mboost-dp1

Skifter du til Windows 8?


Gå til bund
Gravatar #1 - Hånter
3. jan. 2013 09:01
Dublet :p
Gravatar #2 - Hubert
3. jan. 2013 09:08
Hvorfor vil man vente til SP1? Det er så vidt jeg ved blot en opsamling af de patches der er kommet ud til den tid. Et andet spørgsmål er hvorvidt vi fremadrettet vil se den slags opsamlinger når MS allerede næste år (eller i år?) har planlagt en windows blue.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [213923893]
3. jan. 2013 09:11
Windows er det bedste OS jeg har brugt i år!
Gravatar #4 - GrillBiller
3. jan. 2013 09:33
Det fulgte med min Surface rt
Gravatar #5 - Louis
3. jan. 2013 10:20
Der burde være en mulighed, der hed "Nej, bruger ikke Windows".
Gravatar #6 - Magten
3. jan. 2013 10:24
Det gjorde jeg d. 26. oktober, efter at have brugt developer, consumer og release preview fra de kom, dog ved siden af Windows 7 og OSX.
Gravatar #7 - mrF0x
3. jan. 2013 10:48
Windows 8 er fremragende! Kan kun anbefales..
Gravatar #8 - Kian
3. jan. 2013 11:18
Jeg mangler muligheden:
Jeg har brugt W8 i laaang tid nu og det er horribelt til desktop og laptops uden touchskærm. Og Metro er noget lort!
Gravatar #9 - Slettet Bruger [213923893]
3. jan. 2013 11:30
Kian (8) skrev:
og JEG SYNES det


Så lidt.

Metro aka Windows UI har gjort livet nemmere på den pc der er tisluttet mit store TV - det er bare mere overskueligt end en lille start menu.
Gravatar #10 - -N-
3. jan. 2013 11:35
#8 Jeg ser ikke et problem i at startmenuen er blevet desktop.

Jeg ser det som, at metro'en er til tablets og desktop er, ja, til desktop.

Microsoft har jo satset på computere, der kan være både desktop og tablet, så interfacet til de to skal jo være under en hjelm. Hvorfor alle folk synes det er fedt at kritisere tablet ui på desktop og desktop ui på tablet er mig en gåde.

En lastbil er også noget lort til at køre på cykelstien med, oh really? :-D
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
3. jan. 2013 11:36
Nej og jeg skifter hellere til Mac, end til Windows pixibog edition.

-N- (10) skrev:
En lastbil er også noget lort til at køre på cykelstien med, oh really? :-D


Ja, nu er problemet så bare at MS vil have os til at tage et løbehjul de første par kilometer hen til vores normale personbil.
Gravatar #12 - HenrikH
3. jan. 2013 11:50
Har prøvet det et par gange, bl.a. på en bærbar - og må indrømme at jeg har fundet det forholdsvis besværligt.

Tror bare jeg fortsætter min Win7/Ubuntu konstellation og håber jeg ikke skal bruge ny computer (der så nok kommer med Win8) foreløbig...

*Banker under bordet 3*
Gravatar #13 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. jan. 2013 12:17
Aldrig i livet >_<

Jeg har kun prøvet det et par enkelte gange - og bevares, det er nyt endnu ...

Men:
Kan ikke lide UI
Kan ikke lide opbygningen
Kan ikke leve med basale fejl

Jeg synes imho at Win7, tæt forfulgt af Win XP er det bedste der er sket længe!..

Og nåja, så bruger jeg OSX samt Linux :P
Gravatar #14 - -N-
3. jan. 2013 12:28
#11 Ud over at startmenuen har skiftet udseende, hvad er så de store ændringer i UI'et på desktop?

#13

Hvis du højre klikker i nedrest venstre hjørne har du hurtig adgang til alle systemfunktionerne, væsentligt nemmere og hurtigere end i win7? - Hvorfor er det en dum opbygning, at spare tid og klik?

Anderledes =! dårligt

Jeg har kørt med det i snart et halvt år, og jeg er ikke stødt ind i fejl, hvad er det for nogle basale fejl du tænker på?

I øvrigt er xp rent performancemæssigt det værste lort MS har lavet ud over WinNT 4.0. Jeg tvivler på, at de kan lave så store skandaler igen.
Gravatar #15 - -N-
3. jan. 2013 12:37
#13 Kan se at du køre OSX, og ja, hvis man vil have kontrol panlet, hvor det var i 1990, så skal man vælge apple.

Er man ikke bange for, at knapperne flytter lidt rundt og der prøves grænser af, rent ui mæssigt, så er MS er godt valg.

Jeg synes det er vildt, at vælge et OS fra, fordi startmenuen er blevet fuldskærm. Det er altså en detalje.
Gravatar #16 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. jan. 2013 12:38
-N- (14) skrev:
#11 Ud over at startmenuen har skiftet udseende, hvad er så de store ændringer i UI'et på desktop?

#13

Hvis du højre klikker i nedrest venstre hjørne har du hurtig adgang til alle systemfunktionerne, væsentligt nemmere og hurtigere end i win7? - Hvorfor er det en dum opbygning, at spare tid og klik?

Anderledes =! dårligt

Jeg har kørt med det i snart et halvt år, og jeg er ikke stødt ind i fejl, hvad er det for nogle basale fejl du tænker på?

I øvrigt er xp rent performancemæssigt det værste lort MS har lavet ud over WinNT 4.0. Jeg tvivler på, at de kan lave så store skandaler igen.


Jeg kunne ikke se film på afac.dk - af en eller anden årsag o_O
Jeg kunne ikke hente iTunes - af en eller anden årsag o_O
IE ville ikke vise menuen/UI til begge mine NAS - af en eller anden årsag o_O

Alle problemer blev dog løst ved at hente Firefox (Som btw, hvor fa'en ligger den programmer hen? Den var ikke i "start" menuen ... Måtte bruge Win+R for at finde den)

Jeg siger ikke at Anderledes = Dårligt - jeg siger blot at Win8 = Dårligt ^^)

- edit -

Kører følgende styresystemer:

RaspMC
Raspbian
Ubuntu 12.04
LUbuntu
OSX 10.8
Windows 7 Ultimate

- og jeg hader den måde Win8 har pisset på min sukkermad >_<
besides, OSX ligner ikke ældre udgaver af Mac OS ;)
Gravatar #17 - m910q
3. jan. 2013 12:39
#14
Nu kan jeg godt lide Win8, men...

Hvis man højreklikker på et program i taskbaren og vælger "Luk vindue" hurtigt nok. Så tror den at du klikkede på noget bag menuen, og vælger at fjerne menuen i stedet for at lukke programmet.
Gravatar #18 - Kian
3. jan. 2013 12:39
-N- (10) skrev:
Microsoft har jo satset på computere, der kan være både desktop og tablet, så interfacet til de to skal jo være under en hjelm. Hvorfor alle folk synes det er fedt at kritisere tablet ui på desktop og desktop ui på tablet er mig en gåde.


Jeg forstår slet ikke at du ikke kan se problemet i det du selv skriver. Hvad nu hvis man som mig har en laptop uden touchskærm? Ifølge din analyse skal jeg bruge desktop (og ikke metro) - det er jeg HELT enig i. Men hvorfor skal jeg så overhovedet ha Metro?
Det er netop det der er mit problem! Jeg har intet at bruge Metro til... men jeg skal ha det som default og yderste niveau. Desktop er blevet en app der kan køres i Metro. Det er en prioritering jeg er dybt uenig i når det kommer til ikke-touch-enheder som fx min laptop. Der burde det altså være omvendt hvis overhovedet Metro skulle ha sin gang på en sådan computer.
Min pointe kort: Lav to Windows'er: hvis du installerer W8 på en touch-enhed får du Metro med. Hvis din enhed ikke er touch så skal du som minimum kunne vælge den del helt fra.
Gravatar #19 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. jan. 2013 12:41
-N- (10) skrev:
Hvorfor alle folk synes det er fedt at kritisere tablet ui på desktop og desktop ui på tablet er mig en gåde.


Giv mig desktop UI på en tablet, og jeg kysser dig!...

Jeg ville æææælske hvis jeg kunne få et desktop OS, som f.eks Windows XP eller Linux på min iPad uden meget bøvl ..

Ligesom Windows XP på en HTC HD2 ^_^ Det var fantastisk!
Gravatar #20 - Kian
3. jan. 2013 12:47
-N- (14) skrev:
Hvorfor er det en dum opbygning, at spare tid og klik?


Du sparer ikke tid! Der er altså mange ting der er blevet flere klik ind til. Fx kontrolpanelets funktioner er gemt godt væk. Hvis du vil have hurtig adgang til kontrolpanelet bliver du nødt til at pinne det. Når det er gjort er det ikke muligt at pinne administrative tools fordi det er en arvart af kontrolpanelet. Samtidig er Windows Search stadig lige så elendig som den altid har været, trods det faktum at man efterhånden er tvunget til at bruge Windows Search til at finde og navigere i filer da de ikke længere er lige så 'blottet' som de var i fx W7.
Udover Control Panel så er der fx også blevet længere til Shutdown som jeg nu udfører med kommando Win+R shutdown -f -s -t 00 da jeg ikke gider alle de klik der er kommet i W8. Og ja! Jeg slukker stadig min computer! Og jeg genstarter den også - også med samme kommando med med -r istedet for -s

Jeg synes W8 har formået (jeg har brugt det siden midt-august), på en eller anden måde, at fjerne mig fra operativsystemet istedet for at føre mig tættere på. W8 er kommet ud i armslængde fremfor at være tæt og let tilgængelig for hvordan du nu måtte ha favoritmåder at anvende det på. Nu er der kun en vej og det er den hårde vej - næsten som om at ting efterhånden kun kan gøres på en måde.

W8 er ikke et OS jeg vil savne når det bliver lagt i graven. Det vil jeg nok heller ikke med W9 hvis W8 har banet vejen.

Men er man først hoppet i et badekar med lort så mærker man det ikke så meget når næste sending lort kommer... og derfor bruger jeg W8 - så er jeg lissom preppet på fremtiden.
Gravatar #21 - Magten
3. jan. 2013 12:59
Kian (20) skrev:
Udover Control Panel så er der fx også blevet længere til Shutdown som jeg nu udfører med kommando Win+R shutdown -f -s -t 00 da jeg ikke gider alle de klik der er kommet i W8. Og ja! Jeg slukker stadig min computer! Og jeg genstarter den også - også med samme kommando med med -r istedet for -s
Må jeg spørge hvorfor du insisterer på at lukke helt ned hver gang?

Du kan iøvrigt nøjes med et enkelt 0 i din cmd ;) Og har du en PowerShell åben kan du skrive "sto" og trykke tab og enter (Stop-Computer).
Gravatar #22 - Hubert
3. jan. 2013 13:00
Nej. Windows 7 bliver det sidste windows os der kommer til at bo hos os.
Gravatar #23 - m910q
3. jan. 2013 13:08
#20
Du kan søge i kontrolpanelet som i win7 med Win+W

Du kan lukke computeren med Alt+F4 på desktop som man altid har kunne.
Gravatar #24 - Kian
3. jan. 2013 13:46
Magten (21) skrev:
Må jeg spørge hvorfor du insisterer på at lukke helt ned hver gang?

Du kan iøvrigt nøjes med et enkelt 0 i din cmd ;) Og har du en PowerShell åben kan du skrive "sto" og trykke tab og enter (Stop-Computer).


Fordi jeg ikke gider ha min computer står tændt. Meget simpelt. Den booter alligevel ret hurtigt så om det er fra hibernate eller clean er ligegyldigt.
Desuden kan jeg godt li at ha gemt ting når jeg forlader computeren og så kan jeg lige så godt lukke ned.

Jeg går ikke i cmd og skriver kommandoen - jeg går i Run hence min henvisning til Win+R.

m910q (23) skrev:
#20
Du kan søge i kontrolpanelet som i win7 med Win+W

Du kan lukke computeren med Alt+F4 på desktop som man altid har kunne.


Jeg gider ikke søge i Control Panel - det får jeg sjældent noget ud af. Jeg vil browse det.
Alt+F4 er en mulighed - men det vil for mig være endnu en ny ting jeg skal vænne mig til.

Gravatar #25 - Magten
3. jan. 2013 13:55
Kian (20) skrev:
Hvis du vil have hurtig adgang til kontrolpanelet bliver du nødt til at pinne det. Når det er gjort er det ikke muligt at pinne administrative tools fordi det er en arvart af kontrolpanelet.
Højreklik på administrative tools i kontrolpanelet og vælg "pin to start"? Virker fint her, også med kontrolpanelet pinned.

Dog burde det have været muligt fra søgefunktionen..

Kian (24) skrev:
Jeg går ikke i cmd og skriver kommandoen - jeg går i Run hence min henvisning til Win+R.
I know... Brugte cmd som kort for "command". Det var så slet ikke det der var pointen, men det overså du åbenbart.

Kian (24) skrev:
Fordi jeg ikke gider ha min computer står tændt. Meget simpelt. Den booter alligevel ret hurtigt så om det er fra hibernate eller clean er ligegyldigt.
Desuden kan jeg godt li at ha gemt ting når jeg forlader computeren og så kan jeg lige så godt lukke ned.

Jeg går ikke i cmd og skriver kommandoen - jeg går i Run hence min henvisning til Win+R.
Fair nok, hver sin smag. Personligt lukker/genstarter jeg kun mine computere når det er krævet. Windows håndterede det ikke super elegant førhen, men efter Windows 7 synes jeg det virker fint. Det var dog først da jeg fik en Macbook Pro for 3 år siden at jeg rigtig begyndte at bruge det. Det virkede bare der.
Gravatar #26 - m910q
3. jan. 2013 13:58
Kian (24) skrev:
Jeg gider ikke søge i Control Panel

Ok, så tryk Win + "Con" + Enter. Så har højest sandsynligt dit kontrolpanel.

Kian (24) skrev:
en ny ting jeg skal vænne mig til.

Åh nej!

Hvis du virkelig er så bange for ændringer kan du få/købe den samme gamle startmenu tilbage med StartIsBack.
De siger selv de bruger Windows' egen gamle kode som åbenbart stadig eksistere bagved. Jeg har ikke selv kunne finde nogen forskelle udover farven på teksten i søgefeltet.
Kan godt anbefale denne.
Gravatar #27 - Brugernavn
3. jan. 2013 14:06
~250 kr for at opgradere en gammel home premium udgave til en ny pro udgave?

Det kunne jeg ikke sige nej til. Og jeg har ikke fortrudt det. Jeg glæder mig til at se app-storen udvikle sig.
Gravatar #28 - Kian
3. jan. 2013 14:54
Magten (25) skrev:
Fair nok, hver sin smag. Personligt lukker/genstarter jeg kun mine computere når det er krævet.

[...]
Højreklik på administrative tools i kontrolpanelet og vælg "pin to start"? Virker fint her, også med kontrolpanelet pinned.

[...]

I know... Brugte cmd som kort for "command". Det var så slet ikke det der var pointen, men det overså du åbenbart



Jeg ved det. Men for mig er det en psykisk ting! Jeg har ikke ro i hovedet hvis mit skrivebord er et rod :-)

Hvis jeg pinner Administrative Tools og bagefter Control Panel så får jeg kun Administrative Tools og modsat hvis modsat...

Jeg ved godt at du vil ha mig i powershell. Jeg bruger Win+R ca 40 mio gange dagligt - Win+R er min måde at navigere i Windows på og jeg er vant til at fyre kommandoer af i den (og meget andet).

m910q (26) skrev:

Åh nej!


Jeg har aldrig sagt jeg er bange for ændringer. Jeg gider bare ikke mainstreames i min metode at gøre tingene på hvis jeg havde en glimrende måde i forvejen.
Mht dit Åh-nej så var mit svar som det var netop fordi jeg synes Windows 8 gør alt for at jeg skal ændre rutiner og derved stå i vejen for min eksisterende navigation. Jeg føler at W8 ikke er ret gennemsigtigt netop fordi jeg skal vænne mig til ræddi mange nye ting og mange nye måder at komme frem til målet på. Jeg bruger unødig tid på noget der lå ret latent før og som nu skal læres forfra og som ikke engang er særligt logisk. Og det er det der er min pointe. Du må gerne gøre nar. Det skider jeg på. Jeg har brugt Windows siden W95 og W8 kræver i den grad at jeg laver om på min forståelse af metaforen. Og det jubler jeg ikke ligefrem over.
Gravatar #29 - HrJakobsen
3. jan. 2013 15:09
Jeg startede med at bruge Windows 8 da consumer preview udkom. Jeg opdaterede til Windows 8 Pro på dagen det udkom (Aftenen før dansk tid). Jeg har ikke fortrudt det ét sekund. Når man først har vænnet sig til at bruge Windows UI bliver det hurtigere og mere overskueligt end den gamle startknap fra de tidligere versioner.
Gravatar #30 - Jakob Jakobsen
3. jan. 2013 15:11
Hold da op Pubæ er i gang med at stemme i dag.
Tror der er lidt fanboi over ham :)
Gravatar #31 - Manofsciencemanoffaith
3. jan. 2013 15:23
Jakob Jakobsen (30) skrev:
Hold da op Pubæ er i gang med at stemme i dag.
Tror der er lidt fanboi over ham :)


http://www.knowyournewz.dk/index.php?title=Pewbe
Gravatar #32 - Magten
3. jan. 2013 15:32
Kian (28) skrev:
Hvis jeg pinner Administrative Tools og bagefter Control Panel så får jeg kun Administrative Tools og modsat hvis modsat...
Det lyder mærkeligt.. Hvad version har du? Er selv på en Enterprise lige pt og der virker det..

Kian (28) skrev:
Jeg ved godt at du vil ha mig i powershell. Jeg bruger Win+R ca 40 mio gange dagligt - Win+R er min måde at navigere i Windows på og jeg er vant til at fyre kommandoer af i den (og meget andet).
Nej det var nu bare andre forslag :) Selv bruger jeg kun PowerShell hvis jeg alligevel har den åben, ellers bruger jeg også Run.. Men kun med et 0 efter -t :P

Man kan også bruge ctrl+alt+del og lukke den vej hvis det er :)
Gravatar #33 - -N-
3. jan. 2013 16:08
#20

Jeg har aldrig respekt for nørder, der bruger tid på at installere et operativ system, hvor de ikke engang har sat sig ind i de basale funktioner. Derefter bruger de så tid på at snakke om, hvor dårligt et operativ system er fordi de ikke har at sig ind i det.

Husk, ingen færdigheder indenfor computer er medfødte, man skal læse sig til det.

Gider man ikke gennemgå ændring osv. så vælg mac, det ændre sig aldrig.

Win+i -> shut down

Højre klik i nederste venstre højre, der er kontrol panelet som i win7.

Derudover er de nye funktioner i win8 geniale, c# og c++ laget ligger lige over systemlaget.

Endelig skal vi ikke længere døje med strukturen fra Win 3.11 (enhanced 32 bit mode)

Den nyhed burde overvinde at knapper er flyttet lidt rundt, når man er i et forum for nørder.
Gravatar #34 - -N-
3. jan. 2013 16:11
#16

Jeg kan seriøst ikke gætte mig til, hvordan det er lykkes dig, at få alle de fejl.

siden du henviser til virker fint hos mig, standard win8 installation. (Original selvfølgelig, piraters crapvare er til at få lange nosser over i windows installationer)

I øvrigt er siden du henviser til baseret på youtube, som du kan køre html5, så jeg forstår slet ikke, at du kan få fejlen til at opstå.

Er du sikker på, at din installation er original?
Gravatar #35 - gramps
3. jan. 2013 16:25
Jeg overvejer at installere Windows 8 - i ren protest over dem herinde, som brokker sig så højlydt.
Gravatar #36 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. jan. 2013 17:04
#34

Original? Det håber jeg, de er købt med win8

Router/nas problemer = min bror, IE desktop samt metro
www.afac.dk videoer = min svigerinde, IE desktop samt metro
iTunes = svigerinde

Prøvede at hente Flash-player, men det kunne man åbenbart heller ikke o_O

Gad derefter ikke bøvle mere, så jeg hentede Firefox ;-)
Gravatar #37 - Scorpion
3. jan. 2013 17:09
Jeg er stadigvæk på XP på min bærbar og Windows 7 på min stationære. Begge systemer fungere som de skal så har ikke brug for at skift. Dog har jeg hørt meget godt om Windows 8 fra bekendte og synes også selv at det er ganske fint de øjeblikke jeg har siddet ved deres computere. Ved næste computer skift vil jeg helt sikkert skifte til 8 hvis det altså følger med i et tilbud.
Gravatar #38 - Montago.NET
3. jan. 2013 18:18
Efter jeg har installeret Start8 fra Stardock er Windows8 blevet en HEL DEL mere anvendeligt !!!

dog hader jeg at skygger under vinduer er væk, det hjælper en hel del med at identificere hvilke vinduer er øverst (i baggrunden)

jeg HADER også at de har lavet om på netværks-indstillinger og hele kontrolpanelet er blevet skampulet...

VPN virker ikke out-of-the-box ... man skal saftsusme pille ved alting før det virker :-(

RDP er blevet langsommere om at kalde op.

og en masse andet lort

på min Lenovo mangler der stadig drivers og Lenovo programmer til at styre alting - det ik så fedt.

Metro skulle have været en valgfri feature ligesom MediaCenter !
Gravatar #39 - Magten
3. jan. 2013 18:36
Montago (38) skrev:
jeg HADER også at de har lavet om på netværks-indstillinger og hele kontrolpanelet er blevet skampulet...
Hvad er lavet om? Det ser da også sådan ud i 7?

Montago (38) skrev:
RDP er blevet langsommere om at kalde op.
Det synes jeg ikke jeg har oplevet.. Hverken hurtigere eller langsommere..

Montago (38) skrev:
på min Lenovo mangler der stadig drivers og Lenovo programmer til at styre alting - det ik så fedt.
Aha... Og hvis skyld er det lige, udover din egen?

Montago (38) skrev:
Metro skulle have været en valgfri feature ligesom MediaCenter !
Du kunne også blive på Windows 7 som du jo er så glad for. Bare et forslag :)
Gravatar #40 - Slettet Bruger [213923893]
3. jan. 2013 18:57
SlettetBruger (9) skrev:
det er bare mere overskueligt end en lille start menu.


Indtil videre (det er en ret nyinstalleret pc)

http://sdrv.ms/S771yn

Also; igen tak til Magten for at anbefale Cocktail Flow til Windows Phone :D ellers havde jeg ikke stødt på den til W8.
Gravatar #41 - Jonasee
3. jan. 2013 21:51
# Problemer med placeringen af ting

Mange af din ting/steder/funktion I søger er lige så nemme, hvis ikke nemmere at tilgå.

Der er tilføjet en genvej "Windows + X" åbner en power user menu hvor I vil have adgang til det meste af hvad I skal bruge.

Omkring at lukke computeren så er det stede nemt "Windows + I" tryk på power.

Find et program. Tryk på "Windows" og start med at skrive eller tryk "Windows + Q" for at komme til selve søge funktionen.

Generelt vil jeg forslå mange at tage et kig på dette blog indlæg der fortælle om mange af de nye ting i Windows 8 og hvordan de kan gøre ens hverdag nemmere.

http://www.hanselman.com/blog/Windows8Productivity...
Gravatar #42 - Mini-Me
3. jan. 2013 21:58
Har kørt Windows 8 i 2 mdrs. tid - det er til dato det bedste OS jeg har prøvet. Det er rock stabilt, det er hurtigere - det er pisse smart at man har et OS der både kan anvendes på tablet og på en bærbar på een gang uden at være en dårlig til det ene eller andet (Android!)

I øvrigt så hører jeg kun folk whine over hvor meget de mangler start menuen og at så vil de hellere skifte til Apple etc. - nu stod jeg tilfældig hos en kammerat den anden dag som havde whinet så meget og som havde købt en Mac - Hvor jeg så spurgte ham, hvaaa hvor er start så henne her??

Gravatar #43 - haj
4. jan. 2013 09:51
/me regner med at det følger med den Windows 8 tablet jeg skal have på et tidspunkt...
Gravatar #44 - MOTHERFARMER
4. jan. 2013 11:07
Tror ærlig talt at jeg springer Win8 over, ligesom jeg gjorde med WinME og Vista. Det har jeg ingen dage fortrudt.

Som oldschool gamer ser jeg ingen grund til at skifte fra Win7 -> Win8, og det forudsigelige directX idioti gør mig bestemt ikke til en ivrig kunde. Tværdigmod.

Det ender nok med Linux før eller siden for mit vedkommende.
Gravatar #45 - Slettet Bruger [213923893]
4. jan. 2013 11:24
MOTHERFARMER (44) skrev:
Som oldschool gamer


...burde du være interesseret i boostet af performance.
Gravatar #46 - Montago.NET
5. jan. 2013 01:56
SlettetBruger (45) skrev:
...burde du være interesseret i boostet af performance.


... som du IKKE får ved at opgradere til Win8... samt du slipper for alt det pis med genveje i hjørnerne som får spillet til at hoppe ud ligesom med Windows tasten som nu er 2x så ond at trykke på.

#44

Tror du får problemer med at spille DirectX spil i Linux.. jeg siger det bare...
Gravatar #47 - starn
5. jan. 2013 10:30
Har skiftet, og har ikke fortrudt det. Install date: 16-09-2012, og det kører som fra ny af. :)
Og er ret vild med den nye Task Manager og har ikke haft savnet Start menuen.
Gravatar #48 - RMJ
5. jan. 2013 16:09
Kan ikke rigtig se hvorfor jeg skulle skifte?.

Windows 8 er bare Windows 7 med en masse bloat og spyware, som jeg slet ikke har brug for.
Gravatar #49 - XorpiZ
5. jan. 2013 16:22
Du er ikke andet end bloat.
Gravatar #50 - Vandmand
5. jan. 2013 16:28
Jeg har brugt Windows 8 i ca. 2 maaneder (ved siden af Linux), og foer da, Windows 7 i ca. et halvt aar.

Windows 7 kraevede lidt tilvaending fra XP (har ikke proevet Vista), men det var forholdsvis lige til, og der var rigtig mange ting jeg syntes fungerede bedre.

To maaneder efter jeg har skiftet til Windows 8, kan jeg ikke tilnaermelsesvis benytte Windows 8 lige saa effektivt som Windows 7.

Jeg tror jeg har laert ca. 10-15 nye ting om Windows 8 bare ved at lease denne traad... men hvordan fanden har I fundet ud af det? Det er jo overhovedet ikke intuitivt. Har I laest manualen, eller hvor fanden finder I ud af det?

Jeg har brugt Linux on and off i ca. 7 aar (som primaert system i 3-4 aar), primaert med Xfce som brugergraenseflade.
Jeg har set min del af fucked up brugergraenseflader, men Windows 8 faar prisen som den vaerste. Den overgaar selv Unity som er et helvede at finde rundt i, paa trods af at jeg har brugt Windows 8 mere end jeg har brugt Unity.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login