mboost-dp1

Corholio is the name, folding is the game


Gå til bund
Gravatar #1 - Corholio
26. apr. 2007 05:08
Jeg ville lige give en heads-up og sige at nu har jeg bearbejdet min første workunit og er med på teamet. 20m21s pr. workunit - det er vel ikke helt galt?

Jeg læste også om GPU klienten, men må indrømme at jeg ikke kunne gennemskue om den kunne eksekveres på mit ATI Radeon X1600 Pro, eller om det er modellen for lille - er der nogen der kan afklare denne problemstilling, tak?

Ellers, ville jeg bare sige "hej" til teamet - og at jeg glæder mig til at min maskine yder en indsats.
Gravatar #2 - Footracer
26. apr. 2007 09:43
Hey - velkommen til holdet. Lækkert at se at flere og flere melder sig på.

Jeg må indrømme at jeg ikke har undersøgt det med gpu-folding, da jeg ikke har et ati grafikkort og der er desværre ikke kommet support for nvidia grafikkort endnu.
Gravatar #3 - kinaholm
26. apr. 2007 10:23
GPU and OS support
Which cards are supported?
We now support serveral classes of GPU boards, including X1600, X1800, and X1900 class GPU's from ATI. At the launch, we supported X1900 cards only. X1800 cards do not provide the performance seen in X1900's and so we strongly recommend X1900 class cards (although we now officially support X1800). X1900 and X1800 cards are actually quite different -- they have different processors (R520, R530 vs. the R580 [in the X1900 series]). The R580 makes a huge difference in performance -- its 48 pixel shaders are key, as we use pixel shaders for our computations. Also note that the card should have more than 256MB (i.e. at least 512MB) of RAM, otherwise the GPU client will put a huge load on the client machine (although we do note that the 256MB X1950Pro using PCIe does work reasonably well).
Gravatar #4 - Sattie
27. apr. 2007 18:48
Lidt sjovt info om folding@home på gpu:
http://www.bjorn3d.com/forum/showthread.php?p=6975...

"A full 48 shader equiped Radeon will outperform a 3.8ghz Core 2 Duo in points, even if the Core 2 Duo is folding mostly bonus WUs.

That said, the actual WORK difference is much greater. The graphics card actually completes a great deal more work. The figure is out there, I believe the rough # was 4x the work. So if you are folding for the cause and not just points, then GPU folding is where you would want to be."

Fandt yderligere et sted på nettet (har self glemt link nu) der skrev at beta samples af r600 var over 8x hurtigere end en enkelt ps3.

Så som han skriver: Hvis du folder for sagen, så er gpu folding et rigtigt godt sted at starte :)
Gravatar #5 - themuss
27. apr. 2007 20:04
Det er synd, der kun findes en windows GPU-klient. Det kunne være sjovt at smide et x1900 i sin server og lade den crunche.
Gravatar #6 - Sattie
27. apr. 2007 20:10
#5 tjaaa :)
R600 (den største udgave) burde altså bruge 225watt top.
Ved self. ikke om folding@home er i stand til at trække 100% af dens power, som eks den ikke er ved ps3. (210watt vs 360watt tops).

Mener dog også at 19x0x* kortene bruger en del watt, desværre. Kan ikke huske hvor meget dog.

Men på den anden side, det gør ens cpu også.

Men et er dog sikkert.
Man får meget mere for watt/timerne ved gpu foldning, end ved cpu foldning.
Gravatar #7 - themuss
27. apr. 2007 20:19
Jeg mener, jeg har læst, at x1900 bruger ca. 150W ved fuld load = ca 200-250,- om måneden for at folde med én GPU.
Gravatar #8 - Smasher
28. apr. 2007 06:14
Jaa, et GFX kort kan vel max bruge 150W, medmindre den skal have 2 strømkabler sat i røven af sig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login