mboost-dp1

Hvad ville du betale om måneden for en service der tilbød alt musik, tv og film?


Gå til bund
Gravatar #51 - CBM
15. jan. 2015 11:08
#50

Helt enig...

"in the forum of newz.dk the concept of the one service was forged, one service to rule them all and in the poverty bind them."

Men det ændrer ikke på at de enkelte udbydere stadig godt kunne skrue bare lidt op for indhold og lidt ned for prisen.

Man kunne også forestille sig pakkeløsninger med udbydere ligesom med kabel tv, bare bedre, i stil med... få 3 udbydere for 2's pris
Gravatar #52 - sisseck
15. jan. 2015 18:14
snesman (48) skrev:
Men er der nogen i dette forum med den mindste indsigt i, om det er en realistisk pris, hvis økonomien skal hænge sammen for alle parter?


Det kommer an på hvad du mener med at hænge sammen. Hvis en stor del er tilmeldt servicen så er 200-300 kr. mere end rigeligt til at sikre samme omsætning som film/serier har på home use i øjeblikket. Hvordan det ser ud med musik og hvordan økonomien hænger sammen mht. tv-pakker osv. vil de ikke rigtigt ud med.
Gravatar #53 - Chewy
15. jan. 2015 18:23
Og ligesom sidst, har du på ingen form for måde den nødvendige indsigt i økonomien bag til at komme med sådan en udtalelse...

Kort sagt, du har ikke noget at ha' det i....
Gravatar #54 - Plimmer
15. jan. 2015 22:46
Jeg ville betale 200 bare for én god public service kanal.
Gravatar #55 - CBM
16. jan. 2015 07:51
#54
Tror desværre det er urealistisk. Det er nok bare mig men jeg syntes at have minder fra "gamle dage" hvor der rent faktisk var ting der var værd at se på DR og TV2 (før de begge fik en bred vifte af "skod" kanaler) :)
Gravatar #56 - Lowkey
16. jan. 2015 10:12
I betragtning af at der står "alt musik, tv og film", så ville jeg gerne smide 500kr, hvis alle i husstanden kunne have deres egen konto á la Netflix.

Jeg er i forvejen tvunget til at have en tåbelig kabel fuldpakke og jeg har selv valgt at betale for Netflix og Viaplay, samt 2x Google Music.
Jeg ligger allerede langt over 500kr og udvalget af især serier lader en del tilbage at ønske, så en løsning der fik serieafsnittene hurtigt (ligesom HBO Nordic, blot med en acceptabel teknisk platform) og samtidigt havde musik og film, ville være mere end velkommen.
Gravatar #57 - 123456789
16. jan. 2015 11:36
Tja hvis kvaliteten er helt i top så måske omkring 200-300kr
Gravatar #58 - sisseck
16. jan. 2015 12:54
Chewy (53) skrev:
Kort sagt, du har ikke noget at ha' det i....


Og som sidst har jeg tal fra dem selv for hvor meget der omsættes for, og da vi allerede er i et tænkt eksempel er det helt ærligt ikke svært at se om det vil give en lign. omsætning.

Og med mindre musik omsætter for omkring 400% mere end film og serier så er 300 kr. ikke et dårligt bud.

Men som andre har været inde på ville denne løsning nok medfører at tv-pakker forsvinder og så bliver det en del mere usikkert hvordan økonomien ser ud, som jeg også skrev.

Så hvis du mener at jeg ikke har noget at ha det i på trods af at jeg selv påpeger de steder hvor jeg netop ikke har info.. tjaa så har du da ret, men et lidt underligt udtryk at bruge når jeg selv gør opmærksom på det?
Gravatar #59 - Chewy
16. jan. 2015 13:11
Du har nogle enkelte tal, for en lille bitte del af idustrien...

Derudover gælder dine tal kun for Hollywood... Du udelukker på den måde den største og næststørste industri (Henholdsvis Bollywood og Nollywood..)

Og som sagt, så er dine tal yderst mangelfulde.
Hvis du virkelig har de tal der skal til for at kunne begynde at udtale sig om det du gør. Så kunne du starte med at fortælle hvor mange penge en distributør gennemsnitligt smider i en spillefilm, hvor mange penge af at budget der gennemsnitligt går til statister samt forholdet mellem Bolly, Nolly og Hollywood...
Til at starte med, bare som en stikprøve på om du virkelig har nogen tal du kan bygge noget på. Eller om du er full of it....
Gravatar #60 - sisseck
16. jan. 2015 18:20
#59

Overvejet at læse hvad jeg skriver?
Hvor meget en distributør smider i en film er da ligegyldigt, for den imaginære distributør der skulle levere 100% af materialet til os betaler vel det samme, ellers skulle rettighedshaverne nok finde sig nogen andre at skrive kontrakt med.

Hvordan pengene fordeles mellem producent, instruktør, skuespiller, statist og hvad ved jeg er også komplet ligegyldigt. Før denne imaginære tjeneste blev tilgængelig lagde vi alle til sammen X kroner for film, serier, tv-pakker og hvad ved jeg. De X kroner blev fordelt til dem der mente de skulle have penge for et givent produkt.

Så hvis vi antager Y brugere, kan du så forklare mig hvorfor det skulle være et problem hvis prisen for produktet er X/Y?

Det er den samme pose penge de får at lege med, der er i dette tænkte eksempel set bort fra en stor del af problemstillingerne, fx hvordan fordeles pengene rimeligt, hvordan holder vi styr på hvem der ser hvad osv. osv. Vi taler altså KUN om prissætning, så hvorfor skulle det koste mere end X/Y?
Gravatar #61 - sisseck
16. jan. 2015 18:37
holly=11*10^9
Kilde fra tidligere diskussion viste omsætning på "11 billion USD" fra biografindtægter

nolly=800*10^6
http://www.economist.com/blogs/baobab/2014/07/nige...
omsætning i slut 2000

bolly=(3*10^9)*1.10^3
http://www.ibtimes.com/bollywood-100-how-big-india...
3 milliarder i 2011, stigning på 10% pr. år til 2014

nolly/holly=0.073

bolly/holly=0.363

Så på omsætning ligger bollywood på lidt over 1/3 af hollywoods omsætning mens nollywood halter en del bagefter. Det skal dog nævnes at Nollywoods tal er ældre og ikke er korrigeret med nogen stigning frem til nu.
Gravatar #62 - Grisly
16. jan. 2015 21:33
Hvis jeg skal betale for sådanne noget, så skal ALT reklame være væk. Jeg betaler heller ikke maleren for så selv at male.
Gravatar #63 - zeonos
17. jan. 2015 06:56
hvis jeg slap for kabel TV, så ville jeg da gerne give 350/måneden.

Lige pt betaler jeg 349 + DR Licens hver måned. Plus min netflix og viaplay. Har også yousee music med mit abb.
Gravatar #64 - CBM
17. jan. 2015 08:47
#62
Nok også et af de helt store problemer med kabel tv

(udover tvang både hvad angår manglende fleksibilitet hvad angår hvilke kanaler man vil have men også det her med at der stadig er boligforeninger som ikke fatter at de bliver groft udnyttet af yousee m.fl.),

selv om du betaler for det, så tvinges der reklamer ned i halsen på dig, særligt på tv3's kanaler.

Mit råd til kabel tv udbyderne, LEARN or die!

(Efterhånden som tiden går så uddør de personer i boligforeningerne som stadig holder fast i kabel tv og derfor må formodes at stemme til disses fordel i bolig foreningerne... hvis kabel tv er lige så meget LORT om X år, så er der ingen tilbage som stadig GIDER at se det.)
Gravatar #65 - PraetorianGuard
18. jan. 2015 11:10
Ville da gladeligt betale mere end de 50-100 jeg har angivet hvis at tjenesten 100% kunne dække over for mit tv behov. Men sådan som det er nu har jeg kun Netflix til 50 kr i måneden da jeg ikke gider låses til Facebook på Spotify og YouSee play har kun et skodudvalg af musik :/

Men ville da gerne støtte super tjenesten med alt musik, film og serier.
Gravatar #66 - HenrikH
19. jan. 2015 08:54
Magten (28) skrev:
Det ville da være rart. Men hvordan skulle de så forhindre dig i at betale for 1 måned og hente 3754 film og serier, for derefter at opsige abonnementet og have fået det hele for en slik?

Hvis du vil have dette så kan du godt regne med det bliver væsentligt dyrere.

Der er den forskel, at jeg ikke har noget imod at jeg ikke kan have en kopi så længe servicen kører.

Personligt ville jeg heller ikke have noget imod en konstruktion hvor de ting jeg markerer som "favorit" lå i et "låst" disk cache og indgik i noget P2P. Så kunne servicens lukning simpelthen være at denne låste cache blev åbnet op.

Det at jeg skal have brugsret over en kopi skal kun være når/hvis servicen lukker - ikke at jeg opsiger abonnementet.

Opsiger jeg abonnementet, så er det mit valg. Stopper firmaet/servicen efter 10 års betaling, så vil jeg have fortsat brugsret.

Det, og jeg vil kunne benytte servicen på mit Linux mediecenter..... Det er nok det krav som bliver sværest at få igennem :-/
Gravatar #67 - Montago.NET
19. jan. 2015 09:47
HenrikH (66) skrev:
Opsiger jeg abonnementet, så er det mit valg. Stopper firmaet/servicen efter 10 års betaling, så vil jeg have fortsat brugsret.


Er det ikke lige lovlig utopisk tankegang du har der ?

Tjenesten ejer jo ikke medierne, den stiller dem blot til rådighed i den periode man er abonnent (ligesom Spotify, NetFlix osv)

Hvis du vil eje noget, må du købe (eller stjæle) det.
Gravatar #68 - Magten
19. jan. 2015 10:01
#66
Hvis du vil eje noget må du købe ejerskabet. Det en streaming tjeneste giver dig er retten til at se/høre det tilbudte materiale i den periode du betaler.

Hvis du skulle have brugsret ved en evt. lukning så vil det jo være på alt musik, tv og film produceret indtil da. Det tør jeg godt garantere du ikke får mulighed for, medmindre du lægger en usandsynligt stor pose penge.
Gravatar #69 - toLucky
22. jan. 2015 16:17
YOUTUBE
Gravatar #70 - Hylle
24. jan. 2015 11:34
Hmm mit internet koster 200 kr og det er jeg glad for :)
Gravatar #71 - milandt
29. jan. 2015 08:28
Jeg er tilsyneladende villig til at betale 400 kr for to års Netflix..
Gravatar #72 - mvoigt27
29. jan. 2015 09:37
Montago.NET (67) skrev:
Er det ikke lige lovlig utopisk tankegang du har der ?

Tjenesten ejer jo ikke medierne, den stiller dem blot til rådighed i den periode man er abonnent (ligesom Spotify, NetFlix osv)

Hvis du vil eje noget, må du købe (eller stjæle) det.


Gir dig fuldstændig ret... taler vi om steam hvor man køber spillene ville jeg gerne kunne beholde dem såfremt de lukkede, men her er tale om at leje tingene.
Gravatar #73 - Jonas_
3. feb. 2015 15:05
2-300 kroner er da alt for urealistisk...
Jeg går stærkt ud fra at i alle sammen betaler væsentligt mere i dag for langt mindre..


Jeg har sagt mere end 500 kroner..

Stor tv-pakke 3-400 kroner
en fornuftig blanding af viaplay hbo og netflix est. 200,-

spotify 99,-

oveni vil du få alle premierefilm, alle udenlandske serier, PPV events mm.

Jeg går ud fra at sådan en supertjeneste vil kunne køre på alle platforme med alt indhold..

Gravatar #74 - Vandmand
5. feb. 2015 09:22
Jeg bruger pt. hvad end et Netflix abonnement koster (80 kr?), og så betaler jeg næsten 500 kroner til antenneforening for et par TV kanaler.

Jeg bruger ikke rigtig nogle af delene, men hvis jeg kunne afmelde begge ting og betale for en service der tilbyder 'alt' i stedet, vil jeg da glædeligt give det samme beløb. Så ~600.
Gravatar #75 - CBM
5. feb. 2015 12:36
#74
Jeg ville gerne bare slippe for at være medlem af antenne foreningen (og derved spare den relativ store udgift set ift netflix)...

99% af hvad vi ser derhjemme er enten netflix eller DVD & BlueRay film.

En sjælden gang imellem ser vi noget på tv2.
Gravatar #76 - Vandmand
5. feb. 2015 13:26
#75

Jeg ser mere fjernsyn end jeg ser Netflix, men jeg ser dog kun DRs kanaler, så det er også helt klart antenne foreningen jeg helst vil spare væk, og der jeg føler mig mest snydt. Med et billedrørsfjernsyn får jeg også færre og færre kanaler gennem antenneforeningen hele tiden. Jeg ved ikke om det er fordi de er blevet 'opgraderet' eller hvorfor.

Hvis jeg kunne bruge de penge på en service der tilbød mig 'alt', så vil jeg gerne bruge pengene der, på trods af at jeg sjældent ville bruge det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login