mboost-dp1

PC eller Mac til filmredigering?


Gå til bund
Gravatar #251 - kblood
28. okt. 2016 15:46
PHP-Ekspert Thoroughbreed (247) skrev:
#246

Du sammenligner æbler med pærer. Og når det så er sagt, så har OSX nok nogle fordele som Windows ikke har.


Jeg skrev jo om fordele Apple har i den post du svarede på. Men at sammenligne to OS er da slet ikke at sammenligne æbler og pærer. Nærmere at sammenligne et rødt og et grønt æble. Måske den ene er sur og den anden er sød, så er det stadig meget sammenligneligt og har da selvfølgelig en del med personlig smag at gøre.

Havde en Macbook Air 1 terabyte hard disk så man kunne have plads til at dual boot både Windows og MacOS, så ville en Mac da nok klart være bærbaren at foretrække, men vil nok stadigvæk ikke helt se det som pengene værd. Simpelthen for dyrt.

Og med den nye serier af bærbarer? Nej tak. Jeg vil have USB porte, ville ikke være fucked bare fordi en adapter lige har forlagt sig. Selv med en iPhone 7 skal man bruge en adapter. Det er da virkelig dårligt gennemtænkt. De har åbenbart helt tabt overblikket nu Jobs ikke er der længere.

Er da ellers nice at de vidst har bærbarer med 4k display og hardwaren er da dejlig. Altså lys i tastaturet og sådan. Den føles dejlig at bruge, men jeg synes ikke det er at følge med til at gå væk fra en standard før den er stoppet med at være standard.
Gravatar #252 - markjensen
28. okt. 2016 17:01
kblood: nu findes der jo forskellige slags mennesker

http://ericsink.com/bell2.gif
Gravatar #253 - markjensen
28. okt. 2016 17:02
Jeg vil dog sige at jeg forstår ikke helt hvorfor den nye iPhone ikke bruger USB-C, men det er vel fordi de går helt over til trådløst snart.
Gravatar #254 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. okt. 2016 18:16
#251

NU GØR DU DET IGEN!

Microsoft == Apple
Windows == OSX
Windows != Apple
Pære != Æble
Gravatar #255 - kblood
29. okt. 2016 05:22
PHP-Ekspert Thoroughbreed (254) skrev:
#251

NU GØR DU DET IGEN!

Microsoft == Apple
Windows == OSX
Windows != Apple
Pære != Æble


Har da aldrig skrevet at de er det samme. Jeg sammenligner to styresystemer fra to producenter. Igen, det er to æbler med forskellig farve og smag. Ikke æbler og pære.

Men fordi du bruger Apple, så mener du at det de har lavet er noget helt helt andet? Måske du så mener at det at OS er det samme gør OSet til at være frugt, men nej, det er computeren der er frugt. Man kan også sammenligne iOS og Android uden det er at sammenligne æbler og pære.
Gravatar #256 - CBM
29. okt. 2016 06:12
markjensen (253) skrev:
Jeg vil dog sige at jeg forstår ikke helt hvorfor den nye iPhone ikke bruger USB-C, men det er vel fordi de går helt over til trådløst snart.

Tænker du at de vil gå over til at fjerne alle porte fordi de får over til trådløs opladning og BT til eksterne enheder?

Trådløs opladning har eksisteret i mange år i Android verdenen (selv min oldgamle S3 kunne opgraderes med trådløs opladning hvis jeg ville, foretrækker blot at oplade med kabel)

Så det undrer mig meget, hvis det først er nu, at Apple overvejer det til deres iphones.

Gravatar #257 - markjensen
29. okt. 2016 06:34
CBM (256) skrev:
markjensen (253) skrev:
Jeg vil dog sige at jeg forstår ikke helt hvorfor den nye iPhone ikke bruger USB-C, men det er vel fordi de går helt over til trådløst snart.

Tænker du at de vil gå over til at fjerne alle porte fordi de får over til trådløs opladning og BT til eksterne enheder?

Trådløs opladning har eksisteret i mange år i Android verdenen (selv min oldgamle S3 kunne opgraderes med trådløs opladning hvis jeg ville, foretrækker blot at oplade med kabel)

Så det undrer mig meget, hvis det først er nu, at Apple overvejer det til deres iphones.



Hvorfor skulle de dog bruge BT til eksterne enheder? De kan vel bruge Wi-Fi Direct.

Det handler ikke om at være først, det handler om ikke at skulle sætte en plade på! Det er en pisse dårlig løsning at skulle sætte en plade på (som du skrev i den anden tråd), så hvorfor fanden skulle de vælge den? Jeg håber de går over til USB C eller vælger trådløs opladning når teknologien er klar til det. Bare fordi Samsung propper tech demoer i folks produkter betyder det jo ikke at alle behøver opføre sig sådan.
Gravatar #258 - markjensen
29. okt. 2016 06:36
Grunden til jeg tror de går over til trådløs (på et tidspunkt, når man ikke skal sætte en plade på) er at de gerne vil have telefonen vandtæt og at det ser ud til at være et mål i sig selv (se debat om jackstik). Jeg er personligt ikke helt klar til det, så jeg beholder min 6s lidt endnu, men jeg glæder mig til den dag jeg ikke skal filtre mine høretelefoner ud hver gang jeg skal bruge dem eller at de sætter sig fast i min jakke og falder ud og sætter sig i hjulet og går i stykker.
Gravatar #259 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. okt. 2016 07:12
kblood (255) skrev:
Har da aldrig skrevet at de er det samme. Jeg sammenligner to styresystemer fra to producenter. Igen, det er to æbler med forskellig farve og smag. Ikke æbler og pære.

Men fordi du bruger Apple, så mener du at det de har lavet er noget helt helt andet? Måske du så mener at det at OS er det samme gør OSet til at være frugt, men nej, det er computeren der er frugt. Man kan også sammenligne iOS og Android uden det er at sammenligne æbler og pære.


Undskyld mit franske, men er du dum eller gør du det bevidst for at irritere mig?

Du sammenligner Windows (et OS) med Apple (et firma)

Gentagne gange! Kan vi i det mindste ikke blive enige om at Windows != Apple (OS != Firma) men at Windows == OSX (OS == OS)?

Ja, jeg ved godt hvad du egentligt mener, men jeg får alligevel migræne af når folk tror at Apple == Det hele. Apple laver mange andre ting end bare et OS -.-'

Så en sidste gang

Du sammenligner æbler og pærer når du sammenligner Windows med Apple
Gravatar #260 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. okt. 2016 07:12
Double post (dumme IE)
Gravatar #261 - Slettet Bruger [3466209139]
29. okt. 2016 08:17
PHP-Ekspert Thoroughbreed (260) skrev:
Double post (dumme IE)


IE?! Har du forladt Opera?! Shame on you!
Gravatar #262 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. okt. 2016 09:57
IT-ekspert Yvossen (261) skrev:
PHP-Ekspert Thoroughbreed (260) skrev:
Double post (dumme IE)


IE?! Har du forladt Opera?! Shame on you!


Er på arbejde - ny Workstation, har desværre kun IE og Chrome
Gravatar #263 - CBM
29. okt. 2016 10:54
TB: hellere chrome end IE... men kan du ikke installere FF eller Opera på den?
Gravatar #264 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. okt. 2016 13:20
CBM (263) skrev:
TB: hellere chrome end IE... men kan du ikke installere FF eller Opera på den?


Meh, er ikke Chrome-fan ... og jo, dog ikke før mandag (service desk skal ind over - admin rights)
Gravatar #265 - kblood
29. okt. 2016 15:50
PHP-Ekspert Thoroughbreed (259) skrev:
kblood (255) skrev:
Har da aldrig skrevet at de er det samme. Jeg sammenligner to styresystemer fra to producenter. Igen, det er to æbler med forskellig farve og smag. Ikke æbler og pære.

Men fordi du bruger Apple, så mener du at det de har lavet er noget helt helt andet? Måske du så mener at det at OS er det samme gør OSet til at være frugt, men nej, det er computeren der er frugt. Man kan også sammenligne iOS og Android uden det er at sammenligne æbler og pære.


Undskyld mit franske, men er du dum eller gør du det bevidst for at irritere mig?

Du sammenligner Windows (et OS) med Apple (et firma)

Gentagne gange! Kan vi i det mindste ikke blive enige om at Windows != Apple (OS != Firma) men at Windows == OSX (OS == OS)?

Ja, jeg ved godt hvad du egentligt mener, men jeg får alligevel migræne af når folk tror at Apple == Det hele. Apple laver mange andre ting end bare et OS -.-'

Så en sidste gang

Du sammenligner æbler og pærer når du sammenligner Windows med Apple


Hvem er lige dum her? Tror du selv jeg sammenligner Windows med Apple? Apple er mere end OSX og MacOS, derfor skriver jeg ofte Apple fordi så gælder det både deres styresystem og deres hardware. Hvis jeg sammenligner Apple med Windows, så mener jeg da et af deres OS som er sammenligneligt med Apple.

Undskyld at jeg formodede at det var noget du selv kunne komme frem til i stedet for at blive totalt semantik Nazi over det.

Microsoft er jo ikke det samme som alle computere der kører Windows. Windows understøtter 3. part software.

Skal vi blive enige om at jeg ikke behøves at tage dig for at være idiot og være nød til at skære alt ud i pap?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login