mboost-dp1

Køber du et smartwatch indenfor de næste 3 år ?


Gå til bund
Gravatar #1 - claesoc
10. jun. 2013 06:36
Gravatar #2 - Qw_freak
10. jun. 2013 07:14
For mig handler det om at der kommer et lille funktionelt ur med masser af features og god batteritid...
Gravatar #3 - sg17a
10. jun. 2013 07:28
Jeg holdt op med at gå med armbåndsur da jeg var 11 år (og det er over 30 år siden). Har siden da udviklet en super god tidsfornemmelse og har ikke brug for et armbåndsur i dag.

Tvivler på jeg vil begynde at gå med ur igen, selv jeg så også kan læse mails og ringe fra det.
Gravatar #4 - Pally
10. jun. 2013 07:33
Nej, og grunden er sjovt nok angivet i linket fra #1:
"Watches are also fashion accessories"

Teknikeren og nørden i mig synes om smartwatches; men samtlige konceptuelle designs er IMO forfærdeligt grimme.
Gravatar #5 - loki
10. jun. 2013 08:45
Man skal aldrig sig aldrig, men umiddelbart så kunne jeg ikke forestille mig det. Som så mange andre, så har jeg ikke gået med ur i mange år, og tanken om en klods (albeit en letvægtsklods) om håndledet er nær utænkelig.

Men endnu mere vigtigt er nok den begrænsede funktionalitet. Jeg købte med fuldt overlæg en Note2 pga. størrelsen, og med alle de ting jeg nu bruger den til, så kommer et ur "aldrig" til at erstatte den. Og hvis det heller ikke er meningen, hvad er så pointen? At være så desperat connected at man ikke kan nøjes med at checke sin telefon? At man bare skal have konstante opdateringer lige ved hånden?

Fremtiden - såfremt vi ikke formår at destruere alt og alle inden da - må være noget a la google's (spy)-glasses men indbygget som en slags nanochip direkte i tøjet/kroppen e.l. Hvem der så har lyst til at gå med, det skal jeg lade være usagt.
Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. jun. 2013 08:51
Jeg kunne godt være interesseret. Jeg er nøgen uden mit ur, og for mig er ure lidt en fetich - omend mekaniske ure er en DEL mere fascinerende!
Gravatar #7 - moulder666
10. jun. 2013 09:20
Bestemt ikke utænkeligt. Jeg går ikke med ur, MEN kunne godt vænne mig til det, hvis de rigtige features var der. Nogle af dem jeg håber på:

1: Letvægt.
2: GPS-funktion - hvis den kan erstatte mit Garmin løbeur vil det være tæt på sikkert(med samme integration til Google Maps el.lign.)
3: Lagerplads nok samt Bluetooth, så jeg kan bruge det som erstatning for min mp3-afspiller til mit trådløse headset.
4: Batteritid. Et enkelt døgn ville bare ikke være nok - som minimum en 4-5 dage.
5: Holdbarhed. Det skal kunne holde til sved, regn og lignende. Apples sædvanlige "vi har en strip, der viser om du har nærmet dig og/eller kigget på et glas vand, hvorefter garantien bortfalder" ville være et no-go.
Gravatar #8 - moulder666
10. jun. 2013 09:37
claesoc (1) skrev:
Jeg har lige købt denne.
http://www.kickstarter.com/projects/secretlabs/age...


Ok, det ser faktisk lidt interessant ud.

Det kan dog godt være, at jeg ikke helt kan gennemskue den fætter...Det jeg ikke føler mig helt sikker på er, om det kan fungere uden, at man har mobilen med?

Det jeg mener er: Kan man downloade apps osv. direkte til uret, overføre musik til uret og afspille det via Bluetooth fra uret uden at skulle have en mobil med som mellemled?
Gravatar #9 - Chucara
10. jun. 2013 11:05
Jeg går ikke med ur, og jeg kan ikke se hvad et smartwatch kan, som min telefon ikke kan.

Og jeg gider ikke gå rundt med to gadgets, der kan det samme.

Desuden er de fleste smartwatches jeg har set indtil videre ikke videre pæne - som f.eks. det fra kickstarter. Det ligner det Casio LCD ur jeg købte i '98.

Ville hellere have et analogt ur, hvis det endelig skulle være.

TL;DR: Jeg stemte nej
Gravatar #10 - Snow
10. jun. 2013 11:09
Mit Pepple ur var en rigtig god investering!
Jeg hiver ikke min telefon op af lommen hele tiden nu. Kommer der en besked, kan jeg se på uret, hvad det er og om jeg behøver reagere på det. 90% mere lommetid til telefonen :)

#8 Du kan downloade apps til uret, men du kan ikke afspille musik med det eller lignende.
Uret er en udvidelse af telefonen, så uden telefonen har du stadig forskellige urskiver, alarm, stopur og lignende, men resten kræver en telefon.

#9 Det er faktisk ret fedt - ser godt ud i virkeligheden :)
Gravatar #11 - Magten
10. jun. 2013 11:54
Jeg kunne godt finde på det ja, men det må altså godt være pænt. Pebble synes jeg er alt for grimt til at jeg vil gå rundt med det.

Linket i #1 ser interessant ud, omend det kunne være pænere imo, men jeg gider ærlig talt ikke købe noget jeg først får i januar næste år - der kan nå at komme mange andre fede ure inden da.
Gravatar #12 - claesoc
10. jun. 2013 13:01
#8 det må blive et nej men hvem går også uden, sin mobil :)

#11 Ja jeg ved godt at der er længe til december, men det bliver en lille Julegave til mig selv :) og så må jeg jo leve med at den er 6 mdr. gammel.
Gravatar #13 - moulder666
10. jun. 2013 16:06
claesoc (12) skrev:
#8 det må blive et nej men hvem går også uden, sin mobil :)


Hehe - det var nu også mest til løbeturen - og hvem gider løbe med en smartphone i lommen? :-)
Gravatar #14 - TuxDK
10. jun. 2013 16:07
#1

Har også selv lige bestilt et til mig selv i (forsinket) fødselsdagsgave.
Gravatar #15 - Slettet Bruger [3670324327]
10. jun. 2013 16:31
moulder666 (13) skrev:
Hehe - det var nu også mest til løbeturen - og hvem gider løbe med en smartphone i lommen? :-)


Mig.
Gravatar #16 - TuxDK
10. jun. 2013 16:58
#13,#15

Jeg gør da også,
Har altid min telefon i lommen når jeg træner, næsten lige meget hvad det er.

Bliver da fedt at kunne styre telefonen fra mit armbåndsur frem for at tage telefonen frem hele tiden :)
Gravatar #17 - zymes
10. jun. 2013 18:52
Endnu en "jeg går normalt ikke med ur, så jeg tvivler. Men.. Måske alligevel en dag".
Der var også engang jeg ikke kunne se meningen med en tablet - men så så jeg lyset..
Gravatar #18 - Slettet Bruger [4175892264]
10. jun. 2013 19:44
claesoc (1) skrev:
Jeg har lige købt denne.
http://www.kickstarter.com/projects/secretlabs/age...


"Kun kompatibel med iOS, da Androids Bluetooth support er shit."

Ku vældig godt tænke mig sådan et ur. >_>
Gravatar #19 - Magten
10. jun. 2013 19:49
SlettetBruger (18) skrev:
claesoc (1) skrev:
Jeg har lige købt denne.
http://www.kickstarter.com/projects/secretlabs/age...


"Kun kompatibel med iOS, da Androids Bluetooth support er shit."

Ku vældig godt tænke mig sådan et ur. >_>
Wat?

"Compatible with iPhone 4S or newer, Android 2.3+ and Windows Phone 8"
Gravatar #20 - Chewy
10. jun. 2013 20:21
@ #18
Har du lyst til at forklare hvad du mener?
Bruger selv kun Bluetooth til headset, BTProximity (efter inspiration i en anden tråd) og overførsel af filer via NFC eller appet Send!.
Og til det har det fungeret uden nogen former for problemer..
Så hvad er det du tænker på?
Gravatar #21 - Slettet Bruger [4175892264]
11. jun. 2013 05:51
Ustabilt Bluetooth har været på 'kendte bugs' - listen i de sidste 2 år.

Der er 50% chance for at jeg skal genstarte min telefon når jeg tænder BT, før det vil spille sammen.

Det koster nemt 15 minutter af min dag, hver dag.
Gravatar #22 - mee
11. jun. 2013 07:10
Bluetooth på Android har længe været lidt af en pinlig omgang.

Nogle modeller med Android 1.6 - 2.3.6 har ikke SPP, som bruges til data over BT, specielt Samsung og HTC er skyldige her og der sælges stadig low end Samsung telefoner uden SPP.
Telefoner med Android ældre end 3.0 vil genstarte efter 512 BT forbindelses forsøg.
Adaptere låser sig i at være ved at tænde/slukke på telefoner med version 4.0 eller højere.
Android 4.0 introducerede en PIN loop bug på sikre BT forbindelser.
4.2 Har en streaming bug hvor lyd hakker eller forbindelsen går tabt.
Adaptere kan ende i en tilstand hvor de nægter at forbinde til en enhed de har været forbundet til tidligere.
Nogle modeller taber forbindelse tilfældigt, andre kan finde på det med jævne mellemrum.

Jeg mangler nok nogle bugs, men ovenstående er dem jeg lige kan huske fra min tid i Android communitiet.

TOPIC:
Jeg har allerede en gammel version af et smart watch og det er ubrugeligt for mig.
Hurra, jeg kan læse beskeder på min arm, men hov jeg kan ikke svare uden at hive min telefon frem. Desværre er 90% af mine beskeder ikke crap, så jeg skal rent faktisk svare folk.
Jeg kan styre musik med mit "ur" yes det er nyttigt,
Jeg kan følge min løbe/cykle hastighed ved at kigge på mit ur, hurra det kostede kun cirka det samme som et almindeligt GPS ur og det kræver jeg løber/cykle med en tung telefon.
Jeg kan se hvad klokken er, hov det kan jeg allerede med et almindeligt ur, som er meget pænere.
Jeg kan se vejret på min arm når jeg er udenfor.... ja... øh... lidt fjollet ide.
Jeg kan se billeder fra min telefon.... på en 1.x" skærm... ikke ligefrem en fed oplevelse.
Gravatar #23 - Erroneus
11. jun. 2013 13:01
Jeg har allerede et Pebble og er meget glad for det. Herligt ur der virker inden problemer og kan tilpasses på utallige måder, specielt hvis du har en Android telefon. Batteritiden er også fin, jeg oplader ca. en gang om ugen og jeg har ikke kunne mærke på på telefonen nogle forringelse i batteritiden der, og der er endda stadigvæk via Bluetooth 2.1

Pebble gør det på den rigtige måde, et let ur der ikke prøver at have en mini telefon på armen, men lader telefonen gøre arbejdet og så pusher den information man vil have over til uret.
Gravatar #24 - TuxDK
11. jun. 2013 15:54
#23

Jeg synes bare et Pebble virkelig er grimt og klodset at se på.
Ellers gode specifikationer på det, og det lyder til at være nice i funktionalitet.
Gravatar #25 - Erroneus
11. jun. 2013 17:32
#24 Jeg tror ikke du finder et smartwatch som er mindre klodset, det fylder jo ikke ret meget vs. mange af de andre løsninger derude og som er på vej :)
Gravatar #26 - Kian
12. jun. 2013 14:01
claesoc (1) skrev:
Jeg har lige købt denne.
http://www.kickstarter.com/projects/secretlabs/age...


Jeg overvejer det samme selvom jeg har bestilt min pebble white for lang tid siden (og endnu ikke fået den endnu). Pointen er bare at Agent er grim! Meget grim endda! Til gengæld er det .NET og det er lige ned i min lomme, hvor pebble er noget fis og som jeg aldrig kommer til at udvikle til da det er Linux eller iOS og jeg hader begge dele.
Gravatar #27 - claesoc
13. jun. 2013 08:42
Kian (26) skrev:
claesoc (1) skrev:
Jeg har lige købt denne.
http://www.kickstarter.com/projects/secretlabs/age...


Jeg overvejer det samme selvom jeg har bestilt min pebble white for lang tid siden (og endnu ikke fået den endnu). Pointen er bare at Agent er grim! Meget grim endda! Til gengæld er det .NET og det er lige ned i min lomme, hvor pebble er noget fis og som jeg aldrig kommer til at udvikle til da det er Linux eller iOS og jeg hader begge dele.


Helt enig i at det ikke er det flottes ur der findes men som du selv siger er den noget nemmer at udvikle til end Pebble.

Jeg glæder mig meget til at prøve at lave et eller andet program til den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login