mboost-dp1

NET USE med grafisk login prompt


Gå til bund
Gravatar #1 - Vandmand
11. nov. 2014 12:32
Hejsa,

Jeg er ved at lave en bat fil hvorfra en bruger kan oprette forbindelse til en række netværksdrev. Der er om en ikke domæne maskine, med en lokal konto.

Når der oprettes forbindelse til disse netværksdrev, skal brugeren indtaste sine AD credentials. Med en net use, sker dette i kommando prompten, men jeg vil gerne have brugeren til at indtaste det i en grafisk prompt, ala hvis jeg blot åbner stien med explorer.

Min umiddelbare tanke er at åbne stien med explorer, 'vente' på at der er logget ind, og derefter give den et drevbogstav med NET USE. Er det den 'bedste' løsning, eller er der en der lige kan noget smartere?

Mvh. Vandmand
Gravatar #2 - Magten
11. nov. 2014 21:39
Er PowerShell en mulighed?

Get-Credential og brug det i New-PSDrive så er du godt på vej.
Gravatar #3 - Vandmand
11. nov. 2014 22:20
#2

PowerShell er ikke en mulighed. Har du et bud uden?
Gravatar #4 - Magten
11. nov. 2014 22:35
Ikke lige umiddelbart, kigger lige mine scripts igennem i morgen :)
Gravatar #5 - XorpiZ
12. nov. 2014 10:09
Skal det være BAT eller må det være VBS?
Gravatar #6 - Vandmand
12. nov. 2014 10:21
#5

Jeg aner ikke en dyt om VBS. Hvad kræver det for at eksekvere?

Den skal kunne eksekveres på en del ældre Windows XP maskiner, og Windows 7 maskiner der højst sandsynligt ikke er fuldt opdaterede.
Gravatar #7 - XorpiZ
12. nov. 2014 10:37
VBS kører på alle maskiner, mig bekendt - men det afhænger selvfølgelig af hvilke funktioner man bruger
Gravatar #8 - Vandmand
12. nov. 2014 10:40
XorpiZ (7) skrev:
VBS kører på alle maskiner, mig bekendt - men det afhænger selvfølgelig af hvilke funktioner man bruger


Skal jeg så lave et vb script ved siden af, og kalde det fra min bat, eller kan det stå side om side i samme fil?

Og hvordan kan det elegant løses med VBS?
Gravatar #9 - XorpiZ
12. nov. 2014 10:59
Den skal ligge ved siden af - man kan dog køre batch-kommandoer i en VBS-fil, hvis man vil. Det er der dog ikke det store formål i :)

Jeg har ikke tjekket det, men man kan sagtens lave en grafisk login-prompt til at logge ind på netværksdrev
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. nov. 2014 11:10
Nu, lige for at blande mig, tænker du på en GUI/TUI alá de gamle DOS setups* osv?

I så fald er der måske noget her du kan bruge ...

*
http://multi-av.thespykiller.co.uk/images/mav01.jp...

http://ipggi.files.wordpress.com/2008/02/downloade...

http://www.computerhope.com/jargon/e/doseditwindow...
Gravatar #11 - Vandmand
13. nov. 2014 07:06
#9

Jeg vil gerne holde det samlet i en fil. Det vil jeg kigge lidt naermere paa.

#10

Ikke helt, der er et menu system ala det der, til at vaelge forskellige ting, men jeg vil gerne at 'login' prompten ligner hvad de kender fra explorer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login