mboost-dp1

Hvor mange kopper kaffe drikker du normalt om dagen?


Gå til bund
Gravatar #51 - Target
22. feb. 2007 08:41
#48
Hvor kan man egentlig købe Jolt herhjemme?

#Alle
Nogen der kender nogle sites hvor man kan bestille energidrik?
Gravatar #52 - TGS
22. feb. 2007 09:34
bryder mig ikke om kaffe og heller ikke meget om te. varme drikke i det hele taget.. NEJ..

og dem der mener de ikke kan leve uden kaffe skulle tage sig en kold tyrker.. de er i bund og grund narkomaner, deres krop har vænnet sig til at skulle have koffein for at blive lige så vågen som andre der ikke er "afhængige".

kaffe? FØJ!
Gravatar #53 - sKIDROw
22. feb. 2007 10:27
Kaffe er en del af enhver seriøs arbejdsplads... ;)
Tit drikker jeg endnu mere herhjemme, hvor jeg rent faktisk har tid til at drikke det. Man bliver så sjov, når man har klaret en kalde alene.. hihi

Jeg har dog ikke noget imod te, når det er sødet tilstrækkeligt.

Ligesom der drikkes uhæmmet mange liter cola, i det omfang jeg har det på lager.
Gravatar #54 - Hundestejle
22. feb. 2007 12:08
Jeg kan ikke se pointen med kaffe. Tidligere drak jeg det til eksamener, men har kunnet konstatere, at det kun holder kroppen vågen mens hjernen stadig sover.
Til gengæld kan kæresten overhoved ikke klare en dag uden kaffe. I lang tid mente jeg, at hun overdrev. Men har senere måttet konstatere at hun faktisk er en helt anden (træt, sur og ugidelig ;) person uden sin daglige kop.
Godt man ikke er koffein junkie :)
Gravatar #55 - hacky
22. feb. 2007 16:13
Begyndte at drikke kaffe da jeg var 13 eller noget. Uden sukker og mælk, tak!

Jeg synes det smager dejligt, hvis altså kaffen er lavet på en god måde. Desuden er der koffein i, så man kan holde sig vågen i skolen og de sene aftenener på hverdage.

Jeg gider ikke energidrikke og cola. Det feder og ens tænder bliver dårlige pga. alt det sukker OG brus man putter i.
Gravatar #56 - Ronson ⅍
22. feb. 2007 17:32
#55: Hvis du ikke kan holde dig vågen i hverken skoletid eller sene aftentimer så tror jeg seriøst du har et problem og vil anbefale dig at søge læge. Og kaffe er heller ikke godt for tænderne, koffeinen i din kaffe hjælper dig også mindre og mindre, efterhånden som din krop vender sig til den.

Kaffe et en grim spiral, ligesom narko, druk og gæld. HOLD JER FRA DET!
Gravatar #57 - Target
22. feb. 2007 18:07
#56
Kaffe, narko, druk og gæld? Hvis vi ikke har det, hvor er det sjove i livet så? :D
Gravatar #58 - Ronson ⅍
22. feb. 2007 20:12
#57: Livet skal så absolut ikke være sjovt, det skal være produktivt! Humor er SÅ passé
Gravatar #59 - Target
22. feb. 2007 20:21
#58
Jamen... Bliver man da ikke mere produktiv af kaffe og nogle narkotika? Og gæld kan vel også være en motivationsfaktor til at være mere effektiv. :D
Gravatar #60 - BetaLyte
23. feb. 2007 00:01
Aner virkelig ikke hvad jeg skulle gøre uden kaffe. Hvordan skulle man dog vågne om morgnen? Fungere som en zombie indtil jeg får den første kop, også skal vi ellers videre til de næste 3. Tror dog ikke det er så sundt i længden. Men jeg SKAL bare have den dopamin-udløsning i hjernen, før at den overhovedet virker.
Gravatar #61 - bruuno117
23. feb. 2007 01:18
jeg nægter at drikke det sprøjt.
Gravatar #62 - X-PanDer
23. feb. 2007 08:50
#61 Det er jeg til gengæld begyndt på lige nøjagtig efter den her poll herinde. Lidt scary, jeg havde bare lyst til i forgårs og lige siden har jeg drukket det.

Og hvis det passer det #50 siger, så er det kun godt :)
Gravatar #63 - Netmaster
23. feb. 2007 10:18
arh kaffe er godt mod alle sygdomme ! AKA kaffe er universal! det klare ALLE sygdomme! self dårlig mave!
Gravatar #64 - hacky
23. feb. 2007 11:33
#56 Måske skulle du overveje at lade være med at tage alting bogstaveligt. Jeg kan godt holde mig vågen, men kaffe gør det lidt nemmere.

Desuden nægter jeg at kaffe er mere usundt for tænderne end cola og energidrikke er - og det er jo det som de fleste herinde åbenbart bruger til at holde sig friske og vågne. Jeg synes du burde gå efter dem, da det jo også er en ond spiral, som du siger. kthx?
Gravatar #65 - Ronson ⅍
23. feb. 2007 11:40
#64: Så tror jeg til gengæld du skal lade være med at tage min sidste linje i #56 så bogstaveligt.

Og jeg skrev aldrig at kaffe var mere skadeligt end de ting du nævner, jeg skriver at kaffe også er skadeligt.
Gravatar #66 - sodhi
23. feb. 2007 12:09
Jeg drikker the! Og alskens læskedrikke, desværre.. Jolly, Faxe, Cola, Nestea .. ooooooooog så videre. Men mest the :)

Offtopic:
Hvorfor skal det staves the? Af den simple grund, at det ser bedre ud sprogligt, og det derfor er blevet en vane :) Umiddelbart vil jeg dog give jer ret i at det er fuldstændig absurd.. Det staves jo ikke engang sådan på engelsk el. lign. :)
Gravatar #67 - tomjen
23. feb. 2007 12:51
Drikker yderst sjældent kaffe - det smadre min mave hvis jeg drikker mere end en kop.

Jeg drikker nogen gange meget te, men heller ikke de drikker jeg hver dag. Jeg har aldrig smagt energidrik og drikker kun Cola i weekenderne eller ved specielle lejligheder.

Til de er jer der skal have en kop for at fungere, kan jeg kun give et råd drop afhængigheden (ikke sådan at forstå at man aldrig skal drikke Kaffe, men hvis man er nød til at drikke Kaffe for at fungere normalt har man et problem)
Gravatar #68 - Azuria
25. feb. 2007 10:06
#67 Ikke helt rigtigt.. at jeg får hovedpine hvis jeg ikke får min kaffe om morgenen, betyder ikke at jeg har et problem MED kaffe...
Men at jeg har et problem UDEN, så derfor holder jeg mig til kaffen ;)
Gravatar #69 - mat
25. feb. 2007 10:17
#65

Hvordan mener du at kaffe skader tænderne? Misfarvning?
Gravatar #70 - Spiderboy
26. feb. 2007 12:53
Hvorfor er det, at folk har brug for kaffe, cola og energidrikke for at holde sig vågne? Lad mig komme med et vildt forslag: hvad med at sove lidt mere om natten?

Så er der dem, som siger, at de ikke kan sove før kl. det og det og aftenen. Kunne det tænkes at hænge sammen med folks forbrug af kaffe, cola og energidrikke?

Offtopic:

#66
Hvorfor skal det staves te? Af den simple grund, at det siger Dansk Sprognævn.
Gravatar #71 - Azuria
26. feb. 2007 13:29
#70 Har aldrig haft en presserende deadline! :p
Vi er nogen der har et hav af deadlines der bare skal overholdes, ellers kommer selveste satan efter os..
Gravatar #72 - Spiderboy
26. feb. 2007 14:49
#71
Jeg er stadig studerende, men klarer mig gennem eksamensmånederne uden kaffe og den slags. :-)
Gravatar #73 - DiZaster
26. feb. 2007 18:19
Drikker ikke kaffe overhovedet. Ej heller diverse energi/soft drinks. Det eneste der ryger ned i min sæk på dagligdage er vand og mælk... Op til 3-4L dagligt... Jeg går typisk i seng ca. kl. 02 og er oppe igen ca. 07-08. Har ingen problemer med at holde mig vågen.
Så længe min krop ikke har brug for ekstra stimulanser for at holde sig kørende, kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle drikke kaffe ol... Samtidigt smager det jo heller ikke specielt godt :-)
Gravatar #74 - Azuria
26. feb. 2007 19:10
#72 Bare rolig, eksamen kan være ferie i forhold til arbejds livet nogen gange ;)
Gravatar #75 - m_abs
1. mar. 2007 21:49
#70
Nu forholder det sig sådan at døgnet simpelhen er for kort, det hænger simpelhen ikke sammen med 24 timer i døgnet. Jeg har regnet på det og intet mindre end 28 timer giver mening.

For jeg skal være fuldt udhvilet, skal jeg sove mindst 8 timer helst 9, problemet med det er at jeg så kan være oppe i 20-22 timer før jeg er træt nok til at falde i søvn.

Som det er nu, sover jeg 5-6 timer på hverdage og er så vågen i 18-19 timer (indtil midnat eller 01), men er til gengæld træt hele dagen og lider stærkt af søvn mangle om fredagen.

Hvis jeg ikke drak cola med koffein (drikker ikke kaffe) ville det slet ikke gå.

Jeg synes vi skal sænke rotations hastigheden på jorden til 1 rotation pr. 28 timer, så vi B-mennesker har en ærlig chance. ;)
Gravatar #76 - Spiderboy
2. mar. 2007 08:59
#75
Du lyder til at være et hårdt ramt B-menneske. Det lyder ikke sjovt... :-S
Gravatar #77 - frankarnesen
18. feb. 2019 09:07
[Indlæg er markeret som spam]
Gravatar #78 - CBM
18. feb. 2019 09:08
frankarnesen (77) skrev:
Jeg SKAL ihvertfald ha' mine 2 kopper kaffe om morgenen. De skal helst være de bedste kaffebønner som jeg har fundet, som jeg køber hos MokkaHouse - https://www.mokkahouse.dk/kaffeboenner/ristede-kaf...

Nogle gange kan jeg klare mig hele dagen med 2 kopper, ellers tar' jeg 1-2 kopper mere om eftermiddagen, for at holde god gang i arbejdsdagen.

Samme her

Also... Denne tråd er over 10 år gammel... Det er threadnecromancy der vil noget...
Gravatar #79 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. feb. 2019 10:16
Uanset hvad jeg stemte tilbage i 2007, så er det helt sikkert blevet forøget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login