mboost-dp1

Realitisk Pris for en Stationær PC, hjælp en noob!


Gå til bund
Gravatar #1 - KongBob
27. apr. 2019 00:19
Hej,

Jeg har planer om at opgradere min PC, da mit arbejde faktisk forudsætter at jeg kan spille engang imellem (vildt ik?!) - da jeg er værge for nogle spilleglade drenge med psykiske udfordringer.

Jeg vil derfor sælge min gamle PC inden jeg køber en ny, men ville lige høre hvad der er realistisk inden jeg går i krig. Jeg har prøvet at sammenligne mig med andre på nettet (DBA, guld&gratis), men jeg må sige der er kæmpe forskel på priserne, fra de mindste forskelle mellem PC'erne, så det har været forvirrende.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt, men her er info på min stationær:

Producent: Komplet
- 2,5 år gammel
- Nividia GeForce GTX 950
- 8 GB ram
- 930 GB harddisk
- Processor Intel(R) Core(TM) i3-6100 CPU @
3.70GHz, 3700 Mhz, 2 Kerne(r), 4 Logisk(e)
processor(er)
- 64-bit operativsystem, x64 baseret processer
- Windows 10 home

PC'en er selvfølgelig ikke helt ny, men den er velbevaret og altid været beskyttet. Jeg ved ikke om jeg har alt info med, men ellers endelig spørger, jeg har ikke så meget forstand på PC.

Det ville være en stor hjælp at høre hvad andre tænker!

Mvh Mikkel

Gravatar #2 - demolition
28. apr. 2019 12:18
Der er ikke umiddelbart noget særligt interessant ved den, så et skud fra hoften vil være måske 1000-1500 kr alt efter hvor travlt du har med at komme af med den.

Hvor stort er kabinettet og hvordan er udvidelsesmulighederne på bundkortet? Spørgsmålet er om der kan hældes mere RAM i den og CPUen evt. kan opgraderes?

Da den ikke er noget særligt værd kunne du også tænke over om det gav mening at bruge kabinet+bundkort+PSU som basis for den ny gamer-maskine ved at opgradere CPUen, +8GB RAM, et større grafikkort, samt en SSD.
Gravatar #3 - Ajukrezi
30. apr. 2019 09:40
#2 enig, den er så lav i specs at den ikke har den store værdi,
i3 6th generation, 950 gfx, HDD ikke SSD. Den er ikke så meget værd.

jeg vil så høre hvilke titler du satse på at spille, for den kan jo godt køre de fleste spil på lavere settings. og load times kan reduceret en del med en SSD.
Gravatar #4 - TwistedSage
2. maj 2019 12:30
Enig. Større processor, mere RAM og en SSD disk. Nividia GeForce GTX 950 er da stadig et ok kort :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login