mboost-dp1

Multiplatform Password Managers - Hvad anbefaler i?


Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
4. feb. 2019 10:39
Jeg går med tanker om at indføre en obligatorisk Password Manager i famillien for at undgå senere problemer med hackede kontoer og lign p.g.a. password Lækager eller brug af svage password.

Jeg har kigger lidt på 1Password som er anbefalet på HaveIBeenPwned.com.

Men er der bedre/billigere/gratis alternativer som i kender til hvor hele famillen kan være med?
Gravatar #2 - Ib Rehné
4. feb. 2019 11:25
Til et multiuser environment synes jeg personligt mest of 1Password, men det kan vel på grund af ringere kendskab til f.eks. LastPass og Dashlane.

Bitwarden ser også interessant ud, men jeg har endnu ikke leget med den.

Personligt bruger vi KeePass i vores husholdning, men det kan godt være en stejl learning-curve og det er ikke fantastisk til delte vaults, med mindre der laves vaults specifikt til det, hvis man ønsker det.
Gravatar #3 - Ajukrezi
5. feb. 2019 07:47
Jeg bruger lastpass og er ganske tilfreds.
kører på min stationær, bærbar, android og apple telefon.

jeg har dog ingen erfaring med andre.

Det eneste er jeg har nogle portaler på samme domaine som den ikke helt altid kan forstå det er under samme selvom jeg har forsøgt at trykke det ind (kan også ske det er mig der fejlede, men så siger det lidt om brugervenlighed). Det eneste der sker ved det er så mange oprettelser.

Men kan godt lide hele deres dashboard og måde at bruge det på.
må indrømme jeg har lastpass grundet LTT
Gravatar #4 - Ronson ⅍
5. feb. 2019 11:28
Samme som #3, bortset fra apple og LTT.
Gravatar #5 - Qw_freak
5. feb. 2019 13:18
Hænger også mest til LastPass eller 1Password da de ser ud til at være de mest famile venlige.
Jeg ved gost man bare kna oprette en konto pr famile medlem, men med mindre børn, så er det nok det bedste at man som forældre kan tage det overordnede ansvar så de ikke får smidt master-Pwd væk eller lign ting. Derudover ser det også noget dyrere ud med Keeper eller Dashlane.

Hvad mener i med LTT? Linus Tech Tips?
Gravatar #6 - Ajukrezi
7. feb. 2019 11:39
yup. LTT = Linus Tech Tips.
til alt det du ikke vidste du manglede :D
Gravatar #7 - CBM
7. feb. 2019 11:58
Qw_freak (5) skrev:
Hænger også mest til LastPass eller 1Password da de ser ud til at være de mest famile venlige.
Jeg ved gost man bare kna oprette en konto pr famile medlem, men med mindre børn, så er det nok det bedste at man som forældre kan tage det overordnede ansvar så de ikke får smidt master-Pwd væk eller lign ting. Derudover ser det også noget dyrere ud med Keeper eller Dashlane.

Hvad mener i med LTT? Linus Tech Tips?

Loyal To Tech?

:)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login