mboost-dp1

Netparty Kolding - LAN #2013 - 18. 19. 20. Oktober


Gå til bund
Gravatar #1 - henrik meyer
2. jul. 2013 09:46
Hvis du fjerner dagslys, kedelige pligter og det faktum at du burde bruge weekenden på at rydde op, og i stedet tilsætter en mørklagt hal med over 100 mennesker - alle med interesse i computere, forplejning fra de forbudte hjørner af kostpyramiden, rå-hygge, samt nursing af hinandens konkurrencegen; så har du formelen på Netparty Kolding.

www.netparty-kolding.dk
Gravatar #2 - Chewy
2. jul. 2013 18:25
Jeg er helt klart interesseret. Men jeg benytter en fusionsreaktor til at drive min gamer-rig. Må jeg tage den med?
Gravatar #3 - TheAvatar
2. jul. 2013 19:16
#2
Gamer-rigget eller fusionsreaktoren eller begge?
Men sidstnævnte står jo specifikt nævnt, at det er no go.
Gravatar #4 - Slettet Bruger [968948153]
2. jul. 2013 19:31
Heldigvis, så er min bærbare computer kun drevet via fusionsenergi.
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. jul. 2013 20:44
Glemmer aldrig engang til et mini-lan

Der gik en sikring, men mig og en kammerat fortsatte - routeren var på en seperat sikring, og vi var de eneste med bærbar

<3 Batteri
Gravatar #6 - henrik meyer
3. jul. 2013 11:37
Chewy (2) skrev:
Jeg er helt klart interesseret. Men jeg benytter en fusionsreaktor til at drive min gamer-rig. Må jeg tage den med?

Hvis du sender et billede af reaktoren, samt hvilket tilslutningsstik du forventer, så skal vi overveje det :)
Gravatar #7 - csstener(^,^)
3. jul. 2013 17:44
Har i nogle billeder af sidste års lan party?

har en UPS til min gamer pc er det ok at tage den med?
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. jul. 2013 20:40
Gravatar #9 - csstener(^,^)
3. jul. 2013 20:52
Thoroughbreed (8) skrev:
#6
https://share.sandia.gov/news/resources/releases/2...

#7
Hvad filan vil du bruge den til o_O
hvad nu hvis der var en som snuplede over et kabel og strømmen til min pc røg..så ville UPS'en slå ind og jeg ville kunne spille vidre(i 3 timer) før der skulle strøm til igen...hvad skal du med et batteri i en bærbar?
Gravatar #10 - Slettet Bruger [968948153]
3. jul. 2013 21:02
csstener (9) skrev:
hvad skal du med et batteri i en bærbar?


Flytte rundt på min PC, når jeg er på farten og der intet strøm er til stede eller er ved at konfigurere netværksudstyr eller servere i forskellige rum.
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jul. 2013 06:54
#9

Arbejde i bussen/toget/serverrum uden at have kabel med?
Gravatar #12 - henrik meyer
4. jul. 2013 07:21
csstener (7) skrev:
Har i nogle billeder af sidste års lan party?

har en UPS til min gamer pc er det ok at tage den med?


I år er første gang LANet vil blive afholdt, så der er desværre ingen billeder fra sidste år :)

Jeg kender ikke konsekvenserne af hvis alle tager en UPS med, så svaret må være nej.
Gravatar #13 - TheAvatar
8. jul. 2013 20:21
#12
De tager plads, bruger ekstra strøm (der er spild) og de afgiver varme.

Har en enkelt UPS med, så har det så at sige ingen betydning, men tager alle pludselig egen nødstrøm med, så kan det nok godt ses på strømregningen samt temperaturen i lokalet.
Ved dog ikke hvor stort strømspildet er i moderne UPS'e...

Jeg vil dog sige, at til et LAN, så bør kun coren i netværket/servere have UPS på om noget - det er trods alt ikke altødelæggende, hvis strømmen skulle gå i 10 min pga. et eller andet.
Gravatar #14 - gramps
8. jul. 2013 21:31
Hold da fast en belastende skrifttype (Chrome 28). Den hopper rundt og har en elendig kerning.
Gravatar #15 - henrik meyer
9. jul. 2013 07:15
gramps (14) skrev:
Hold da fast en belastende skrifttype (Chrome 28). Den hopper rundt og har en elendig kerning.

Hvilken browser + version bruger du?
Kan du fortælle lidt mere om dit generelle setup - vi har nemlig testet på 10 forskellige PC'er / Mac's og kan ikke genskabe det problem du beskriver.

På forhånd tak
Gravatar #16 - XorpiZ
9. jul. 2013 08:09
http://imgur.com/qYbzEZI

Chrome Version 27.0.1453.116 m

Windows 8.
Gravatar #17 - henrik meyer
9. jul. 2013 08:14
XorpiZ (16) skrev:
http://imgur.com/qYbzEZI

Chrome Version 27.0.1453.116 m

Windows 8.


Det ser ikke super fedt ud, det kan jeg godt se.
Tak for din observation.
Gravatar #18 - markjensen
9. jul. 2013 11:19
gramps (14) skrev:
Hold da fast en belastende skrifttype (Chrome 28). Den hopper rundt og har en elendig kerning.


Hvor er der problemer med kerning? (jeg er ikke ekspert i typografi, men jeg kan ikke se noget problem med lige det)
Gravatar #19 - gramps
9. jul. 2013 12:43
henrik meyer (15) skrev:
Hvilken browser + version bruger du?


gramps (14) skrev:
Hold da fast en belastende skrifttype (Chrome 28). Den hopper rundt og har en elendig kerning.


#18
Jeg kan se et par tilfælde af keming. Især hvor r og n står op ad hinanden.
Gravatar #20 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. jul. 2013 12:51
keming < måske er det fordi at du skriver m istedet for rn ^_^
Gravatar #21 - gramps
9. jul. 2013 13:05
#20
Keming er netop et udtryk for en fejlslagen kerning ;-)
Gravatar #22 - Hængerøven
9. jul. 2013 20:04
medtaget alkohol konfiskeres og vil ikke blive udleveret igen


Den har i grejet godt... Kan man komme med når det skal, øh, "afskaffes" ?
Gravatar #23 - Ronson ⅍
10. jul. 2013 12:09
Er "igen" i øvrigt ikke forkert? Eller sikrer de sig bare mod at man ikke får konfiskeret én øl og får 2 retur?
Gravatar #24 - henrik meyer
10. jul. 2013 14:33
ja ja boys.. Til grin kan man altid blive.. hahaha :)
Gravatar #25 - Hængerøven
10. jul. 2013 15:33
Ronson (23) skrev:
Er "igen" i øvrigt ikke forkert? Eller sikrer de sig bare mod at man ikke får konfiskeret én øl og får 2 retur?


Det kunne godt tænkes, :)

Jeg undre mig faktisk lidt over at de mener de må beholde de ting de konfiskere. Det er det vist kun politiet og skat der har ret til, og der stadig kun hvis det er i forbindelse med et strafbart forhold...


Men alt det kan jeg SAGTENS overtales til at glemme, hvis bare jeg får den invite til afskaffelsen
Gravatar #26 - Chewy
10. jul. 2013 15:59
Så længe arrangementet er på privat område, kan de næsten kræve hvad de vil.
Du kan sagtens nægte at udlevere dit alkohol. Men så kan de uden problemer nægte dig adgang til arrangementet...
Gravatar #27 - Daniel-Dane
10. jul. 2013 16:13
Euforiserende stoffer er ikke tilladt. Er du påvirket, vil du blive bortvist. skrev:


Count me out.
Gravatar #28 - gramps
10. jul. 2013 16:29
#27
Du ville ellers tage fra København Sjælland til Kolding?
Gravatar #29 - Hængerøven
10. jul. 2013 16:45
Chewy (26) skrev:
Du kan sagtens nægte at udlevere dit alkohol. Men så kan de uden problemer nægte dig adgang til arrangementet...


Sandt, men det lægges der ikke ligefrem op til :)
Gravatar #30 - Chewy
10. jul. 2013 17:16
Det er vel som altid underforstået.
Når/hvis du skal på diskotek, så er det også underforstået at den kasse øl du slæber med bliver konfiskeret, hvis du vil indenfor...
Gravatar #31 - Hængerøven
10. jul. 2013 17:43
Chewy (30) skrev:
Når/hvis du skal på diskotek, så er det også underforstået at den kasse øl du slæber med bliver konfiskeret, hvis du vil indenfor


Jeg har aldrig oplevet at et diskotek har konfiskeret alkohol, værken i døren eller indsmuglet alkohol.
De gange jeg har oplevet nogen blive taget i at smugle alkohol med på diskodasko, har det altid endt i en bortvisning, for det meste bare resten af aftenen.

Private personer har som sådan ikke ret til at konfiskere ting som de har valgt at forbyde på deres grund. Du har altid ret til at kræve din konfiskerede ting udleveret igen.

I praksis kan jeg lade dem konfiskere mit alkohol, deltage i lan´et, og kræve det udleveret igen når jeg går, uanset hvilke forbehold de gør sig.
En konfiskation er som sådan kun noget politiet og skat laver. Som private personer laver vi egentligt kun tilbageholdelser


Det er rigtigt man frivilligt kan fragive sin ejendomsret. Men det kan ikke kræves, og det er ikke det deres regler lægger op til, og det er da ikke underforstået at jeg fragiver mig basale rettigheder.
Gravatar #32 - Hængerøven
10. jul. 2013 18:02
Lige en sidste note. Stortset alle steder (stadioner, biografer og lign) har regler der siger at medtagelse af visse ting kan medføre bortvisning, lige netop fordi de ikke som udgangspunkt må kræve at man overdrager ens ejendom til dem.

At vi så alle er voksne mennesker, og nok godt kan finde en løsning hvis situationen udspiller sig, er lidt en anden sag :)

Men det var ikke for at gå totalt off topic og være semantik nazist... Men sætningen har ingen hjemmel i loven :)
Gravatar #33 - Chewy
10. jul. 2013 20:33
@ #31
Det er meget simpelt.
Enten så underlægger du dig de regler der er, omkring det pågældende sted/arrangement. Eller også gør du ikke.
Hvis du ikke kan forlige dig med at din alkohol bliver konfiskeret, og du ikke kan få den igen. Så står det dig 100% frit at lade være med at deltage i arrangementet, eller holde dig væk fra stedet.

At skulle til at lave et garderobe system til folks alkohol er en udgift, der ikke giver mening for stedet/arrangør at skulle kaste penge efter.
Enten underlægger du dig reglerne for stedet. Eller også finder du et andet sted at tilbringe din tid, som har regler du kan forlige dig med.
Der er ikke på noget tidspunkt nogen der har tvunget dig til at deltage i arrangementet. Så du kan ikke tillade dig at kræve speciel regler for dig. Bare fordi at du forventer andre regler...
Gravatar #34 - Hængerøven
11. jul. 2013 11:45
Chewy (33) skrev:
Enten så underlægger du dig de regler der er, omkring det pågældende sted/arrangement. Eller også gør du ikke.


Lidt en "No shit sherlock" sætning der...

Chewy (33) skrev:
At skulle til at lave et garderobe system til folks alkohol er en udgift, der ikke giver mening for stedet/arrangør at skulle kaste penge efter.


Jeg er så sandelig enig: Derfor må medbringelse af forbudte ting medføre bortvisning. Så kan vi altid snakke om en konfiskation/bortskafnin, hvis nu jeg ønsker at blive

Chewy (33) skrev:
Eller også finder du et andet sted at tilbringe din tid, som har regler du kan forlige dig med.


Vi er helt enige. Men nu snakkede vi om hvad arrengørende har ret til at kræve, hvis du bryder reglerne. Ikke hvorvidt du burde have holdt dig væk

Chewy (33) skrev:
Så du kan ikke tillade dig at kræve speciel regler for dig. Bare fordi at du forventer andre regle


Det gør jeg så sandeligt hellere ikke. Det er faktisk lige omvendt. Dette lan party har valgt at indføre en regel, som ikke har hjemmel i civilretten.

Hvis jeg bliver taget i at smugle alkohol ind, Kan JEG vælge at lade dem konfiskere alkoholen. Det kan og må ikke være en regel fra deres side af... De har retten til at bortvise/forvise mig adgang, og intet andet.

De er derimod forpligtet til at konfiskere alkoholen hvis personen er i deres varetægt under tilladelse af en værge, der ikke ønsker personen besidder alkohol, eller hvis besiddelsen er et brud på et strafbart forhold(Og her skal det udleveres til politiet der skal give en kvittering). Ellers ikke.

Det har stortset alle andre arrangører forstået. for længe siden.

Du er vel hellere ikke typen der tror på de hersens "Cykler fjernes uden ansvar" skilte på private grunde?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login