mboost-dp1

Vil Steam Machine floppe fælt?


Gå til bund
Gravatar #1 - Erroneus
14. jan. 2014 07:10
Fælt? Nej. Vil den udkonkurrer PlayStation og Xbox? Nej.
Er der et marked for den? Ja, men begrænset.
Er der et marked med 20 forskellige steambox producenter? Sandsynligvis ikke.
Gravatar #2 - XorpiZ
14. jan. 2014 07:20
Kommer vel an på ens definition af "floppe fælt".

Det største problem med en SteamMachine, i mine øjne, er at man ligeså godt kan købe en billigere computer selv og installere Windows på den.
Gravatar #3 - Mort
14. jan. 2014 09:35
Kører SteamMachine Windows?
Gravatar #4 - Slettet Bruger [3586179033]
14. jan. 2014 09:38
#3
Nej, Linux.
Gravatar #5 - Mort
14. jan. 2014 09:45
#4
Undskyld; det var et retorisk spørgsmål.

XorpiZ mente lige så godt man kunne købe en billigere computer og så installere Windows på den, men gør man det får man ikke det samme ud af den, når Steam Machine ikke kører Windows.
Gravatar #6 - Hubert
14. jan. 2014 09:49
Mort (5) skrev:
#4
Undskyld; det var et retorisk spørgsmål.

XorpiZ mente lige så godt man kunne købe en billigere computer og så installere Windows på den, men gør man det får man ikke det samme ud af den, når Steam Machine ikke kører Windows.


Det han ville fremtil var nu nok at man lige så godt kunne købe en billig windows pc og så smide steam klienten på.

Han har jo til dels ret.
Gravatar #7 - m910q
14. jan. 2014 10:02
#2
Ja det kan man.
Men nu har de, ifølge dem selv, fået nogen af deres spil til at køre bedre på linux. Det plejer at være noget, der kan få folk til at skifte.
Gravatar #8 - kasperd
14. jan. 2014 10:04
Hubert (6) skrev:
Det han ville fremtil var nu nok at man lige så godt kunne købe en billig windows pc og så smide steam klienten på.
Det er jeg ikke enig i. Jeg kan bruge en computer med Linux på til meget andet end spil.

Er Steam Machine et godt køb, hvis man har brug for en Linux maskine, og i øvrigt er ligeglad med Steam klienten? Hvis den er, så må de forvente at der bliver solgt Steam Machines til kunder, der blot har brug for en Linux maskine. Jeg håber de har taget det med i overvejelserne og har sikret sig, at salget stadigvæk giver et (lille) overskud, selvom de kun sælger maskinen og ikke nogen spil dertil.

Så længe salget af maskiner som aldrig bliver brugt til spil ikke er en underskudsforretning, kan det blive til en god forretning på længere sigt. Større omsætning burde presse produktionsomkostningerne nedad. Desuden kan de måske få nogen til at købe spil, som ellers ikke ville have gjort det. Og der er også en branding fordel ved blot at sælge mange af maskinerne.
Gravatar #9 - Hubert
14. jan. 2014 10:07
kasperd (8) skrev:
Det er jeg ikke enig i. Jeg kan bruge en computer med Linux på til meget andet end spil.


Jeg sagde ikke noget om jeg var enig. :)

Jeg ser også mange andre fordele i at købe en steamboks fremfor en windows kasse. Men der er jo også dem der ser det omvendt.
Gravatar #10 - XorpiZ
14. jan. 2014 10:18
Mort (5) skrev:
XorpiZ mente lige så godt man kunne købe en billigere computer og så installere Windows på den, men gør man det får man ikke det samme ud af den, når Steam Machine ikke kører Windows.


Du har ret - man får ikke det samme ud af det. Man får mere ud af det.
Gravatar #11 - Mort
14. jan. 2014 15:50
XorpiZ (10) skrev:
Du har ret - man får ikke det samme ud af det. Man får mere ud af det.


Du får noget andet ud af det.

Steam Machine er en spillemaskine og ikke noget andet. Det betyder også at den er brugervenlig og starter op klar til at fungere som spillemaskine. Det gør din Windows normalt ikke, ligesom din Windows ofte kræver opdateringer og andre ting som gør den mindre brugervenlig, hvis man kun har brug for en spillemaskine.
Gravatar #12 - XorpiZ
14. jan. 2014 16:07
Mort (11) skrev:
Steam Machine er en spillemaskine og ikke noget andet. Det betyder også at den er brugervenlig og starter op klar til at fungere som spillemaskine.


Det er bare en ret dårlig spillemaskine i de billige konfigurationer. Og så kører den en Linux-variant.

Det eneste, groft sagt, der taler for Steam Machine er, at det er Valve der står bag den.
Gravatar #13 - kasperd
14. jan. 2014 19:40
XorpiZ (12) skrev:
Det eneste, groft sagt, der taler for Steam Machine er, at det er Valve der står bag den.
For mig er det et stort plus, såfremt en computer sælges med Linux præinstalleret. Jeg ville være interesseret i at se en sammenligning mellem Steam Machine og andre computere, der leveres med Linux præinstalleret. Hvor får man mest ydeevne for pengene?

Personligt har jeg til gengæld ikke noget at bruge Steam klienten til. Men jeg har til gengæld personlig interesse i at de får succes med Steam Machine, da det vil gøre det nemmere at finde computere med Linux præinstalleret.

Hvis jeg havde valget mellem to identiske computere, hvor den ene blev solgt med Windows og den anden med SteamOS, så ville jeg vælge den med SteamOS. Og det ville jeg vælge uanset om jeg havde en forventning om at jeg kunne bruge SteamOS til noget eller om jeg forventede at jeg ville reinstallere computeren med en anden Linux distribution.
Gravatar #14 - blancholm
15. jan. 2014 18:58
jeg tro det nok skal går den stølse den har er jo super fed man kan have den over alt og så har den noget godt inde i :)

ps jeg er orgblind så jeg skriver ikke så godt
Gravatar #15 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. jan. 2014 20:31
#14

Det skal du ikke undskylde. Du giver faktisk mere mening, og har færre stavefejl end terracide flere brugere herinde ^_^
Gravatar #16 - JSebastian
17. jan. 2014 15:50
Jeg tror de bliver et ret stort hit, hvis prisen bliver lav nok.
Controlleren virker meget innovativ. De siger den skulle gøre det muligt at give samme nøjagtighed som en mus i fx FPS-spil.

Manglen på kontrol er hvad er afholder mig fra at have en konsol.

Jeg elsker mit mus og tastatur.

Så Windows gaming for mig....indtil videre.
Gravatar #17 - Hængerøven
17. jan. 2014 16:01
Bil spil og lign. = Controller

Skydespil og lign = mus og keyboard.

Is never ever gonna change.
Gravatar #18 - AndersAndersson
20. jan. 2014 15:22
Mort (3) skrev:
Kører SteamMachine Windows?


Boxen kan sagtens køre windows.
Gravatar #19 - AndersAndersson
20. jan. 2014 15:26
XorpiZ (2) skrev:
Kommer vel an på ens definition af "floppe fælt".

Det største problem med en SteamMachine, i mine øjne, er at man ligeså godt kan købe en billigere computer selv og installere Windows på den.


Så samle lige en maskine som er billig og lige så lille og dejlig at se på som disse steammachines som er specifik lavet til at være små, støjsvage og er pæne at se på?
Gravatar #20 - XorpiZ
20. jan. 2014 16:39
AndersAndersson (19) skrev:
XorpiZ (2) skrev:
Kommer vel an på ens definition af "floppe fælt".

Det største problem med en SteamMachine, i mine øjne, er at man ligeså godt kan købe en billigere computer selv og installere Windows på den.


Så samle lige en maskine som er billig og lige så lille og dejlig at se på som disse steammachines som er specifik lavet til at være små, støjsvage og er pæne at se på?


Læs lige hvad jeg skriver.
Gravatar #21 - Slettet Bruger [4158850198]
21. jan. 2014 10:31
Nævn mig en pris og en model, så skal jeg nok samle en liste.
Gravatar #22 - nitan
25. jan. 2014 18:39
Hængerøven (17) skrev:
Bil spil og lign. = Controller

Skydespil og lign = mus og keyboard.

Is never ever gonna change.


Ahh Ahh.. Sådan som spil verdenen bliver udviklet på nuværende tidspunkt..

Vil der ikke gå langtid så er pile taster = movement, ctrl = shoot, space = activate object igen :)
Gravatar #23 - Taizun
28. jan. 2014 21:52
Erroneus (1) skrev:
Fælt? Nej. Vil den udkonkurrer PlayStation og Xbox? Nej.
Er der et marked for den? Ja, men begrænset.
Er der et marked med 20 forskellige steambox producenter? Sandsynligvis ikke.

Har Valve på noget tidspunkt udtalt at de ville forsøge at konkurrere med andre konsoller? Tvært imod, hvilket du også ville vide hvis du havde fulgt lidt med.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login