mboost-dp1

Ny comp, hvilket hardware?


Gå til bund
Gravatar #1 - Bllets
11. mar. 2014 11:29
En ven har spurgt angående at lave en ny comp fra bunden af, og jeg er virkelig rusten i forhold til hardware og alt det gøgl. Så ville høre hvad jeres mening var om følgende hardware i forhold til performance, og så holde prisen under 9k?

Den skal generelt bruges til regular gaming såsom WoW, BF4 og lignende.

Der er ikke nogen konkrette krav, bortset fra det specifikke kabinet.
Gravatar #2 - Noizex
11. mar. 2014 12:34
Det ser meget fint ud, det vil kunne trække alle spil i 1080p uden problemer, omend ikke med 144 FPS (i hvert fald ikke BF4 anyway.)
Gravatar #3 - Bllets
11. mar. 2014 13:01
#2 I og med jeg ikke spiller BF4, så er min viden om området mangelfuld, men på hvilket niveau snakker vi om i forhold til grafikken?

Altså snakker vi medium, ultra eller noget tredje?

Tror heller ikke at 144 fps er nødvendigt, bare så længe spillet køre uden at lagge.
Gravatar #4 - Slettet Bruger [4134748059]
11. mar. 2014 13:36
high er ikke usandsynligt. jeg gamer medium high med en IB-i3 og en GF660

Det er dog ligegyldigt at diskutere setting hvis man ikke har et krav til fx Framerate.

Jeg ville dog vælge denne CPU, da jeg ikke ser behovet for at der onboard GPU når den ikke skal bruges: https://www.komplett.dk/intel-core-i5-3350p-proces...

Gravatar #5 - Bllets
11. mar. 2014 13:48
#4
Takker for svaret, havde ikke selv lige opdaget det, men i forhold til en prisforskel på ~150 virker ikke som det store, taget i betragtning af en forskel på 9-16% i performance, såfremt jeg forstår http://www.cpu-world.com/Compare/504/Intel_Core_i5... korrekt?
Gravatar #6 - Slettet Bruger [4134748059]
11. mar. 2014 14:10
hovsa... jeg havde glemt at vi er en generation længere fremme idag.
Nevermind.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login