mboost-dp1

Min næste smartphone kører:


Gå til bund
Gravatar #1 - Hubert
26. feb. 2013 08:06
Sailfish ser ret spændende ud. Android bruger jeg til dagligt men det kunne meget vel blive skiftet ud med sailfish hvis det viser sig at være bedre end android for mig. Men det bliver formentlig et af de to systemer.
Gravatar #2 - Magten
26. feb. 2013 08:08
WP8, glæder mig til fredag :)

Synes ligesom Hubert at Sailfish ser spændene ud, så det skal nok også afprøves :)
Gravatar #3 - Montago.NET
26. feb. 2013 08:13
Once you go Apple
You never go Back'le
Gravatar #4 - Slettet Bruger [1071809950]
26. feb. 2013 08:16
Montago (3) skrev:
Once you go Apple
You never go Back'le


Jo.
Gravatar #5 - XorpiZ
26. feb. 2013 08:16
Once you go Windows Phone,
You'll hate the others, that are so error prone!
Gravatar #6 - Chucara
26. feb. 2013 08:18
Nu har jeg haft "alle 3" (iPhone, Android, WP8), og må sige at min Nuværende Lumia 920 er klart den bedste telefon på OS siden.

Ulempen er, at der ikke er så mange apps endnu, men jeg har indtil videre ikke stødt på noget, jeg har manglet.

Så min næste bliver, som det ser ud nu, også en WP8 - dog vil jeg nok vælge en lidt mindre model. Kærestens HTC 8s må jeg indrømme er en lækker lille sag sammenlignet med min klods af en telefon.

For mig er WP8 > Android > iOS
Gravatar #7 - Hubert
26. feb. 2013 08:19
Montago (3) skrev:
Once you go Apple
You never go Back'le


Det er vist meget få, der ikke vil skifte fra et OS til et andet.
Gravatar #8 - zymes
26. feb. 2013 08:32
Montago (3) skrev:
Once you go Apple
You never go Back'le

Jeg skiftede fra HTC Desire til iPhone 4, der skal jeg ikke hen igen. Købte så SGS III lige da den kom (næsten, forudbestilte den blå der blev en måned forsinket..). Overvejer en WP(8) næste gang :)
Gravatar #9 - HenrikH
26. feb. 2013 09:01
Ved ikke: Det kommer an på hvad jeg kan få af fornuftigt virkende telefon, med en fornuftig størrelse skærm når den nuværende er kaput....

Eneste jeg med sikkerhed kan udelukke er iOS, da min arbejdsmobil med dette irriterer mig grænseløst....
Gravatar #10 - Nåkja
26. feb. 2013 10:41
XorpiZ (5) skrev:
Once you go Windows Phone,

Been there done that. Not going back in the box.
Gravatar #11 - engfeh
26. feb. 2013 10:46
Andet OS: BlackBerry 10 - hvis Q10'eren bliver god.
Gravatar #12 - BOversoe
26. feb. 2013 13:03
Det bliver nok en IOS fætter. Jeg frygter hvordan en windows phone og en android telefon arbejder sammen med MacOS.
Gravatar #13 - Rainmeter
26. feb. 2013 13:18
#12
fint
Gravatar #14 - Hubert
26. feb. 2013 13:19
BOversoe (12) skrev:
Det bliver nok en IOS fætter. Jeg frygter hvordan en windows phone og en android telefon arbejder sammen med MacOS.


jeg kunne bedst forestille mig at android telefonen er ligeglad. WP aner ikke lige hvordan vil opføre sig uden for et ms miljø
Gravatar #15 - Magten
26. feb. 2013 13:21
Der findes en WP Connector for Mac.. Den har jeg brugt med min WP7.5 telefon, virker udemærket.
Gravatar #16 - Chucara
26. feb. 2013 16:24
#12: Det kan umuligt blive værre end iTunes med en iPhone ;)

Mage til ubrugeligt program skal man da lede længe efter - og ja - jeg har en Mac og har haft en iPhone, så det er ikke fordi jeg er Apple hater ellerMS/Google fanboy.
Gravatar #17 - Stigaard
26. feb. 2013 16:50
BOversoe (12) skrev:
Det bliver nok en IOS fætter. Jeg frygter hvordan en windows phone og en android telefon arbejder sammen med MacOS.



Se hvis du nu ikke failede med et MacOS, ville du nok hælde mest til Android.
Gravatar #18 - OxxY
26. feb. 2013 16:54
Ved ikke. Første skridt bliver at overtale mig til at få en smartphone, så må OS jagten gå ind senere :)
Gravatar #19 - woodydrn
26. feb. 2013 19:15
Nej, jeg udskifter min "smartphone" med en gammel mobil, er sygt træt af smartphones.
Gravatar #20 - qwerty1234
26. feb. 2013 20:39
iOS højst sandsynligt.
Gravatar #21 - Athinira
26. feb. 2013 20:39
Chucara (16) skrev:
#12: Det kan umuligt blive værre end iTunes med en iPhone ;)

Mage til ubrugeligt program skal man da lede længe efter


Jeg kan finde mange programmer som er værre.

iTunes 11 synes jeg er møghamrende dårligt, så har valgt at blive ved iTunes 10.7, men iTunes er til dato det musikprogram der lever bedst op til mine forventninger til musiksortering (jeg er DJ), og det kommer efter et par års brug af Windows Media Player, samt 4+ års brug af WinAmp. En biblioteksfil og Apples 'alt i en mappe'-tilgang er klart bedre for mig end at skulle rode med playlistefiler og selv sortere i mine musikmapper. iTunes er langt foran andre programmer når det kommer til filhåndtering, og jeg er også glad for købeoplevelsen på iTunes Store.

Synkronisering med iPod er jeg også 100% tilfreds med, både før og efter jeg fik iTunes Match (jeg pungede ud for et amerikansk kreditkort).

iTunes & iPod er så til gengæld også de eneste positive ting jeg kan nævne om Apple. Min telefon og tablet er stadigvæk Android, og min PC er stadigvæk Windows... og sådan bliver det også fremover :-)
Gravatar #22 - Magten
26. feb. 2013 21:05
Athinira (21) skrev:
end at skulle rode med playlistefiler
Lige præcis playlister var den primære grund til jeg droppe iTunes da jeg kørte OSX. For satan hvor var det dog elendigt skruet sammen.
Gravatar #23 - markjensen
26. feb. 2013 21:41
Athinira (21) skrev:
iTunes 11 synes jeg er møghamrende dårligt,


Hvad kan du ikke lide ved det? Jeg elsker den nye albumvisning. Du kan få den gamle liste ude i venstre side frem igen med Oversigt -> Vis indholdsoversigt hvis det er den du savner.
Gravatar #24 - Scorpion
27. feb. 2013 00:06
iOS, uden den mindste tvivl. Bryder mig på ingen måde om hverken Android eller WP8. Kan godt lide simpliciteten i både iOS og Mac OSX (+designet), har dog også både en bærbar med XP og en stationær med Windows 7 som jeg begge er glade for. Android og Windows 8 synes jeg godtnok bare ikke fungerer optimalt.
Med hensyn til samarbejdet mellem produkterne har jeg ingen problemer med min iPhone, iPad og Macbook Pro. Bærbaren og den stationære følger tilgengæld overhovedet ikke med her, og gør bare overførsler unødigt komplicerede.
Forstår heller ikke klagerne om iTunes 11, har kun ros at sige om den afspiller, og hvad den endelig ikke har, har VLC.
Gravatar #25 - -N-
27. feb. 2013 07:53
Folk synes vista var langsomt, men vil have android på deres mobil? :-D

Folk der har android på deres mobil burde forbydes at udetale sig om performance :-D
Gravatar #26 - Nåkja
27. feb. 2013 07:54
-N- (25) skrev:
Folk der har android på deres mobil burde forbydes at udetale sig om performance :-D

Android kører mere flydende på min telefon end iOS gør på min iPad. Måske skulle du prøve noget andet end LG og HTC.
Gravatar #27 - Adagio
27. feb. 2013 08:08
Som situationen er lige nu vælger jeg uden tvivl Android, men det kan godt være at jeg ændrer mening om et år eller to. Jeg står ikke lige og mangler en ny telefon, selvom min nuværende Android telefon er næsten to år gammel

Jeg kommer dog aldrig til at vælge ios. Ikke så meget pga operativsystemet, men mere pga æblet. Jeg bryder mig om de ting som æblet gør og frygter en fremtid hvor æblet dominerer alt. Jeg vil dog ikke gå nærmere ind på dette, da det er off topic
Gravatar #28 - Bllets
27. feb. 2013 11:24
Jeg har lige nu min SGS2, som jeg er pænt tilfreds med. Næste gang bliver det nok en Lumia, og indtil videre er det nok 920.

Grunden til dette skyldes min nye W8 bærbar. Efter at have brugt Modern UI / Metro i et stykke tid, må jeg indrømme jeg er blevet rigtig glad for det, og jeg bruger det mere end "skrivebordet". Specielt da min bærbar har Touch, kan jeg endnu bedre udnytte Modern UI.

Min SGS2 kan godt arbejde sammen med Windows8, men føler godt det kunne være bedre, så derfor lokker Lumia 920 og WP8 meget.
Gravatar #29 - Montago.NET
27. feb. 2013 11:59
-N- (25) skrev:
Folk synes vista var langsomt, men vil have android på deres mobil? :-D

Folk der har android på deres mobil burde forbydes at udetale sig om performance :-D


AMEN brother !

Athinira (21) skrev:
iTunes 11 synes jeg er møghamrende dårligt, så har valgt at blive ved iTunes 10.7,


Den eneste forskel på iTunes 11 og 10 er at Wifi Sync ikke virker i iTunes 11 - alle vinduer og funktioner som man har i iTunes 10 kan man få frem igen på iTunes 11

http://www.digitaltrends.com/computing/how-to-make...

http://www.iphonehacks.com/2012/11/make-itunes-11-...

Giver dig ret i at iTunes er godt til at organisere en musik samling - men for helved hvor er det trist når der sker en fejl og iTunes roder det hele til.. skete for mig da jeg opgradered iTunes en gang.

Det er også temmelig finurligt hvordan man flytter sin musiksamling fra 1 computer/harddisk til en anden uden at noget går galt...

Man SKAL og BØR bruge en hel del tid på at sætte sig ind i hvordan iTunes virker for at kunne værdsætte det - når man endelig har gjort det er et fantastisk redskab.

Man kunne dog godt ønske sig at det ikke var Apple som havde lavet det, så flere formater var understøttet og konvertering af video/audio ikke var så begrænset.
Gravatar #30 - Cloud02
27. feb. 2013 12:07
XorpiZ (5) skrev:
Once you go Windows Phone,
You'll hate the others, that are so error prone!

Med mindre at man som mig føler at de butt fuckede alle first movers til platformem. Fuck Microsoft. Jeg vil have integrerede VOIP apps.
Gravatar #31 - Montago.NET
27. feb. 2013 12:18
Cloud02 (30) skrev:

Med mindre at man som mig føler at de butt fuckede alle first movers til platformem. Fuck Microsoft. Jeg vil have integrerede VOIP apps.


kan følge dig både og...

Det er klamt at der kom en ny version af WP blot 5 måneder efter den første telefon kom på markedet - endda med en ny version af styresystemet som ikke kan køre på den første..

Men hvis man købte en iPhone 1.0 eller Android 1.0 (hvad end den hed) så er man jo ligeså fucked, da de heller ikke kunne opgraderes specielt meget....

fact er jo at man som MINIMUM skal købe en ny smartphone hvert 2. år for at kunne køre det nyeste OS og nyeste programmer.... og gerne hvert år fordi kravene stiger så hurtigt :-/
Gravatar #32 - Magten
27. feb. 2013 12:24
Montago (31) skrev:
Det er klamt at der kom en ny version af WP blot 5 måneder efter den første telefon kom på markedet - endda med en ny version af styresystemet som ikke kan køre på den første..
Hvilke telefoner kunne ikke opdateres til 7.5?
Gravatar #33 - Montago.NET
27. feb. 2013 12:30
#32

Lumia 800/900 udkom med 7.0 og kan i dag maksimalt opgraderes til 7.8..

Gravatar #34 - Magten
27. feb. 2013 13:05
Den første WP telefon kom i oktober 2010. Nokia kom først med deres i november 2011.

Alle blev opdateret til 7.5.

Lumia 800 og 900 kom med WP 7.5.
Gravatar #35 - Montago.NET
27. feb. 2013 13:56
Jep...

Men cirka April-Maj blev WindowsPhone 8 annonceret og det blev også meldt ud at det ikke ville kunne køre på Lumia 800/900

ergo blev 'first movers' som købte en tidlig Windows Phone bollet i røven ved ikke at kunne opdatere deres telefon til næste generation af OS'et

5 måneder inden den blev uddateret er fandme ikke lang tid for en telefon til 3333-3500 kr
Gravatar #36 - Athinira
27. feb. 2013 15:50
Magten (22) skrev:
Lige præcis playlister var den primære grund til jeg droppe iTunes da jeg kørte OSX. For satan hvor var det dog elendigt skruet sammen.


Say what?

Alt håndteres i en biblioteksfil (i stedet for at man skal rode med individuelle filer til hver playliste) som nemt kan tages backup af, og iTunes sorterer selv hvor musikken ligger fysisk i iTunes-mappen så du ikke en dag oplever at loade en playliste hvor filerne så ikke vil afspille fordi du har flyttet din musik (eller andre årsager).

Derudover er det at oprette og redigere playlister ekstremt nemt. I iTunes kan jeg desuden højreklikke på en sang og straks se hvilke playlister sangen ligger på (hvilket også gør det nemt for at mig se om sangen skal fjernes fra en bestemt playliste, modsat f.eks. WinAmp hvor jeg skal gennemse hver playliste manuelt hvis jeg vil fjerne en sang jeg ikke kan huske hvor ligger). Det er så drag-and-drop venligt som det kan blive.

Tror gerne du må specificere hvorfor du mener det er skruet elendigt sammen. iTunes har gjort mit arbejde som DJ tre gange lettere end før i tiden bare når det kommer til musiksortering (her tæller jeg ikke engang det faktum at stort set alt DJ-software integrerer sig med iTunes, men sjældent med andre programmer).

markjensen (23) skrev:
Hvad kan du ikke lide ved det? Jeg elsker den nye albumvisning. Du kan få den gamle liste ude i venstre side frem igen med Oversigt -> Vis indholdsoversigt hvis det er den du savner.


Søgningen var i starten langsom, hvilket de fixede med en opdatering, men here goes:

1) Fjernelsen af Cover Flow-visning jeg brugte på de playlister hvor jeg sorterer efter album, f.eks. alle mine gamle albums jeg havde rippet. Jeg havde altid skannet coveret ind og lagt det ind i albummet.
2) Fjernelsen af "Vis Dupletter"
3) Fjernelsen af muligheden for at markere et album til "Gapless playback" (det virker sjovt nok stadigvæk for albums jeg allerede havde markeret før iTunes 11)
4) Fjernelse af muligheden for at åbne en playliste i et nyt vindue

Nr. 4 er klart den største årsag for mig. Jeg arbejder med ca. 120-140 playlister (opdelt i omkring 20 playlistemapper), samt at jeg arbejder med 2 skærme. Muligheden for at sortere musik mens du har 2 playlister åbne i hver sit vindue på hver sin skærm gjorde mit arbejde MEGET nemmere og gav mig et langt større overblik.

Det er ellers en skam, for jeg havde glædet mig STORT til iTunes 11 og checkede konstant Apples hjemmeside for at se om de ikke snart fik det ud. Jeg blev desværre groft skuffet... :/
Gravatar #37 - Magten
27. feb. 2013 16:43
#36
Det er for lang tid siden (1,5 år ca) jeg har brugt det, så jeg kan ikke huske præcis hvad det var der irriterede mig. Jeg husker bare at det irriterede mig voldsomt i forhold til andre klienter.

Det var også dengang man ikke kunne fjerne sange direkte på en iPhone \o/
Gravatar #38 - markjensen
27. feb. 2013 17:06
Montago (29) skrev:
Det er også temmelig finurligt hvordan man flytter sin musiksamling fra 1 computer/harddisk til en anden uden at noget går galt...


Jeg har flyttet fra Windows til OSX og mellem forskellige versioner og har aldrig haft problemer. Ikke at det betyder at ingen kan have problemer, men stadig.

Athinira (36) skrev:
1) Fjernelsen af Cover Flow-visning jeg brugte på de playlister hvor jeg sorterer efter album, f.eks. alle mine gamle albums jeg havde rippet. Jeg havde altid skannet coveret ind og lagt det ind i albummet.
2) Fjernelsen af "Vis Dupletter"

Den funktion har jeg (OSX, har ikke testet i Windows)

3) Fjernelsen af muligheden for at markere et album til "Gapless playback" (det virker sjovt nok stadigvæk for albums jeg allerede havde markeret før iTunes 11)
4) Fjernelse af muligheden for at åbne en playliste i et nyt vindue


Personligt mangler jeg ikke nogen af de features du nævner, men jeg kan godt se at det er irriterende hvis man brugte dem. Vis dupletter er der dog stadig (jeg mener at den var fjernet, men jeg har den altså nu).

Og lidt mere on topic: iOS, men jeg er da åben over for andre ting. Jeg ved dog ikke om jeg er klar på at skulle købe alle mine apps forfra.
Gravatar #39 - Montago.NET
28. feb. 2013 08:41
Athinira (36) skrev:
1) Fjernelsen af Cover Flow-visning jeg brugte på de playlister hvor jeg sorterer efter album, f.eks. alle mine gamle albums jeg havde rippet. Jeg havde altid skannet coveret ind og lagt det ind i albummet.


tjae - har læst at mange savner funktionen selvom det kun er en visuel gimmick.. Til gengæld er der kommet en ny album visning når man kigger på et album eller en film.

Athinira (36) skrev:

2) Fjernelsen af "Vis Dupletter"


findes i den seneste version

Athinira (36) skrev:

3) Fjernelsen af muligheden for at markere et album til "Gapless playback" (det virker sjovt nok stadigvæk for albums jeg allerede havde markeret før iTunes 11)


lidt omkring gapless - iTunes 11 opdager automatisk om et album er gapless - og ellers findes der crossfading. Jeg er dog enig i at man bør kunne markere det selv, hvis iTunes ikke kan finde ud af det.

http://www.ilounge.com/index.php/articles/comments...

Athinira (36) skrev:

4) Fjernelse af muligheden for at åbne en playliste i et nyt vindue


du er ikke den eneste som savner den feature... Tilsyneladende er Apple igang med at gøre deres programmer mere Touch-venlige hvilket selvfølgelig smadre alting.

skriv til Apple hvor meget du hader iTunes 11 :)
http://www.apple.com/feedback/itunesapp.html
Gravatar #40 - markjensen
28. feb. 2013 09:16
Montago (39) skrev:
du er ikke den eneste som savner den feature... Tilsyneladende er Apple igang med at gøre deres programmer mere Touch-venlige hvilket selvfølgelig smadre alting.


Er det ikke mere fordi det er et biblioteksorienteret program og dokumentorienteret?
Gravatar #41 - Montago.NET
28. feb. 2013 09:57
#40

iTunes 11 har samme formål som iTunes 10 - at håndtere en musiksamling og synkronisere med devices

Touch integrering fører til UX ændringer ... fx giver det ikke mening at understøtte flere vinduer hvis man skal køre iTunes i fullscreen (the Apple way)

Men for folk der har store skærme (over 22") er fullscreen noget lort hvis pladsen ikke udnyttes ordentligt - hvilket også er hvorfor jeg simpelthen ikke kan fordrage Windows 8 Metro på mine 27" skærme...

Man kan så håbe på at Apple ikke hopper på Touch bølgen og begynder at tænke klart igen :-/ .. tvivler på det nu hvor Jobs er væk :-(
Gravatar #42 - Hubert
1. mar. 2013 08:02
Gravatar #43 - markjensen
1. mar. 2013 08:50
Montago (41) skrev:
...


Selvfølgelig er formålet med 10 og 11 det samme. Det jeg mener er at de har ændret UI'en så den passer bedre overens med hvilken type program det er (bibliotekstype). Præcis ligesom i iPhoto hvor man så vidt jeg kan se heller ikke kan åbne nye vinduer. Jeg kan ikke lige finde det i deres UI guidelines lige nu. Måske har jeg læst det et andet sted. Min pointe er at jeg tror de har gjort det for at gøre programmet mere konsistent med andre og den model programmet benytter.

Desuden behøver du jo ikke køre iTunes i full screen hvis du ikke vil :).
Gravatar #45 - jensfralagtude
1. mar. 2013 12:51
Well Firmaet gav os valget med the Dark side og the Darker side, en Nokia 920 på vej med posten.. og min gode gamle SGS II ryger så i skuffen.. I hvert fald til jeg bliver sindssyg af manglende tilpasning af Nokia'en..
Gravatar #46 - didriksen86
1. mar. 2013 13:48
Har lige bestilt en Samsung Ativ S.. Min første smartphone som skulle være rigtig smart..
Gravatar #47 - smiley
2. mar. 2013 14:08
iOS har alt hvad jeg skal bruge, så der bliver jeg lidt endnu.
Gravatar #48 - Taheilo
2. mar. 2013 15:12
Har haft iOS siden 3G. Købte en Lumia 920 i November. Har givet den 3 måneder. Største fejlkøb jeg har foretaget mig. Næste telefon bliver en iPhone eller Android.
Gravatar #49 - gramps
2. mar. 2013 16:08
4815162342 (26) skrev:
-N- (25) skrev:
Folk der har android på deres mobil burde forbydes at udetale sig om performance :-D

Android kører mere flydende på min telefon end iOS gør på min iPad. Måske skulle du prøve noget andet end LG og HTC.


Og hvis det skal være en LG, så tag en Nexus 4. Den kører mere flydende end en iPhone 5.

Montago (31) skrev:
Men hvis man købte en iPhone 1.0 eller Android 1.0 (hvad end den hed) så er man jo ligeså fucked, da de heller ikke kunne opgraderes specielt meget....


Den absolut første Android-baserede telefon (HTC G1) har uofficiel support for Android 4.2. 4.1

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1...

Kan den første iPhone køre iOS 5?
Gravatar #50 - Magten
2. mar. 2013 16:18
gramps (49) skrev:
Den absolut første Android-baserede telefon (HTC G1) har uofficiel support for Android 4.2. 4.1

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1...

Kan den første iPhone køre iOS 5?


Fra dit link:
Not Working Yet
Cell/Data
Rotation
En telefon der ikke har telefonfunktioner.. Wuhu! :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login