mboost-dp1

Bærbar med fokus på fysisk holdbarhed.


Gå til bund
Gravatar #1 - brostenen
2. mar. 2019 22:35
Jeg er blevet sat på opgave at finde en brugt og forholdsvis billig bærbar computer, som er fin nok til folkeskolebrug. Her snakker jeg om en maskine der kan tåle noget slid og hård behandling, samtidig med at den er hurtig nok til at blive brugt til almindelig skolebrug (tekstbehandling, surf og så'en) samt diverse sociale medier, almindelig informations søgning og så youtube. Altså det almindelige standard som jeg går ud fra at alle maskiner kan.

Men når jeg nu ser på hvad der findes af maskiner på refurb eller på elgiganten, er jeg faktisk i tvivl om hvad der kan tåle noget smæk igennem skoledagen, og stadig holde i over to år. Her snakker jeg ikke om at maskinen skal op og ned af en taske hele tiden. Åbne og lukke låget.

Jeg søger noget der er holdbart i stil med min gamle IBM Thinkpad R61. Den er fra omkring 2010/11/12 stykker, og er den holdbarhed jeg ønsker at finde frem til.

Men hvad syntes folk her på forum'et. Er Thinkpads stadig noget der bliver lavet med samme standard, eller er der et andet mærke som har taget tronen i holdbarhed, lydsvaghed og kører så køligt som en gammel R61 ?
Gravatar #3 - brostenen
3. mar. 2019 14:05
#2
Damn... Nu er det ikke millitær kvalitet jeg er ude i. Men nogle af dem ser faktisk nice ud. Tak for linket.
Gravatar #4 - CBM
3. mar. 2019 14:26
#3: velbekomme men lenovo ser ud til at være sagen hvis du ikke skal op i militær kvalitet :-)

(jeg kan ikke lade være med at tænke på Terkel i knibe - den er militær) :-)

Gravatar #5 - brostenen
3. mar. 2019 20:11
#4
Jeg har også kigget på de lidt ældre HP Probook's. Jeg husker dem som rigtig gode. Kan du huske den eksakte kvalitet på dem?
Gravatar #6 - CBM
4. mar. 2019 12:29
brostenen (5) skrev:
#4
Jeg har også kigget på de lidt ældre HP Probook's. Jeg husker dem som rigtig gode. Kan du huske den eksakte kvalitet på dem?

Det er længe siden jeg har haft en i hænderne... Vi snakker nok omkring 2002... men mit generelle indtryk af HP har siden 2002 og frem været tiltagende negativt, uanset om det er deres consumer eller pro linier

deres kvalitet blev generelt set markant dårligere efter de opkøbte compaq

jeg vil anbefale lenovo eller asus
Gravatar #7 - CBM
4. mar. 2019 12:45
Compaq fik hurtigt og ikke ufortjent, kælenavnet scumpaq... også før HP fik lyst til at konkurrere om hvem der kunne lave det dårligste produkt...

HP før scumpaq :



HP efter de købte scumpaq og gik over til udelukkende at sælge scumpaq computere i scampaq kvalitet men med HP badge :



Det gik galt for HP i 2002 og de har produceret elendigt lort siden...

https://www.cnet.com/news/hp-to-acquire-compaq-for...

så skal det være en HP så skal den være fra før 2002 (jeg har haft en hel del HP maskiner fra efter 2002 som har været af horribel uforskammet utilgivelig dårlig kvalitet - både billige og dyre modeller)

En ny HP computer kan man lige så godt smide på genbrugspladsen med det samme :-P

hvis de altså overhovedet vil tage imod sådan noget elendigt skrammel...

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login