mboost-dp1

Levede Diablo III op til dine forventninger?


Gå til bund
Gravatar #1 - IcyStrawman
20. jun. 2012 08:44
Skal os der har spillet Diablo 3, men ikke spillet Diablo 2 godt nok stemme blankt?

Set ud fra forventningerne jeg fik til det pga. det ekstreme hype af Diablo fans, så må jeg indrømme jeg synes det skuffer. Det er et ok spil i sig selv, men så heller ikke mere end det.

Jeg har aldrig rigtig spillet hack'n'slash spil, så måske det bare er en genre der ikke er noget for mig.
Gravatar #2 - trylleklovn
20. jun. 2012 08:50
Prøvede public beta, men den overbeviste mig ikke om at jeg skulle købe det. Havde håbet på noget af det originalitet man forventer fra Blizzard, som skulle slå de andre diablo kloner ud af spillet.

Selvom spillet virker ret gennemarbejdet så virker det for mig også ret tomt og overfladisk. Always online er selvfølgelig nødvendigt for at deres shop kan fungere uden snyd, men det gør så også bare at alting opfører sig som i et MMO, der er ikke rigtigt nogle persistente ændringer man kan foretage i verden, det virker bare, ja, overfladisk.

Skillsystemet virker for simplificeret og så hader jeg bare health orbs i sådanne spil. Alt er alt for balanceret og uninteressant. Hvad er pointen i at skulle identify items, hvis de ikke kræver andet end at klikke identify? Det virker som om man har arbejdet meget med at spilleren adrig må blive irriteret, det har blizzard jo erfaring med resulterer i tabte penge i wow. Men et spil der aldrig irriterer mig bliver også bare kedeligt.
Gravatar #3 - Zeales
20. jun. 2012 13:43
Jeg har været en kæmpe Blizzard fan boy, og har nydt hvert eneste spil de har udgivet grundigt. Men jeg ved ikke, der er bare noget ved Diablo 3 der gjorde at efter første gennemspilning blev det hele sådan .... "Meh". For mig er meget af gælden at level, og det med 99 i 2'eren var simpelthen bare "tingen" der kunne få mig til at blive ved. Med 3'eren og en cap på level 60 har jeg bare ikke lysten til at fortsætte, og jeg ikke helt sætte fingeren på hvorfor.
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. jun. 2012 13:47
Har kun kort prøvet D3 - det fangede mig aldrig ...

Har som #3 været (og er?) en Blizzard fanboy, dog blev alt ødelagt med WoW, som totalt smadrede hvad Azeroth stod for hos mig ..

Det samme er stort set sket for D3 og Tristram ...
Jeg fik et D2-flip inden D3 udkom, pga hypen, og må sige - selvom D2 efterhånden er et gammelt spil, så fanger det mig stadig til tider!..

Ja selv Diablo er bedre i mine øjne!...
Gravatar #5 - moulder666
20. jun. 2012 19:02
Jeg er lige begyndt med en fishymancer i D2 igen for at magicfinde - farvel D3. Har som #3 svært ved at sætte fingeren på hvorfor, men jeg er smuttet igen! :-/

Edit: Ok, og nu har jeg så for første gang i nok 8 år oplevet at serveren er nede i D2 - læser Blizzard mine posts og forsøger at tvinge mig tilbage til D3? Damn yous!
Gravatar #6 - Athinira
21. jun. 2012 02:59
Jeg valgte at stemme blankt. Jeg har det sådan lidt "både og" mht. D2 vs. D3.

Jeg tror klart at D3 giver mig den bedste multiplayeroplevelse, men solo-oplevelsen er ikke helt up to scratch med D2. Derfor vil det afhænge meget af hvor meget tid jeg får gamet med venner vs. hvor meget tid jeg får gamet solo.

Sidst men ikke mindst, så er det værd at huske på at D2 altså har været opdateret længe. Før i folk render op og stemmer at D2 bare er 117 gange bedre, så prøv at spille en fresh D2 install uden LoD eller andre updates installeret. D2 blev først rigtigt godt i patch 1.10 med item og talent tree updates. Diablo 3 har stadigvæk mange patches foran sig til at gøre spillet mere spændende og fixe børnesygdommene :o)
Gravatar #7 - sivsko
21. jun. 2012 07:54
Jeg har stemt blankt da jeg manlger knappen " kunne ikke spille det "
Jeg var en af dem der fik " install error " fejl, hvor man så skulle gå i fejsikret tilstand med net og bla bla bla bla.....så nope har ikke kunne spille det, og har fået pengene tilbage for spillet.
Gravatar #8 - Coffey Mug
21. jun. 2012 09:12
Great game still playing!
Gravatar #9 - vision-dk
21. jun. 2012 09:22
"Ja - er på højde med D2"

Jeg kan godt se nogle ting halter lidt endnu, men jeg tror dette sagtens kan dækkes ind under det der skrives i #6 mht. patches.

Jeg mangler en mulighed i afstemningen, der hedder "Ja - er på højde med D1". Jeg har spillet både 1'eren og 2'eren voldsomt meget og håber da på at jeg ender med at bruge ligeså lang tid på 3'eren.

Jeg er faktisk glad for at de ikke har ændret alt for meget i spillet ift. de ældre versioner, i hvert fald så synes jeg stadigvæk der er den der udefinerbare "diablo-feel" over spillet.
Gravatar #10 - DEEF
21. jun. 2012 11:43
Underlig afstemning. Jeg har ikke spillet nogen af de tidligere Diablo spil, men havde da stadig forventninger til spillet.

Langt hen ad vejen er disse forventninger blevet opfyldt. Synes især de nye repair costs er et godt tiltag, jeg har altid spillet meget forsigtigt og HADER at dø, mens andre corpse runner igennem spillet, de bliver straffet nu. :)

AH'et er også blevet forbedret, savner dog stadig nogen småting.
Gravatar #11 - nyx
21. jun. 2012 11:59
D2 - bedre på alle mulige måder. D3 er én stor skuffelse...

Jo, D2 havde sine fejl, og jo balance var også et issue dengang.. Necromancer corpse-explosion før første patch? Men, D2 kunne (og kan stadig) mange ting D3 ikke kan - det kunne give mig lyst til at spille igen og igen og igen. Nu er det kun fordi jeg er pisse stædig at jeg bliver ved med D3... Jeg skal igennem Inferno, og så tror jeg også det ryger på hylden...
Gravatar #12 - Ni
22. jun. 2012 06:39
Hvorfor sammenligne med D2, når D2 var hat og briller sammenlignet med D1? - Det har da altid været D1 som var det fede spil, stort set alle som havde spillet D1 blev slemt skuffet over D2.
Gravatar #13 - jpvg
22. jun. 2012 09:29
#12

"stort set alle"? Jeg tror du tager meget fejl der, jeg _tror_ det er en "en lille gruppe" som der altid vil være når man tage nye ting ind.
Gravatar #14 - vision-dk
22. jun. 2012 11:34
jpvg (13) skrev:
#12

"stort set alle"? Jeg tror du tager meget fejl der, jeg _tror_ det er en "en lille gruppe" som der altid vil være når man tage nye ting ind.


Ligesom nu hvor skiftet går fra D2 til D3?
Gravatar #15 - Coffey Mug
22. jun. 2012 15:53
#12 Jeg tilslutter mig dette indlæg, D1 havde en perfekt stemning og selve gameplayet var spot on, man havde lyst til at spille alle classes op bare for at se hvordan de spiller.

Jeg synes D2 var et skridt i den helt forkerte retning, grim grafik, et skillsystem der gav 0 frihed hvis du ville have en char som ikke var fuldstændig ubruglig på nightmare/hell og den værste item farm man kan forestille sig, nak den samme boss igen og igen. Nøj det var ringe!

Folk piver stadig over at talent tree's ikke er med fordi det "giver frihed". Det modsatte er sku da tilfældet, bare kig på wow, hvis du vil tanke endgame så er der 2-3 spec du kan vælge imellem, faktisk kun 1 spec med 2 variationer.

D3 har overskredet mine forventninger mest af alt fordi de bygget hele spillet op omkring en designfilosofi som jeg elsker, gør spillet svært men tilgængeligt. Giv brugerne mulighed for at handle med hinanden inden for spillets rammer. Mest af alt synes jeg at hele interfacet/skill er lige i øjet, CD på pots, total hul i hovedet at du skulle spamme pots for at leve igennem en static champ pack. Exploitive gameplay var essencen af D2 og når man laver et spil på den måde så har man ikke gjort det godt nok!
Gravatar #16 - Viggo
22. jun. 2012 20:26
Mangler lidt en "spillet var ikke mig/var mig".

Men det var ikke mig. Dog havde det ikke noget at leve op til som sådan, jeg er bare vokset fra hack and slash.
Gravatar #17 - kblood
22. jun. 2012 20:56
Jeg syntes det var fedt at gennemføre spillet, og det var da også sjovt at rende igennem nightmare.

Men der er stadigt et overordnet præg af WoW i det. Som andre har skrevet har man gjort det for "brugervenligt". Et spil burde jo være til for at være udfordrene. At dø er bare nå, så må jeg lige løbe i 10 sek og igang igen. Senere i spillet betyder det så at man mister cirka 3000 guld, måske endda 5000 guld hvis man er højt oppe formoder jeg, per gang man dør. Men det er så det.

I Diablo 1 var der jo grund til at være direkte skrækslagen for de monstre der var deri. For mange ting specielt på lavere levels kunne være enormt dødbringende. Og det random i 1eren føltes bare mere spændende. Nok igen fordi at der var så meget man kunne dø af, og at man blev straffet pænt hårdt hvis man så døde. Så man var tvunget til at virkelig finpudse sine fremgangs metoder og have potions klar i et UI der ikke gøre det sindsygt let at sluge dem i tide.

Starcraft 2 klarede det godt nok noget bedre med syntes jeg, men Diablo 3 er stadigt et fedt spil, og langt bedre end mange andre nye spil i lang tid. 2eren følte jeg godt nok der var mere indhold i, men igen nok også fordi at Diablo 3 bare føles som en grind fest. Samle items, grind xp, find mere guld...

Og så er items så sindsygt random, men det hjælper heller ikke på det at en wizard tager og bruger et 2-hånds sværd fordi det har en kæmpe bunke intellect.

Lifedrain virker også på undeads, det gjorde det så måske også i Diablo 2, men det er helt klart den slags detaljer der får mig til at leve mig ind i et spil. Vægge der styrter ned over monstre og første gang for mig til at ville løbe væk, men så viser sig bare at være papmache der åbenbart kun giver skade til monstre...

Mange ups and downs i Diablo 3. Dejligt at man løbende kan eksperimentere med builds og ikke bare er låst i et som i Diablo 2, og dejligt at der er så utroligt meget content lore wise i spillet, hvor man kan snakke med så mange forsellige og finde så mange bøger med indtalte anekdoter. Dejlig grafik når man lige vænner sig til den. Fin historie sådan set.

Men jeg er på hell og føler ikke lige for at spille det. Jeg har endda brugt penge på real money auktion house, fordi man skal indbetale 10 euro for at få adgang til blizzards del af det. Smart nok af dem, og så opdagede jeg at man ikke har brug for det med paypal. Men dem skal jeg nok få brugt en gang, og få dem tjent ind igen. Men ikke sikkert det sker før ekspansion.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login