mboost-dp1

Skal du have en Windows 8-baseret tablet?


Gå til bund
Gravatar #1 - sivsko
19. jun. 2012 08:25
stemte Måske vil lige se hvordan de er og bruge, og specielt batterilevetid.

ironi=true;
vil også lige se hvordan de vil sælge Ctrl+Alt+Del knapper, om de følger med eller om det er ekstra gear.
ironi = false;
Gravatar #2 - Kolklik
19. jun. 2012 08:52
Helt klart
og det skal være en pro
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
19. jun. 2012 10:01
Well ...

Nørd-siden af mig siger "Ja!" - men omvendt, så har jeg ikke behov for en tablet - har en iPad, og bruger den kun når jeg ligger i sofaen, og ikke kan nå min bærbar ...

Dog kan jeg godt se at en masse muligheder i en "true" Windows tablet!

Oh - og #1 .. Hahaha, det er dog lang tid siden jeg har brugt CTRL+ALT+DEL
Gravatar #4 - chris
19. jun. 2012 11:54
Har en iPad 3. - og den klarer opgaven med at være en tablet ret godt ;)

Samtidig har jeg nu kørt windows 8 i en måneds tid, og jeg er stadigvæk ikke helt sikker på hvad jeg skal mene om det.
Det er sikkert fantastisk til tablets.
Men er ret træt af den måde microsoft har valgt at behandle professionelle desktopbrugere på.

Ligesom at jeg ikke helt ved hvad jeg skal mene om deres OS-Fragmentering.
Gravatar #5 - slate
19. jun. 2012 12:34
Personligt har jeg ikke noget at bruge en tablet til.

Som udvikler bliver vi vel nødt til at købe en af hver så vi kan teste på jernet.
Gravatar #6 - morsing
19. jun. 2012 13:46
sivsko (1) skrev:
stemte Måske vil lige se hvordan de er og bruge, og specielt batterilevetid.

ironi=true;
vil også lige se hvordan de vil sælge Ctrl+Alt+Del knapper, om de følger med eller om det er ekstra gear.
ironi = false;


Faktisk følger der er et standard tastatur med tabletten (det er bøjeligt og fungerer vidst også som skærm-cover når den er i tasken), ideen bag er at man også skulle bruge den som standard pc, du kan se det på nogen af alle de billeder de har lagt op på hjemmesiden http://www.microsoft.com/surface/en/us/default.asp... . Men er rimelig hooket på deres tablet, specielt det at den også kan bruges som standard Windows-maskine og køre normale exe filer, da pro versionen har en intel x86 cpu.

Så har man jo lige pludselig uanede muligheder, specielt når bootloaderen ikke låst. :)

Men må lige se på om det er noget jeg gider overveje, der varer vidst i hvert fald et halvt år før pro versionen kommer
Gravatar #7 - TcaT
19. jun. 2012 13:59
Nej tak. Jeg har allerede en laptop...
Gravatar #8 - Magten
19. jun. 2012 14:20
Ja hvis der kommer en med et deisgn jeg kan lide og prisen ikke er helt hjernedød.
Privat vil jeg nok have en med Windows RT til at starte på, men så snart jeg står over for at skulle udskifte den stationære bliver den byttet ud med en Windows 8 Pro tablet ala ASUS Transformer.

På jobbet ville jeg allerede nu gerne have en Windows 8 Pro tablet, men der er garanteret rigtig lange udsigter til det..
Gravatar #9 - Brugernavn
19. jun. 2012 20:09
Nej. Har en iPad, den må gerne holde lidt endnu, men måske om et års tid eller to.
Gravatar #10 - Slettet Bruger [3061644048]
19. jun. 2012 20:26
Måske noget Asus Transformer Book ligende noget i stedet for en ny bærbar. Ren tablet med latterligt påhængs tastatur, nej tak. Og klart en Pro udgave, ved dog ikke hvad man skal med noget ARM baseret pjat, det er kun 5-15% af min tid der går med surfing og emails.
Gravatar #11 - amaby
20. jun. 2012 00:06
Godt nok har Apple fucket med alle iPad (1) ejere inklusive mig ved allerede at stoppe support, og Microsofts nye tablet i samspil med Win8 og tastaturet/coveret ser lækkert ud. Men min næste tablet skal nu være en iPad igen, da det er et super lækkert stykke udstyr. Dog langtfra perfekt som arbejdsredskab.
Gravatar #12 - joeyjoejoejoe
20. jun. 2012 01:28
nej her.... har jeg ville godt have noget jeg kan spille på
Gravatar #13 - Kolklik
20. jun. 2012 14:17
#10 nu fik jeg i tråden omkring surface et link fra en om Asus Tablet 810 som er en transformer agtigt tablet med windows 8 pro

Den skal du se på :)

Hvertfald noget derhen af jeg skal have fingrerne i når det kommer på markedet.
Gravatar #14 - Slettet Bruger [3061644048]
20. jun. 2012 16:11
#13
Forskellen på en Surface og en Transformer er, så vidt jeg kan se, at på en transformer kan tastaturet støtte skærmen. Med en Surface, der hænger tastaturet bare på og skærmen har en fod at støtte på. Hvis det hænger sammen på den måde, så vil den ikke være særligt bevendt når du sidder med den i skødet og gerne vil bruge den som bærbar idet foden nok vil være svær at få til at stå stabilt på dine mine. Taget den lille støtte areal i betragtning.

Jeg har kigget på den og da tastaturet ikke er af noget der ligner et specielt stift materiale/hængsler af stærkere materiale, så kommer den nok ikke til at opfylde mit behov.
Gravatar #15 - GeoJensen
21. jun. 2012 18:37
Ellers tak!
På nuværende tidspunkt ville jeg vælge en IPad3.
Jeg vil være opmærksom på de signaler der kommer fra brugerne med disse enheder og den service som Microsoft kommer med til wp7 + wp8.
Jeg vil også være opmærksom på brugerkritik der vil kommer af Window 8.
Bliver Windows 8 en succes, vil jeg nok vælge at ligge mine penge hos frugt virksomhed fremover.
Gravatar #16 - theflowmanager
21. jun. 2012 19:01
Jeg svarede måske. Jeg har iPad 1 og en ny iPad 3 med simkort. Jeg var den type som hadede Apple, lige indtil min kæreste fik hendes første iPod i gave, og så opdagede jeg deres kvalitet hvilket sparkede alle andre mp3 konkurrenter væk. Siden er det samme sket med deres mobil og computere. I 2008, efter at have bygget egne pc'er siden starten af 90'erne var det lækkert at prøve et helt andet system som fungerede helt anderledes end jeg havde forventet. Jeg har stadig flere pc'er jeg dagligt benytter men mine macs er klart de mest komfortable at sidde og arbejde på (hjemmesider, video, lyd og billede behandling). Men her kan Surface måske opfylde mine krav til når jeg er på farten. Det blir også for mit vedkommende spørgsmålet om Windows 8 blir en succes eller ej. Indtil nu er det kun min kæreste der har fået det installeret det på hendes computer, og hun vil hellere tilbage til Windows 7
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login