mboost-dp1

Trådbaseret diskussioner til nyheder.


Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
17. maj 2005 14:19
Når jeg ser en interessant nyhed der har omkring 30 beskeder eller flere, mister jeg helt interessen til overhovedet at læse dem. For det er ekstremt bøvlet at følge med i hvem der svarer hvem og til hvad. Der er flere der bare skriver navnet på vedkommende de svarer, selvom vedkommende har lavet flere beskeder, istedet for at angive nummeret på beskeden og eventuelt citere det der svares på.
Et tråd baseret forum har mange flere fordele end tagwalls har. Det har kun en ulempe hvilket er at der vil gå ged i forældede 800x600-designs som newz.dk bruger. Come on. Hvem er stadigvæk begrænset til 800x600?

/casper
Gravatar #2 - west
17. maj 2005 14:28
De seneste 10 nyheder har lige nu hhv. 26, 57, 13, 60, 14, 128, 17, 37, 64 og 22 posts haeftet til.

Personligt synes jeg det begynder at blive rodet ved omkring 20-25 posts.

+1 til Dreadnought. Jeg synes ogsaa efterhaanden Newz er ved at vaere modent til at blive multithreaded.
Gravatar #3 - elite
17. maj 2005 14:32
Den er jeg også med på! :)
Gravatar #4 - west
17. maj 2005 14:44
Og nu vi er igang, kunne det ogsaa vaere fedt med soegninger i SQL :D .... fx. posts af mig i Newz.dk forumet, hvor hmn har svaret.

Er nemlig ret sikker paa at jeg og/eller andre har anmodet om threads engang foer, hvorefter hmn himself kom ud og fortalte at det ikke var aktuelt ... vistnok pga. at han ikke vurderede at Newz.dk var stort/aktivt nok paa det tidspunkt. Eller noget.
Gravatar #5 - XorpiZ
17. maj 2005 15:10
#2

Jeg ved ikke helt om jeg kan erklære mig enig.

I tænker vel på noget i stil med det der er på comon, b0g.org, /. osv ikke?

I så fald så synes jeg ikke de er mere overskuelige end det her.. men det er måske bare mig :)
Gravatar #6 - Gruesome
17. maj 2005 15:33
#1

Er enig i at newz.dk er ved at blive stort nok til at være trådet i stedet, men ville være ked af hvis newz blev meget størrere (mht. bredde osv). Kan godt li' at man kan have det åbent og et par andre vinduer oven i, og stadig overskue det hele, i stedet for at man skal nærmest skal maksimere vinduet for at kunne se det hele. Slashdot skallerer meget godt imo, så det kunne man måske kigge lidt på.
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
17. maj 2005 16:34
#1

Jeg forstår godt din idé, men kan du evt. linke til et forum du synes har et godt system. Jeg har nemlig aldrig set et trådbaseret forum jeg kunne lide.
Gravatar #8 - Gruesome
17. maj 2005 17:01
#7

Jeg synes [url=http://slashdot.org]slashdots system virker ret godt. Det er overskueligt og det er let at lave 'replies' til andre uden at det virker uoverskueligt.

Synes dog det er svært at sige i hvilken retning forummet vil bevæge sig, hvis der kommer et trådbaseret system. Kunne forestille mig der kom en del flere posts, eftersom man skal til at svare i flere forskellige tråde hvis man vil diskutere flere emner på een gang. Hvilke andre forudsigelser har i andre?
Gravatar #9 - Dreadnought
17. maj 2005 20:52
#7 http://www.aceshardware.com/forums/index.jsp?forum... har efter min mening det bedste trådbaseret forum. Den folder bl.a. de tråde sammen som ikke har fået nogen nye indlæg siden sidst. Bemærk dog at den er under ombygning lige nu, så nogle enkelte funktioner virker ikke pt. så som signatur.
Der er ikke noget flower-power over deres forum, men systemet kan sagtens tilpasses.

En anden ting der også er en kæmpe fordel med et trådbaseret forum er, at man slipper for at læse svarene til de indlæg, som er helt afsporet.
Gravatar #10 - bjerh
17. maj 2005 21:07
Nej jeg syntes man skulle bygge videre på det system man allerede har.

F. eks. hvis en post skrive således:

West..

Jeg fatter ikke din holdning. Det giver ingen mening.


Så kunne man evt, hvis man trykker på West, se hvilke indlæg han har skrevet i den tråd, før det indlæg man har skrevet. Altså det kunne evt. stå i en lille boks. Dno.. bare en ide.

Man kunne også også få systemet til automatisk til at lave tal som #1 #6 #58 #278 osv. til links i tråden. Og måske en lille knap for at komme ned til den kommentar man blev send fra.. :)

Ved ikke om det giver mening, er rimelig tung i hovedet.. ;)
Gravatar #11 - Pernicious
17. maj 2005 22:51
Det er nok meget subjektivt hvilken forum form man finder bedst. Personligt synes jeg at det nuværende system her på newz fungerer fint. Har ikke noget problem med at der er mange indlæg.

Slashdots måde at lave forum på bryder jeg mig f,eks, ikke om. Jeg ved godt at man kan tilpasse det, men "out of the box" synes jeg det er ret så uoverskueligt.
Gravatar #12 - bjerh
19. maj 2005 13:33
#11 Kan jeg kun følge dig i, og syntes da også at systemet, som det er nu kun skulle bygges videre på, ikke ændres. Hvis det endelig skulle være. ;)
Gravatar #13 - ZOPTIKEREN
20. maj 2005 11:13
#8 - Gruesome

Det her er et udtryk for min egen personlige mening.

Kører du med nogle specielle preferencer på slashdots fora? Det er nu anden gang jeg har kigget på deres forumsystem (anden gang jeg ser på andet end deres forside). Hvis jeg skulle beskrive det med et par "superlativer" fra en første/andengangsbruger, så ville jeg jo nok bruge uoverskueligt, uigennemtænkt og uigennemført. Som Pernicious siger, så er det jo nok meget personligt

Jeg er stadig stadig ikke stødt på et enkelt forum med trådede diskussioner, der samtidigt tager højde for personlige preferencer, uden at forumet bliver uoveskueligt eller bare meget grimt. Der må da findes nogle forbilleder. Kom med et bud mere på et godt trådet system.
Gravatar #14 - Gruesome
20. maj 2005 11:33
#13 - ZOPTIKEREN

Jeg kører ikke med nogen specielle indstillinger, men synes bare det er hurtigt at komme frem til de interessante posts. Problemet på /. er bare der er for mange posts, og det hele tit ender i een lang tråd. Du har nok ret i det er meget personligt, og bruger kun /.'s system til at læse, og ikke skrive (sjældent det sker ihvertfald), og er ret sikker på, nu når jeg tænker efter, at det nok ikke er den mest geniale måde det er bygget op på til det.

Dog synes jeg en af de gode ting er at man kan sætte et threshold ved hvert forum for hvor lave ratings man vil læse, så hvis man har travlt kan man lige sætte den til +5, og på den måde lige få de gode hovedargumenter med.

Synes at Cuba nyheden her på newz.dk afspejler meget godt, hvorfor det ville være en god idé med et trådbaseret system, eftersom den er ved at blive kørt ret off-topic imo :).
Gravatar #15 - Acro
20. maj 2005 12:00
Jeg synes, at det ville være en fed idé med et trådet forum, hvor alle indlæg dog indlæses med det samme, så man ikke skal klikke for at se de enkelte indlæg. Hvis man så folder et indlæg sammen, så slipper man også for alle svarene dertil, som man givetvis heller ikke har behov for at læse.

Desuden kan det sagtens laves som en kombination. Faktisk kan et trådet forum være et tilvalg i profilen, og det giver ingen problemer at lave det database- eller programmeringsmæssigt.

Kort fortalt, så vil hvert indlæg i et trådet forum være barn af et andet indlæg, og hvis man så ikke anvender den trådede funktion, så sorteres alle indlæg efter oprettelsesdato og ID-nummeret fra 'forældren' indsættes øverst i indlægget som reference.

Det er da vist en god idé: brugervenlighed!
Gravatar #16 - Gruesome
20. maj 2005 12:05
#15

Det er lige præcis sådan noget som jeg godt kunne tænke mig. Hader trådbaserede fora hvor alle posts som default er lukket sammen. Det giver for mig ingen mening. Hvis man så samtidigt kombinere det med et karma threshhold eller rating threshhold, så vil det imo bare blive endnu bedre :).

Godt der er nogen der er bedre til at formulere mine tanker, end mig selv :P.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login