mboost-dp1

1700 point på en uge?


Gå til bund
Gravatar #1 - mech0z
14. jan. 2008 14:56
Er det nok? Jeg har 2 computere i gang, den ene er min stationære 3.3gz Q6600. Men understøtter folding overhovdet flere kerner?

Ps. Kun min bærbare der folder 24/7 min stationære bliver brugt i dagstimerne men er hele tidne tændt så folder i nattetimerne.
Gravatar #2 - Jace
14. jan. 2008 19:19
De normale klienter understøtter kun en kerne som det er nu, men du kan hente beta versioner af klienter der understøtter op til 4 kerner.
Gravatar #3 - k_madsen
18. jan. 2008 05:02
Hej
Lav 4 forskellige dir's foding1 -> folding4
installer herefter folding 4 gange 1 gang pr dir.
eller 1 gang pr kerne.
Jeg har en q6600 kørende i 12 -15 timer pr dag. og den laver ca 800 - 1200 ppd.
For smp versionen af f@h er der MEGET stramme tidsrammer, derfor anbefales det også kun at anvende den på 24/7 maskiner.

min anden maskine kører med en x1950 kort på kerne 1 og normal folding på kerne 2.
Gravatar #4 - mech0z
21. jan. 2008 15:25
Jeg har 4 console clients til at køre nu.

http://images.uploadimago.net/74314Untitled.jpg
Gravatar #5 - mras3
24. jan. 2008 19:42
#1, hvorfor ikke bare bruge den multicore (4) de faktisk har lavet?
Ja, deadline er vist 2 dage pr pakke, men man får noget lign 25+% bonus pr pakke.
Har kørt glimrende i snart et halvt år, på mindst 5-6 af mine klienter
Linux clienten(smp) er lidt underlig, men den virker faktisk også okay, når den endelig kører
Gravatar #6 - mras3
24. jan. 2008 20:09
#1
...og som min tidligere bruger sattie skrev i en tidligere post fra netop linux klienten, giver denne omkring 2350ppd ved 24/7 brug.
Gravatar #7 - mech0z
25. jan. 2008 11:56
Gider ikke have den til at køre 24/7 da jeg unders spil godt kan mærke forskel på om den køre eller ikke selvom priotering er på idle. så det er mest om natten og når jeg ser film.
Gravatar #8 - mras3
25. jan. 2008 20:58
#7
Forståeligt nok - men der er bare ret stor forskel på 1700 per uge ==> 243ppd og så 2350ppd. Specielt nu hvor du har clocking din cpu 38%~ hurtigere end min ene quad core core.

Men der er self andre valg folk har, som eks en strømregning :p
Gravatar #9 - mras3
26. jan. 2008 00:46
Og så bare fordi jeg keder mig, eller rettere vil lave noget andet end det arbejde jeg er igang med, kan så skrives en lille resultatliste fra en q6600 foldning med smp'en:
(Lege boksen - er ikke tændt hele tiden)
------------------------------------------------

M E G A - F L O P S A C C O U N T I N G

Parallel run - timing based on wallclock.
RF=Reaction-Field FE=Free Energy SCFE=Soft-Core/Free Energy
T=Tabulated W3=SPC/TIP3p W4=TIP4p (single or pairs)
NF=No Forces

Computing: M-Number M-Flops % of Flops
-----------------------------------------------------------------------
VdW(T) 1344278.054277 72591014.930958 16.7
RF Coul 534766.046579 17647279.537107 4.1
RF Coul [W3] 1900.273489 186226.801922 0.0
RF Coul + VdW(T) 599826.929048 38988750.388120 9.0
RF Coul + VdW(T) [W3] 277808.908187 36115158.064310 8.3
RF Coul + VdW(T) [W3-W3] 751923.926816 240615656.581120 55.4
Outer nonbonded loop 235436.140248 2354361.402480 0.5
1,4 nonbonded interactions 1077.512199 96976.097910 0.0
NS-Pairs 491315.093858 10317616.971018 2.4
Reset In Box 3802.722605 34224.503445 0.0
Shift-X 75963.875028 455783.250168 0.1
CG-CoM 1732.283352 50236.217208 0.0
Sum Forces 114079.582815 114079.582815 0.0
Bonds 13021.286574 559915.322682 0.1
Angles 15335.071296 2499616.621248 0.6
Propers 5278.780773 1208840.797017 0.3
Impropers 987.842016 205471.139328 0.0
RB-Dihedrals 13898.878365 3433022.956155 0.8
Virial 38079.447713 685430.058834 0.2
Update 38026.527605 1178822.355755 0.3
Stop-CM 38026.450000 380264.500000 0.1
P-Coupling 38026.527605 228159.165630 0.1
Calc-Ekin 38026.605210 1026718.340670 0.2
Constraint-V 38026.527605 228159.165630 0.1
Constraint-Vir 24712.220433 593093.290392 0.1
Settle 8237.406811 2660682.399953 0.6
-----------------------------------------------------------------------
Total 434455560.441875 100.0
-----------------------------------------------------------------------

NODE (s) Real (s) (%)
Time: 191464266.000 191464266.000 100.0
2216d00h31:06
(Mnbf/s) (MFlops) (ns/day) (hour/ns)
Performance: 0.018 2.269 0.000 53184.515
Gravatar #10 - mras3
26. jan. 2008 16:52
... og en der kører næsten 24/7:

NODE (s) Real (s) (%)
Time: 51409.000 51409.000 100.0
14h16:49
(Mnbf/s) (GFlops) (ns/day) (hour/ns)
Performance: 69.482 8.628 1.681 14.280
Gravatar #11 - Smasher
6. feb. 2008 09:11
#7 Vil godt vædde med du ikke kan mærke forskel på om Folding@home kører samtidig med du spiller spil... For jeg kan i hvert fald INGEN forskel mærke på noget tidspunkt om det program kører eller ej.

Og når jeg har startet et spil (Call Of Duty 4, eller Medal Of Honor Airborne) som er dem jeg spiller for tiden, så bruger de 99% cpu hele tiden, så der ligger F@H bare helt i idle.
Gravatar #12 - mras3
8. feb. 2008 00:42
Vil give #11 ret..
Det eneste det kan mærkes på er strømregningen :)
Gravatar #13 - k_madsen
8. feb. 2008 16:19
#11
Er enig med hensyn til CPU client, men med GPU client er der mærkbar forskel. Man kan uden problemer spille wow og folde samtidig, det giver en halvering af frame/sek.Men også en 'træg' mus.
Gravatar #14 - Smasher
9. feb. 2008 09:59
GPU klient kender jeg ikke noget til, men der siger folk godt nok at hvis man har en dual core cpu, så bliver den ene kerne stort set brugt 100% bare for at GPU klienten kan køre, og det er da en del.

Og med hensyn til strøm, så er det jo max 10-15w mere CPU'en bruger, lidt afhængig af hvilken cpu man har, men de fleste bruger jo ikke ret meget strøm i dag :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login