mboost-dp1

Grinagtig moderne PC mode


Gå til bund
Gravatar #1 - larsp
22. sep. 2020 09:54
Jeg blev lettere forbløffet over at bladre ned gennem reddit.com/r/battlestations (specielt indlæggene fra i går og tilbage)

Det er tilsyneladende blevet normen at have sit PC tower stående OVEN på skrivebordet, og typisk er det et hvidt tower med vinduer og tonsvis af RGB lysshow inden i. Why?? Hvad er idéen med at stirre på hardware som bare sidder der og er hardware? Det er jo ikke et akvarie eller et TV.

En PC hører da til under skrivebordet og skal være grå og industrielt udseende.
Gravatar #2 - Claus Jørgensen
22. sep. 2020 20:12
#1

Hvis du bruger 15-20-30000 kr. på din PC, så fortjener det bedre end at stå under skrivebordet (hvilket ikke duer alligevel, hvis du har høje/sænkebord)

Og der er mindre skidt og støv hvis den står oppe på bordet.

RGBs er måske lidt i overkanten, men jeg kan godt lide den nye trend med hvide cases. Det er lidt meget Ford over at alle cases skal være sorte/grå (beige er heldigvis ikke "in" mere)
Gravatar #3 - arne_v
22. sep. 2020 23:13
#kabinetter

Jeg har stadig mine 2 blå Chieftec Dragon kabinetter. De er kun 15-18 år gamle.

:-)
Gravatar #4 - larsp
23. sep. 2020 07:00
#2 Jeg kan godt følge tankegangen. Men der er bare så mange andre bedre ting at bruge skrivebordsplads til end et tower kabinet der reelt ikke har en funktion.

Og så er det nok også et spørgsmål om stil. Mit ideal for en ikke-bærbar PC er en hardcore workstation bygget som en tank. Ikke en fimset hvid kasse med lysshow :)

#3 Gode gamle Chieftec Dragon, med deres særlige Darth Vader look ;)
Gravatar #5 - Qw_freak
23. sep. 2020 07:38
Min søn på 10 har sin "battlestation" stående til venstre for skærmen fordi den ser sej ud med alle sine LED'er.... :'D

For ham og hans kammerater er det street-cred, for mig er det en torn i øjet, men hvad end der gør dig glad så længe det ikke sårer andre, ikke!? :)
Gravatar #6 - demolition
23. sep. 2020 18:39
Jeg har heller aldrig forstået hvorfor folk vil have et kæmpe tower stående på bordet. Det stjæler værdifuld bordplads og evt. blæserstøj kan man høre ekstra tydeligt. Der er jo ikke ret mange i dag der skal have adgang til optiske drev el. lign og hvis det er fordi man vil have adgang til USB porte, så må man få sig en USB hub der kan stå på bordet..

Jeg har min stående under mit hæve/sænkebord let hævet fra gulvet hvilket skåner den for det meste støj og jeg har trukket kablerne så der ikke er nogen problemer med at køre bordet op og ned. Alternativt kan man stadig få de såkaldte 'CPU holdere' (som jeg har set dem benævnt) som de fleste arbejdspladser brugte i sin tid.

Men ja, der er folk der bruger en masse penge på gennemsigtige kabinetter, blinkende RGB lys osv. og det ville jo være meningsløst hvis det ikke skulle vises frem. Men den verden forstår jeg heller ikke. :-)
Gravatar #7 - Claus Jørgensen
23. sep. 2020 20:00
#6

Blæsere? Vandkøling or death!

(RGBs er stort set gratis btw.)
Gravatar #8 - larsp
24. sep. 2020 06:57
Qw_freak (5) skrev:
Min søn på 10 har sin "battlestation" stående til venstre for skærmen fordi den ser sej ud med alle sine LED'er.... :'D

Det er præcis min pointe. RGB bling bling er sødt og nuttet til unge mennesker, og more power to them!

Men at voksne kedelige ordenlige mennesker har sådan noget pjat på skrivebordet... tja det siger vist noget om den mentale alder ;)
Gravatar #9 - CBM
26. sep. 2020 04:55
#8

hvad med de voksne mennesker der stadig leger med lego?
Gravatar #10 - demolition
26. sep. 2020 07:08
CBM (9) skrev:
hvad med de voksne mennesker der stadig leger med lego?

Definér 'leger med'. Jeg køber stadig Lego og hygger mig med at samle dem (er vel ikke så forskelligt fra at samle puslespil som mange voksne også gør), men jeg sidder ikke og kører rundt med en Legobil mens jeg laver motor- og udrykningslyde med munden. :-)
Gravatar #11 - Claus Jørgensen
26. sep. 2020 14:40
Til sammenligning, her er mit hjemmekontor

Gravatar #12 - larsp
27. sep. 2020 07:37
Er det et hæve sænkebord fra Ikea?
Gravatar #13 - Claus Jørgensen
27. sep. 2020 12:49
#12

Nej, det er fra en professionel kontor udstyr forhandler. (https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/4952-di-bas-skrivbord-hoej-och-saenkbart.html)

IKEAs modeller er ustabile (og er faktisk ikke billigere)
Gravatar #14 - CBM
2. okt. 2020 08:26
demolition (10) skrev:
CBM (9) skrev:
hvad med de voksne mennesker der stadig leger med lego?

Definér 'leger med'. Jeg køber stadig Lego og hygger mig med at samle dem (er vel ikke så forskelligt fra at samle puslespil som mange voksne også gør), men jeg sidder ikke og kører rundt med en Legobil mens jeg laver motor- og udrykningslyde med munden. :-)


Sikkert :-)

Men hvad siger det om mental alder?

Hvad med dem der leger med plastic soldater?

Eller dem der bygger små skibsmodeller?

Eller....

:-)

Gravatar #15 - CBM
8. okt. 2020 02:45
rgbb all the things
Gravatar #16 - larsp
8. okt. 2020 10:03
#15 Sluk nu bare for det pjat og installer et koldt-hvidt lysstofrør i loftet ;)
Gravatar #17 - CBM
10. okt. 2020 04:29
larsp (16) skrev:
#15 Sluk nu bare for det pjat og installer et koldt-hvidt lysstofrør i loftet ;)

#16 det er ikke mit system jeg har vist på billedet :D
Gravatar #18 - CBM
10. okt. 2020 04:35
mit setup som det så ud i 2016:


Gravatar #19 - Claus Jørgensen
10. okt. 2020 13:17
#17

Jeg forstår ikke hvordan man kunne tro #15 var dit, det kører jo Windows :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login