mboost-dp1

Hvilket lagermedie bruger du til backup?


Gå til bund
Gravatar #1 - zymes
3. nov. 2013 12:25
Betyder "Sky" Dropbox osv.?

Jeg bruger en blanding af Dropbox og Foldersync (Android) til backup og sync mellem computere/telefon.
Gravatar #2 - Slettet Bruger [3666474754]
3. nov. 2013 12:39
Jeg bruger vel primært harddisk i det mit SAN er mit primære backup-mål. Dog tager mit SAN og sender alt data ud til KeepIt.

Internt på min bærbare har jeg 2 SSD'er hvor den ene holder replikeret data i tilfælde af at min primære SSD dør eller jeg laver et kæmpe fuckup. :)
Gravatar #3 - freesoft
3. nov. 2013 14:31
NAS -> S3
Gravatar #4 - Mr.Smiley
3. nov. 2013 17:04
Jeg bruger Dropbox, samt en gammel båndstation (til de større ting) jeg fik smidt i nakken af min onkel for ~14 år siden eller sådan noget :)
Den fungerer ganske fint endnu :)
Gravatar #5 - demolition
3. nov. 2013 17:08
Hvor er muligheden for 'Disketter'? Jeg tager stadig backup med MSBackup på 1.44MB disketter, det tager godt nok lidt tid før alle 8TB på min NAS er sikrede. Det er self. fis, tror ikke jeg har plads til de 6 mio. disketter i lejligheden. :-)

Backup over nettet er ikke realistisk for mig da jeg kun har 1Mbps upload pga. ADSL, så jeg har et spejl af min NAS på harddiskene i den stationære. Det burde også være rimeligt sikkert, bortset fra indbrud og brand..
Gravatar #6 - kasperd
3. nov. 2013 18:13
Jeg er overrasket over hvor få, der benytter CD, DVD og blueray til backup. Er der virkeligt ikke engang 1% som bruger dem? Eller er der ingen som ved hvad en optisk disk er?

zymes (1) skrev:
Betyder "Sky" Dropbox osv.?
Ja. Hvis du laver backupkopi over nettet og hverken ved den præcise geografiske lokalitet af dine data eller hvilken type medie de ligger på, så må de siges at ligge i skyen. Jeg gætter på at Dropbox bruger en kombination af SSD, harddisk og bånd i deres datacentre, men jeg ved det ikke med sikkerhed.

Mr.Smiley (4) skrev:
Jeg bruger Dropbox, samt en gammel båndstation (til de større ting) jeg fik smidt i nakken af min onkel for ~14 år siden eller sådan noget :)
Den fungerer ganske fint endnu :)
Hvor stor er kapaciteten på sådan en 14 år gammel båndstation. Mon ikke den er blevet overhalet af DVD.

demolition (5) skrev:
Hvor er muligheden for 'Disketter'?
Ja, den burde vist have været med. Jeg tror ikke der er ret mange, der stadigvæk bruger disketter til backup. Men man kan aldrig vide. Jeg har én gang mødt en person, som bogstaveligt talt brugte papir som eneste backupmedie. Han mente at hvis han fik brug for det, så kunne han bare scanne alle sine printede word dokumenter.

demolition (5) skrev:
Backup over nettet er ikke realistisk for mig da jeg kun har 1Mbps upload
Inkrementel backup og sneakernet kan løse den opgave.
Gravatar #7 - freesoft
3. nov. 2013 18:24
kasperd (6) skrev:
Jeg gætter på at Dropbox bruger en kombination af SSD, harddisk og bånd i deres datacentre, men jeg ved det ikke med sikkerhed.

Dropbox bruger Amazon S3.
Gravatar #8 - BurningShadow
3. nov. 2013 19:30
Papir??? Det kan ikke være en specielt omfattende backup.

Jeg bruger harddisk.
Gravatar #9 - zymes
3. nov. 2013 19:59
BurningShadow (8) skrev:
Papir??? Det kan ikke være en specielt omfattende backup.


Jojo, bare skrifttype meget lille også print 30 tons papir med 100011101100101. Det tager bare lang tid når man skal indtaste det hele for at genskabe.. :D
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. nov. 2013 21:58
#6

Jeg bruger faktisk optiske medier til backup, sammen med harddisk-backup.
Gravatar #11 - Montago.NET
4. nov. 2013 07:57
zymes (9) skrev:
Jojo, bare skrifttype meget lille også print 30 tons papir med 100011101100101. Det tager bare lang tid når man skal indtaste det hele for at genskabe.. :D


Hvis man bruger BASE256 eller mere, fylder filer ikke alverden når de printes ud som tekst.
Gravatar #12 - alloedee
4. nov. 2013 10:13
Bruger en kombination af to harddiske og sky. En harddisk til Timemachine, en anden harddisk som jeg manuelt backup på. Primært download stuff og tunge ting på den.

Derudover bruger jeg en kombination af hele tre skytjenester. Dropbox til projekter, da jeg på DB har 25 gb. Google Drive til Photos mm. Personlig stuff, og den dur. Og iCloud til at backe mine Apple enheder op.

Alt samme pure gratis
Gravatar #13 - equalixer
4. nov. 2013 10:20
Lige på den her, havde flere svarmuligheder givet et bedre resultat.

Tager backup til USB harddiske, og har en live backup i Skyen med Copy.com og Dropbox.
Gravatar #14 - milandt
4. nov. 2013 10:45
Jeg bruger en blanding af Dropbox, SVN og en NAS med noget synkronisering sat op
Gravatar #15 - Hånter
4. nov. 2013 10:52
Jeg har en flok kinesere boende i kælderen, som hver uge får en ny stak 01010111001 at huske på. De fylder mindre end papiret og er billige i drift i form af ris.
Gravatar #16 - binderup
4. nov. 2013 11:11
jeg bruger en kombination af Crashplan+ til deres sky samt eget NAS.

De helt uundværlige filer bliver der lavet dobbelt backup på (to forskellige backup formater på NAS og to backup leverandører i skyen)

Jeg har 60/60 mbit/s så er vældig tilfreds med med online backup muligheder.
Gravatar #17 - Wassini
4. nov. 2013 13:37
Jeg bruger NAS og Backupbox.dk (sky?) - desværre tager det lang tid, da min netforbindelse kun kan klare 70K/s op (!!), så jeg har efter nogle uger stadig ikke en komplet backup online.
Gravatar #18 - TrolleRolle
4. nov. 2013 13:48
kasperd (6) skrev:
Jeg er overrasket over hvor få, der benytter CD, DVD og blueray til backup. Er der virkeligt ikke engang 1% som bruger dem? Eller er der ingen som ved hvad en optisk disk er?


Vi lever i 2013... hvorfor i alverden skulle man dog lægge sine data på bøvlede optiske skiver med lav kapacitet?

Det er langt dyrere, meget langsommere, og meget mindre sikkert end harddiske.

Hvis ikke det var fordi Windows kom på en DVD så havde jeg nok ikke engang et DVD-drev i min maskine længere. Jeg kan huske at sidste gang jeg brugte det var da jeg opdaterede min installations-USB-stick til Win7SP1.
Ud over det har det ALDRIG kørt. Bare siddet i kabinettet og spildt plads og standby-strøm :-/

Langt de fleste jeg kender ejer en transportabel harddisk og laver backup på den. De eneste jeg kender som laver backup til optiske drev er nogle gamle nisser som lige er kommet med på noderne med "det der med at brænde en CD". Og de læser ikke newz og stemmer derfor heller ikke i denne poll :-D
Gravatar #19 - cyberdude
4. nov. 2013 16:51
Backup? Hvad for en hest?
Gravatar #20 - Nagelfar^^
4. nov. 2013 17:13
#19
Better safe than sorry ;)

Bruger selv HDD til manuel filbackup, og SkyDrive til billeder/dokumenter fra mine windows-dimser
Gravatar #21 - Kaltoft
4. nov. 2013 17:28
svarede HD

men bruger også USB stik og DVD

I ved Livrem og seler samt gaffatape og sømpistol
Gravatar #22 - defqon15
4. nov. 2013 17:42
Har en Backup server kørende med Backuppc til at tage sig af mine backups af andre servere som jeg har liggende virtuelt, og bruger dropbox / Harddisk til at tage backup af min Windows maskine.
Gravatar #23 - Clauzii
4. nov. 2013 18:04
Bruger CDere/DVD-RWs til mine data. OSdiske (3) er Ghostet over på 2 diske (to, hvis nu den ene ryger).

Ville ønske at man lavede nogle USB-sticks på 1-2 TB UDEN at de var synderligt hurtige, for derved at holde prisen nede, men det er nok ønsketænkning, nu hvor hele verden skal bruge skyen.

Men problemet med skyen, synes jeg, er at man IKKE er garanteret mod nedbrud, tab af data osv. medmindre man betaler en halv bondegård for servicen. Desuden kræver skyen en rimelig god forbindelse til nettet, hvis det ikke skal føles langsomt ift. andre backup-løsninger.
Gravatar #25 - Hånter
4. nov. 2013 20:14
Dreadnought (24) skrev:
http://i.qkme.me/3rz1ei.jpg


Long time no see! Hvordan går det? Er der kommet en baby? :D
Gravatar #26 - Dreadnought
4. nov. 2013 23:48
Jeps, en bette pige. Så nu skal jeg have et haglgevær. ;)
Gravatar #27 - kasperd
5. nov. 2013 00:05
freesoft (7) skrev:
Dropbox bruger Amazon S3.
Jeg kender stadigvæk ikke den fysiske placering eller det fysiske medie. Desuden kunne dropbox vælge at flytte til en anden udbyder. For mig understreger det blot, at det opfylder min definition af, hvad en cloud service er.

Clauzii (23) skrev:
Men problemet med skyen, synes jeg, er at man IKKE er garanteret mod nedbrud, tab af data osv. medmindre man betaler en halv bondegård for servicen.
Man kan lægge backup hos to uafhængige udbydere og periodisk tage stikprøver for at se at data stadigvæk er der.
Gravatar #28 - Hånter
5. nov. 2013 10:44
Dreadnought (26) skrev:
Jeps, en bette pige. Så nu skal jeg have et haglgevær. ;)


Tillykke! :D :D Hvad hedder hun?
Gravatar #29 - Dreadnought
5. nov. 2013 11:36
Julie Elise Buch. Født 13/5-13.
Gravatar #30 - Slettet Bruger [4171910221]
5. nov. 2013 11:46
FB link? Armory Link?
Gravatar #31 - Zombie Steve Jobs
5. nov. 2013 12:42
HDD på NAS.
Alle småting som dokumenter og sådan er på hhv drive og dropbox, online backup af andet har jeg ikke tålmodighed til, selvom jeg nok burde.
Gravatar #32 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. nov. 2013 14:29
Dreadnought (29) skrev:
Julie Elise Buch. Født 13/5-13.


Hurr durr old Newz!

(Tillykke)
Gravatar #33 - Dreadnought
5. nov. 2013 17:53
Gravatar #34 - HrJakobsen
5. nov. 2013 18:45
#33
Ud fra billedet virker din kone lidt ung..
Gravatar #35 - Dreadnought
5. nov. 2013 21:39
Hun er ved at udvikle sig til en falsk profil.
Gravatar #36 - Claus Jørgensen
5. nov. 2013 21:47
Købt 100gb subscription ved SkyDrive til backup af billeder fra mine mange rejser.

(Halv pris i forhold til Dropbox)
Gravatar #37 - Slettet Bruger [3666474754]
5. nov. 2013 22:02
#36
Får du ikke sådan noget gratis? Er Microsoft nærrige?
Gravatar #38 - Claus Jørgensen
5. nov. 2013 22:13
IT-ekspert Yvossen (37) skrev:
#36
Får du ikke sådan noget gratis? Er Microsoft nærrige?
Nope.

Får gratis MSDN, og gratis telefoni/3g fordi jeg arbejder hos Skype, men resten skal jeg betale for.

Jeg overlever nok ;)
Gravatar #39 - Claus Jørgensen
5. nov. 2013 22:14
... der tror Google's currency converter er på steroider lige nu: http://imgur.com/AmSDYJi
Gravatar #40 - csstener(^,^)
6. nov. 2013 05:36
backup? hvad er det for noget? hvis lortet går ned så må man jo bare starte forfra....sårdan er det.
Gravatar #41 - Target
6. nov. 2013 09:05
Jeg svarede egentlig 'Jeg tager ikke backup', da praktisk talt alt min data ligger på min lokale NAS, der kører med RAID 5.
Men efter at have læst kommentarerne igennem, så blev jeg mindet om, at jeg rent faktisk har en del dokumenter liggende på Google Drive, samt alle mine billeder fra min telefon automatisk bliver synkroniseret både med Google+ og Google Drive.
Så noget data tager jeg rent faktisk backup af i skyen, dog kører det helt automatisk, hvilket nok er hvorfor jeg ikke tænkte over det til at starte med.
Gravatar #42 - Pianisten
9. nov. 2013 16:39
Skyen - uden tvivl! Med en hurtig fiberforbindelse er det virkelig lækkert at have noget 'skyplads'. Personligt bruger jeg Onlime, hvilket jeg er meget glad for - jeg har en håndfuld TB's liggende der med alle mine fotos og indspilninger. Jeg har forsøgt mig med Dropbox, men deres hastighed er for langsom og prisen for høj, så det har jeg droppet.
Gravatar #43 - markjensen
9. nov. 2013 18:50
Hvordan laver I backup af jeres musik (især af det der er købt digitalt)? Jeg har overvejet at lægge det i Dropbox (jeg har 45 GB musik og ca 75 GB plads fri i Dropbox), men jeg ved ikke helt om der er en bedre løsning. Det er lidt meget plads at bruge.

På den anden side kan jeg vel lige så godt udnytte at jeg har det...
Gravatar #44 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. nov. 2013 20:17
#43

Det du har købt i iTunes kan du vel altid hente igen?..
Gravatar #45 - markjensen
9. nov. 2013 20:30
Ikke så vidt jeg har forstået (måske medmindre man har iTunes Match, men det vil IFPI jo ikke have at vi får)
Gravatar #46 - dub
9. nov. 2013 21:27
markjensen (43) skrev:
men jeg ved ikke helt om der er en bedre løsning.


Google Music, måske. Det er gratis go du skal kun lade som om du er i USA første gang du logger på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login