mboost-dp1

Hvor mange falske opkald fra "Microsoft" har du oplevet i år?


Gå til bund
Gravatar #1 - Balios
25. jul. 2012 20:29
Er der en artikel jeg er gået glib af?

Nej jeg har ikke fået nogle falske opkald :P
Gravatar #2 - Ronson ⅍
25. jul. 2012 20:38
Hvad fanden gør vi den dag en rigtig indisk Microsoft-ansat ringer og man er den eneste til at redde verden?
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jul. 2012 21:03
#2
Et utroligt godt spørgsmål faktisk ...

Jeg er desværre ikke blevet ringet op af en falsk Microsoft-medarbejder .. Mega træls! Ville jeg gerne prøve :D
Gravatar #4 - Nagelfar^^
26. jul. 2012 06:22
Ingen - Men har haft en 3-4 kunder der har talt med dem.

Den ene nåede sågar at indtaste sine kortoplysninger på en eller anden skummel hjemmeside de havde lavet :)
-Han fik heldigvis sit kort spærret hurtigt efter.

Men det er ligesom malware, i 95% af tilfældene er det brugerens fejl. Og at man tager en engelsktalende person fra Microsoft Danmark, der sjovt nok ikke må tale dansk, for gode varer kan jeg kun have hovedrysten til overs for.
Gravatar #5 - Mnc
26. jul. 2012 06:38
Ingen.

Jeg har heller ikke hørt fra Telia.
Gravatar #7 - cnr
26. jul. 2012 08:43
Blev ringet op af en og fik bagefter en skideballe af min kære kone om, at jeg altså godt kunne være høflig..

Prøvede også for et par år siden uventet og uvarslet at blive ringet op af en rigtig Microsoft-medarbejder i forbindelse med en support-sag, han må godt nok have et svært job i dag!
Gravatar #8 - Sikots
26. jul. 2012 09:24
Falske opkald?

Enten er det vel et opkald - ellers er det ikke.
Om det så er fra Microsoft eller én som udgiver sig for at være fra Microsoft, er et andet spørgsmål.

Ingen falske opkald - men heller ingen som har forsøgt at bilde mig ind at det er fra Microsoft...
Gravatar #9 - kasperd
26. jul. 2012 09:26
Balios (1) skrev:
Er der en artikel jeg er gået glib af?
Jeg ved ikke om der har været nogen artikel på newz.dk, men der har været et par stykker på andre nyhedsmedier.

For et par uger siden startede jeg en forumtråd hvor jeg fortalte om de tre opkald jeg selv har oplevet.

Det var de tre opkald der inspirerede mig til at indsende denne afstemning (som kun er blevet minimalt ændret i forhold til det forslag jeg indsendte).

Jeg undrede mig over at nogle personer oplever adskillige opkald mens andre slet ikke er blevet ringet op. Jeg har selv oplevet tre opkald, men de har alle været til det samme telefonnummer selvom jeg faktisk har tre forskellige danske telefonnumre. Og så spekulerede jeg på hvor stor en andel af den danske befolkning der egentlig er blevet kontaktet.

Ronson (2) skrev:
Hvad fanden gør vi den dag en rigtig indisk Microsoft-ansat ringer og man er den eneste til at redde verden?
Det har man selvfølgelig spurgt til da aftalen om at de skulle ringe blev indgået. Har man ingen aftale indgået, så er det ikke dem.

cnr (7) skrev:
fik bagefter en skideballe af min kære kone om, at jeg altså godt kunne være høflig.
Det må man da selv om. Den eneste grund til at være høflig overfor den slags er hvis man vil prøve at spilde deres tid.

cnr (7) skrev:
Prøvede også for et par år siden uventet og uvarslet at blive ringet op af en rigtig Microsoft-medarbejder i forbindelse med en support-sag, han må godt nok have et svært job i dag!
Han kan jo bare starte med at nævne hvilket ticket nummer det drejer sig om.
Gravatar #10 - sivsko
26. jul. 2012 10:48
Jeg er aldrig blevet ringet op af nogen fra et software firma.
Men kunne godt tænke mig at der var en som ringede, fordi så ville jeg trække tiden ekstra meget ud for at de skal betale mere for opkaldet. Eller bruger jeg " we don´t use " når forskellige firma ringer og vil sælge et eller andet.
De 2 metoder virker altid.
Gravatar #11 - alloedee
26. jul. 2012 14:24
Ja det er jeg.

Jeg var hjemme hos de gamle for at passe deres hunde, da deres fastnettelefon ringede. Det var en fra Microsoft der sagde at han havde nogen vigtige opdateringer til min computer. På meget skidt indisk engelsk. Jeg sagde så at jeg var mac bruger' hvilket iøvrigt ikke er helt korrekt,, da jeg faktisk ejer en windows maskine.

Derefter lagde han på
Gravatar #12 - zoneslash
26. jul. 2012 16:13
Næh, men hvis den slags skumle typer ringer til mig vil jeg da gøre mit bedste for at vi kan have os en lang og hyggelig samtale, og så måske smide den på nettet til underholdning bagefter :p
Gravatar #13 - kasperd
26. jul. 2012 16:25
zoneslash (12) skrev:
hvis den slags skumle typer ringer til mig vil jeg da gøre mit bedste for at vi kan have os en lang og hyggelig samtale, og så måske smide den på nettet til underholdning bagefter
Det er netop hvad førnævnte tråd handler om.
Gravatar #14 - kasperd
26. jul. 2012 16:43
kasperd (9) skrev:
der har været et par stykker på andre nyhedsmedier.
Og der kommer stadigvæk nye historier. Her er en fra i dag: http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/ECE1699...
Gravatar #15 - jhm
26. jul. 2012 20:09
Jeg blev ringet op i februar dette år, ligeledes af en person med kraftig indisk accent, der på engelsk fortalte mig at han arbejde for Microsoft anti-virus. Jeg prøvede først at spille lidt med og lade som om jeg var dum nok til at hoppe på den, selvom jeg havde svært ved at lade være med at grine af ham. Da jeg spurgte hvor han havde mit telefonnummer fra, sagde han blot Microsoft...

Han fortalte så (ligesom i de andre kendte tilfælde) at jeg skulle give ham fjernadgang til min computer, fordi den var truet af virus, som han ville fikse. Jeg spurgte om han mente at han arbejde for Microsofts SE afdeling og jeg forlangte beviser, men han gentog blot MS antivirus, uden rigtigt at svare. Jeg grinte af ham og jeg kunne høre at han blev mere og mere desperat.

Til sidst sagde jeg til ham at han havde ringet til den forkerte person, at jeg udmærket var klar over hvad han prøvede på og at det var latterligt, og derefter pressede jeg ham til at fortælle mig at han modtog 3-4 USD (kan ikke huske det præcise tal) i timen, hvorefter jeg afsluttede med at svine ham til og fortælle ham at han aldrig mere skulle ringe til samme nummer igen.

Edit: Jeg er aldrig blevet ringet op af dem igen siden :)
Gravatar #16 - BurningShadow
26. jul. 2012 20:25
#4

Hvad er forskellen på en engelsk talende "Microsoft" medarbejder, der ikke "må" tale dansk, og en svensk talende Microsoft medarbejder, der ikke kan tale dansk?

Eller har de fået rettet op på det, i løbet af de seneste ti år?
Gravatar #17 - Dr_Mo
26. jul. 2012 22:40
BurningShadow (16) skrev:
Hvad er forskellen på en engelsk talende "Microsoft" medarbejder, der ikke "må" tale dansk, og en svensk talende Microsoft medarbejder, der ikke kan tale dansk?

Forskellen er, at en engelsktalende Microsoft Danmark medarbejder der ikke "må" snakke dansk er en åbenlys svindler, hvorimod en svensktalende medarbejder der prøver at snakke dansk og er villig til at skifte til engelsk er ikke en åbenlys svindler, selvom det selvfølgelig ikke udelukker noget.

BurningShadow (16) skrev:
Eller har de fået rettet op på det, i løbet af de seneste ti år?

Svindlerne ringer ikke fra Microsoft Danmark eller forbundet med dem, så det er ikke noget som sådan Microsoft alene kan rette op på.
Gravatar #18 - BurningShadow
27. jul. 2012 04:00
#17

så det er ikke noget som sådan Microsoft alene kan rette op på.
Jeg henviste til deres svensk talende folk. Altså deres egne folk... Har de fået ansat nogle danskere?
Gravatar #19 - Magten
27. jul. 2012 05:41
BurningShadow (18) skrev:
Jeg henviste til deres svensk talende folk. Altså deres egne folk... Har de fået ansat nogle danskere?
De har ansat Windcape, i Sverige :D
Gravatar #20 - BurningShadow
27. jul. 2012 06:07
#19

Ok, det var så Nej til mit spørgsmål ;-)
Gravatar #21 - Nagelfar^^
27. jul. 2012 06:39
#15
newz mangler ratingen "genialt!"

#16
kunden blev ringet op af en medarbejder fra "Microsoft Danmark" der talte engelsk. Da kunden spurgte hvorfor han ikke talte dansk, fik han at vide at "han ikke have lov til at tale dansk". -og så smed han (kunden) røret på :)

^det var ikke den samme kunde som indtastede sine kortoplysninger
Gravatar #22 - Qw_freak
27. jul. 2012 06:59
Det er vel i realiteten ikke dem som ringer op til dig som er de "onde", men dem der ansætter dem med henblik på at snyde andre...
I Indien svømmer de vel ikke i jobs, så en jobsøgende må jo tage hvad der er for at få mad på bordet også selvom det er en scam virksomhed.

Bare a'pro pro dem som sviner folkene der ringer, så tænk istedet på at ødelægge deres foretning ved at trække opkaldene ud.
Gravatar #23 - Ronson ⅍
27. jul. 2012 07:22
Qw_freak (22) skrev:
a'pro pro
http://www.retskrivning.dk/ro/dataservlet?p1=apropos&p2=false&p3=0&p4=10
Gravatar #24 - Backfirejr
27. jul. 2012 12:25
Mindst et tusinde opkald. Det er mig der ringer.
Gravatar #25 - Ronson ⅍
27. jul. 2012 16:54
kasperd (9) skrev:
Ronson (2) skrev:
Hvad fanden gør vi den dag en rigtig indisk Microsoft-ansat ringer og man er den eneste til at redde verden?
Det har man selvfølgelig spurgt til da aftalen om at de skulle ringe blev indgået. Har man ingen aftale indgået, så er det ikke dem.
wat

Hvornår har du sidst set en amerikansk film hvor den pensionerede helt var forberedt da der blev brug for ham igen?

Nej du, man skal have tid til at sige nej og så ombestemme sig.

Gravatar #26 - Morathi
28. jul. 2012 11:50
BurningShadow (18) skrev:
#17

Jeg henviste til deres svensk talende folk. Altså deres egne folk... Har de fået ansat nogle danskere?


Ja. Tidligere i år blev min mor ringet op af disse svindlere. Hun har desværre ikke det store kendskab til computere, så hun gav dem fjernadgang og det hele. Samtalen varede en time, hvor han gennemgik hele computeren og de snakkede sammen.

Heldigvis turde hun ikke at indskrive kortoplysninger til sidst, så hun lagde på og ringede mig op. Da det var lige inden min afsluttende eksamen på CBS, så havde jeg ikke tid til at hjælpe, selvom hun var i total panik, da jeg fortalte at det var svindlere. Jeg bad hende om at ringe til Microsoft.

Jeg vidste faktisk ikke, at Microsoft snakkede dansk. Jeg vidste heller ikke, at de ville hjælpe. Men min mor fik en fantastisk service hos Microsoft, selvom hun indledte samtalen med "Jeg aner ikke hvem i er, men min søn sagde jeg skulle ringe". Hun fik en dansk teknikers telefonnummer, som hun kunne ringe direkte til. Og man må sige, der blev snakket igennem... Han sendte alle mulige værktøjer og guidede hende. De sad endda og snakkede hyggesnak i telefonen om alt muligt andet..

Fin gratis service fra Microsoft. Jeg vil tro, at han brugte 3 timer på min mor. Det synes jeg egentlig er ret flot. (De sagde det var gratis, da svindlerne havde misbrugt deres navn).

Og så havde Microsoft-medarbejderen god humor. Hun skulle starte computeren og fortælle navnet på styresystemet. Da hun sagde at det går langsomt, så sagde han straks: "Så er det nok en Vista".
Gravatar #27 - Morathi
28. jul. 2012 11:51
Min Mormor er i øvrigt også blevet ringet op. Hun har sjovt nok ingen computer.
Gravatar #28 - ztyle
31. jul. 2012 01:25
ja idag, jeg nåede kun at sige "Finaly a respoce to my problem with windows 3.11" så lage han på, æv
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login