mboost-dp1

Computer vil ikke tænde


Gå til bund
Gravatar #1 - Prospect
6. apr. 2014 15:19
Hej derude

Jeg har en stationær som ikke vil tænde. Den kører normalt hver dag og der har ikke været noget med den, den ville bare ikke tænde i går. Da jeg troede det var knappen på kabinettet der var gået i stykker, skiftede jeg alt indmaden over i et andet kabinet, men der ville den heller ikke tænde. Jeg kan se på bundkortet der er lys i lamperne, så den får strøm. Mit næste bud er cpu'en kan være stået af.

Nogle derude der har oplevet det samme eller som kan bakke min teori om cpu'en op?

På forhånd tak
Gravatar #2 - XorpiZ
6. apr. 2014 16:07
Er der nogle blæsere der starter?
Gravatar #3 - gramps
6. apr. 2014 16:15
Er der indikation for at der læses fra HDD? Jeg har tidligere oplevet samme symptomer hvor det var grafikchippen der var stået af.
Gravatar #4 - Clauzii
6. apr. 2014 19:38
Beeper den?
Gravatar #5 - mrtb
6. apr. 2014 21:12
Prøv at resette bios, det har hjulpet for mig før. Hvis ikke der er en dedikeret knap eller jumper til det, så pil batteriet ud af bundkortet og lad maskinen stå lidt inden du sætter det i igen.

Rent skud i tågen selvfølgelig :)
Gravatar #6 - OxxY
7. apr. 2014 18:40
Clauzii (4) skrev:
Beeper den?


der er dælme mange nye pc'er uden speaker til at beepe.
Gravatar #7 - XorpiZ
7. apr. 2014 18:40
Hvorfor laver folk tråde rundt omkring for at få hjælp når de ikke tjekker dem alligevel?
Gravatar #8 - Clauzii
7. apr. 2014 20:43
OxxY (6) skrev:
Clauzii (4) skrev:
Beeper den?


der er dælme mange nye pc'er uden speaker til at beepe.


Har de ikke sådan en lille sort plastik-dims siddende allesammen?
Gravatar #9 - gramps
8. apr. 2014 07:26
#8
Det er lige nøjagtig en buzzer som bruges til simple audio-beskeder. Men jeg vil give #6 ret; det er de færreste nye computere som rent faktisk beeper når de starter op.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login