mboost-dp1

Manglende features på Newz.dk


Gå til bund
Gravatar #51 - _tweak
11. dec. 2015 09:24
Montago.NET (50) skrev:
kan i ikke godt bruge en lite udgave af TinyMCE i stedet for det BB Knald ??


Det var oprindeligt planen, men der var en række problemer med at få TinyMCE til at undlade at acceptere at man inputter uhæmmede mængder HTML, på den ene eller anden måde - derfor startede vi oldsch00l op.

Dertil kommer at hele databasen er bygget op af BBCodes. Det vil sige, der skal altid være enten BBCodes eller en statisk rendering af nyheder og kommentarer fra før indførslen af TinyMCE.

Oven i det kommer så (lidt i forbindelse med punkt 1) at oprydning af det HTML tinymce genererer bliver lidt et mareridt - vi ønsker ikke at siden bliver til et affiliate-googlejuice-link-paradis.

Hvis du har et link til noget kode der adresserer problemerne, tager vi det meget gerne op igen :-)

Jeg tænker en fantastisk løsning ville være en TinyMCE der laver BBCode frem for html og ikke accepterer html-pastein.
Gravatar #52 - kasperd
12. dec. 2015 13:48
Jeg er blevet logget ud to gange alene i dag. Hver gang jeg logger ind er der flueben ved "Husk mig". Min browser har ikke været genstartet i det mellemliggende interval, og min IP-adresse er uændret.

_tweak (51) skrev:
Dertil kommer at hele databasen er bygget op af BBCodes.
Er du sikker på at det er hele databasen? Der skulle meget gerne være nogle indlæg fra før newz indførte BB, og de må være med html.
Gravatar #53 - _tweak
12. dec. 2015 16:27
kasperd (52) skrev:
Jeg er blevet logget ud to gange alene i dag. Hver gang jeg logger ind er der flueben ved "Husk mig". Min browser har ikke været genstartet i det mellemliggende interval, og min IP-adresse er uændret.


Jeg har oplevet det samme. Jeg har noteret det som en bug i cookie-setting der lader til at være gået noget galt da vi skiftede til .domain.tld cookie.

kasperd (52) skrev:
Er du sikker på at det er hele databasen? Der skulle meget gerne være nogle indlæg fra før newz indførte BB, og de må være med html.


Korrekt - men det betyder fortsat understøttelse for den del af databasen der er baseret af BBCode, eller (som nævnt) rendere dem ud til HTML.

Vælges der at gå HTML vejen, skal der stadig løses en række andre problemet; HTML-santizing er en af dem. Lige p.t. virker kun de html-tags der bliver defineret i koden igennem BBCodes - ved at konvertere dem 1-1. Ved at indføre html-tags, som det man beriger teksten med, bliver der et stykke anseeligt arbejde ( / helvede ) i at gå fra BBCodes Inklusion, til den nødvendige HTML-eksklusion.

Vi er dog ganske åbne for alle mulighederne; todo-listen er p.t. fuld med arbejde der skal gøres både på backend og frontend-delen - men genveje og vidensding tages bestemt godt imod :-)

En anden mulighed er som sagt, en TinyMCE der lader brugeren redigere som normalt, men sender data som BBCodes. Så er vi ligesom ovre det problem :-)
Gravatar #54 - chreddy
13. dec. 2015 22:40
En lidt (meget) mindre tilføjelse:
Under profiler er fødselsdato nævnt som YYYY-MM-DD, hvorimod både tidspunkt for oprettelse og aktivering nævnes som f.eks. 11. dec 2008.
Gravatar #55 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. dec. 2015 07:53
Det der irriterer mig mest lige pt, er markeringen af indlæg der ikke er læst, samt at den hopper til bunden (så jeg ikke aner om jeg var på side 1, 2 eller 3 sidst jeg besøgte siden)
Gravatar #56 - _tweak
14. dec. 2015 08:10
PHP-Ekspert Thoroughbreed (55) skrev:
Det der irriterer mig mest lige pt, er markeringen af indlæg der ikke er læst, samt at den hopper til bunden (så jeg ikke aner om jeg var på side 1, 2 eller 3 sidst jeg besøgte siden)


Det næste på todolisten er "Sidst læste tråde" (der giver en masse andre funktioner med også) og heraf afledt - af den ikke hopper til sidste indlæg.
Gravatar #57 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. dec. 2015 08:23
Nu er jeg bare træt af at den logger mig af konstant :D haha..

Dog sker der mere på siden nu, end der gjorde de sidste 3 år!
Gravatar #58 - Montago.NET
14. dec. 2015 08:24
_tweak (51) skrev:

Det var oprindeligt planen, men der var en række problemer med at få TinyMCE til at undlade at acceptere at man inputter uhæmmede mængder HTML, på den ene eller anden måde - derfor startede vi oldsch00l op.

Dertil kommer at hele databasen er bygget op af BBCodes. Det vil sige, der skal altid være enten BBCodes eller en statisk rendering af nyheder og kommentarer fra før indførslen af TinyMCE.

Oven i det kommer så (lidt i forbindelse med punkt 1) at oprydning af det HTML tinymce genererer bliver lidt et mareridt - vi ønsker ikke at siden bliver til et affiliate-googlejuice-link-paradis.

Hvis du har et link til noget kode der adresserer problemerne, tager vi det meget gerne op igen :-)

Jeg tænker en fantastisk løsning ville være en TinyMCE der laver BBCode frem for html og ikke accepterer html-pastein.


Det lykkedes da fint for mig på IT-Storm...

Det eneste der skal til er en validering af input serverside som fjerner alle ugyldige tags og XSS angreb.
Gravatar #59 - _tweak
14. dec. 2015 08:39
#58: jeg benægter slet ikke det kan lykkedes :-) det handler mest om prioritering af tid - blandt alle de services der (stadig) skal op og køre.

Vi regner med at smide en TinyMCE ind i næste update, der baserer sig på BBCodes. Frontend bliver det en regulær TinyMCE, der altså blot poster BBCodes. Så er vi 80-90% af vejen med et snuptag :)

Gravatar #60 - Montago.NET
14. dec. 2015 09:40
med hensyn til design...

er der så planer om et endnu mere moderne re-design af hele sitet ??

newz som det ser ud nu føles lidt gammelt og slidt i forhold til hvad der ellers findes.
Gravatar #61 - _tweak
14. dec. 2015 10:22
Montago.NET (60) skrev:
er der så planer om et endnu mere moderne re-design af hele sitet ??


Første skridt er at bringe sitet tilbage - derefter følger design-ændringer. Det er p.t. stadig lidt uklart hvor i tidsplanen det ligger, men det ligger der.
Gravatar #62 - HenrikH
14. dec. 2015 12:25
_tweak: Jeg tror i har byttet rundt på timeout for login og rediger indlæg.

Man bliver logget ud hele tiden, men kan redigere indlæg fra 5 år siden.

Det plejer at være (aka. vi vil alle have det sådan) at den aldrig logger en ud, og at man ikke kan redigere sine 7 år gamle indlæg :-P

EDIT: ooh, når man laver et indlæg ryger man til toppen, i stedet for det indlæg man lige lavede - ved ikke om det er på din liste?
Gravatar #63 - _tweak
14. dec. 2015 21:15
#62:

Ja, der er fejl i den del med (Rediger Indlæg) kan jeg se - hmm. Nu vi alligevel skal rette i koden; kan du / i huske hvor tid tilbage man kunne rette? var det en dag/to - eller var det indtil der var kommet et nyt indlæg ?

vedr. hop-til-top: den er på den interne todo som en minor - vi er klar over den.
Gravatar #64 - Ronson ⅍
14. dec. 2015 21:46
Der kunne redigeres i 10 min og viste antal minutter der var tilbage at redigere i.
Gravatar #65 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. dec. 2015 08:16
#63

Og man kunne kun rette det sidste indlæg man lavede (uanset tråd) - det er dog lidt "meh" ... 10-minutters reglen er imho fin nok
Gravatar #66 - HenrikH
15. dec. 2015 08:40
Uh, og en ting mere - ud over at man hele tiden bliver logget ud, så hopper den altid til forsiden når man logger ind - i stedet for den side man klikkede "login" på (linket i bunden af kommentarsporet i hvert fald).
Gravatar #67 - Useful
15. dec. 2015 16:01
Jeg ville rigtigt gerne hvis vi fik den gamle citer indlæg funktion tilbage.

Altså der hvor man kunne markere det man ville citere istedet for at få hele indlæget af gangen.
Gravatar #68 - _tweak
15. dec. 2015 20:57
#67 : Bare rolig - det er på todolisten. Det er 100% sikkert det kommer tilbage :-)
Gravatar #69 - _tweak
15. dec. 2015 20:58
Takker for "Rediger Indlæg" respons - det bliver fikset til næste push !
Gravatar #70 - Kisbye
17. dec. 2015 11:04
Undre mig over at der ikke er nogen der har nævnt at artiklerne mangler.

Jeg savner blandt andet at kunne genlæse Hektors rørende afsked. Newz.dk's egen stavediktator, som er savnet af mange.
Gravatar #71 - knasknaz
19. dec. 2015 15:05
Det med at blive smidt af hele tiden synes faktisk at være en global trend. Jeg oplever det på flere og flere sites efterhånden.

Værste eksempel: ing.dk
Gravatar #72 - Daniel-Dane
25. dec. 2015 23:22
_tweak (8) skrev:
SNES features er meget velkomne; det virker for mig som features der burde have været på sitet, men aldrig kom. Så all-in på SNES :)
My legacy lives on.
Gravatar #73 - kasperd
28. dec. 2015 11:17
PHP-Ekspert Thoroughbreed (57) skrev:
Nu er jeg bare træt af at den logger mig af konstant
Det ser ud til at den fejl er blevet rettet. Jeg har nu været logget ind i flere dage uden at blive logget ud.
Gravatar #74 - knasknaz
28. dec. 2015 16:34
Burde man måske kunne se en liste over ens egne posts (både på forum og under nyheder)? Tænkte at det måske kunne være en praktisk funktion...
Gravatar #75 - kasperd
28. dec. 2015 21:21
knasknaz (74) skrev:
Burde man måske kunne se en liste over ens egne posts (både på forum og under nyheder)?
Før i tiden kunne man gå ind på en vilkårlig brugers profil og se en liste over brugerens indlæg. Den feature synes jeg vi bør have tilbage.

Der var også mulighed for at filtrere indlæg. Men filtreringen var indrettet så upraktisk, at jeg vil hellere se en kronologisk liste uden filtrering end en liste med filtrering på samme måde som før i tiden.
Gravatar #76 - kim-j
30. dec. 2015 09:51
Det kan godt være det er mig der er blind, men kan ikke finde ret/rediger profil :) Ved ikke om det bare mangler.
Gravatar #77 - Qw_freak
12. jan. 2016 18:38
Hvad så, arbejder i stadig på at få layoutet på plads?
Gravatar #78 - _tweak
13. jan. 2016 09:45
Qw_freak (77) skrev:
Hvad så, arbejder i stadig på at få layoutet på plads?


Helt kort: Yes :-) Hovedsageligt at få gamle funktioner på plads, der skal passes ind med backend der var meget negligeret.
Gravatar #79 - Ronson ⅍
13. jan. 2016 19:23
Ved embedded YT kan man ikke linke til en specifik tid (som i SNES), f.eks. ?t=2m51s
Gravatar #80 - _tweak
23. feb. 2016 13:02
En længe længe længe ventet opdatering er nu live på sitet; Man kan nu se tråd-aktivetet til venstre, efter sidste tråd man har været aktiv i hvor der er sket ny aktivitet siden sidste besøg til tråden og der er ryddet op i inaktive funktioner og knapper. Derudover er der nu ryddet op i "rediger indlæg" - maks 10 minutter vindue - og (snart) kun det seneste indlæg.

Vi er nu brudt igennem store dele af arbejdsmængden på backend og drøner videre med det langt mere synlige frontend-udvikling :-)

Hvis i oplever nogen problemer med denne seneste opdatering (som vi har navngivet "1.3") så smid gerne en note :-)

Jeg har noteret mig de fejl og rettelser der er nævnt ovenover !
Gravatar #81 - _tweak
2. mar. 2016 20:26
Seneste opdatering 1.3.4 har bragt optimeringer med sig under motor-hjelmen - siden eksekveres nu ca. 6 gange hurtigere end tidligere.

På grund af de gennemgribende ændringer er vi ekstra OBS på fejl vi kan have misset under testen, i den kommende tid.

Rettelse: seneste målinger placerer det nærmere 8-12 gange hurtigere, alt efter siden man befinder sig på.
Gravatar #82 - Ronson ⅍
2. mar. 2016 20:47
Inden I laver andet - kan I så ikke få det favicon på plads?
Gravatar #83 - _tweak
2. mar. 2016 21:12
Ronson ? (82) skrev:
Inden I laver andet - kan I så ikke få det favicon på plads?


Hermed lovet :-)
Gravatar #84 - Inum
2. mar. 2016 22:11
Ved ikke om det bare er mig der oplever det, men under den forholdsvis nye fane til venstre med ny aktivitet i tråde man følger, kan jeg ikke klikke direkte ind på tråden.

i øjeblikket har jeg f.eks. tråden "excel hjælp" hvor man der bare henviser til adressen https://newz.dk/#5. Trykker jeg på det havner jeg bare på forsiden. Bør jeg ikke komme direkte ind på tråden?
Gravatar #85 - _tweak
2. mar. 2016 22:13
Jeg har lige oplevet det også. Det er meget besynderligt - alting så fint ud i prelive setup'et. Jeg sætter lige ind og går i gang.

Derudover: der er nu favicon som jeg håber virker - det gør det i min browser i det mindste :-)
Gravatar #86 - Inum
2. mar. 2016 22:15
Jeg har også lige oplevet denne
http://imgur.com/yLbogs6
Gravatar #87 - Inum
2. mar. 2016 22:17
Hmm. Kan ikke lige få lov at rette mit indlæg. Men da jeg oplevede ovenstående fejl trykkede jeg bare på "forum" i toppen efter at have sent den første fejl.
Gravatar #88 - Inum
2. mar. 2016 22:19
Og heller ikke denne gang kom muligheden for at rette indlæg frem
http://imgur.com/oNFcWk7
Gravatar #89 - _tweak
2. mar. 2016 22:27
Ny aktivitet skulle virke korrekt nu - fejlen var bizart nok koblet sammen med Rediger indlæg, "citer indlæg" fejlen og "Se verison" :-)
Gravatar #90 - _tweak
2. mar. 2016 22:29
Inum (86) skrev:
Jeg har også lige oplevet denne
http://imgur.com/yLbogs6


Ja - ulig når der er uploades en ny version, så bliver denne type kritiske men nemme fejl fikset asap, frem for en tilbagerulning. Det kan give fejl i include-filer. Det er egentlig ikke særlig standard procedure, men der lader til at være nogle forskelle mellem vores test-setup og live-serveren, som lige nu og her, var nemmest at l'se sådan. Det håber jeg nu er luget ud i.
Gravatar #91 - Inum
2. mar. 2016 22:35
Super. :)
Det er desuden rigtig lækkert at se fejlene blive løst så hurtigt - super godt.
Gravatar #92 - _tweak
2. mar. 2016 22:38
Inum (91) skrev:
Super. :)
Det er desuden rigtig lækkert at se fejlene blive løst så hurtigt - super godt.


Vi skulle lige forbi backend-fasen, så der var tid til det synlige på siden :-)
Gravatar #93 - fjols
3. mar. 2016 10:53
Nogen tanker omkring at opensource sitet så andre kunne hjælpe?
Gravatar #94 - HenrikH
3. mar. 2016 11:59
Hvad end i har gjort ved backenden er der noget som ikke er helt som det skal være. Det tager i hvert fald en små 20 sekunder for mig at loade en side på newz, og det plejer det ikke :-/

Alt andet loader også fint som det plejer.

Kan selvfølgelig have noget med NoScript at gøre, om end den undtager newz.dk så er den knap så venlig imod ting som Fjæsbogen og Google analytics...

EDIT: Det må være læsedelen det er begrænset til, for "rediger indlæg" starter på 9:34...
Gravatar #95 - _tweak
3. mar. 2016 12:14
HenrikH (94) skrev:
Hvad end i har gjort ved backenden er der noget som ikke er helt som det skal være. Det tager i hvert fald en små 20 sekunder for mig at loade en side på newz, og det plejer det ikke :-/

Alt andet loader også fint som det plejer.


Hvis du ser på den rå html, står der i en kommentar i bunden for længe det har taget om at generere siden.

EDIT: Vi vil meget gerne rette loading-fejl på siden også hvis det giver ballade med populære scripts. Som sagt oplever vi det hele går hæsblæsende hurtigt :-)
Gravatar #96 - HenrikH
3. mar. 2016 12:50
<!-- generated in 35.874890089 seconds -->

Jeg tæller tilsyneladende sløvt (det er denne side der er loadet her).

Ved nærmere eftersyn af tilladte scripts kan jeg se at dem som bliver "nægtet" er Fjæsbogen.net og googlesyndication.com

Google-analytics, googleapis og cloudflare er tilsyneladende tilladt på et tidspunkt, garanteret fordi så virkede newz bedre.

EDIT: 22,4 sekunder at loade efter kommentaren.
Gravatar #97 - _tweak
3. mar. 2016 13:08
Jeg får <!-- generated in 0.404500961304 seconds -->

Ren PHP rendering af siden burde ikke have noget med scripts eller DOM at gøre - det er en fejl der er lavet et sted i maskinrummet.

Vi eftersætter :-)
Gravatar #98 - HenrikH
3. mar. 2016 13:13
Tjah, det er forholdsvis nyt (nogle dage, men ikke mange uger), men må indrømme at jeg ikke lige noterede præces hvornår det begyndte.

Jeg kommer generelt aldrig under 20 sekunder, ser det ud til.
Gravatar #99 - _tweak
3. mar. 2016 13:16
HenrikH (98) skrev:
Tjah, det er forholdsvis nyt (nogle dage, men ikke mange uger), men må indrømme at jeg ikke lige noterede præces hvornår det begyndte.

Jeg kommer generelt aldrig under 20 sekunder, ser det ud til.


Fejlen er fundet - sit tight :-) Ny version er på vej op
Gravatar #100 - HenrikH
3. mar. 2016 13:47
Holy smokes, det er jo som dengang man rykkede fra et 56k modem hjemme hos de gamle og flyttede på kollegie med 100 Mbit :-P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login