mboost-dp1

Nyt mediacenter


Gå til bund
Gravatar #1 - bloton
11. jan. 2015 00:41
Hej

Jeg er på udkig efter et nyt mediacenter, da mit gamle har meget svært ved at vise 1080P film uden det hakker, og generelt bare er ret sløv, selv afspilninger på youtube er til tider et mareridt.

Jeg har kigget lidt på denne fra Asrock
http://www.edbpriser.dk/Search/General. ... onx%20420d

Men kunne godt tænke mig og hører om folk havde andre forslag, evt. til en billigere, der kunne dække mit behov.

Jeg vil gerne det er Windows, det er nærmest det eneste krav.

Havde spekuleret i også om jeg måske bare skulle droppe mediacenter, og så få en WD TV boks i stedet, da det egentlig mest er for at kunne afspille ISO filer og spotify.?
Gravatar #2 - Ravensholt
13. jan. 2015 11:37
Dit link virker ikke.

Hvad angår mediacenter, så har du flere muligheder.

Du kan fint nøjes med, at købe en WD TV boks - den har Spotify, Netflix, Youtube m.m indbygget (desværre ingen HBO).
Den æder alle formater, også ISO filer.

Alternativt kan du købe en Raspberry Pi og enten installere OpenElec (XBMC/Kodi) eller Plex. Plex forudsætter dog, at du har Plex Server installeret på en noget kraftigere PC som kan transcode indholdet.
Jeg ved ikke, om Plex kan finde ud af det med ISO filer.
Sidste mulighed, og nok den billigste, er en Google Chromecast, som du kan streame til fra andre enheder (bl.a. Netflix, Youtube, Plex m.m).
Spoticast kan vidst streame Spotify til Chromecast.

God fornøjelse.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [180499525]
13. jan. 2015 12:20
Ravensholt (2) skrev:
Jeg ved ikke, om Plex kan finde ud af det med ISO filer.


Nej.
Gravatar #4 - OrangeNewton
13. jan. 2015 12:24
Men hvis problemet han har specifikt er 1080p så er chromecast nok ikke løsningen, jeg ved heller ikke lige hvordan de nyere Raspberry Pi har det med den opløsning, min var i hvert fald ikke stabil med at vise video i den opløsning uden at den hakkede (men min er så også den mindste og ældste)
Gravatar #5 - Slettet Bruger [180499525]
13. jan. 2015 12:29
#4
Kan godt være jeg har dårlige øjne, men 1080p kører fint på min Chromecast (med Plex).

Hvis man gerne vil have homebrew, så er en Intel NUC ikke helt skidt - om end lidt dyr.
Gravatar #6 - OrangeNewton
13. jan. 2015 12:33
#4
..jeg huske forkert med chromecast kan jeg se (troede kun den kørte 720p)

Men han nævner stadig iso filer og sådan og chromecast egner sig vel bedst til data fra nettet? Eller er der en god løsning på det jeg ikke kender?
Gravatar #7 - Ronson ⅍
13. jan. 2015 12:35
RPi har ingen problemer med 1080p.

Den har problemer med VC1 og MPEG2 (mener jeg det er) hvis ikke man tilkøber en licens til hardwaredecoding, samt DTS. Tror jeg nok.

Og så vil jeg lige slå et slag for xbian i øvrigt.
Gravatar #8 - Magten
13. jan. 2015 12:39
RPi kan så vidt jeg husker offloade DTS til en forstærker/receiver hvis man har sådan en. Mener i hvert fald det gav en betydeligt bedre afspilning da jeg testede 720p/1080p.
Gravatar #9 - Slettet Bruger [180499525]
13. jan. 2015 12:51
OrangeNewton (6) skrev:
Men han nævner stadig iso filer og sådan og chromecast egner sig vel bedst til data fra nettet? Eller er der en god løsning på det jeg ikke kender?


Jeg bruger den sammen med min egen Plex server. Det er streaming, ja, men det er dog mit lokale lager. Problemet kan dog være regnekraften til transcoding af visse filtyper.

Men, nej, Plex tager heller ikke ISO'er.
Gravatar #10 - bloton
13. jan. 2015 13:04
Sorry for det dårlige link.
Her er den jeg havde kig på
http://www.edbpriser.dk/mini-pc/asrock-visionx-420...


Der udover, fik jeg ikke lige nævnt det skal kunne tilgå min NAS, en Synology DS415play
Gravatar #11 - OxxY
13. jan. 2015 13:33
Hva med en Chromebox? Haswell arkitektur, etc. kan fint installeres plex eller Kodi eller whatever på.

edit: så ikke windows kravet, ved jeg ikke om chromebox'en kan opfylde.
Gravatar #12 - Ronson ⅍
13. jan. 2015 14:18
#10
Hvis du leder efter noget lignende den asrock, gerne billigere, så er det nok NUC du skal kigge på. Gigabyte har også lavet "Brix"

5700 kr er mange penge for en HTPC i mine øjne, med mindre du også skal spille naturligvis.
Gravatar #13 - Slettet Bruger [180499525]
13. jan. 2015 14:27
Ang. mediecenter emnet, så bliver det også ganske spændende med Intel Compute Stick her i 2015.
Gravatar #14 - bloton
15. jan. 2015 09:19
Ja synes også 5700 er i den noget dyre ende.

Jeg har denne her nu:
Asrock NetTop ION 3D 152B D525 GT218 Blu-ray
http://www.compumail.dk/viewmail.php?id=1661

Kunne jeg evt. opgradere den på nogen måde så den ville kunne klare det. Og hvilken version af windows, vil være den optimale på den? Har Windows 7 på den nu, men kan selvfølgelig være det kræver for meget af den bette maskine?
Gravatar #15 - Slettet Bruger [180499525]
15. jan. 2015 11:05
bloton (14) skrev:
Ja synes også 5700 er i den noget dyre ende.

Jeg har denne her nu:
Asrock NetTop ION 3D 152B D525 GT218 Blu-ray
http://www.compumail.dk/viewmail.php?id=1661

Kunne jeg evt. opgradere den på nogen måde så den ville kunne klare det. Og hvilken version af windows, vil være den optimale på den? Har Windows 7 på den nu, men kan selvfølgelig være det kræver for meget af den bette maskine?


Jeg har selv en D525-baseret ION PC liggende et-eller-andet sted i en kasse. Den er ganske fint, men den halter med 720p og 1080p hvis der ingen hardware decoding er. Den kunne f.eks. ikke rigtigt håndtere 1080p fra YouTube.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login