mboost-dp1

UK IP adresse


Gå til bund
Gravatar #1 - kram5610
22. maj 2014 13:53
Hejsa

jeg ønsker af flere årsager at have en UK IP adresse - dog ønsker jeg ikke at anvende denne permanent. Min idee er derfor at sætte en router til mit modem (som har indbygget router).

Min idee er så at jeg alt efter hvilket trådløst netværk jeg vælger kan skifte "land".

Vil det fungere?

Hilsen

Morten Hesseldahl
Gravatar #2 - freesoft
22. maj 2014 14:00
Tror folk bruger http://www.unblock-us.com/ der er vist noget med du kan vælge land efter behov.
Gravatar #3 - OxxY
22. maj 2014 14:13
kram5610 (1) skrev:
Hejsa

jeg ønsker af flere årsager at have en UK IP adresse - dog ønsker jeg ikke at anvende denne permanent. Min idee er derfor at sætte en router til mit modem (som har indbygget router).

Min idee er så at jeg alt efter hvilket trådløst netværk jeg vælger kan skifte "land".

Vil det fungere?

Hilsen

Morten Hesseldahl


Det er fjollet med en ekstra router, vælg en VPN udbyder fra england, og så ellers bare opret en VPN i "network manager" så kan du med meget få klik skifte mellem det fra netværks menuen.


edit: tak til Kinaholm, tror varmen spiller mig et puds!
Gravatar #4 - kinaholm
22. maj 2014 14:15
Tror #3 mener en VPN. Men ja, resten er right on spot!
Gravatar #5 - kram5610
22. maj 2014 15:01
jeg ønsker IKKE at skulle vælge det i windows. Det skal bl.a. bruges til min TV boks (bbc og ITV ondemand kræver engelsk ip).

Desuden vil jeg også kunne bruge det på min Ipad. En ekstra router har jeg allerede
Gravatar #6 - kinaholm
22. maj 2014 15:03
så må du få en router, der konstant har en vpn kørende til en udbyder.
Gravatar #7 - Chewy
22. maj 2014 15:10
Eller som sagt, unblock us.
Det burde fungere så længe du kan vælge/tvinge DNS...
Gravatar #8 - OxxY
22. maj 2014 15:11
Gravatar #9 - TrolleRolle
22. maj 2014 15:25
Det kommer an på hvor meget UK-ipadresse du vil have.

Hvis du bare skal se UK-netflix og de andre ting som understøttes af unblock-us, så kan du nemt gøre det med din ekstra router.
Du sætter bare DNS-server-adresserne, som du får fra unblock-us, ind i din ekstra router.
Du kan også bare skifte DNS direkte på dit TV/iPad. Så sparer du igen routeren, men får lidt ekstra bøvl når du skal skifte.

Hvis du skal have ALT din trafik gennem en anden IP, så kræver det VPN. Det kan også gøres gennem en ekstra router, hvis den er hardcore nok eller kan flashes om til alternativ routerfirmware ala Tomato eller DD-WRT.
Gravatar #10 - Plimmer
22. maj 2014 17:14
Du kan prøve https://unlocator.com/ gratis i 7 dage, det er noget DNS trylleri så du kan se Netflix, BBC osv på dit smart TV, computer osv..

De har en del guides til hvordan det ordnes.
Gravatar #11 - Rainmeter
22. maj 2014 17:49
Jeg bruger unblock us, og den kan det du eftersøger, det koster dog 25 kr pr mdr. Og det er smart dns, jeg kan vælge mellem en række lande blandt andet uk.
Gravatar #12 - gramps
22. maj 2014 19:22
#10
Jeg bruger også Unlocator. Det fungerer fremragende. Med de fleste tjenester er der 'bare' adgang, ved Netflix kan man skifte region. De har endda en guide til hvordan man snyder Chromecast.

Det er en tand billigere end Unblock Us.
Gravatar #13 - kram5610
23. maj 2014 06:57
Hej

Sorry for min ignorance - men jeg har endnu ikke helt forstået det.

Jeg forestiller mig, at jeg køber en ekstra UK ip adresse - disse oplysninger bliver så indtastet i min netgear router (som jeg pt. ikke bruger).

Jeg har således to parallelle trådløse netværk - hvor den ene er med UK ip adresse?

Jeg har i min husstand adskillige aparater (Iphone, Ipad, Apple TV boks, Engelsk Freesat Box etc).. og bokse skal kunne køre uafhændigt af hinanden med forskellige IP adresser.

Hilsen

Morten Hesseldahl
Gravatar #14 - kasperd
23. maj 2014 07:15
kram5610 (13) skrev:
Jeg forestiller mig, at jeg køber en ekstra UK ip adresse
Det kan man ikke. IP adresser uddeles ikke enkeltvis. De uddeles i blokke med minimum 256 adresser. Og siden 2012 har der været rationering i Europa, så som privatperson kan man slet ikke blive tildelt sådan en blok længere.

Man kan låne brugsretten til enkelte IP adresser eller mindre blokke. Men IP adressen tilhører stadigvæk det netværk den er tildelt. Og alle pakker til de IP adresser sendes til det netværk hvor blokken (på 256 eller flere adresser) er tildelt. Så du er nødt til at have en forbindelse til det netværk for at kunne modtage dem.

Det vil sige at din internetudbyder kan f.eks. have en blok med 32768 IP adresser, og så kan de lade dig bruge 1 af dem. Trafik til alle 32768 IP adresser sendes til internetudbyderen, og trafik til "din" ene IP adresse sender internetudbyderen videre til dig, hvilket kan lade sig gøre fordi internetudbyderen har gravet et kabel ned fra deres netværk og hjem til dig.

Hvis du kan finde en UK internetudbyder, som vil låne/leje en IP adresse til dig, så kan du da godt have råderet over en IP adresse som hører til i UK.

Men du får dem næppe til at grave et kabel ned fra UK og hjem til dig. Der er dog en anden måde at få pakkerne fra deres netværk til dig, og det er ved at bruge en tunnel eller en VPN løsning. (Den primære forskellen på tunnel og VPN er krypteringen.)

I princippet behøver pakkerne kun gå gennem UK på vej til den IP adresse du har lejet. Pakker fra den IP adresse og ud på Internettet kan sendes gennem en vilkårlig ISP, hvis de ellers vil lade dig gøre det, men det er der mange som ikke vil, så du kommer nok til at skulle regne med at bruge VPN/tunnel begge veje.
Gravatar #15 - snesman
23. maj 2014 07:33
kram5610 (13) skrev:
Jeg forestiller mig, at jeg køber en ekstra UK ip adresse - disse oplysninger bliver så indtastet i min netgear router (som jeg pt. ikke bruger).


Jeg tror du kan lave dit setup gennem unblock us eller lignende service. Du sætter så den ekstra router som dit andet wifinetværk (husk at se på hvilken kanal du sætter netværket til brug fx http://inssider.da.softonic.com/ ) og lader den pege på det angivne DNS (meget nemt unblock-us guide til fx netgear)

Dine enheder kan så være tilknyttet netværk 1 eller 2 alt efter hvilket land den skal være i.

Vil det ikke løse problemet?
Gravatar #16 - Rainmeter
23. maj 2014 07:41
#15
Jo det er lige netop den funktion han søger.
Gravatar #17 - snesman
23. maj 2014 07:56
#14
Du er som altid meget informativ, men jeg tror måske at du har forvirret OP yderligere :-)
Gravatar #18 - kram5610
23. maj 2014 09:19
#15+16

Ja det er lige præcis det jeg ønsker - mange tak.

#14 tak for den lange forklaring.

Hilsen

Morten Hesseldahl
Gravatar #19 - snesman
23. maj 2014 09:38
kram5610 (18) skrev:
#14 tak for den lange forklaring.


Don't encourage him!

Also: Det var så lidt.

Ift. #15 kan det siges, at der selvfølgelig findes nogle helt gratis VPN alternativer, men min erfaring siger at de er for ustabile til at kunne bruges. Læg i øvrigt mærke til at mange af disse services har gratis prøveperiode (eller money back guarantee). Der kan desuden googles en række anmeldelser af de forskellige muligheder.
Gravatar #20 - thimon
23. maj 2014 09:48
såvidt jeg har forstået så omgår unblock-us den geo-verificering fra eksempelvis netflix. Selve streamingen af filmen sker via nogle andre server, som antager at den tilsendte ip-adresse er godkendt andet steds.

Så ved at bruge dns-servere fra unblock-us, opfanger unblock-us at du vil tilgå netflix eller andre services, som har geografisk begrænsning, når du laver et dns-opslag. unblock-us bruger så en af deres servere i eks. UK, til at tilgå Netflix-geo-verificeringsserver. Efter geo-verificeringen er det så din ip, som en anden server hos netflix, streamer til.

Da jeg ikke er ekspert har jeg muligvis misforstået nogle detaljer omkring den måde unblock-us fungerer på.
For netflix virkemåde kan du se en pdf her.
en forklaring på unblock-us. Der er sikkert mange andre på google.
http://superuser.com/questions/617266/unblockus-co...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login