mboost-dp1

Hvor stor må skærmen på din smartphone være?


Gå til bund
Gravatar #1 - Target
25. feb. 2014 07:24
Jeg synes ikke skærmstørrelsen er altafgørende, men derimod selve telefonens størrelse.
Personligt foretrækker jeg så stor en skærm som muligt, men hvor telefonen stadig kan holdes og betjenes til opkald og SMS'er med én hånd. Jeg har ikke noget i mod at skulle bruge begge hænder til betjeningen hvis jeg f.eks. skal browse på nettet. Der foretrækker jeg en større skærm, frem for enhånds betjening. :-)
Selvfølgelig skal telefonen også kunne være i en almindelig bukselomme, men det kommer igen an på selve telefonens størrelse, og ikke kun skærmens.
Min nuværende LG G2 lever fint op til ovenstående.
Gravatar #2 - Slettet Bruger [978097255]
25. feb. 2014 07:59
en størrelse så den kan bruges med én hånd, så udformningen er også vigtig.
4-4,5" er en god størrelse. Men jeg har heldigvis ikke det store besvær med at skifte imellem størrelser (Gik fra en 3,7 enhed til en 5" og så tilbage til 4,3")
Lumia 720 rammer lige sweetspottet med størrelse.
Gravatar #3 - TezlaByte
25. feb. 2014 08:03
#2
Så skal du jo have en Note 3 - 5,7" :)
Smart feature, at man lige kan svipe "skærmen mindre" ;)
Gravatar #4 - Gutjak
25. feb. 2014 08:08
Jeg har været rigtig glad for min Samsung Galaxy Note 1 og bruger den stadig selv om hardwaren har svært ved at følge med de nyere andriod versioner. Den erstattende min lyst til også at skaffe en tablet i lang tid. Det var rart at læse mails på den store skærm.

Nu har jeg dog skaffet en 10" tablet, så min næste næste telefon bliver nok lidt mindre. Måske en Yotaphone v2.
Gravatar #5 - tachylatus
25. feb. 2014 08:12
Jeg har aldrig været gladere for en telefon, end jeg er for min Galaxy S4.
Der er kun ét minus - 5" er lige netop for stort til at det er behageligt at betjene den med én hånd, især hvis man skal have fat i noget i øverste modsatte hjørne.
Gravatar #6 - Schranke
25. feb. 2014 08:31
Elsker de 4" på min iPhone 5S
når/hvis jeg skal bruge nogle af de andre tlf i familien der er bredere en den er så bliver de for besværlige at have med at gøre efter min mening.
At telefonerne nærmer sig størelsen på min gamle texas instrument 89-titanium er langt ude, for damm man skulle bruge store lommer for den.
Men syndes det er fint at der bliver laved telefoner i forskellig størelse, men bare lav dem så der stadig er lidt til alle.
Gravatar #7 - tentakkelmonster
25. feb. 2014 08:35
Enig med nummer et. Faktisk synes jeg helst at telefonen skal være 3" og skærmen skal være 6". ;)

Størrelsen er faktisk en af mine bekymringer ved at skifte fra min nuværende nokia dumb-phone til en smartphone. Det er rart hvis den kan være i lommen. Og så ville jeg blive irriteret over den korte batteritid.

Men okay, en smartphone er jo næsten mere en laptop end en telefon, har jeg efterhånden opfattet. :p
Gravatar #8 - TezlaByte
25. feb. 2014 08:43
Min Note 3 kan saagtens være i lommen... Når jeg skal lave ninja-spark, skal den dog lige ud at ligge :)
Gravatar #9 - snesman
25. feb. 2014 09:02
Jeg vil mene at Sony Xperia Z1 compact burde være et alternativ til de der vil have ordentlige specs på en "lille" telefon.
Gravatar #10 - TuxDK
25. feb. 2014 09:58
3,5 - 4,0, men det er nu ikke skærmstørrelsen jeg går efter.
Det er telefonens størrelse.

Om skærmen er 3,6 eller 3,9 er lige meget, min telefon skal ikke være større end 4,0 hvis jeg kan undgå det.

Det er en telefon, ikke en medie afspiller.
Har ikke noget at bruge en stor skærm til.

Det er det jeg har min tablet, kindle eller bærbar til.
Gravatar #11 - dingeling
25. feb. 2014 10:00
Jeg er for nylig gået fra min gamle Samsung Galaxy Gio på 3,2 tommer til en Moto G på 4,5 tommer.
Jeg skal nok ikke højere op, før jeg synes, det begynder at blive træls at have i lommen + håndtere med en hånd + holde med den anden.
Det hedder jo en mobil telefon og ikke en mini tablet
Gravatar #12 - Montago.NET
25. feb. 2014 11:12
Har stemt 4-4,5

har en HTC One på 4.7 tommer og det er for stort til en hånd. Dog er den fantastisk at læse på og se filmklip, RDP osv.

Min lillebror købte en HTC One Mini på 4.3 tommer og den er perfekt i størrelsen. Min kollega har en Xperia Z1 Compact som føles en anelse klodset fordi den er firkantet, men størrelsen er også fin til enhåndsbetjening

så det bliver nok en af de 2 når jeg skifter her om kort tid...

når der begynder at komme edge to edge displays, kan selve skærmstørrelsen godt komme op på 4.7-5 tommer og stadig fungere med 1 hånd.
Gravatar #13 - cnr
25. feb. 2014 14:51
Hvor er 3"???

Forstår godt at alle dem med en lille diller, skal have noget stort til at fylde bukserne ud med. Vi andre går bare desperat og venter på afløseren til den geniale Xperia Mini
Gravatar #14 - Blackwater
25. feb. 2014 16:43
Det er vigtigt at tænke på hvor meget af telefonen selve skærmen fylder.

Jeg har en 4,7" skærm på min LG optimus g. En ven har LG G2. G2 er 5,2". Hans telefon er, praktisk talt, 0,5 cm bredere end min og så en centimet højere. Det er overhovedet ikke slemt. Derfor 5-5.5". Man kan sku meget mere på en større skærm.
Desuden havde jeg en samsung galaxy s2 før. Denne har en 4,3" skærm, men tykkere end min optimus g, og er kun 2mm kortere på breden og ca. 5 mm i højden igen.

Så længe tommelfingeren fra højrehånd kan ramme venstre hjørne øverst på skærmen uden besvær og ubehag, så er telefonen en perfekt størrelse i min mening.

Jeg tror 5.4-5.5" bliver grænsen, når skærmen engang kan fylde 100% af overfladen på telefonen uden nogle områder der f.eks. er touch knapper eller fysiske knapper m.m.
Gravatar #15 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. feb. 2014 17:47
cnr (13) skrev:
geniale Xperia Mini


Det er så tre ord der ikke kan være i samme sætning :P

Jeg vil sige mellem 3,5" og 4,5". Har både haft store telefoner, og lidt mindre (HTC HD2 og ned til Xperia Mini) - har 4" lige pt, og er godt tilfreds. Telefonen har en behagelig størrelse, og skal satme ikke være større! Den kan jo ikke engang ligge i ældre jeans* uden at være i vejen >_<

*total uvidenskabelig, så har jeg konstanteret at lommer i jeans af samme mærke er vokset de sidste par år. Har to-tre par i mit skab, hvor min iPhone er "for stor" til at ligge behageligt. Har også lagt mærke til, at mange nye modeller har en "tommelfingerplads" der passer med placeringen af ens tommel ind mod skridtet. Underligt. Den er FYI også mest "markant" på højre side (telefon-siden?)
Gravatar #16 - gentox
26. feb. 2014 21:34
Alt under 4½" er bare for småt, for mit vedkommende er en behagelig størrelse derover og til lige under de 6".

Men nu er der jo også forskel på folks størrelse af hænder, så godt der er noget der passer til alle. :)
Gravatar #17 - Radissan
27. feb. 2014 07:52
Så stor som muligt.

Jeg magter ikke små skærme. Jeg bruger min "telefon" til alt andet end at ringe, og det er derfor lige meget med en hånds betjening. For mig skal den være behagelig at læse, se film, browser og skrive mails på.

Jeg fik en note 3 og den erstattede min iPad som "daily media device". Nu bruger jeg kun iPadden til at AirPlay med.
Gravatar #18 - PraetorianGuard
27. feb. 2014 08:45
Gider personligt ikke alt for store skærme. Havde det slemt nok med at vende mig til min S3'er da jeg fik den til at starte med. Vil gerne have S5, men den virker bare stor :/. Vil helst have dem under 5"

Gider nemlig personligt ikke Phablets fordi de er ikke til at have med på farten, og så fordi at jeg har en reel tablet, som så også snart skal opgraderes :P
Gravatar #19 - snesman
27. feb. 2014 09:00
Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan følge det med at telefoner over 4-ish" bliver for store i lommen. Jeg går i ret normale cowboybukser*, og synes ikke en Nexus 5 virker generende. Men smag og behag.

*altså ikke sådan nogle tætsiddende nogle, som ligner et levn fra 80'erne. Jeg vil jo gerne fortsat kunne reproducere mig selv. Og jeg er ikke længere teenager.
Gravatar #20 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. feb. 2014 11:42
#19

Som jeg skrev et eller andet sted, så er lommerne vokset i jeans de sidste par år o_O

Det er en total uvidenskabelig undersøgelse foretaget af mig selv - but still :P
Gravatar #21 - fusk
27. feb. 2014 22:03
Jeg hælder også mest til ca. 4" det passer lige med at en mand på 1.87m har hænder der er store nok til at man kan betjene apparatet med én hånd uden at man skal skifte position konstant.

At betjene med én hånd betyder at du kan nå det nærmeste og fjerneste hjørne uden at skulle skifte position.
Gravatar #22 - cnr
28. feb. 2014 11:24
#15

Det geniale ved Xperia Mini var, at det var med fulde specifikationer. Alle senere 3" modeller har været skrabet lavprismodeller. Og jo - man kan sagtens bruge en skærm på den størrelse til andet end at ringe..
Gravatar #23 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. feb. 2014 11:50
#22

Fulde specs? Og hvordan var din så forskellig i forhold til alle de andre Mini'er på markedet?
Gravatar #24 - Sugardad2
28. feb. 2014 14:07
Man kan ikke sige at en skærmstørrelse er bedre end andre, eller mere funktionel eller handy.

Jeg kender mange der slet ikke har en bærbar, men så har en kæmpe telefon. De mennesker kan jeg godt forstå har en stor mobil, for så har man sådan set en lille bærbar (minus en del funktioner).

Har selv både bærbar og stationær (som de fleste herinde), og så har jeg en smartphone med lille skærm. Det passer netop til mine behov.

Så skærmstørrelse er efter behov.

Men gider dog nok aldrig have en kæmpe skærm som på galaxy, for så kan jeg jo ikke have andet i den lomme, og der skal der altså både være småmønter, smøger og nøglebundt + skrammel.
Gravatar #25 - Scorpion
2. mar. 2014 14:15
Jeg har en iPhone 4, men synes generelt at skærmene på iPhones er for smalle, så krydser fingre for at den næste iPhone bliver bredere, det er netop en ting som gør at jeg overvejer at skifte til noget andet.
Gravatar #26 - Hængerøven
2. mar. 2014 21:23
Størrelsen på min samsung s3 virker helt perfekt for mig, men glæder mig til at prøve en med en buet skærm
Gravatar #27 - Magten
2. mar. 2014 21:46
Jeg så helst at den var omkring 4", men så ender man typisk ud med en halvskidt opløsning. Min Lumia 925 (4,5") er liiige en tand for stor til at jeg kan nå hele skærmen når jeg holder telefonen normalt, dog væsentlig bedre end 920'eren pga udformningen og tykkelsen.. Af samme grund bruger jeg ikke rigtig min 1020.. Den er for stor at rende rundt med til hverdag :(
Gravatar #28 - tsunami
3. mar. 2014 19:30
cnr (13) skrev:
Hvor er 3"???

Forstår godt at alle dem med en lille diller, skal have noget stort til at fylde bukserne ud med. Vi andre går bare desperat og venter på afløseren til den geniale Xperia Mini


Det er ikke størrelsen det kommer an på... det er lyden af den når den rammer gulvet :)
Gravatar #29 - Gasivodo
4. mar. 2014 00:28
3.5 her!

Fååårk hvor har folk små pikkemænd!

5 TOMMER? Jeez!
Gravatar #30 - Slettet Bruger [409939752]
4. mar. 2014 10:31
Gasivodo (29) skrev:
3.5 her!

Fååårk hvor har folk små pikkemænd!

5 TOMMER? Jeez!


Jeg har prøvet 3,2", 3,7", 4,65" og 4,95". Jeg må indrømme at 3-4" er dejligt at have i lommen, men den er træls at bruge i længere tid af gangen. Størrelsen på selve telefonen er mere eller mindre det samme på min 4,65" og 4,95" (Galaxy Nexus og Nexus 5).

4,95" passer mig fint. Surfing på 3,5" er træls imo.
Gravatar #31 - Caek of Doom
4. mar. 2014 10:51
Gasivodo (29) skrev:
3.5 her!

Fååårk hvor har folk små pikkemænd!

5 TOMMER? Jeez!


Hmm, kunne godt tænke mig at vide hvor stor eller lille min 'pikkemand' er når min skærm er 4.3"? ;)
Gravatar #32 - Slettet Bruger [978097255]
4. mar. 2014 11:32
En klit kan være op til 12cm lang. Rent anatomisk ER det en 'pikkemand'.

TMYK
Gravatar #33 - 12V
4. mar. 2014 14:41
Jeg er super glad for de 4,95" min Nexus 5 er, men det er også tæt på grænsen for mig. Bliver den større begynder jeg ikke at kunne betjene den komfortabelt med én hånd. Konen har en Note 2, der skal jeg godtnok række langt ved betjening med én hånd.

Det er dejligt med en stor skærm, har før haft en tablet og aldrig brudt mig om ergonomien. Nu klarer jeg det hele fra telefonen og tablet'en er kommet videre i familien.

Som så meget er det en vanesag, jeg startede selv på en 3,2" skærm da jeg fik min første rigtige touch telefon. Det var fint dengang, nu kan jeg slet ikke leve med under 4,5".
Gravatar #34 - XorpiZ
4. mar. 2014 21:57
Gasivodo (29) skrev:
3.5 her!

Fååårk hvor har folk små pikkemænd!

5 TOMMER? Jeez!


Hvis din pik kun er 3,5", så er det vel dig der har en lille pikkemand (8,9)cm.

Selv kan jeg kun prale af 11,4 cm, men det er da trods alt bedre end dig.
Gravatar #35 - TuxDK
5. mar. 2014 08:53
Det er ikke hver dag at debatter herinde ender med at snakke om penis længder (eller mangel på samme?)...

Det er ikke ligefrem Godwin's Law, måske mere Holmes' Law?

Det har jeg herved besluttet, "Holmes' Law" er at på et eller andet tidspunkt i en debat, vil emnet skifte over til penis størrelser.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login