mboost-dp1

Hvilken internetudbyder bruger du?


Gå til bund
Gravatar #51 - idiotiskelogin
9. sep. 2013 11:15
slet
Gravatar #52 - Montago.NET
9. sep. 2013 11:29
idiotiskelogin (50) skrev:

Men 5000kr samt 400 kr om måneden for at komme op på 10 megabit fra 2mbit samt en , i modsætning til de 150kr om måneden jeg betaler nu for min 20/2 ADSL.


Dit regnestykke er lidt broken...

Fiber skal ses som en investering i samme grad som nye vinduer, tag, døre, køkken osv. Dét du investere i er en infrastruktur som gør dit hus mere attraktivt - hvilket betaler sig selv hjem den dag du skal sælge.

tro mig, hvis naboen har fiber og jeres huse er ens - og i begge vil sælge. så vælger køber din nabos hus.

Dernæst skal du opveje den livskvalitet det giver at du har en internet forbindelse som du ikke er ked af... Hvis 10 eller 100mbit upload betyder noget for dig. så er det kun Fiber som kan gøre dig glad...
Gravatar #53 - Zombie Steve Jobs
9. sep. 2013 11:32
COMHEM 256Mbit/[kan jeg ikke huske]
Gravatar #54 - Magten
9. sep. 2013 11:37
#52
Det siger lidt sig selv at en køber vil vælge det hus hvor han får mere for pengene. Situationen er bare pænt usandsynlig.

Jeg tvivler på det er en særlig stor del af befolkningen der vil vælge hus ud fra om der er fiber.
Gravatar #55 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. sep. 2013 11:42
Montago (52) skrev:

tro mig, hvis naboen har fiber og jeres huse er ens - og i begge vil sælge. så vælger køber din nabos hus.


Hvis køberen er en nørd, eller har et hjemmeboende barn i teenageårene (som er nørd)

Hr. og Fru Danmark vælger ikke fiber frem for noget andet, de vælger det billigste hus, eller den med den mest attraktive have (hvis husene er ens)

At folk vælger fiber frem for huse uden er noget pjat... JEG ville ikke engang fravælge et hus hvis fiber ikke var muligt, hvis det vel at mærke var huset
Gravatar #56 - spand-online
9. sep. 2013 11:51
Montago (49) skrev:
#47 - #48

det mest åndsvage er at man i 200x besluttede at alle luftledninger skulle i jorden.

men det blev ikke besluttet at man ville lægge fiber ned, nu man var igang !

det burde være en lov om at når man åbner jorden så fixer man alt hvad man kan, når nu jorden alligevel er åben.

Min kolle har således oplevet i gentofte, at jorden er blevet åbnet 4 gange hvor de skulle fixe 4 forskellige ting - og HVER gang har de smadret fortorv og indkørsler... det helt åndsvagt !



Det er nu ikke helt rigtigt. Man har mange steder lagt fiber ned i forbindelse med nedgravningen af el-kablerne.

Gravatar #57 - Ronson ⅍
9. sep. 2013 12:00
IT-ekspert Yvossen (48) skrev:
#47
I det at de ikke kan grave over alt på en gang, så gør de det vel der hvor der er størst interesse først.


Nu er det, som nævnt, 8 år siden de gravede fiber ned i Båring. Hvis "først" dækker over 8+ år så forudser jeg, at jeg kan få en fiberforbindelse omkring 2025..

IT-ekspert Yvossen (48) skrev:
Så længe der er interesse nok til at de kan holde deres grave arbejde på 100%, så er der vel ingen grund for dem til at gøre noget aktivt for at skaffe flere steder at grave.
Har den røde regering indført kvoter på hvor mange der må ansættes og sættes i arbejde?
Gravatar #58 - Slettet Bruger [1913520617]
9. sep. 2013 12:08
#57
Der skal vel stadig tjenes penge før der kan graves. De kan jo ikke bare bruge uendeligt mange penge på at grave, specielt ikke hvis de ikke kan være sikker på at interessen for deres produkt findes i området.

EDIT: Hvis de kørte forretningen rødt, så ville de jo være lige glade med penge og give fiber til alle prompte.
Gravatar #60 - Magten
9. sep. 2013 12:42
Montago (59) skrev:
#55

http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/ECE1479...
Jeg synes der mangler en hel del tal i den artikel.

Er folk fx bare blevet spurgt om "hurtigt internet"? Eller er det decideret fiber de er blevet spurgt om?

»Vi er fire i familien og ofte på nettet samtidig, men her i Valby er dækningen så dårlig, at vi end ikke kan se film over nettet. Det undrer it-ordføreren«, siger Marlene Borst Hansen (R).
Dette har jo fx intet med fiber at gøre.

De andre eksempler peger heller ikke direkte på fiber, men på dårligt kobber.
Gravatar #61 - Saxov
10. sep. 2013 07:31
Sidder med TDC :(

Fullrate kunne levere 40/8 (effektivt 38/7,6) og TV over IP på adressen, så blev der skiftet til TDC Home Trio.. De kunne så kun levere 17/0,7 og TV på samme adresse. :(

Så selv om det er samme kobber linie, og samme central, så er TDCs datterselskab i stand til at levere en bedre linie end hovedselskabet :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login