mboost-dp1

EX HDD langsom overførselshastighed.


Gå til bund
Gravatar #1 - bloton
24. jan. 2014 09:53
Hej

Har lige købt mig en ny Intenso 2,5" USB 3,0 Ekstern Harddisk..

Men har så ufattelig langsom overførselshastig hed til den :(

Har prøvet at flytte en mappe, primært med tekst, excel og billed filer og lidt musik omkring 1500 filer og 9 GB, men den overfører kun med 200KB/S :S :(

Det tager jo en evighed og synes da ikke rigtig det kan være rigtigt..

Den er formateret i exFat med 128KB alkolering.

Hvorfor denne langsomme overførselshastighed :( ???
Gravatar #2 - Qw_freak
24. jan. 2014 10:14
bloton (1) skrev:
Hej

Har lige købt mig en ny Intenso 2,5" USB 3,0 Ekstern Harddisk..

Men har så ufattelig langsom overførselshastig hed til den :(

Har prøvet at flytte en mappe, primært med tekst, excel og billed filer og lidt musik omkring 1500 filer og 9 GB, men den overfører kun med 200KB/S :S :(

Det tager jo en evighed og synes da ikke rigtig det kan være rigtigt..

Den er formateret i exFat med 128KB alkolering.

Hvorfor denne langsomme overførselshastighed :( ???

Det lyder vildt langsomt, men det at der er så mange filer sætter hastigheden gevaldigt ned.

Gravatar #3 - bloton
24. jan. 2014 10:17
Har prøvet at flytte en anden mappe med 7 film klip i, 11,4 GB der overfører den kun med 680KB/S.

Og prøvede at dele op så jeg tog en undermappe med 600 filer i på 20MB der overfører den kun med 24KB/S

Så det er ikke meget bedre :/
Gravatar #4 - Internet-Ekspert KopNudler
24. jan. 2014 10:20
Har du USB3 på din PC? Og i så fald tjek driveren.
Gravatar #5 - Slettet Bruger [2973794273]
24. jan. 2014 10:20
Hvilken ekstern harddisk er det?

Jeg burde få kigget på øjnene. Tak #6.

Prøv eventuelt at geninstallerer driveren enten med producentens driver eller med Microsofts driver. En bekendt fik 5x overførselshastighed til et USB-drev ved at geninstallere driveren.

Hvilket OS har du?
Gravatar #6 - bloton
24. jan. 2014 10:21
Det er en Intenso 2,5" USB 3,0.

Nej det har jeg dog ikke, men det er da stadig alt for langsomt`?
Gravatar #7 - bloton
24. jan. 2014 10:33
Windows Vista, vil prøve at kigge på driverne :)
Gravatar #8 - mvoigt27
24. jan. 2014 11:38
Nå men..... de fleste nye bærbare/stationære har usb3 stik, men altid et enkelt usb 2 da ikke alle understøtter boot fra usb3 uden drivere.... men igen, virker for langsomt for selv usb2..... har du en anden maskine så smid den til der og tjek med et benchmark program hvad hastigheden er, usb 3 porte har som regel et blåt interface i midten af stikket..
Ellers er alternativet at købe en usb 3 enclousere, altså en kasse med usb 3 interface, har købt det til alle mine eksterne usb 2 diske og alle sammen har fået et gevaldigt løft..... En billig måde at opgradere de gamle usb 2 diske man har liggende, da de fåes helt ned til 110kr for enclousere hos evt. komplett.....
Gravatar #9 - kasperd
24. jan. 2014 11:51
mvoigt27 (8) skrev:
altid et enkelt usb 2 da ikke alle understøtter boot fra usb3 uden drivere.... men igen, virker for langsomt for selv usb2
Jeg har hørt om andre, som har haft lignende performance problemer med USB3 diske. Sætter man i stedet disken på en USB2 port, så får man meget bedre hastighed.

mvoigt27 (8) skrev:
Ellers er alternativet at købe en usb 3 enclousere
En anden mulighed er eSATA. Jeg har nogle enclosures som har USB2 og eSATA, og min erfaring med dem er at eSATA er langt hurtigere og bruger mindre CPU tid end USB2. Og det er altså målt med samme disk og samme computer, eneste forskel er hvilket kabel, jeg har sat mellem dem.

Jeg ved godt at USB3 i teorien har højere hastighed, men jeg har ikke haft mulighed for at måle på CPU forbruget. Men hvad jeg har hørt indtil videre taler i hvert fald for at eSATA stadigvæk er et bedre valg end USB3.
Gravatar #10 - mvoigt27
24. jan. 2014 11:56
Klart det rene E-Sata er er at foretrække, selv hurtig firewire er at fortrække over usb..... men desværre langt fra alle maskiner det har E-sata, specielt bærbare.... man kan jo altid købe pci-express kort med e-sata hvis man har stationær.... men samtlige usb2 diske jeg har smidt i usb3 kasse har øget hastigheden med minimum 75 procent.... problemet som du siger er at usb suger på cpu kraften.... men der skal ældre hardware til at det gør en forskel på systemet....
Gravatar #11 - mvoigt27
24. jan. 2014 11:57
Smider da gerne benchmarks og billeder op af hardwaren hvis du er interreseret.....
Gravatar #12 - bloton
24. jan. 2014 12:44
Endte med jeg hentede et USB 3.0 Modul og byggede i.
Det hjalp da lidt på hastigheden, men den ligger stadig max på omkirng 50mb/s hvilket jeg synes er lavt når nu det er 3.0..-

Men det er måske min interne hdd der er flaskehalsen nu :), det er trodsalt en gammel sag efterhånden :)
Gravatar #13 - mvoigt27
24. jan. 2014 13:19
Var så lidt......
Gravatar #14 - kinaholm
24. jan. 2014 13:59
Byggede i? I din stationære?
Når det er en 2.5" disk er det nok svært at forlange meget mere.. Specielt når du siger du har en gammel intern disk.
Gravatar #15 - bloton
24. jan. 2014 14:19
Ja altså købte et PCI Express kort med 2 USB 3.0 porte
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login