mboost-dp1

Sammenligning af min bærbar og main


Gå til bund
Gravatar #1 - D4CH
16. jun. 2014 16:59
Hej alle

Jeg købte for noget tid siden en ny bærbar, og bruger faktisk den mest. Min stationære bruger jeg ikke rigtigt mere, og vil derfor sælge den.

Men først vil jeg gerne have hvis i kunne sammenligne mine to computere, og sige hvad i mener? Fx hvilken er bedst. Jeg synes selv de er meget ens.

Og hvad skulle jeg tage for min stationære? Købte den i 2012 for 10k

Billeder

øverste billede er stationær PC, og nederste er bærbar.
Gravatar #2 - zymes
16. jun. 2014 17:28
Jeg har absolut ingen bud på hvad den kan sælges for, men forbered dig på det nok er en del mindre end du måske forestiller dig (især herinde).

Edit:
Der kommer nok en på et tidspunkt med et gæt på pris :p
Gravatar #3 - gramps
17. jun. 2014 13:36
Jeg ville måske give 3k. En brugt computer, som der enten er meget lidt reklamationsret eller den er udløbet, samt en ikke specielt prangende hardware. Jeg synes faktisk at 10k er en meget høj pris for den maskine, også selvom vi taler 2012.
Gravatar #4 - inckie
17. jun. 2014 13:41
i praksis er der nok ikke så stor forskel, men chipsne i din bærbar er mobile versioner.
Gravatar #5 - budbringeren
17. jun. 2014 18:14
Hvordan fungerer det for dig at have en 22 gb ssd i din bærbar? Den må da være fyldt med uundgåelige systemfiler.

Mht. pris på din stationære, er jeg enig i hvad de andre siger; Du kan ikke få meget mere end ca. 3.5k for den. Du får LANGT mere computer for 4k+ idag.
Gravatar #6 - Slettet Bruger [4040561005]
17. jun. 2014 18:20
#5
Flere bærbare har en mindre SSD som caching til den faktiske harddisk. Via software placere den ofte brugte filer på SSD'en og bruger så denne til at opnå hurtig adgang dertil. Du vil se samme koncept i f.eks. hybrid diske og nogle former for storage systemer som en Drobo B1200i og Windows Storage Spaces. Samsung gør vist noget ligende det samme med deres EVO serie af SSD'er. Har bruger de dog RAM til write-cache.
Gravatar #7 - budbringeren
17. jun. 2014 19:35
#6

Ah, jamen det giver jo meget god mening. Tak.

Jeg var bange for at dvs. butikker var begyndt at sælge bærbare computere med OS på en for lille SSD, "bare fordi de kan".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login