mboost-dp1

GTX1080 ingen HDMI


Gå til bund
Gravatar #1 - CBM
2. dec. 2017 07:47
Jeg har ikke længere signal på HDMI porten fra mit GTX1080 grafik kort... Heller ikke under post.

Jeg har ingen DP eller DVI monitorer, så kan ikke tjekke om dens øvrige porte virker og onboard grafikkortet har ikke HDMI.

Jeg spillede lidt new vegas på den i går uden problemer...

Så senere på dagen i går da jeg ville starte maskinen igen og fortsætte spillet, så var der intet signal til monitoren

Jeg tænkte det kunne være windows opdateringer så den fik lov at stå tændt halvdelen af dagen i går og hele natten....

Men der er stadig intet signal... Ideer? Ville være ked af at skulle ud og købe nyt grafikkort :-(

Jeg overvejer at anskaffe en HDMI til DP adaptor


Jeg er skuffet over at skulle kæmpe med denne slags problemer... Det er nok her at konsollerne har en stor fordel

Gravatar #2 - CBM
2. dec. 2017 08:03
Hvis jeg vælger at udskifte kortet, er der så nogle forslag til hvilket kort (skulle i så fald være bedre end 1080 og gerne fra ATI)
Gravatar #3 - CBM
2. dec. 2017 08:44
jeg vil forsøge hvad jeg kan af de ting jeg kan finde på nettet, men hvis det ikke hjælper, så må jeg se om min lokale IT pusher kan tage et kig på den... jeg har ikke selv alternative pcie grafikkort eller alternative bundkort jeg kan sætte kortet i... jeg har ikke engang mulighed for at teste displayport (DP) og DVI... men siden maskinen er fra 2016, så undrer det mig meget at den ud af det blå får disse problemer.. jeg kan selvf prøve med en anden monitor via HDMI

får jeg ikke gang i maskinen igen, så hedder det AMD og ATI for mit vedkommende fremover...

FFS!!!!!




Gravatar #4 - dub
2. dec. 2017 09:35
Hvorfor har du købt købt en computer uden et ISA stik? Det næste bliver vil en telefon uden mulighed for et SD kort.
Gravatar #5 - CBM
2. dec. 2017 09:41
#4: hoho.. Meget morsomt.
Gravatar #6 - CBM
2. dec. 2017 10:38
what? jeg piller lortet fra hinanden og samler det igen... nu kører kortet igen?
Gravatar #7 - Gamle-Kaj
2. dec. 2017 12:09
Jeg har lige skiftet 4 EVGA GeForce GTX 8800 på mit arbejde, der har kørt 24-timers drift siden 2008. Det kan man da kalde rimeligt solidt. De virker endda stadig fint, men skulle skiftes af andre årsager. Jeg har ellers normalt holdt mig til ASUS, men jeg har endnu ikke haft et ASUS kort der kunne præstere det.
Gravatar #8 - CBM
2. dec. 2017 15:30
#7: nice, scorede du så 4 kort?

fandt ud af mit kort er et pallit.. nok et skod mærke kan jeg tænke mig.. næste gang bliver det ASUS all the way
Gravatar #9 - mrtb
2. dec. 2017 21:20
#8 Palit er det absolut mest budget grafikkort mærke :P
Men hvis det hjalp at splitte maskinen ad, og samle det igen, så var det vel bare en løs forbindelse.
Gravatar #11 - Gamle-Kaj
3. dec. 2017 09:00
#8 Næh, de ligger med bundkort og processor og ram fra de computere de er pillet ud af, ved ikke helt hvad jeg skal bruge dem til.
Gravatar #12 - CBM
3. dec. 2017 15:02
#9: det må det have været

#10: jeps :-) men fabdt ikke noget skidt i maskineriet

#11: tjah, de er godtnok fra 2007.. meeen...

gtx 8800 har en benchmark på 765

https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeF...

benchmark på grafik kortet i min sekundære gamer er blot 288

https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Rad...

så helt ubrugelige er de vel ikke

og de kan køre SLI

https://techreport.com/review/11686/the-geforce-88...
Gravatar #13 - CBM
3. dec. 2017 15:19
Hmm så er den gal igen...

Måske jeg skal skille den ad igen... SUK

Aldrig mere pallit

Gravatar #14 - CBM
3. dec. 2017 15:31
Hmm den virker nu på en af mine andre hdmi skærme men ikke på den som den plejer at bruge...hmmm

Skulle man anskaffe en dp skærm og prøve med den?

Jeg ender nok med at sælge det 1080 kort og købe et fra et ordentlig mærke som fx asus


Gravatar #15 - CBM
3. dec. 2017 16:15
Gravatar #16 - CBM
3. dec. 2017 16:24
Prøvede lige et andet hdmi kabel... Nu er der billede på igen... Nogle anbefalingerne ift gode hdmi kabler?
Gravatar #17 - Sn3akr
5. dec. 2017 09:22
16# Du siger maskinen er købt i 2016, så burde kortet jo stadig være dækket af reklamationsretten, men jeg ville nok forsøge at finde ud af om det er kabel eller et stik i skærmen der er problemer med inden jeg sendte det retur.. Det er bare forsøge med et andet HDMI-kabel og se om problemet fortsætter, evt. besøge en kammerat og forsøge at teste det på hans skærm!
Gravatar #18 - CBM
5. dec. 2017 10:28
#17:

det viste sig at de HDMI kabler jeg testede med, var periodisk defekte... efter indkøb af nye HDMI kabler, ser problemet ud til (indtil videre) at være forsvundet

PLUS

der var et issue med handshaking (tænd først PC og derefter monitor)

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login