mboost-dp1

Skal du have en Samsung Galaxy S3?


Gå til bund
Gravatar #151 - Trentors
13. jun. 2012 11:39
Jeps ifølge anmeldere (GSMArenea) og lyd-folkene på XDA skulle den være ganske habil :-)

Det er også et sted hvor SGS2 trængte til en forbedring.
Gravatar #152 - agfgas
13. jun. 2012 22:18
#149
Hvordan er antennen i SGS 3? har du prøvet at WIFI hopper af og på ?

Overvejer i disse dage kraftigt om jeg skal investere i en, men er i tvivl pga alle de problemer jeg havde med min SGS 2
Gravatar #153 - ToFFo
15. jun. 2012 18:15
Alle dem der gerne vil have en, har vel fået en.

Jeg fik min for snart 2 uger siden. Tænkte lidt WTF da jeg så afstemningen..

Men jeg er satme skuffet. Men nøøøjjj hvor er jeg glad for den er "designet til mennesker". Alle andre telefoner jeg har haft, har jo været designet til diverse landbrugsdyr. Sådan samsung.

Den er glat at holde ved, batteritiden er dårlig, den føles plastisk, stemmestyringen er ubrugelig og mange af de ååh så smarte funktioner, har jeg ikke engang bemærket endnu...

Man skulle tro Blizzard har haft en finger med i spillet under produktionen af denne telefon. Det er jo den tredje i serien, så Samsung skulle jo høre eksperterne til råds!
Gravatar #154 - kblood
15. jun. 2012 19:47
#153

Har du prøvet en telefon med stemmestyring der kan bruges til noget? Og havde du regnet med at de stoppede med at lave telefonen "plastisk"? Sådan har de to første jo også været.

Jeg foretrækker det helt klart fremfor en bagside af glas. Men den er så måske glattere at holde ved end 2eren og måske 1eren.

Hvis du købte den uden at gøre det for at bruge de funktioner som gør den speciel, hvorfor købte du den så? Hvis du bare vil have en telefon som kan de mest almindelige ting så er det måske mere Windows Phone du skulle have stilet efter. De ser da ud til at ligge godt i hånden.

Hvis du vil prøve noget som gør det dejligt at have sådan en telefon, så hent Max Payne til Android :) Udkom idag og god underholdning. Fylder godt nok 1½ gb, men når man alligevel har pladsen.
Gravatar #155 - Trentors
16. jun. 2012 10:43
#153
Er enig med kblood. Hvorfor købte du den?

Den er lavet af plastik fordi det er det smarteste materiale at lave en telefon af (SGS2 har den laveste SAR-værdi og samtidig markant bedre signal end f.eks. iPhone 4). Og de andre Galaxy er også plastik. Hvis du ikke kunne lide plastik før hvorfor så tro du kunne nu?

Batteri-tiden er bedre end dens forgænger men igen hvad havde du forventet? Stor skærm og masser af power - Havde du forventet at den ville holde batteri ligeså lang tid som en gammel Nokia-telefon med mikro-skærm og 200Mhz ARM7 processor?

Og mht. til de smarte funktioner: Alle ved at Voice control er en gimmick. Den er dog bedre end andre implementeringer men det betyder stadig ikke det er godt og kun bruges til pjat - som mange anmeldere også har påpeget. Havde du regnet med andet?

Smart stay er dog ganske fornuftigt IMO og det virker. Hvis du ikke har bemærket de andre S funktioner tja så det på en eller anden måde lykkedes dig at overse at alle de begynder-guides Samsung smider i hovedet på dig første gang du benytter telefonen. Hvilket er tosset og får mig til at tro du IKKE har den.
Gravatar #156 - Magten
16. jun. 2012 11:48
#154/155
Nu kan man jo godt lave noget af plastik uden det føles som noget billigt lort fra BR. Mon ikke det er det #153 mener?

Nu har jeg ikke selv haft en SGS3 i hånden så jeg kan ikke sige hvordan den føles. Men SGS2 føles som noget billigt lort synes jeg. (Og nej Trentor, jeg gider ikke fortsætte diskussionen om holdbarhed. Det er følelsen der betyder noget for mig.)
Gravatar #157 - CJ2
16. jun. 2012 13:11
Batteritiden er ok. Har haft den på i næsten 3 dage med "strømspare" og let-moderat brug. Holder snildt en lang arbejdsdag med masser af brug - igen strømspare. Ved 50-60% brigtness og masser brug holder den en lang arbejdsdag (10-12 timer) uden strømspare, men er nødt til at skele lidt til batteri %. Er meget let at indstille til at vare mindst en dag afhængig af hvor meget den skal bruges. Den store skærm trækker masser af strøm ved høj brightness og spil/surf og fuld cpu.
Strømspare forringer ikke brugervenligheden mærkbart, men farverne er dæmpet i browseren og sort baggrund i mail samt trækker ikke fuld cpu.

Synes den er rigtig behagelig i hånden. For stor til at skrive sms med kun en hånd i brug imo men ellers suveræn at skrive på med Swiftkey X. Original tastatur er ok, men ikke lige mig i længden.

S Voice fungerer nogenlunde for mig hvis jeg vælger engelsk US eller tysk. Engelsk UK fungerer ikke med min udtale.

Smart Stay virker fint, men måske en ide lige at kigge ekstra på den når den checker. I mørke går det ikke så godt.

Bruger mest cowons (D2, S9 og J3) til musik, men SG3 er ikke ueffen (rigtig god) ifht andre smartphones, ipods og alm mp3 afspillere. Ikke nær så fyldig/præcis som Cowon's, men går an hvis man lukker det ene øje.

Gravatar #158 - kblood
16. jun. 2012 13:30
#156

Men det var jo netop også det jeg undrede mig over at det overrasker Toffo at SGS3 føles som billig plastik, når det jo har været tilfældet med SGS1 og SGS2. Hvorfor skulle det så pludseligt være anderledes med SGS3?

#157

Det med at kunne skrive SMSer med en hånd er nok det som jeg mest frygter ved SGS3. Det er ret sjældent at jeg skriver SMSer med en hånd, men jeg vil da mene at det skal kunne lade sig gøre for en telefon som jeg bruger dagligt.

Det er da dejligt at kunne afspille video og surfe på nettet med en stor skærm, men hvis jeg ikke kan skrive SMSer med en hånd, så er det godt nok en del brugbarhed tabt.

Men hvis jeg køber den engang, så vil jeg også have prøvet om det kan lade sig gøre inden jeg køber den.
Gravatar #159 - Bachy
16. jun. 2012 14:39
Er der andre end mig som oplever at folk man taler med, beklager sig over røvelendig lyd og at de knap kan forstå en?

Lyden i min ende er næsten altid perfekt, og de folk jeg har talt med som brokker sig over at de ikke kan høre/forstå mig, har alle mulige forskellige telefoner, så noget kunne tyde på det måske er min telefon den er gal med.
Gravatar #160 - CJ2
16. jun. 2012 15:01
#158 Jeg kan godt skrive sms med en hånd. Har en lille hånd men det går fint nok hjemme i sofaen o lign. Er højrehåndet og kan fint nå "a", men der er lidt langt så har ikke så godt tag på den. Efter at have set et par droptests er jeg simpelthen bange for at tabe den hvis jeg ex står/går et sted med hårdt underlag :-)
Gravatar #161 - syggangster
21. jun. 2012 14:39
Uha, jeg er bange for jeg fortryder købet :(

Den er lækker og hurtig, og jeg synes det blå plast set fedt ud, men den er bare for stor til min hånd. Pokkers også! Hvorfor skulle de lave den i tablet størrelse. Dumt jeg ikke lyttede til min hånd da jeg stod i butikken. Tror jeg sælger den, ærgerligt den er kun 2 dage gammel...
Gravatar #162 - kblood
21. jun. 2012 15:52
Det er godt nok sjældent jeg har bruger min telefon til at skrive med en hånd, men a og q er godt nok lige på grænsen af hvad man kan nå med en hånd, men også kun lige. Så det kan lade sig gøre, og det er ret sjældent det er nødvendigt.

Så jeg kunne nok godt vænne mig til Galaxy S3. Awesome telefon, men jeg venter alligevel.
Gravatar #164 - XorpiZ
21. jun. 2012 15:57
Magten (163) skrev:
http://pocketnow.com/2012/06/21/galaxy-s-iii-melts-down-samsung-aware-of-the-problem

:/


Forhåbentlig en defekt enhed.. ellers er det sgu skidt
Gravatar #165 - Trentors
22. jun. 2012 07:52
Ja ja lad os nu se om det ikke bare er en fejl 40. Noget tyder på han har brugt en eller anden mærkelig 3. parts lader og den kan muligvis godt ødelægge noget.

Det er lidt ligesom hele Toyota-affæren hvor deres chef mødte undskylde personligt for at amerikansk udvalg som gejlede sagen ud. Og da alle undersøgelserne kom på plads viste det sig at være folk som have byttet om på speederen og bremsen!


Er det er problem er det selvfølgelig noget skidt men det ved vi ikke. Men hvis man kigger på deres printplade kan jeg ikke lige se hvad som skulle blive så varmt:
http://www.ifixit.com/Teardown/Samsung-Galaxy-S-II...

Ligner han har brændt den udefra og det jo meget meget dumt.
Gravatar #166 - Magten
22. jun. 2012 08:02
Trentors (165) skrev:
Ja ja lad os nu se om det ikke bare er en fejl 40. Noget tyder på han har brugt en eller anden mærkelig 3. parts lader og den kan muligvis godt ødelægge noget.
Har du læst artiklen? :)

It is apparently the International version of the Galaxy S III and it reportedly ended up in this stage while in an in-car holster.

Samsung is aware of this issue and will begin investigating as soon as we receive the specific product in question.


Så ja, en eller anden lader. Men samtidig siger Samsung jo at de kender til problemet.
Gravatar #167 - Trentors
22. jun. 2012 08:45
Artiklen. Du mener den lille gnalling tekst som ikke fortælle noget om noget. Og som er blevet gentaget i diverse medier uden nogen tager stilling til den store ubekendte faktor: en 3. parts car holster.

Der var også en masse artikler om Toyota-fejl men det betyder stadig ikke det ikke var fejl 40 af den mest absurde grad.

Nej det kender THIS issues. Dette problem. Denne sag. Dette specifikte produkt (som de skriver). De kender ikke til andre tilfælde ud fra denne tekst. Du fisker.

Og kig på printet. Ingen varme-afgivende komponenter der hvor skaden er sket.

Jeg hader denne slags lortenyheder. Folk husker bare der var et eller andet uden at kende hele historien. Jeg spurgte lige omkring mig om folk kunne huske Toyota-historierne. Det kunne alle. Så spurgte jeg om de kendte konklusionen på myndighedsrapporterne. Det gjorde ingen.
Gravatar #168 - Magten
22. jun. 2012 08:51
Trentors (167) skrev:
Nej det kender THIS issues. Dette problem. Denne sag. Dette specifikte produkt (som de skriver). De kender ikke til andre tilfælde ud fra denne tekst. Du fisker.
Jeg synes nu ikke jeg fisker mere end dig.

"this issue" begrænser det da på ingen måde til den ene telefon. Det kan lige så godt være det ene problem de er opmærksomme på. De siger netop intet om at det kun er på én enhed.

Modsat dig så gider jeg dog ikke konkludere noget før der kommer mere info.
Gravatar #169 - Trentors
22. jun. 2012 09:14
Fisker jeg? Millioner er af denne telefon er allerede blevet solgt. Een har oplevet et problem på et sted hvor telefonen ikke engang bliver varm og den eneste komponent som sidder er en mikrofon. Han har desuden brugt en 3. parts oplader som ingen kender. Og alligevel er folk oppe og køre over dette. Skyldig indtil modsat bevist - god (skrå)plan.

Jeg konkluderer ligesom jeg altid gør at Samsung er uskyldig indtil modsat er bevist. Det er et princip som er ALLE bør benytte med så tvivlsom en kilde. Det var også det princip man burde have benyttet med Toyota inden man beder deres CEO om at begå harakiri.

Og der INTET der tyder på dette er kendt på flere produkter. De skriver DET SPECIFIKKE PRODUKT:
Samsung is aware of this issue and will begin investigating as soon as we receive the specific product in question.

Kilden er tvivlsom:
- Ingen har oplevet det ellers.
- Kun mikrofonen sidder der.
- Der er solgt millioner af telefonen og ingen andre meldinger om det.
- Der er brugt en 3. parts lader (hvilket er sindsygt essentielt).
- Ud fra Samsungs officielle udtalelse er der ingen beviser for de har set det før og de referer til det specifikke produkt.

Ikke just mange indicer i min bog. Men det er også ligegyldigt da vi ikke skal have en Toyota historie før vi har fundet ud hvad der skete. Eller de eksploderende iPhones som viste sig at være kopier eller at have fået kopi-batterier sat i.
Gravatar #170 - Magten
22. jun. 2012 09:18
Du er godt nok umulig at diskutere med. Du vil bare misforstå alt hvad man skriver og farer direkte i det røde felt hver gang nogen er uenige med dig.

Hvis du lægger mærke til det så har jeg ikke dømt Samsung, jeg er ikke helt oppe og køre over det eller noget som helst andet. Det er noget du selv har brygget sammen oppe i hovedet.
Gravatar #171 - kblood
22. jun. 2012 09:32
Den telefon som er brændt af på den måde er den eneste det er sket for. Så det har jo nok været enten en produktions fejl, eller der er sket eller gjort noget med den som var årsag til den kortslutning eller hvad der nu skete med den.

Det burde være langt flere tilfælde allerede hvis det var generelt.
Gravatar #172 - Trentors
22. jun. 2012 12:18
#170
Er jeg umulig at diskuterer med? Det er sjovt. Det hører jeg tit fra folk som ikke høre/læser hvad andre skriver ;-)

Har du overhovedet læst mit indlæg? Kilden er tvivlsom og du mener muligvis ikke du dømmer men du viderebragte den. Ligesom aviser der har haft store overskrifter med Toyota men sjovt nok ikke ligeså store overskrifter med "Der var ikke noget alligevel". Vi har alle et ansvar for at hvordan vi viderebringer ting.

Magten (170) skrev:
Hvis du lægger mærke til det så har jeg ikke dømt Samsung, jeg er ikke helt oppe og køre over det eller noget som helst andet.


Hvor beskylder jeg dig for dette? Jeg skriver "folk" i flertal og der står f.eks. i den artikel at "it is definitely not a good sign for Samsung.". Et eller andet sted er de allerede dømt og det ser man gang på gang.

Anyways så er det ikke for at bide hovedet af dig. Men en generel opponering imod at det altid er latterlige forhastede "skandaler" som stjæler nyhedsstrømmen og ikke de rationelle nyheder baseret på hele historien.

Og Pocketnow når jo også en eller anden slags konklusion selvom de "håber" på at det er et enkelt tilfælde. Men hvorfor ikke som nyhedsmedie angribe kildens troværdighed istedet for nærmest bare at viderebringe den uden eftertanke?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login