mboost-dp1

Kom ud af hullerne folkens!


Gå til bund
Gravatar #1 - Klumpen
29. feb. 2008 22:52
Det kan da ikke passe at jeg er den eneste der sidder med en quad-core og folder? jeg topper listen (hvis man ser bort fra hr anonym) med 2766ppd på min Q6600.

Det er for sølle! :D
Gravatar #2 - zin
29. feb. 2008 23:30
Jeg er "Hr Anonym". D'oh!
Jeg er legion.
Jeg tilgiver ikke, jeg glemmer ikke.
Gravatar #3 - Klumpen
29. feb. 2008 23:31
Nå dælens.... jeg havde ellers mistænkt dig for at være et skole-projekt :D
Gravatar #4 - Smasher
1. mar. 2008 10:43
Hvad er dit brugernavn på projektet?
Synes da selv jeg leverer de point jeg skal, har gang i rimelig mange computere rundt omkring. men desværre ingen Quad-cores endnu ;)
Gravatar #5 - Smasher
1. mar. 2008 10:44
Okay, du hedder klumpen, hehe. Fandt dig nede på listen, hvor mange cpu'er har du så lige gang i for at lave 2500 point om dagen i snit... det er i hvert fald ikke bare en enkelt proccesor :p
Gravatar #6 - kinaholm
1. mar. 2008 11:31
jeg var også oppe omkring de 2500 om dagen med min dualcore overclockede E6300 med SMP klienten - det kan skam sagtens lade sig gøre :)
Gravatar #7 - Smasher
1. mar. 2008 11:41
Giver SMP klienten flere point på en dualcore, end 2xFAH504-Console.exe? :p
Gravatar #8 - Klumpen
1. mar. 2008 13:58
Det er faktisk kun min quad-core der nu leverer til projektet så det er kun 1 cpu.

Jeg kører dog med SMP klienten som spytter meget mere i kassen end 4 console klienter gjorde.
Gravatar #9 - Klumpen
1. mar. 2008 14:22
7 skrev:
Giver SMP klienten flere point på en dualcore, end 2xFAH504-Console.exe? :p


Det gør den hvis du kan nå at lave pakkerne færdige... der er 2 dages deadline så man skal have rimeligt gang i kraftværket :D

Jeg mener det er +25% man får for pakkerne og det er altid de samme man får (1760 point)

Jeg laver en pakke på omkring 15 timer afhængig af hvor meget jeg spiller.
Gravatar #10 - Smasher
1. mar. 2008 14:38
Jeg kan vel godt køre den på min bærbare, Core 2 Duo (T7100 1,8 GHZ)?
Der står godt nok på Stanfords hjemmeside at programmet måske ikke kører alt for godt på en dual core cpu, men er mere beregnet til quad core. men ser da ud til holmZ også kører det program på en dual core.


9 skrev:
Det gør den hvis du kan nå at lave pakkerne færdige... der er 2 dages deadline så man skal have rimeligt gang i kraftværket :D

Jeg mener det er +25% man får for pakkerne og det er altid de samme man får (1760 point)

Jeg laver en pakke på omkring 15 timer afhængig af hvor meget jeg spiller.
Gravatar #11 - Klumpen
1. mar. 2008 15:37
Det er jo sådan set deadlinen der bestemmer om det kan betale sig for dig at køre SMP klienten fordi der er jo ikke meget ide i at lave pakker du ikke får credit for fordi du overskrider den 2 dages deadline.

Jeg tvivler på at du kan nå at lave dem færdige med din bærbar, men du kan jo bare prøve dig frem.

En anden lille detalje er at SMP klienten ikke kan køres som service og derfor skal man altid have det cmd vinduet åbent hvilket godt kan være lidt irriterende engang imellem.
Gravatar #12 - Smasher
1. mar. 2008 15:47
Hvorfor kan man ikke køre den som en service når den kan installeres som en service?

Når jeg smutter ind i services for at starte den, så går den bare i stå igen og kommer med en fejl, og så skal man manuelt starte fah.exe :(
Det er da skod.
Gravatar #13 - mras3
1. mar. 2008 16:07
#1 hvad med du kommer igang
Jeg tørner dig jo uden problemmer :)
Gravatar #14 - mras3
1. mar. 2008 16:08
og fordi vi kun mangler edit funktionalitet:

Der er kun 4x quad core (16 cores i alt, hehe) bokse blandt dem :C
Gravatar #15 - mras3
1. mar. 2008 16:10
#9
Der er ikke 2 dages deadlines på alle smp projekter.
Har da haft flere hvor der har været oppe til 4 dages deadlines på.
Dvs. så lang tid at min dual core blærbare har været slukket 16 timer i døgnet, og kun arbejdet 8 timer om dagen, og stadig completed i tide...
Gravatar #16 - mras3
1. mar. 2008 16:11
#12
Kører fint som service her...
Gravatar #17 - mras3
1. mar. 2008 16:17
OG kun fordi jeg kan lide at skrive 5 beskeder i træk!

Det kan IKKE betale sig at køre linux for at folde SMP med den med en quadcore.

ELENDIG performance tab der er på den, så den ikke bruger 100% på hver core, men kun omkring 70-80%.

Det er fandme ikke i orden standford, tag jer sammen og fiks jeres lort :)

(Virker fint på windows dog)
Gravatar #18 - Klumpen
2. mar. 2008 02:09
Spammer :D

13 skrev:
#1 hvad med du kommer igang
Jeg tørner dig jo uden problemmer :)

14 skrev:
og fordi vi kun mangler edit funktionalitet:

Der er kun 4x quad core (16 cores i alt, hehe) bokse blandt dem :C


Så.... du har 4 quads du folder med? går ud fra du er på et andet team så.

15 skrev:
#9
Der er ikke 2 dages deadlines på alle smp projekter.
Har da haft flere hvor der har været oppe til 4 dages deadlines på.
Dvs. så lang tid at min dual core blærbare har været slukket 16 timer i døgnet, og kun arbejdet 8 timer om dagen, og stadig completed i tide...


Lagde faktisk lige mærke til at min fahmon også siger 4 dage som deadline så det må de have ændret på et tidspunkt. De har i hvert fald skrevet det med de 2 dage et eller andet sted for længe siden :D

16 skrev:
#12
Kører fint som service her...


Det vil jeg meget gerne vide hvordan du har fixet fordi når jeg installerer den som service folder den ingenting. Og Stanford mener heller ikke den kan køre som service så.... hit med tricksene :)
Gravatar #19 - mras3
2. mar. 2008 11:49
#18
jeg ER anonymous...
Gravatar #20 - mras3
2. mar. 2008 12:39
#18
Og hvis du ikke tror på mig, kan du jo sammenligne tidligere forum's indlæg under folding-home og evt spørge Acro hvad mit rigtige brugernavn er.

Han er bare ikke så behjælpelig pt. med at få rettet den fejl.
Gravatar #21 - mras3
2. mar. 2008 14:29
Men må da indrømme at jeg til tider føler at jeg er på det forkerte hold når man ser staffs medhjælpsomhed på denne side: http://newz.dk/forum/newz-dk/ny-funktion-rss-feed-...
Gravatar #22 - Xill
2. mar. 2008 15:02
ja okay .. vi må vel tage os sammen ..

har lige installeret det på min q6600, men den bruger LANG fra 100% CPU .. yderligere skriver den at det ca vil tager 3 dage at lave en WU .. den jeg kører med er en stabil udgivelse (5.03)

burde jeg kører noget nyt men mindre stabilt ?
Gravatar #23 - Smasher
2. mar. 2008 20:34
5.03 er vel den grafiske klient? Du skal køre 5.04 consol'en. eller endnu bedre 5.91, SMP versionen når du har en Quad core.
Har lige smækket den ind på min dual-core bærbare, og den står til at lave 1009 point om dagen :)
Gravatar #24 - mras3
2. mar. 2008 20:47
#22 Hvis det er en smp client du snakker om, er der noget helt galt. Som #23 skriver, så er det vist version 5.9* der er den nyeste.

Det der dog undre mig lidt, er at du overhoved for lov at køre med 5.03, da jeg stort set hver 2'nd måned bliver promotet for at skfite til nyere beta version.

Men okay, det kunne jo forklares ved at du har en "rigtig" smp, stable udgave - spørgsmålet er så bare hvordan du har fået fat i den, for de tilbyder da kun beta versioner på deres download side af smp clienten :)

Det tager ca 20 timer at lave en smp pakke hos mig, pr maskine - self. alt afhængig af hvilken pakketype det er.

Jeg skrev vist i en anden tråd at jeg fik 2350point pr dag med en quad core maskine.

Min blærbare passer dog nogenlunde med det tal som #21 giver
(den kører smp på dual core t7700 cpuen - uden problemmer).

Min erfaring er at det kun er ved "hyper threading" pentium 4, hvor der altså ikke er tale om en dual core, at den ikke kan nå de til tiden. Den completer ca. 90% før den har overskrevet sit limit.

Derfor er det min erfaring at hvis man har en dual core (x2 eller core2duo), og folder bare 8 timer om dagen så burde den kunne nå at lave smp pakkerne i tide.

Men.. gør det ikke på hyperthreading single core p4'er :)
Gravatar #25 - Xill
3. mar. 2008 00:24
ja okay .. tror slet ikke det er en SMP klient jeg fik fat i.

Gik bare ind under stanford - download og hentede en Graphical client.

Gik bare lidt ud fra at de efter flere år var kommet med en grafisk klient der kan klare flere kerner ..

men okay .. kan se at de kun har en console version, der kan klare flere kerner.

Jeg kan da godt huske at det for flere år siden (da newz folding startede), var store problemer med de grafiske klienter, men mente måske de burde have klaret det nu ..

Hvis der er nogen som følger med i udviklingen af deres klienter, så burde vi have en nyhed op på newz når den første SMP klient kommer med GUI
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login