mboost-dp1

Gamer headset


Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
25. aug. 2014 13:08
Jeg skal bruge et headset til gaming. Jeg vil gerne have 5- eller 7-kanals surround.
Har fundet følgende, som jeg synes ser spændende ud:
Logitech G35 Surround Sound Headset

Min bror har i en lang periode haft en Razer Barracuda HP-1 som har været rigtig godt.

På edbpriser kan jeg ikke finde HP-1, men dette: Razer Kraken Headset som bliver beskrevet som binaural stereo og binaural surround.

Det vigtigste for mig er sådan set, at når vi spiller cs 1.6, at jeg så kan placere hvor fodtrin kommer fra (højre, venstre, bagfra, oppe), vha. lyden. Og så at surround lyd i flim og andre spil lyder fornuftigt.

Nogen der kender de headsets jeg linker til, og som evt. kan sige lidt om dem? Jeg synes anmeldelserne af G35'eren på engadget se lovende ud.
Gravatar #2 - kinaholm
25. aug. 2014 13:21
Jeg har været meget glad for mit G35 som jeg har haft i 4 år nu.
Eneste problem har været at det der fake "læder" på puderne er blevet slidt af, så der pludselig var sorte dimser overalt. Købte dog nye puder på ebay til næsten ingen penge og headsettet var som nyt igen.
Gravatar #3 - BetaLyte
26. aug. 2014 06:31
Jeg har G930, som er den trådløse version af G35, og det kan kun anbefales.

Dog kender jeg ikke til, de andre du skriver om. Mon ikke man kan google Razer Kraken vs G35?
Gravatar #4 - holmen
26. aug. 2014 06:53
Så har jeg bestilt et sæt G35. Tak for inputs'ne.
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
26. aug. 2014 07:58
... jeg fatter stadig ikke hvordan man kan få 7.1 (eller 5.1) i et headset o_O
Gravatar #6 - Slettet Bruger [1618098205]
26. aug. 2014 09:13
G35 er kun virtuel surround.



PHP-Ekspert Thoroughbreed (5) skrev:
... jeg fatter stadig ikke hvordan man kan få 7.1 (eller 5.1) i et headset o_O


Flere end 2 højtalere :-)

http://gearmedia.ign.com/gear/image/article/110/11...

Jeg er ikke helt sikker på hvad der gør et headset til "gamer" ud over den let højere pris for noget der ligner noget man giver en konfirmand.
Gravatar #7 - Slettet Bruger [1618098205]
26. aug. 2014 09:15
Gravatar #8 - Ronson ⅍
26. aug. 2014 09:19
Jo flere lys der er på og jo mere vigtigt det ser ud, jo bedre spiller man.
Gravatar #9 - holmen
26. aug. 2014 12:43
Well, i min bog indikerer gamer primært at det ikke er hifi-rigtigt og ikke spiller lineært, men er designet til at gengive de lydområder der er vigtige i spil.
Jeg har ikke undersøgt det, men jeg tror at at de ovennævnte headsets er bedre til at spille med, en f.eks. et monitorheadset fra 4sound.

De skal ikke bruges til musik i stereo, der har jeg en lille integreret marantz, spændt for et sæt Dali II, sat til PC'en. Det er faktisk det første headset jeg køber til min PC. Har før søgt info om et par stereobøffer, men det endte med et par shimano MTB-sko i stedet for.

Men som chipsen siger, så er det også vigtigt at se teknisk ud når man spiller.
Gravatar #10 - Zombie Steve Jobs
1. sep. 2014 11:32
holmen (1) skrev:
Jeg skal bruge et headset til gaming. Jeg vil gerne have 5- eller 7-kanals surround.
Har fundet følgende, som jeg synes ser spændende ud:
Logitech G35 Surround Sound Headset


Nogen der kender de headsets jeg linker til, og som evt. kan sige lidt om dem? Jeg synes anmeldelserne af G35'eren på engadget se lovende ud.


Jeg har et G35 og udover de samme problemer med puder, der går i opløsning, kan jeg simpelthen ikke få driverne til at køre stabilt på Win 8. De virker et stykke tid, men så crasher den og der er ingen lyd i headsettet før en reboot. Det er sindssygt irriterende. Uden drivere virker det dog perfekt og lyde er god, både i mic og selve headsettet, så har den en meget cool feature, at den muter mic, når man folder mikrofonstangen op.

Har nogle af jer andre mere held?
Gravatar #11 - kinaholm
1. sep. 2014 11:57
bruger kun win7, så har ikke set nogle problemer..
Gravatar #12 - BetaLyte
1. sep. 2014 15:23
#10
Jeg har ikke nogle af de problemer med mit G930 på min gamer pc (win8.1). Driverne kører som de skal, og puderne har jeg heller ikke oplevet gå i opløsning.
Gravatar #13 - IT-ekspert Kejser
1. sep. 2014 16:03
#10
Jeg har nogle hvor puderne går i opløsning men til gengæld har jeg ingen driver problemer med hverken driver eller ustabilitet i win 8.1
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login