mboost-dp1

Person sporing..


Gå til bund
Gravatar #1 - DKMadsen
5. nov. 2013 18:03
Hej folkens...

Er ny her, så ved ikke helt om det er den rigtigt kategori jeg skriver i, men håber det går, ellers må i jo pege mig i den rigtige retning.

Nå, men her er mit problem, har kigget mig omkring på nettet og kan ikke rigtigt finde det jeg søger..

Har som så mange andre fået mig et "lettere" dement familiemedlem der er begyndt at fare lidt vildt, personen er dog åbenbart ikke dårlig nok til at komme på plejehjem..

Meeeeeeeeeen..
Som i nok kan regne ud søger jeg en GSM eller GPS tracker så jeg kan finde hende hvis hun nu skulle blive helt væk en dag...

Det er dog ikke så simpelt at jeg bare kan købe en simpel almindelig GPS-tracker hun kan have i lommen(Ting man har i lommen plejer jo som regl at blive smidt væk når man er lidt ældre og har glemt hvad det er)

Så er det muligt at få en enhed man kan "sy" ind i en jakke, og muligvis kun få en position fra hvis jeg sms'er den. Skulle gerne kunne holde strøm i en månede eller mere. Da jeg ikke har mulighed for at komme og lade den op hver uge...

Er ikke helt klar over hvordan lovgivningen er på det her område, men hvis vi nu ser bort fra det har i så et produkt jeg kan bruge..??

Delelementer er også okay, er ikke helt tabt bag en teknologivogn ;)


På forhånd tak.
Gravatar #2 - Clauzii
5. nov. 2013 18:24
DKMadsen (1) skrev:
Skulle gerne kunne holde strøm i en månede eller mere.


Dét bliver svært/umuligt, uden at det fylder for meget.

Ellers ville jeg have forslået den her.

(Jeg ved egentlig ikke om aflyttefunktionen er lovlig, men det må den jo være?!?, eftersom den sælges i DK).
Gravatar #3 - freesoft
5. nov. 2013 19:01
Den #2 foreslår har jeg haft i hænderne, den kan ikke holde strøm flere uger, jeg mener det var 3-4 dage så sendte den SMS om batteriet var ved at være fladt.
Udover det så gør den det der står på pakken.
Gravatar #4 - Zombie Steve Jobs
5. nov. 2013 19:11
Sådan en her?

http://www.buddi.co.uk/overview.html

Men ved ikke om det går i DK, sikkert ikke, og der står ikke umiddelbart noget om batteriliv.

http://www.personalgpstrackers.co.uk/gps-trackers/... ?

Der er også et ur, men det har en lorte batterilevetid.

Geofence er nok en fin idé
Gravatar #6 - Slettet Bruger [2600107847]
6. nov. 2013 07:27
Svigerfars mor, har et eller andet tracking som sender en SMS til svigerfar når hun forlader hjemmet i mere end x minutter.
Det er noget det offentlige har sat op.
Gravatar #7 - arntc
7. nov. 2013 11:53
I Tyskland har de held med at placere falske busstoppesteder foran plejehjemmene, de demente sætter sig der og venter.

Måske skulle du napse et rute XXX skilt et sted og sætte foran dit familimedlems hus.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login