mboost-dp1

Hvilket Valve-spil så du helst som film?


Gå til bund
Gravatar #1 - smiley
25. feb. 2013 13:55
Hvis det er Abrams der skal stå bag, så ingen af delene. Der være en mere egnet kandidat til det.
Portal skal nydes som det er, en film kan ikke gøre det.
Gravatar #2 - OxxY
25. feb. 2013 14:09
I betragtning af valve har lavet Halflife, portal, left4dead, CS, TF, og Day of Defeat så er det altså rimelig dovent kun at liste 2 options på en poll.

Når det er sagt er det eneste spil der egner sig til film Halflife. Men store coorporations der laver underlige eksperimenter er jo ikke ligefrem nyskabende i filmverdenen :)
Gravatar #3 - XorpiZ
25. feb. 2013 14:36
Smiley (1) skrev:
Hvis det er Abrams der skal stå bag, så ingen af delene. Der må være en mere egnet kandidat til det.


Uwe Boll?
Gravatar #4 - kabber
25. feb. 2013 17:34
hvis det endelig skulle være så tror jeg at der er mere at komme efter i Half-Life serien, selvom jeg ikke har spillet det virker der til at der er mere historie. med histore mener jeg at man kommer mere rundt i verden/univeset som H-L indeholder. i forhold til portals lidt indelukkede men stadigt dybe laboratorier. om ikke andet skal der være de rigtige stemmeskulespillere med.
Speaking of Voice acting...
hvordan vil de lave en film om to protagonists som begge er "stumme" medmindre de vil finde på noget som de skal sige.
om ikke andet kunne det da være spændende og se hvordan instruktører vil håndtere den problem stilling.
jeg har ikke stemt da jeg ikke mener at spil bør laves til film.
fordi i de fleste tilfælde så fortælles historen bedst interaktivt. som vi ser i form af diverse spil.

rigtige stemmeskuespiller, god håndtering af historen, løsning på den "stumme protagonist" problemstillingen. og så bliver det spændende at se hvad resultatet bliver til. og om nogle af disse universer kan omsættes til film mediet.

måske vil film(ene) "bare" forgå i universet men ikke nødvendighvis med hovedkarakteren?

min indre fan siger at jeg gerne vil se en Portal film. ala den her:
[url=

mens den rationelle side af mig siger at Half-Life vil egne sig bedre til storskærmen.

til sidt et spørgsmål til jer brugere herinde:

hvis det endelig var at vi fik en Valve spille-film, ville i så helst se den som en "live action" eller animeret måske i stil med spillenes grafiske tilgang?
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. feb. 2013 20:57
CS, og TF vil ikke egne sig som film, da der jo ikke er en decideret historie bag.

Half-Life derimod, har jo en virkelig fed historie, især hvis man tager Opposing Fronts og Blue Shift med :)

L4D/L4D2 kunne også være en mulighed. Men som #2 skriver, så er de to historier set før ;)
Gravatar #6 - watser
25. feb. 2013 21:17
Jeg er så frisk på en TF2 film; bliver ikke meget bedre end at se en stor tyk russer skyde en enøjet fuld skotte i stumper og stykker
Gravatar #7 - Scorpion
26. feb. 2013 07:45
Med hensyn til at Chell fra Portal skulle være stum, så er det vidst noget med at hun kun forholder sig stum for ikke at give GLaDOS nydelsen af hendes svar på hendes dumme spørgsmål. Det står der noget om i den officielle Portal tegneserie, som også forklarer forhistorien før hendelserne i spillene.

Jeg synes generelt at der findes mange spil som kunne egne sig til film, tilgengæld synes jeg IKKE det om noget fra Valve. De formår virkelig at lave unikke historier hvor det det overordnede tema er Gameplay. Spil som Call of Duty vil kunne egne sig bedre til film fordi de allerede lidt er opbygget på samme måde, hvorimod hverken Half-Life eller Portal er det.

Det kunne være fedt hvis det kunne lykkes med en fed Half-Life film (derfor min stemme her), men chancen for at det ville ødelægge historien er samtidig også for stor.
Gravatar #8 - Skovsneglen
26. feb. 2013 14:39
Team Fortress 2 film designet og lavet af Walt Disney Animation Studios ellers deres andet studie: Pixar Animation Studios, ville absolut ikke være dårligt fra min side af :)
Gravatar #9 - Andens999
27. feb. 2013 07:19
Alien Swarm, L4D, Half Life ville være mine bud på spil der ville egne sig bedst :)
Gravatar #10 - Adagio
27. feb. 2013 08:01
Det jeg godt kunne tænke mig er en film om hvad der skete før Portal spillene. En film om hvordan de har udført disse test før det hele blev mennesketomt. Jeg kan se mange muligheder for at lave en interessant film ud af det
Jeg mener dog ikke at de skal lave en film ud fra det man ser i spillet, hvor man bare ser en person der render fra den ene test til den anden imens hun ignorerer glados
Gravatar #11 - SAN
28. feb. 2013 00:14
Ricochet!! Det bliver lidt ligesom de der frisbee scener i Tron legacy bare en hel film med det :-P
Gravatar #12 - Rockstar
28. feb. 2013 18:37
Jeg forestiller mig en Portal film ala Cube filmene...
Gravatar #13 - Dr.pikkuk
28. feb. 2013 19:10
de af jer der gerne så Half life som film, skulle tage at se Steven kings "the mist"

Der jeg tror at der er lånt temmelig meget til plottet derfra...
Gravatar #14 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. feb. 2013 19:55
#13
A freak storm [...] bloodthirsty creatures [...] hole up in a supermarket [...] fight for their lives

- det lyder som plottet på hvilken som helst anden zombie-film -.-'
Gravatar #15 - Dr.pikkuk
1. mar. 2013 07:41
Thoroughbreed (14) skrev:
#13
A freak storm [...] bloodthirsty creatures [...] hole up in a supermarket [...] fight for their lives

- det lyder som plottet på hvilken som helst anden zombie-film -.-'


Se nu filmen inden du dømmer så skråsikkert ;)
Gravatar #16 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. mar. 2013 08:43
#15
Dømmer ikke filmen - påpeger blot at det er plottet i f.eks. Dawn of the Dead?
Gravatar #17 - Facey
1. mar. 2013 10:57
#16

jeg vil egentligt give dig ret, når du lige får det penslet det ud på den måde.. jeg har ikke overvejet det før :P men med det sagt, er the mist en pænt fed film, som intet har med zombier at gøre :P

worth a watch!


og nu hvor jeg så valgte at kommentere totalt off-topic, må jeg hellere lige kommentere lidt on-topic, selv om det egentligt ikke var min plan..

Jeg så også helst enten en half-life film, hvis det skulle være en "rigtig" film (ikke animeret).. hvis det var en animeret film, tror jeg derimod man kunne lave en del sjov med TF2 figurene, som allerede har en god slat personlighed gennem trailers
Gravatar #18 - Dr.pikkuk
1. mar. 2013 14:58
#16
nåh ja... man kan jo drage paralleller mellem mange film på den måde, true.

Lige præcis med the mist, kunne jeg som stort Half Life fan ikke lade være med at tænke på the black mesa incident da jeg så filmen :) monsters or no monsters.
Gravatar #19 - Pcbino
6. mar. 2013 13:42
Portal ville ikke egne sig som film.

En film om en kvinde der render rundt med en pistol der laver portaler og laver videnskab lyder KEDELIGT for folk der ikke kender det.

Halvdelen af det sjove i Portal er jo at løse opgaverne, sidde fast i 10 min for derefter at tænke "ÅH IM AN IDIOT" løse opgaven og så komme videre.
Det ville man ikke kunne skabe på film, en følelse af accomplishment når man har klaret en svær opgave, da filmen jo er "scripted" til at klare opgaven for dig.


Men kunne godt tænke mig at se en Half-Life film, dét ville være cool! - Men spillet klare det ret godt med at fortælle historien, så der er ikke rigtig et behov for at lave en.
Gravatar #20 - Nåkja
6. mar. 2013 13:46
Pcbino (19) skrev:
Portal ville ikke egne sig som film.


Du kunne da sagtens bygge en historie på Aperture Science og testfaciliteterne...
Gravatar #21 - uraniumdeer
17. mar. 2013 08:46
Jeg tilslutter mig Half-Life koret.
Jeg må nu indrømme, at efter jeg så en filmatisering af 'Sænke slagskibe' og TRON, er jeg ikke længere i stand til at vurdere hvad der egner sig som film eller ej. Givet, historien er grebet ud af tynd luft, og er langt fra den bedste. Men at bygge så meget 'fyld' på så lille et koncept, og endda noget jeg ville have ment var det absolut mest umulige at lave en bare nogenlunde sammenhængende film om, er jeg voldsomt imponeret over.

Jeg har svært ved at se hvorfor Half-Life ikke egner sig som film. Der er så mange muligheder i den franchise. Ingen tvivl om at ikke skal laves som en animationsfilm.
Fringe + et mix af de fleste Will Smith film :P

Med det første jeg skrev i tankerne, tror jeg nu heller ikke at Portal ville være umulig at lave en film over.
Team Fortress som animationsfilm, tror jeg skam også kunne være ganske underholdende.

#19 Det er ret sjældent at man laver spilfilmatiseringer, hvor man følger karakteren på samme måde som i spillene.
Nu har jeg ikke selv set den, fordi jeg ikke er overvældende fan af gyser og gore genrene, men ud fra hvad jeg har fået at vide om filmen 'Cube' fra 1997 (måske endda Saw), kunne en film som Portal godt fungere, uden af lave alt for meget om på hvordan spillet er opbygget. Portalerne, skal bare ikke være det bærende element, som det er i spillet, men et værktøj som hovedpersonen skal bruge for at komme ud af en situation der er denne ukendt.
Cube og Saw er altså bare eksempler på eksisterende film om folk der skal slippe ud af et sted de er placeret for andres underholdning/messed up sense of judtice. Portal er et ret komisk spil, uden gore, selv om GLaDOS konstant forsøger at slå en ihjel. Hvordan man ville oversætte en kombination af de elementer til skærmen er mig lidt en gåde, men sansynligvis en kærkommen udfordring for en manuskriptforfatter og instruktør :)

Både Half-Life og Portal har, trods sammenligningerne, potentialet til at blive nogle ret unikke fortællinger, hvis de kunne finde manuskript-forfattere, instruktører og kapital fra folk der tør tage en chance (som Valve så mange gange har gjort det).

Left for Dead kunne man også sagtens lave en film over, men den er der ærlig talt ikke rigtigt noget der kan få den til at stå ud som film, selv om jeg finder spillet meget underholdende.
Gravatar #22 - Slettet Bruger [2558590390]
19. mar. 2013 13:47
hvorfor kan et godt spil ikke bare være et godt spil?! .. god dammit!
ingen spil skal laves om til film. ingen!
Gravatar #23 - Scorpion
19. mar. 2013 14:32
#21 +1, giver dig ret i det hele. Hvis det bliver gjort ordenligt kunne især Half-life og Portal blive fantastiske film.

resbo (22) skrev:
hvorfor kan et godt spil ikke bare være et godt spil?! .. god dammit!
ingen spil skal laves om til film. ingen!


Tror du da at spillene bliver slettet til fordel for film?? Spillene er gode spil, det bliver der på ingen måde ændret på. Eventuelle film vil jo ikke lave om på spillene, men derimod bare tilføjer nye elementer til et alternativt univers. Du kan ikke nævne et eneste spil eller film som er bygget over det modsatte, som er præcis det samme, eller ødelægger det andet. Har Tomb Raider filmene med Angelina Jolie ødelagt Tomb Raider-franchisen? Ødelagde Doom-filmatiseringen noget for Doom-serien? Gjorde diverse spilfortolkningerne af Marvel-universet at du ikke længere ville se en Marvel-film? Niks, det er bare åndssvage alternative historier.
Tag eksempelvis Star Wars. Der er et utal af både gode og dårlige spil som bygger over filmene. Har disse spil ændret (enten på godt eller ondt) på din opfattelse af filmene? Sandsynligvis ikke.
Hvorfor skulle det så gøre det den anden vej rundt?
Gravatar #24 - Zjain
20. mar. 2013 23:52
Til jer der har svaret Portal, her er en lille godbid!


Gravatar #25 - Papis
22. mar. 2013 23:41
Syntes man kunne lege rigtig meget med det psykologiske aspect i portal med flashback som kom i tide og utide.
Ligsom i den lille kortfilm handler det hele om motivation og hvad vi vælger at gøre i en ekstrem situation. Og igen ingen siger den skal være uden mennesker måske er det før portal 2? Eller efter?
Måske et anden test subject!

Syntes folk dismisser tanken lidt for hurtigt. Syntes godt man kan lave noget fedt ud af det.

Half life ville jo bare være en "ny" action film.
Gravatar #26 - uraniumdeer
25. mar. 2013 19:13
#25
'Bare' en ny actionfilm, med teknologi, science fiction, portaler, aliens, zombie-agtige aliens, invasion fra rummet, robotter, konspirationer, fringe-teknologi.
Det er kort sagt et mash-up af en masse fede elementer, jeg endnu ikke har set i en enkel film foer.
Som sagt tidligere, er det naesten alle Will Smith-film, og Fringe, i et stort samsurium, med en historie der om ikke andet har lidt mere koed paa sig, eller lidt mere baggrund, end saa mange andre sci-fi action film.

Med det sagt, vil jeg sige at en film om Apertures tilbliven, eller de tidlige aar, eller perioden hvor GLaDOS bliver til, og hvad der leder op til det, kunne vaere rigtig fedt, selv om man faar meget af historien i Portal 2. Jeg har dog lidt svaert ved at forestille mig, hvordan man kunne lave en film om et andet test subject, doer de ikke alle sammen, medmindre det lykkes dem at slagte GLaDOS?
Som jeg ser det, er portal lidt laast ift. historie. Som jeg husker det, er Cell ret unik ift. de andre test subjects, og den eneste der naar saa langt som hun goer. Udfra det, vil jeg formode at man ville have den stoerste historie frihed, hvis man lavede historien om Aperture inden Cell blev til, eller om hendes besoeg paa Aperture, den dag GLaDOS blev sat i drift. Saa kan man dog bare ikke rigtigt kalde filmen 'Portal' laengere :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login