mboost-dp1

Mit foretrukne sted at læse lektier/bøger:


Gå til bund
Gravatar #1 - Bubbi
21. sep. 2010 08:43
Læser aldrig bøger, og har ikke gået i skole i snart 10 år.
Hvis jeg endelig skal læse lidt, bliver det Illustreret Videnskab på toilettet. :)
Gravatar #2 - Magten
21. sep. 2010 08:56
Toilettet eller sofaen.

Det skal jo være hyggeligt når man læser :)
Gravatar #3 - VonDoom
21. sep. 2010 09:14
#2
+1
Gravatar #4 - Slettet Bruger [1355151059]
21. sep. 2010 09:17
I min vindueskarm.

Med syn ned til havnen og en frisk havprise ind af det åbne vindue, og bogen oplyst af gadelampen lige ude for vinduet :D
Gravatar #5 - vision-dk
21. sep. 2010 09:27
Stemte "Sofaen". Det er også det bedste bud, men hvis jeg skal rejse med tog, så er stillekupéen også et godt bud.

Afsluttede et to-årigt certificeringsforløb i foråret, så der havde svaret nok været, ved computeren, da jeg som oftest sad med bøgerne der pga. øvelser i visual studio.
Gravatar #6 - XorpiZ
21. sep. 2010 09:33
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har læst en bog og/eller læst lektier.
Gravatar #7 - fjols
21. sep. 2010 09:34
Jeg læser bøger i toget på vej til og fra arbejde, derhjemme vil jeg hellere se TV, bruge computeren eller gå en tur.
Gravatar #8 - Magten
21. sep. 2010 09:34
SlettetBruger (4) skrev:
I min vindueskarm.
Ah ja! Der sidder jeg også tit og læser.. Altså min egen..

Dog med knap så god udsigt.. Så spændene er gaderne på Amagerbro desværre ikke..
Gravatar #9 - Slettet Bruger [1355151059]
21. sep. 2010 09:37
Har udsigt til en snusket bodega og noget der hedder "Nillers pølsevogn" hvor der hver dag på samme tidspunkt går en gammel mand hen om aftenen og pisser bag skraldespanden ^^

Gravatar #10 - Daniel-Dane
21. sep. 2010 09:54
Sengen er et dårligt sted at læse. Man bliver træt, og så sover man dårligt, når man endelig skal sove i sengen.

Jeg læser selv i kontorstolen, når jeg så endelig læser (skriver jeg, medens jeg går på uni).
Gravatar #11 - Space Hopper
21. sep. 2010 10:05
Stemte opvaskemaskinen.
Gravatar #12 - -xero-
21. sep. 2010 10:34
God afstemning for en gangs skyld. Stemte 'Sofaen'.
Gravatar #13 - Hack4Crack
21. sep. 2010 10:38
Toilettet, da jeg kører røv med hver side jeg har læst.
Gravatar #14 - Nagelfar^^
21. sep. 2010 10:40
Jeg læser næsten kun bøger i bussen på vej til og fra arbejde..

Hvilket nok er grunden til at jeg ikke har investeret i en bil endnu da jeg ikke tror jeg ville få læst ligeså meget uden de daglige busture :D

Nåja.. og så er en bil en udgift jeg godt kan undvære
Gravatar #15 - David Munch
21. sep. 2010 10:47
Det bedste sted er langdistancetog. Man bliver rusket lidt rundt, og kan sidde i en stillekupe og arbejde ganske effektivt. Sekundært er på biblioteket i læsesale, og tertiært er hjemme i sofaen.. :)
Gravatar #16 - -N-
21. sep. 2010 12:14
Læsesal?!?

Der er altså forskel på en kedelig folkeskole eller ligende og en god læsesal med "holdkæft" vagt, hvor dem man kender også sidder.
Gravatar #17 - Regus
21. sep. 2010 12:52
hvad fanden har lektier og læsning med hinanden at gøre?
Gravatar #18 - OxxY
21. sep. 2010 13:06
Lige pt er det mest hyppigt brugte sted toget. Men jeg foretrækker nu min seng, er så rart med et kappittel eller 4 inden man slukker lyset.
Gravatar #19 - Sikots
21. sep. 2010 16:54
Sofaen! Så kan laptoppen stå på sofabordet så man kan lave sine certificeringslabs når det er krævet...
Gravatar #20 - Bettemand
21. sep. 2010 17:09
Jeg stemte sofaen. Jeg læser i realiteten nok mere i bus/tog/færge/fly, men foretrækker at gøre det hjemme i sofaen.

@ dem der har stemt bus/tog: Hvis I læser et andet sted ville I så ønske i sad på bussen/toget?
Gravatar #21 - aholmer
21. sep. 2010 17:47
Lektier: Sofaen/skoen
Andet litteratur: Sengen eller bussen/toget
Gravatar #22 - gnаrfsan
21. sep. 2010 18:22
Sofaen... jeg falder i søvn, hvis jeg læser i sengen.
Gravatar #23 - Dr_Mo
21. sep. 2010 18:34
Læsesal (hvor er den mulighed forøvrigt?!) er det bedste sted for mig at læse faglitteratur, skønlitteratur kan jeg læse næsten hvor som helst.
Gravatar #24 - MTK
21. sep. 2010 19:38
Læsesal/pladser på institutbiblioteket. Får aldrig læst noget derhjemme, hverken skøn- eller faglitteratur.
Gravatar #25 - praktikant muffe AKA pewbe
22. sep. 2010 05:02
aholmer (21) skrev:
Lektier: Sofaen/skoen

... Wauw! :P

OT:
I sovesofaen (både når den er seng og når den er sofa), og i skolen.
Gravatar #26 - niko-laj
22. sep. 2010 07:06
Går ud fra at Jubobøger tæller med, og er klart når jeg er på WC
Gravatar #27 - Slettet Bruger [1355151059]
22. sep. 2010 07:17
Jubobog, er faktisk et brugt fornavn i Indonesien.
Gravatar #28 - Trazer
22. sep. 2010 10:03
I bilen da! Lydbøger er det bedste!
Glæder mig ligefrem til de 2 timer jeg køre i bil hver dag....! ;-)
Gravatar #29 - Caek of Doom
22. sep. 2010 10:32
Sengen.

Jeg læser ikke.
Gravatar #30 - jaczefar
22. sep. 2010 18:04
Det meste af min læsning er lektielæsning, hvorfor jeg har valgt spisebordet. Her er det nemmest at holde styr på sine bøger og noter på en gang.
Gravatar #31 - Krydolph
22. sep. 2010 18:29
hvorfor er der ikke "på computeren" eller noget i den retning?

Ud over alt det jeg læser på computeren, om det er nyheder, fora eller noget andet, og det som man ikke kan undgå at se i hverdagen, skilte, overskrifter, små artikler og bulletiner!
så "læser" jeg hovedsageligt med øerne! Arbejder på fabrik, og lydbøger er en fantastisk måde at bruge tiden lidt mere konstruktivt end bare at tjene penge! Desuden tager jeg mig aldrig sammen til at tage en bog, der er for meget andet (TV/computer) der tager tiden inden jeg kommer dertil!
Gravatar #32 - Dr_Mo
22. sep. 2010 20:53
Krydolph (31) skrev:
hvorfor er der ikke "på computeren" eller noget i den retning?

Læser du mens du står på computeren? Læser du mens du står på din Kindle? Læser du mens du står på din avis?

At svare på min computer/Kindle/avis angiver ikke stedet. Er det ved skrivebordet, sofaen, i bussen, osv. som er det relevante spørgsmål.

Antager at din computer står ved skrivebordet, så det relevante valgmulighed er tilgængelig, det er bare dig der har misforstået spørgsmålet :-)
Gravatar #33 - Windcape
22. sep. 2010 21:21
Lidt skræmmende at 20% ikke er litterærer. Vi burde næsten have en afstemning om hvor tit folk besøger biblioteket.
Gravatar #34 - Makey
22. sep. 2010 21:26
Windcape (33) skrev:
Lidt skræmmende at 20% ikke er litterærer. Vi burde næsten have en afstemning om hvor tit folk besøger biblioteket.

Jeg er skam litterær, er også ved at tage en uddannelse, men det betyder ikke at jeg læser lektier :D
Gravatar #35 - Magten
22. sep. 2010 21:35
Windcape (33) skrev:
Lidt skræmmende at 20% ikke er litterærer. Vi burde næsten have en afstemning om hvor tit folk besøger biblioteket.
Hvorfor er det skræmmende?
Gravatar #36 - gnаrfsan
22. sep. 2010 21:47
Windcape (33) skrev:
Vi burde næsten have en afstemning om hvor tit folk besøger biblioteket.

Jeg læser ikke vanvittigt meget skønliteratur, men det, jeg læser, køber eller låner jeg. Jeg hører også en del lydbøger mens jeg laver noget andet. Jeg boede her i 7 år, før jeg besøgte det lokale bibiliotek.
Gravatar #37 - Windcape
22. sep. 2010 22:01
Magten (35) skrev:
Hvorfor er det skræmmende?
Fordi det at læse er en grundlæggende del af vores moderne kultur. Og du udvikler ikke din fantasi ved kun at se film og "læse" tegneserier.

gnarfsan (36) skrev:
Jeg læser ikke vanvittigt meget skønliteratur, men det, jeg læser, køber eller låner jeg.
Men medmindre man virkelig går op i det, så er det jo gratis at låne og læse en god bog på biblioteket.

Og det er nok større chance for at man finder noget man aldrig ville have købt, men som viser sig at være en god bog, på biblioteket.
Gravatar #38 - gnаrfsan
22. sep. 2010 22:06
Windcape (37) skrev:
i det at læse er en grundlæggende del af vores moderne kultur. Og du udvikler ikke din fantasi ved kun at se film og "læse" tegneserier.

For mange ja, men ikke for alle. Det kommer jo an på, hvad man gerne vil fylde sit hoved med. Resten er vi helt enige om.
Gravatar #39 - ztyle
22. sep. 2010 23:08
Læser ikke lektier/bøger
Og min fantasi fejler bestemt ikke noget.
Gravatar #40 - AlienDarkmind
23. sep. 2010 05:56
Nå jeg endelig har noget "lektier" så bliver det på mit skrivebord ved siden af computeren, man skal jo lige dobbeltjekke om tingende er rigtigt:) Spiser også der:P

Men nu har jeg ikke gået i skole i 3 år, så det sker ikke så tit mere:)
Gravatar #41 - Okda
23. sep. 2010 07:06
Læsesal, the one to rule them all.
Gravatar #42 - mortenborg
23. sep. 2010 09:07
Windcape (33) skrev:
Lidt skræmmende at 20% ikke er litterærer. Vi burde næsten have en afstemning om hvor tit folk besøger biblioteket.


Hvorfor? Jeg er universitetsuddannet og arbejder med IT. Anser mig selv som værende rimelig "dannet". Men det er ikke ensbetydende med at jeg finder det interessant at læse. Hvis man sidder foran skærmen det meste af sin arbejdsdag synes jeg ikke det giver mening at gå hjem og begrave sig i bøger. Jeg vil hellere lave noget praktisk, være udenfor, gå til sport eller whatever.

Læsning af bøger er kun noget man har gjort de måske sidste 100 år (hvis man ser bort fra munke og andre specielle typer), jeg anser det ikke for en essentiel del af livet. Måske man ændrer mening senere i livet, men at "se ned" på dem der ikke læser synes jeg er meget snæversynet - måske tenderende til arrogant.

Og nå ja, jeg besøger aldrig biblioteket.
Gravatar #43 - Magten
23. sep. 2010 09:48
Windcape (37) skrev:
Fordi det at læse er en grundlæggende del af vores moderne kultur. Og du udvikler ikke din fantasi ved kun at se film og "læse" tegneserier.
Ligesom #42 så føler jeg altså ikke jeg har lyst til at læse bøger når jeg kommer hjem fra en dags arbejde foran en skærm. Jovist, jeg læser da bøger, men det foregår når jeg ikke kan/gider lave noget andet. F.eks. på toilettet :P

Biblioteket har jeg ikke besøgt siden jeg gik i 9. klasse for godt og vel 8 år siden... De bøger jeg gider læse, er bøger jeg også gerne vil eje. Så jeg køber altid de bøger jeg læser.. Medmindre jeg kan finde en ebook af dem, så kan det ske jeg printer den ud og læser den istedet for..
Gravatar #44 - redhead
24. sep. 2010 07:36
Må støtte op omkring #42 og #43,

Har selv gennem uddannelse og studier tykket mig gennem utallige siders faglitteratur, dette har gjort at min skønlitterære læsning er blevet så påvirket at jeg ikke har andet end engelske bøger i min bogreol.

Da jeg havde afsluttet uni, ledte det til nogle år, hvor jeg ikke orkede at åbne en bog.

Så at sidde og læse om aftenen falder mig ikke umiddelbart ind, men tilgengæld lidt surfen på nettet og læsing af diverse online diskussioner er nok mere mit foretrukne beskæftigelse i fritiden.
Gravatar #45 - Mariemariemarie
24. apr. 2018 17:47
[Indlæg er markeret som spam]
Gravatar #46 - æLonly770m
24. nov. 2022 13:32
Jeg plejede heller ikke at læse, men så fandt jeg en god bog, og nu læser jeg den næsten hver dag, det er vanedannende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login