mboost-dp1

Indsamlingstråden til JJ


Gå til bund
Gravatar #51 - Elskov
21. apr. 2014 16:39
chewy: præcis, jeg synes også 9 kr føles lidt forkert

Denne her er også rigtigt fin, hvis vi vil have en lille hilsen på båndet?
http://www.interflora.dk/baarebuket-gylden-med-baa...
(det bliver lige under 33 kr for os hver for den største, men jeg synes personligt den er pænest i medium. Nu er det selvfølgelig ikke sikkert, at der kan bruges samme blomster som på billedet i denne her årstid, så det er ikke til at vide med udseendet, andet end størrelsen - stor eller medium?)

Hvis folk er med på den med bånd, så tænker jeg "Hvil i fred" og "Fra din newz-familie", men spring til med bedre idéer.

Så med eller uden bånd?

btw: Jeg havde glemt at skrive chewy på listen, så vi er 25
Gravatar #52 - Chewy
21. apr. 2014 16:45
Bånd kunne måske være en idé.. Bare så de ved hvor den kommer fra?
Gravatar #53 - Qw_freak
21. apr. 2014 17:06
Elskov (51) skrev:
"Fra din newz-familie"

Måske lige nærgående nok, jeg vil tro: "fra dine newz.dk venner" er mere passende...
Gravatar #54 - Ronson ⅍
21. apr. 2014 17:07
Man kunne også runde op og donere overskuddet. Bare en ide.
Gravatar #55 - Qw_freak
21. apr. 2014 17:14
Ronson (54) skrev:
Man kunne også runde op og donere overskuddet. Bare en ide.

God idé, hvordan gør vi? vi skal nok lige være lidt tjeppe,, hvornår er begravelsen/bisættelsen?
Gravatar #56 - Atom
21. apr. 2014 17:27
Er med på 30kr og en ordlyd på båndet som omtaler os som newz.dk venner.
Gravatar #57 - Elskov
21. apr. 2014 17:31
Qw_freak (53) skrev:
Måske lige nærgående nok, jeg vil tro: "fra dine newz.dk venner" er mere passende...


Du har nok ret :p Jeg tænkte bare på, at folk tit har joket om newz som en familie, så det var ikke ment helt så nærgående.

Ronson (54) skrev:
Man kunne også runde op og donere overskuddet. Bare en ide.


Donere? Jeg er ikke helt med.
Gravatar #58 - BurningShadow
21. apr. 2014 18:06
Jeg er helt med på ideen om en (mellem eller en) stor med bånd, ligesom jeg er enig i at der skal stå noget i retningen af "fra dine newz.dk venner".

Jeg er tilgengæld ikke helt med på donations tanken. Jeg tror at det vil komme til at se lidt underligt ud, hvis vi smider en stak sedler med beskeden "det var sgu træls, men her er lidt klejner" (sådan sat meget firkantet op).
Gravatar #60 - BurningShadow
21. apr. 2014 18:14
Ok, så er jeg også med på donations ideen!
Gravatar #61 - Magten
21. apr. 2014 18:15
Zombie Steve Jobs (44) skrev:
Ronson (43) skrev:
Jeg tror de bliver gemt godt og grundigt under beskeder > andet. De vil formentlig ikke være synlige for vedkommende med mindre de aktivt kigger der.


Jeg plejer også at tilføje vedkommende som ven, så lægger de mærke til det. Som Ronson siger, så bliver de gemt godt af vejen i "other".
De bliver gemt væk i den mappe :/

Man har før kunne sende en besked samtidig med at man tilføjer folk som ven, men det kan man ikke mere.. Suk, Facebook..
Gravatar #62 - drbravo
21. apr. 2014 18:16
Fra dit newz fællesskab?
Gravatar #63 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. apr. 2014 18:56
Det er faktisk meget normalt at give en skilling til en begravelse. De er trods alt piss' dyre...

Hvad beløb angår så er jeg ret så large. I siger bare til.
Gravatar #64 - Elskov
21. apr. 2014 19:49
Jeg tænker, hvis vi vælger den mellem buket som en god middelvej imellem at give for meget og for lidt, men hvis alle giver 30 (22,80 kr per person for buket + fragt, så vidt jeg kan se), så ryger resten ind som donation til kræftens bekæmpelse (awesome idé, Ronson), det er så ca 180 kr. Det synes jeg lyder som en plan.

Og mht båndene, så er der jo 2. Et til en hilsen og det andet til afsenders navn. Er "Hvil i fred" ok som hilsen? Og "Fra vennerne på newz"/"Fra alle os på newz"/?? Jeg ved ikke, hvad der virker bedst. Jeg synes det virker lidt for reklame-agtigt at skrive "newz.dk", men det er måske bare mig?
Gravatar #65 - Zombie Steve Jobs
21. apr. 2014 19:55
"Dine forumvenner fra Newz" ?


Jeg er også ok fleks hvad angår beløbet, men synes ikke, der er nogen grund til at gå helt banans, alle skal kunne være med. Evt. kan man så bare overføre det beløb over de 30, man har lyst til at give?
Gravatar #66 - BetaLyte
21. apr. 2014 20:19
Så er vi 26 nu.

Hvad med "Vi vil altid huske dig på Newz" eller "Du vil altid være en del af Newz" - eller bliver det lige tacky nok?
Gravatar #67 - Internet-Ekspert KopNudler
21. apr. 2014 20:22
Jeg er med. Han var sgu fin.
Gravatar #68 - Elskov
21. apr. 2014 20:26
Zombie Steve Jobs (65) skrev:
"Dine forumvenner fra Newz" ?


Den lyder fin, ja

Zombie Steve Jobs (65) skrev:
Jeg er også ok fleks hvad angår beløbet, men synes ikke, der er nogen grund til at gå helt banans, alle skal kunne være med. Evt. kan man så bare overføre det beløb over de 30, man har lyst til at give?


Enig :)


Nu hvor KopNudler og BetaLyte er hoppet med, så er vi 27, så det nødvendige beløb per næse er næsten nede på 21. Hvis vi holder fast i 30 kr (og opefter, hvis nogen vil det), betyder det flere penge til Kræftens Bekæmpelse.
Gravatar #69 - BetaLyte
21. apr. 2014 20:33
Elskov (68) skrev:
Hvis vi holder fast i 30 kr (og opefter, hvis nogen vil det), betyder det flere penge til Kræftens Bekæmpelse.


+1
Gravatar #70 - drbravo
21. apr. 2014 21:58
Zombie Steve Jobs (65) skrev:
"Dine forumvenner fra Newz"

+2
Gravatar #71 - IT-ekspert Kejser
21. apr. 2014 22:46
For at lette arbejdet lidt for Elskov har jeg tilladt mig at sammensætte denne excel-fil med online redigering: http://1drv.ms/1fhCmEt

Så kan folk justere på deres bidrag hvis de har lyst. og alle kan se hvor meget overskud vi har samlet ind til Kræftens bekæmpelse.



Zombie Steve Jobs (65) skrev:
"Dine forumvenner fra Newz" ?

+3
Gravatar #72 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
22. apr. 2014 00:53
BetaLyte (66) skrev:
"Vi vil altid huske dig på Newz" eller "Du vil altid være en del af Newz"


+1
Gravatar #73 - Hånter
22. apr. 2014 06:19
Make it happen!

Har vi nogen der har fået fat i hans familie?
Gravatar #74 - Qw_freak
22. apr. 2014 06:22
Jeg har fået mobilepay, hvad nummer sender vi pengene til?
Gravatar #75 - Slettet Bruger [2254291692]
22. apr. 2014 06:25
Jeg er med på det, det er fanme sørgeligt.
Gravatar #76 - snesman
22. apr. 2014 06:43
Jeg er også med. Jeg kommer til at savne hans google-fu:(
Gravatar #77 - Fjolle
22. apr. 2014 07:00
Eh.. Hvis der er mobile-pay er jeg også med.
Gravatar #78 - Zombie Steve Jobs
22. apr. 2014 07:13
Hvad er mobilepay?
Jeg er lidt boned, har ikke en dansk konto, så jeg skal have IBAN/Swift, medmindre jeg kan møde en af jer og stikke en klump svedige kontakter, da jeg er på vej (THANK GOD I AM FREE AT LAST) hjem til DK igen.
Gravatar #79 - snesman
22. apr. 2014 07:23
Zombie Steve Jobs (78) skrev:
Hvad er mobilepay?


http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Selvbetjenin...

En meget nem måde at overføre penge på. Kræver (visa)kort tilknyttet dit mobilnummer. Derefter er det ca lige så nemt som at sende en sms. Koster gratis i hvert fald indtil 2016. Kræver måske dansk konto og dansk nummer?

Edit: Det kræver dansk konto og dansk nummer.
Gravatar #80 - snesman
22. apr. 2014 09:15
Jeg har mistet overblikket. Hvor donerer jeg?
Gravatar #81 - Zombie Steve Jobs
22. apr. 2014 09:20
snesman (80) skrev:
Jeg har mistet overblikket. Hvor donerer jeg?


Jeg tror ikke, at det er blevet oplyst.
Gravatar #82 - snesman
22. apr. 2014 09:24
Nå så excelarket i #71 er hensigtserklæringer?
Gravatar #83 - Hånter
22. apr. 2014 09:43
Inden vi smider en masse penge et sted hen, skulle vi så ikke i kontakt med hans familie?
Gravatar #84 - XorpiZ
22. apr. 2014 09:49
Hånter (83) skrev:
Inden vi smider en masse penge et sted hen, skulle vi så ikke i kontakt med hans familie?


Jo. Det vil jeg også mene.
Gravatar #85 - Rainmeter
22. apr. 2014 09:51
#83
Jo uden tid og sted, så er bårebuket, bare en buket.

Kan vi ikke google os frem til et svar? eller søge lokal aviser for dødsannoncer?
Gravatar #86 - Zombie Steve Jobs
22. apr. 2014 09:52
snesman (82) skrev:
Nå så excelarket i #71 er hensigtserklæringer?


Hånter (83) skrev:
Inden vi smider en masse penge et sted hen, skulle vi så ikke i kontakt med hans familie?


Ja, det er nok en god idé at høre, om de vil have pengene til hjælp eller hvad, men spørgsmålet er også, om de magter at forholde sig til nogle mennesker, de med al sandsylighed ikke aner hvem er? Under alle omstændigheder er det nok rart for dem at vide, at der findes nogle derude, der tænker på dem.
Gravatar #87 - Elskov
22. apr. 2014 09:53
Zombie Steve Jobs (78) skrev:
Hvad er mobilepay?
Jeg er lidt boned, har ikke en dansk konto, så jeg skal have IBAN/Swift, medmindre jeg kan møde en af jer og stikke en klump svedige kontakter, da jeg er på vej (THANK GOD I AM FREE AT LAST) hjem til DK igen.


Hvis du vil give mig kontanter, så sidder jeg det meste af tiden i Aarhus-området :p

snesman (80) skrev:
Jeg har mistet overblikket. Hvor donerer jeg?


Altså jeg regnede med, at jeg sendte blomster afsted og smed resten ind til Kræftens Bekæmpelse. Det må vel være det nemmeste. Så pengene ryger i min retning, når der er et sted at sende noget hen til.

snesman (82) skrev:
Nå så excelarket i #71 er hensigtserklæringer?


Jep. Der er ikke sket noget endnu, fordi vi ikke kender tid og sted for begravelsen endnu. Magten skulle gerne være på sagen.


Og MobilePay er fint, men I får først mit nummer, når jeg har sendt buketten.

Jeg sad og googlede i går efter dødsannoncer o.l., men jeg tror desværre mest ældre mennesker bruger dødsannoncer i dag, da de fleste mennesker vist ikke læser avis længere. Jeg fandt i hvert fald ikke noget.
Gravatar #88 - Zombie Steve Jobs
22. apr. 2014 09:57
[quote]
Hvis du vil give mig kontanter, så sidder jeg det meste af tiden i Aarhus-området :p

Altså jeg regnede med, at jeg sendte blomster afsted og smed resten ind til Kræftens Bekæmpelse. Det må vel være det nemmeste. Så pengene ryger i min retning, når der er et sted at sende noget hen til.

snesman (82) skrev:
Nå så excelarket i #71 er hensigtserklæringer?


Jeg er i Århus på et tidspunkt, måske allerede denne weekend? Ellers nok i slut denne måned :)
Gravatar #89 - Zombie Steve Jobs
22. apr. 2014 09:58
ok, jeg giver op. fuckakdmølsfka
Gravatar #90 - XorpiZ
22. apr. 2014 10:00
Jeg har skrevet til Stege Sogn for at høre om de kan hjælpe. Det forudsætter selvfølgelig, at han bliver begravet der..
Gravatar #91 - Nielson
22. apr. 2014 10:09
Jeg er også med på at smide en skilling hvis det ikke er for sent. Trist at høre :/...
Gravatar #92 - snesman
22. apr. 2014 10:11
#87
Okay, fair nok. Jeg kom lidt sent ind i tråden og tænkte at jeg var bagud.
Mit bud vil være at langt størstedelen i dag bruger dødsannoncer uanset. Det er ligesom kutyme.
Gravatar #93 - Zombie Steve Jobs
22. apr. 2014 10:22
Paradoksalt nok løber jeg totalt tør for GoogleFU i min søgen efter, hvornår JJ skal begraves.
Gravatar #94 - snesman
22. apr. 2014 10:30
Lad os prøve den direkte kontakt til en pårørende og sige det som det er. Det er vel den bedste måde?
Gravatar #95 - Elskov
22. apr. 2014 10:33
Burde alle dødsannoncer ikke ryge ind på afdoede.dk? Han gik bort d. 19., gjorde han ikke?

Nogle gange går der meget få dage fra dødsfald til begravelse, men måske har påsken gjort, at der er lidt dage at løbe på.

Interflora har også sine egne regler om seneste bestilling. Nu må vi se.
Gravatar #96 - snesman
22. apr. 2014 10:40
Det virker sandsynligt at påsken kan have forsinket tingene lidt. Min pointe med #94 var også at der jo er tilfælde hvor man sætter en dødsannonce i hvor der står "bisættelse har fundet sted" osv. Både familie og JJ kan have haft ønske om ikke at modtage opmærksomhed.

Derfor direkte kontakt, hvor vi spørger hvordan de vil foretrække at vi viser vores respekt.
Gravatar #97 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
22. apr. 2014 11:53
http://118.dk/?pageSize=25&whatName=&whatC...

En ide måske?

Nu giver hans domæne også mere mening ... (http://jalabaja.dk)
Gravatar #98 - Zombie Steve Jobs
22. apr. 2014 11:56
#97 fuck, det er jo ikke til at holde ud, bliver sgu helt rørt.
Gravatar #99 - Hånter
22. apr. 2014 12:10
Er der nogen der tager kontakt til:

PHP-Ekspert Thoroughbreed (97) skrev:
http://118.dk/?pageSize=25&whatName=&whatCategory=&whatPhone=&whatOther=&whereStreet=&whereHouseNumber=&whereZip=&whereCity=&category=&keyword=&what=&where=Grønsundvej+42%2C+stege

Nu giver hans domæne også mere mening ... (http://jalabaja.dk)
?

Ellers ringer jeg gerne efter fyraften for at høre om vi har ramt rigtigt.

Gravatar #100 - Elskov
22. apr. 2014 12:17
#96 Jeg har også overvejet, om JJ måske kunne have frabedt sig en masse ståhej omkring begravelsen. Han var ikke ligefrem en kirkens mand.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login