mboost-dp1

Skal du have den nye iPad?


Gå til bund
Gravatar #1 - Bubbi
7. mar. 2012 20:01
Selvfølgelig..
Vores to iPad 2'ere bliver sat til salg så snart jeg har fået de nye. :)
Gravatar #2 - lorenzen
7. mar. 2012 20:16
Arbejdet betaler, så hvorfor ikke prøve sårn noget hejs.
Gravatar #3 - Magten
7. mar. 2012 20:23
Nix, selvom den har nogle lækre specs så vil jeg hellere bruge mine surt tjente penge på en tablet hvor jeg kan smide Win8 på.. iOS kan jeg desværre ikke bruge til noget rent arbejdsmæssigt.
Gravatar #4 - markjensen
7. mar. 2012 20:38
Ja, jeg er træt af altid at skulle zoome ind når jeg læser pdf'er
Gravatar #5 - XorpiZ
7. mar. 2012 22:10
Bubbi (1) skrev:
Selvfølgelig..
Vores to iPad 2'ere bliver sat til salg så snart jeg har fået de nye. :)


Til dig og kæresten, right?
Gravatar #6 - Systran
7. mar. 2012 22:18
XorpiZ (5) skrev:
Bubbi (1) skrev:
Selvfølgelig..
Vores to iPad 2'ere bliver sat til salg så snart jeg har fået de nye. :)


Til dig og kæresten, right?


Nej, han er garanteret bare personlighedsspaltet.

Anyway, det kunne da være, at man kunne få sig en billig iPad 2, når den kommer.

Gravatar #7 - Zombie Steve Jobs
8. mar. 2012 12:51
Næ. Jeg er mega gammeldags, jeg kan ikke lide at bruge dem, når de engang kommer i 15" og er sci-fi-tynde så er jeg nok klar, men indtil videre kan jeg ikke se noget behov. Det er et mareridt at skrive mails, så kan man læse nogle mails, læse nogle nyheder, men det kan jeg også på min telefon, så why bother. Og de kan ikke noget, alt det jeg arbejder med kræver en heftigere cpu, ram og hd-plads. Not for me.
Gravatar #8 - Bundy
8. mar. 2012 14:05
Magten (3) skrev:
Nix, selvom den har nogle lækre specs så vil jeg hellere bruge mine surt tjente penge på en tablet hvor jeg kan smide Win8 på.. iOS kan jeg desværre ikke bruge til noget rent arbejdsmæssigt.


Men men... en fullblown windows på en tablet? Har du prøvet nogen af de win7 tables der kom? Jeg må le, hold kæft en gang lort.
Gravatar #9 - Magten
8. mar. 2012 14:08
Bundy (8) skrev:
Men men... en fullblown windows på en tablet? Har du prøvet nogen af de win7 tables der kom? Jeg må le, hold kæft en gang lort.
Ja, og jeg har også prøvet Windows 8 tablets ;)

Der er en verden til forskel.
Gravatar #10 - Bubbi
8. mar. 2012 14:17
#5 & #6
Jo, til mig og konen. :)
Personlighedsspaltningen bliver fint dækket af både 4S og iPad 2'en ind til videre.
Gravatar #11 - snesman
8. mar. 2012 14:21
Systran (6) skrev:
XorpiZ (5) skrev:
Bubbi (1) skrev:
Selvfølgelig..
Vores to iPad 2'ere bliver sat til salg så snart jeg har fået de nye. :)


Til dig og kæresten, right?


Nej, han er garanteret bare personlighedsspaltet.

Anyway, det kunne da være, at man kunne få sig en billig iPad 2, når den kommer.


Bubbi (1) skrev:
Vores to iPad 2'ere bliver sat til salg så snart jeg har fået de nye. :)

I should think so.
Gravatar #12 - Brugernavn
8. mar. 2012 20:46
Magten (9) skrev:
Ja, og jeg har også prøvet Windows 8 tablets ;)

Jeg vil oss prøve :-(

OT: Nej. Jeg har en iPad2, og den er god nok til mit forbrug.
Gravatar #13 - jblidd
11. mar. 2012 16:10
I betragtning af, hvor ofte jeg er stødt på virksomheder, der siger vi har valgt en iPad baseret løsning, når jeg skulle præsenterer mit firmaes løsning for potentielle kunder, så må jeg altså afkræfte myten om, at iPad kun bliver brugt til sjov og spas. Der er altså rigtig mange virksomheder, der bruger en iPad professionelt og ikke kun til at fremvise materiale, men også til at skabe materiale. Det er især mindre virksomheder, der har forelsket sig i og anskaffet iPads til deres arbejde, og jeg kunne også sagtens se ting, hvor jeg kunne bruge en iPad i forbindelse med mit arbejde. Jeg er bare ikke sikker på, at jeg vil købe den fordi min Macbook Air også dækker det behov.
Gravatar #14 - XorpiZ
11. mar. 2012 18:57
iPads er til consumption, ikke creation.
Gravatar #15 - Hånter
11. mar. 2012 19:17
XorpiZ (14) skrev:
iPads er til consumption, ikke creation.


Medmindre du udvikler app's til iPad? :p
Gravatar #16 - XorpiZ
11. mar. 2012 20:22
Men det gør man forhåbentlig ikke på en iPad.
Gravatar #17 - lorenzen
11. mar. 2012 20:26
#13
Hvad ville du bruge en ipad til rent erhversmæssigt?
Jeg vil have en, fordi jeg kan, og så fordi den ville passe fint som redskab til de mange artikler jeg kværner igemmen og til lidt noter.
Dvs, som en advanceret notes blok, men det er også det jeg lige kan se man kan bruge den til.

Jeg kan dog se ideen i at f.eks. læger bruger en ipad og lign typer arbejde, men er der andet?
Gravatar #18 - markjensen
11. mar. 2012 21:53
På mit arbejde udvikler vi tabletprogrammer som bruges til syn og fremvisning af bygninger
Gravatar #19 - idiotiskelogin
13. mar. 2012 09:37
Ved ikke, har en iPad 1 og bruger den hele tiden, men hold da kæft hvor er browseren blevet ustabil med iOS 5. Den crasher hvert 5 minut.

Så jeg tror jeg vil gå efter en anden tablet hvor man kan surfe på nettet uden den crasher hele tiden. Lidt træls.

Gravatar #20 - Magten
14. mar. 2012 09:06
Bubbi (1) skrev:
Selvfølgelig..
Vores to iPad 2'ere bliver sat til salg så snart jeg har fået de nye. :)
http://www.explosm.net/comics/2735/

:-)
Gravatar #21 - lorenzen
16. mar. 2012 21:06
Nå skulle jeg så ikke alligevel, endte med at købe en transformer prime. Der kan man se.
Gravatar #22 - fjols
18. mar. 2012 07:57
I AirBaltic's fly bruger de dem til underholdning. De har ikke skærme i sæderne, så man kan leje en IPad med film, musik og spil på for 50€.
En alternativ erhversmæssig måde at bruge den på end der er nævnt her i tråden.
Gravatar #23 - Mnc
18. mar. 2012 14:55
Hold da fast.
€50 for ikke at kede sig under flyveturen? 350+ kroner...

Så bliver de da hurtigt tjent ind. :P
Gravatar #24 - jacobtf
21. mar. 2012 13:16
idiotiskelogin (19) skrev:
Ved ikke, har en iPad 1 og bruger den hele tiden, men hold da kæft hvor er browseren blevet ustabil med iOS 5. Den crasher hvert 5 minut.

Så jeg tror jeg vil gå efter en anden tablet hvor man kan surfe på nettet uden den crasher hele tiden. Lidt træls.


Så skal den vist restores, for min iPad 1 har ikke crashet siden den fik iOS 5. Safari kører fint, om end lidt sløvt ind i mellem. Ingen crashes.

Apropos arbejdsbrug, ja så snakker vi ved domstolene om at bruge iPads til at have Karnov og sagsakter på. Det er trods alt NOGET nemmere end 1½ meter papirstabel.
Gravatar #25 - spectual
21. mar. 2012 14:19
Jeg var ret sikker på at jeg skulle have en indtil jeg læste at den bliver varm. Så ved jeg sku godt nok ikke rigtigt....
Gravatar #26 - Bundy
22. mar. 2012 10:11
#25: Den bliver 33 grader, kom nu ind i kampen.
Gravatar #29 - kblood
23. mar. 2012 13:08
Jeg er stadig meget tilfreds med min Asus Transformer Prime. Mindre skærm med højre opløsning?

Lad os nu se om der kommer nogen vilde apps til den og mulighed for at koble den til tastatur eller skærm så den kan føles som en Netbook, så vil jeg da kunne overveje den. Men pt. er den ikke det mest tiltalende på markedet. Nok mest fordi jeg er Android fanboy.
Gravatar #30 - Magten
23. mar. 2012 13:13
#29
Keyboard til iPad? Tjek.
Skærm til iPad? Tjek.

Mus mener jeg dog ikke er muligt endnu.

Gravatar #32 - kblood
23. mar. 2012 16:02
Magten (30) skrev:
#29
Keyboard til iPad? Tjek.
Skærm til iPad? Tjek.

Mus mener jeg dog ikke er muligt endnu.


Jooo, men er der ikke noget der gør den mere netbook agtig end:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4...
?

Jeg synes at Apples bluetooth tastatur er et af de bedste, og nice med mulighed for keypad udvidelsen, eller nok endnu mere touchpad udvidelsen der også kan bruges som keypad.

Men det jeg jeg har set der kommer nærmest transformeren er de holdere hvor man kan ligge både iPadden i og et bluetooth tastatur, men virker bare ikke helt så optimalt, da der mangler noget som gør at man ikke skal sætte skærmen op og have et bord at sætte den på. Det er ikke voldsomt netbook agtigt syntes jeg ikke. Jeg troede egentlig de ville lave noget der kunne gøre den nye iPad til en form for netbook, men kan også bare være at det er en planlagt ting stadig.

Okay denne:
http://www.whitegadget.com/gadget-matters/73717-la...

Ser faktisk ud til at kunne gøre det. Tror lige jeg skal have foreslået den til alle mine Apple fans i familien.

XorpiZ (31) skrev:
http://ipadguide.dk/tips-og-tricks/guide-jailbreaket-ipad-kan-styres-med-en-bluetoothmus/


Nice at det kan lade sig gøre. Troede nu egentlig at de allerede understøttede bluetooth mus. Gad vide om den der touch mus Apple har lavet fungere med Android? Det skal næsten afprøves en dag.

Min transformer har jeg faktisk problemer med at bruge sammen med bluetooth mus. Sikkert fordi jeg gør et eller andet forkert, for den connector fint. Men med Icecream Sandwich så fungere mus godt nok nice på Android. Har godt nok bandet i lang tid over at muse markøren ikke reagerede på at man styrede musen. Første når man klikker på skærmen. Det er heldigvis ændret, og mulighederne for at bruge Android enheder som en almindelig computer er pludselig ret gode efterhånden. Gør også DOS spil en del sjovere.
Gravatar #33 - jblidd
27. mar. 2012 09:17
conceptet omkring iPaden er jo gennemført for vildt.

1. Steve Jobs og hans aller nærmeste medarbejdere vist at de ville komme med en tablet længe før de annoncerede den. Deres erfaringer fra Mac PC "krigen" havde lært dem at udvalget af software ville være vigtig for produktets success, så de fik skabt iOS programmerings værktøjer til udviklerne, der gjorde det muligt at lave programmer, der var tilpasset ti skærmens opløsning og formfaktor nemt og enkelt. Resultatet af dette var ca 3500 iPad optimerede programmer da iPad 1 blev frigivet i marts 2010 og mere end 200.000 i dag.

2. Det er angiveligvis ikke helt nemt at lave et programmerings miljø, der gør det nemt at tilpasse ens programmer til tablets, for Android har endnu ikke fået ordentlig gang i udviklingen af programmer, der er skræddersyet til tablets. Hvorfor vil jeg lade folk, der rent faktisk ved noget om programmering til android udtale sig om.

3. Ovenstående handler ikke om hvor vidt en iPad er et fantastik produkt eller ej, men mere om hvor perfekt Apple har udført deres plan ved at gøre det nemt for app udviklerne at tilpasse deres programmer til iPad en eller lave programmer, der passer til iPad skærm opløsningerne. Idag er der sansynligvis allerede flere programmer, der udnytter retina skærmen fuldt ud end der er tablet optimerede programmer til Android. Sidste formodning har jeg dog ikke undersøgt, og for Android elsker håber jeg da at jeg har taget fejl, for eller står det rigtig skidt til
Gravatar #34 - kblood
27. mar. 2012 09:54
#33

Jeg udvikler faktisk til Android, og jeg synes ikke jeg kan se hvad der skulle gøre det sværere at udvikle til tablets end Android telefoner.

Men da jeg ikke har prøvet udviklings værktøjerne til iOS på iPhones og tablets, så er det ikke så nemt at sige hvad forskellen skulle være. Men de værktøjer der er til iOS har været udviklet i noget længere tid end dem der er til Android. Der virker til at der er et større udvalg af udviklings værktøjer til iOS.

Men når det gælder apps, så siger de fleste godt nok at Apple har langt flere og bedre apps til iPads. Og det virker også mest logisk så længe de har den største markedsandel stadigvæk, og de samtidigt var dem der var først ude med deres tablets.
Gravatar #35 - Brugernavn
27. mar. 2012 10:01
kblood (34) skrev:
Der virker til at der er et større udvalg af udviklings værktøjer til iOS.

Så vidt jeg husker tillod Apple ikke apps udviklet i andre værktøjer end deres eget, da iPad'en først kom på markedet. Google skulle have været bedre til at markedsføre deres tablet visioner i stedet for at angribe Samsungs første Android tablet og være tøvende med informationer om deres egne planer.

Google sikrede selv at det blev en sløv start i stedet for at forsøge at sparke gang i noget udvikling.
Gravatar #36 - idiotiskelogin
27. mar. 2012 10:16
jacobtf (24) skrev:
idiotiskelogin (19) skrev:
Ved ikke, har en iPad 1 og bruger den hele tiden, men hold da kæft hvor er browseren blevet ustabil med iOS 5. Den crasher hvert 5 minut.

Så jeg tror jeg vil gå efter en anden tablet hvor man kan surfe på nettet uden den crasher hele tiden. Lidt træls.


Så skal den vist restores, for min iPad 1 har ikke crashet siden den fik iOS 5. Safari kører fint, om end lidt sløvt ind i mellem. Ingen crashes.

Apropos arbejdsbrug, ja så snakker vi ved domstolene om at bruge iPads til at have Karnov og sagsakter på. Det er trods alt NOGET nemmere end 1½ meter papirstabel.

Har lavet en komplet restore(tog sin tid at få lagt alt ind igen). Det halverede ca. antallet af crash. Men det er stadig langt mere end med den gamle version.
Gravatar #37 - jblidd
27. mar. 2012 11:45
Tak for info Kblod. Har du selv en ide, tll hvorfor der ikke er flere tablet optimerede android versioner. For lidt salg, for mange form faktorer eller hvad kan den manglende mængde skyldes. Apple har altså ret gode kort på hånden, når de har +200K ipad optimerede apps og Android har under 500 eller hvor mange der nu er.
Gravatar #38 - kblood
27. mar. 2012 14:36
#37

Jeg er lidt usikker. Der virker som bruger til at de da efterhånden har optimeret en del apps til tablet. Men der er også en del der vidst ikke er.

Det som irritere mig mest er at en del apps vil vises som portræt, og det er bare ikke så fedt når man har en Asus Transformer hvor det giver noget mere mening at bruge det i landscape opstilling.

Men ja, jeg ved heller ikke lige hvor meget Google har fokuseret på at promovere udvikling til tablets, men jeg forventer da at Ice Cream Sandwich kommer til at hjælpe på det.

http://www.guardian.co.uk/technology/appsblog/2012...

Ufølge denne artikel bliver udvalget støt bedre. Jeg har alle Splashtops Apps, og jeg må sige at Splashtop THD er den jeg bedst kan lide, specielt fordi at man rent faktisk kan bruge right click med den, hvor at i de andre skulle man bare trykke i lang tid for at lave højre kliks.

Synes jeg har hørt at iPads ikke engang understøtter bluetooth mus. Lyder lidt mystisk, men det synes jeg ihvertfald gør at jeg får en del mere ud af min tablet at jeg kan det.

Jeg synes så også at apps der ikke er optimeret til tablet kører meget godt på tablets, da de generelt er lavet til at skulle fungere på mange forskellige enheder i forvejen. Men jeg har svært ved at finde noget nyt omkring udviklingen på tablet markedet. Nu hvor det er samme OS, så er det egentlig heller ikke nemmere at få sig et overblik over.
Gravatar #39 - Slettet Bruger [3853807557]
27. mar. 2012 15:31
Kender til et firma der har hængt iPads op ude foran alle deres mødelokaler, som så viser om lokalet er optaget og hvor længe.

Overpowered much? :P
Gravatar #40 - Magten
27. mar. 2012 16:42
#39
Har en kunde på jobbet der har købt iMac og Macbook Pro de sidste mange år.. Dem bruger de så til at køre Office pakken på, intet andet. De få personer der har specielle krav har fået Windows maskiner.. Dog ingen iPads :)

Men "direktøren kunne godt lide Apple".. Wtf altså :D
Gravatar #41 - Christian
28. mar. 2012 20:09
Har været så glad for min ipad 2, og skal da klar have mig en 3er.
Gravatar #42 - binderup
29. mar. 2012 16:44
#39 syntes at have hørt om et firma der netop endte med den løsning da alle andre løsninger med små LCD skærme koblet til et infosystem var dyre end iPad 2 løsningen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login