEG har ikke brug for flere mediecentre. ;)
Gravatar #22 - Slettet Bruger [2878079666]
23. maj 2013 19:04
AlexMilo (21) skrev:
i forhold til gaming delen


Indse at Konsoller ikke er for hardcore gaming. Det er til Casual/Indie, og så Call of Duty.

Det ér hvad man har i stuen; et middel til afslapning.
Gravatar #23 - Chucara
23. maj 2013 19:41
Jeg ved ikke helt om man kalde Wii en next-gen konsol :D

Beholder min PC til 90% af min gaming. De næste 9% bliver på Xbox One. Den sidste % går til PS4 fordi jeg selvfølgelig caver og køber en PS4 selvom en Xbox kan det samme som den og mere til.
Gravatar #24 - Nåkja
23. maj 2013 21:17
Jeg har lidt svært ved at svare før Xbox One er på markedet og alt er på plads. Umiddelbart lyder den meget interessant
Gravatar #25 - Magten
23. maj 2013 21:50
AlexMilo (21) skrev:
Tja, jeg synes bare at de brugte lidt for meget tid på det til fremvisningen i forhold til gaming delen. Og desuden var det jo også min personlige mening, JEG har ikke brug for flere mediecentre. ;)
Den skal du skam også have lov at have :)

Jeg mener bare, hvad nu hvis du kunne skifte din konsol og dit mediecenter ud med en enhed og spare plads, kabler osv osv? Jeg ved godt hvad jeg ville vælge :)
Gravatar #26 - Hubert
24. maj 2013 05:49
Magten (25) skrev:
Den skal du skam også have lov at have :)

Jeg mener bare, hvad nu hvis du kunne skifte din konsol og dit mediecenter ud med en enhed og spare plads, kabler osv osv? Jeg ved godt hvad jeg ville vælge :)


Problemet er bare at typisk så er de bokse, der kan "alt" ikke specielt gode til noget af det. :)
Gravatar #27 - Magten
24. maj 2013 06:02
Hubert (26) skrev:

Problemet er bare at typisk så er de bokse, der kan "alt" ikke specielt gode til noget af det. :)
Jeg må indrømme at jeg ikke kender til nogen bokse der gør det i dag, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Spørgsmålet for mig bliver mere om Xbox One passer ind i min egen lille infrastruktur derhjemme.. Jeg streamer mine egne film på en ret speciel måde, så det vil næsten kræve at VLC bliver udgivet til den.
Medmindre selvfølgelig, at nogen finder ud af at loade andre VM's på, så ville en XBMC være det optimale :)
Gravatar #28 - Hubert
24. maj 2013 06:09
Magten (27) skrev:
Jeg må indrømme at jeg ikke kender til nogen bokse der gør det i dag, så det kan jeg ikke udtale mig om.


Gør hvad? Giver mulighed for at vise film og streame og spille? Det kan en 360'er da. Hvis man altså vil betale ms for at lov til at gå på nettet efter en netflix app...


Spørgsmålet for mig bliver mere om Xbox One passer ind i min egen lille infrastruktur derhjemme.. Jeg streamer mine egne film på en ret speciel måde, så det vil næsten kræve at VLC bliver udgivet til den.
Medmindre selvfølgelig, at nogen finder ud af at loade andre VM's på, så ville en XBMC være det optimale :)


Ja med deres historik er jeg da sikker på at de åbner op for at du kan rulle xbmc på. :)
Gravatar #29 - Taizun
24. maj 2013 06:20
En konsol kommer aldrig i nærheden af "next-gen", og vil til evig tid være "last-gen" - PC Master Race.
Gravatar #30 - Magten
24. maj 2013 06:34
Hubert (28) skrev:
Gør hvad? Giver mulighed for at vise film og streame og spille? Det kan en 360'er da. Hvis man altså vil betale ms for at lov til at gå på nettet efter en netflix app...
Og vise mit TV signal fx.

Hubert (28) skrev:
Ja med deres historik er jeg da sikker på at de åbner op for at du kan rulle xbmc på. :)
"nogen" var kodeordet der ;)
Gravatar #31 - Hubert
24. maj 2013 06:36
Magten (30) skrev:
Og vise mit TV signal fx.


Kig evt på en hd homerum. :) Eller gør som vi andre der overvejer helt at droppe tv signalet.

"nogen" var kodeordet der ;)


Er det lykkes nogen at bryde 360'eren?
Gravatar #32 - Magten
24. maj 2013 06:48
Hubert (31) skrev:
Kig evt på en hd homerum. :) Eller gør som vi andre der overvejer helt at droppe tv signalet.
Ja, der er mange muligheder :)
Jeg har faktisk droppet tv signalet for længe siden, men det var mere fordi jeg ikke gad have endnu en box stående :)

Hubert (31) skrev:
Er det lykkes nogen at bryde 360'eren?
Ingen ide, jeg har aldrig givet Xbox særlig meget opmærksomhed :)
Gravatar #33 - Hubert
24. maj 2013 06:50
Magten (32) skrev:
Ja, der er mange muligheder :)
Jeg har faktisk droppet tv signalet for længe siden, men det var mere fordi jeg ikke gad have endnu en box stående :)


Ja det var jo ikke helt let at tyde når du taler om et tv signal. :)

Ingen ide, jeg har aldrig givet Xbox særlig meget opmærksomhed :)


Jeg lavede lige en søgning da jeg havde trykket indsend og den er jailbreaket. Men den er ikke særlig interressant at have stående så det er ikke noget jeg gider arbejde i.
Gravatar #34 - Papis
6. jun. 2013 17:11
Mit Titan, iforhold til Next-Gen konsoller, er next next next next gen. Desuden kan den overclockes og blive endnu kraftigere kan konstant modde og opgradere/nedgradere.

Desuden kan den alt hvad man har brug for. Du kan dualboote og trible boote hvis du har lyst. Hvis folk siger de mangler en box der samler alt i en. pff vrøvl! Køb den nye APU fra AMD, god køler og 8gb ram smid det i et lille kabinet med en passivt kølet strømforsyning og sørg for der er støvfiltre på. Så har du en maskine der spiller spil bedre end nogen af nutiden konsoller og måske en smule efter de nyere men mest pga. optimering til konsol markedet.
Gravatar #35 - markjensen
6. jun. 2013 20:22
Det kommer vel an på hvilken type spil du spiller.
Gravatar #36 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. jun. 2013 04:01
#34

Men ... Men ... Men ...

Dit Titan koster mere end en PS3 og Xbox til sammen o_O

- edit -

Ifølge pricerunner kan du for ca 5.500 få en PS4 og en Xbox 360 - hvorimod EDBPriser siger 7.200 for det billigste Titan

- så du kan endda købe et tv i bilka for de resterende 2.000!
Gravatar #37 - Scorpion
7. jun. 2013 09:44
SlettetBruger (22) skrev:
Indse at Konsoller ikke er for hardcore gaming. Det er til Casual/Indie, og så Call of Duty.

Det ér hvad man har i stuen; et middel til afslapning.


Nu skrev jeg jo også blot gaming, og intet om hardcore, selvom det ikke er altid jeg kan slappe så meget af hvis jeg ikke kan komme forbi et niveau i Mortal Kombat. ;-)
Gravatar #38 - Zombie Steve Jobs
7. jun. 2013 10:31
#36 Men hva' med tco?! Spillen er billigere til pc, de holder prisen til konsoller ret godt, så er der dog strømforbruget at tænke på. Så kan man selvfølgelig overveje, at pc'en også kan lave andre ting...

I dunno.

Jeg er helt klart mest til PC, GTA er fedt på konsol, men FPS, som er min foretrukne genre, synes jeg er helt håbløse på konsol.
Gravatar #39 - Andens999
8. jun. 2013 10:12
Helt klart PC'er og PS4. MS får ikke en krone af mig denne gang pga hvad de har gang i med deres 24 timers DRM og alt det skidt bras
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login